![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u racist/stemt u voor het VB | |||
Racist en VB-stemmer |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,51% |
Racist en geen VB-stemmer |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,77% |
Geen racist en VB-stemmer |
![]() ![]() ![]() |
19 | 33,33% |
Geen racist en geen VB-stemmer |
![]() ![]() ![]() |
31 | 54,39% |
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() -Als gevolg van een slechte ervaring ben ik extra op mijn hoede wanneer er een bende negerinnen in de winkel binnenvalt (eigenlijk trek ik een nors gezicht en heb ik liever dat ze zo snel mogelijk terug opkrassen)
-Allochtone criminelen/herrieschoppers mogen gedropt worden boven hun land van herkomst (hier geboren of niet, maakt me niet uit) -Ik heb niets tegen mensen die hun religie, cultuur hier beleven.. zolang ze er niemand mee lastigvallen, gesluierde vrouwen deren mij niet, de moskee in mijn gemeente ook niet, maar ze moeten mij hun cultuur of religie niet opdringen - (zoals jullie wel weten) ik ben met een moslim getrouwd Ben ik een raciste? Ik geraak er niet echt uit en eigenlijk kan het me ook niet veel schelen. Als ik een raciste ben dan zijn zij het die me zover hebben gebracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Ik denk niet dat iemand racistisch wordt geboren, je kan het worden door je opvoeding of door ervaringen, ik kan me niet voorstellen dat ik pakweg 10 jaar geleden zo zou gedacht hebben. Het zijn de dingen die ik zie en ervaar die mij doen besluiten dat we veel van die mensen beter kwijt zijn dan rijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En het zijn ménsen. Jij hebt niet te beslissen wie we beter kwijt zijn dan rijk, net als ik, of gelijk wie. Anders zou het nogal mooi worden. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 29 maart 2007 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is toch een meer dan klassiek voorbeeld van vooroordelen voor een hele groep ? Ik zou hier kunnen afkomen met tegenwerpingen als: Heb je dat ook met slechte ervaringen met blanken ? Wil je dan ook geen blanken meer ? Of: Denk je dat het iets genetisch is, misschien ? Een neger-gen, wat ook voor gedragsproblemen zorgt ? Maar dat hoeft niet eens. Als je gewoon naar de stappen kijkt, zie je hoe onlogisch zo'n redenering in elkaar zit. En het is niet omdat je gehuwd bent met een moslim dat je plots geen racistische denkpatronen vertoont. (cfr. Ik ben geen racist, mijn beste vrienden zijn zwartjes) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eneuh, ik ben openlijk racist. Ik erken dat er verschillen zijn in uiterlijk (zoals het verschil tussen een koningspoedel- Pekkie uit de stripreeks Jommeke- en een golden retriever,allebei ongeveer even zwaar en perfect capabel om vruchtbaar nageslacht voort te brengen) ideologie en cultuur van mensen. Ik kies mijn vrienden niet op kleur, maar op hun gedrag. 't is maar dat je het weet Ozzy...
![]() |
![]() |
#68 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En de term "zwartje" gebruikte ik met opzet, om de absurditeit van zo'n bewering aan te tonen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik kies mijn vrienden op hun gedrag. Denk je dat het haantjes gedrag van jong allochtonen me zou kunnen bekoren? Of dat het manipulative gedrag van politici hen in mijn smaak kan laten vallen?
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zei: Het is niet omdat je getrouwd bent met een moslim dat je geen racistische denkpatronen kan vertonen (vergelijk dat met de uitspraak: Ik ben geen racist, want enkele van mijn beste vrienden zijn zwartjes). Dat is een veel gehoorde uitspraak van mensen die wél racistisch denken. Snap je hem nu ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leest u er maar eens de post op na. De vraag juist was wat u onder helpen van een buitenlander verstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te grote verschillen in cultuur kunnen wel degelijk wrevel opwekken bij mensen met een andere opvatting over beleefdheid bijvoorbeeld. Dat kan dus wel degelijk iets met hun "zwart zijn" te maken hebben. Uiteraard mag één slechte ervaring niet veralgemeend worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het aantal VB-stemmers op het forum is plots op miraculeuze wijze gedaald
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij zijn de meesten dat enquête gedoe gewoon beu, om de meest uiteenlopende zaken worden er enquêtes gehouden, er treed een zekere moeheid op, bij mij toch althans.
Laatst gewijzigd door alberto : 29 maart 2007 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Toen haat nog geen nationale sport was ?
![]()
![]() |
#78 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() mijn kan beter racist zijn en niet op het VB stemmen, dan op het VB stemmen en geen racist zijn.
racisme naar de privé-sfeer, zoals religie. scheiding racisme en staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |