![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daar heb je toch de morning after pil voor (zelfs bij een verkrachting zou ik denken, maar soit, laat ons daar dan nog een uitzondering van maken) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat de vrees van de anti-abortus-groepen is (enkel volgens mij, dus ik kan fout zijn) is dat zwangerschap als iets banaals wordt beschouwd. Waar ze (eveneens enkel volgens mij) in de fout gaan (de fanatiekelingen) is dat er uitzonderingen bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Er zullen altijd gevallen zijn waarbij er geen overeenstemming wordt bereikt en dan is het maar niet meer dan logisch dat de vrouw het uiteindelijke beslissingsrecht heeft. En in de overgrote meerderheid van de abortussen zal de man ofwel niet eens geweten hebben dat er een zwangerschap was ofwel de beslissing wel degelijk in overleg zijn genomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() Zoals ik heel erg duidelijk schreef zijn anti-conceptiemiddelen niet 100% veilig. Geen verweer dus.
![]() |
#70 |
|
![]() Die vrees is totaal onterecht. De overgrote meerderheid van de vrouwen die abortus ondergaan zien dat helemaal niet als iets banaals. Integendeel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() De morningafterpil is niet 100% betrouwbaar, niet altijd beschikbaar en twee keer op een maand gebruiken is af te raden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Voortgepraat tot de wettellijk toegelaten termijn voor abortus overschreden is? Zo doen sommige katholieke consultatiebureaux het: de vrouw zo lang mogelijk aan 't lijntje houden.
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 29 maart 2007 om 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot wanneer de vrouw toegeeft aan wat de man wil, bedoel je?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Iets meer PoCo graag: probeer in die kringen eens (hooguit) "celdeling".
![]() |
#75 |
|
![]() Uiteraard.
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat men aan de vrouw in deze situatie het alleenbeslissingsrecht geeft is zeker verdedigbaar maar dat met dat recht volgt ook de verantwoordelijkheid voor de beslissing. Met andere woorden : de man in deze situatie moet een uitstapmogelijkheid krijgen voor het geval hij van het kind niets wil weten. Het argument dat de man maar het nodige voor het voorkomen van conceptie moet doen is een argument dat eveneens ingebracht kan worden tegen het recht op abortus zelf van de vrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() Een abortus is echt geen pretje, het is niet voor niets dat zoveel vrouwen steun zoeken bij elkaar om erover te praten.
Niemand laat zomaar eventjes een abortus doen. Daar gaan heel wat gevoelens en gedachten aan vooraf. Abortus is heel ingrijpend maar elke vrouw weet dat je niet zomaar een kind op de wereld zet. Je zal er minstens de komende 20 jaar voor moeten (kunnen) zorgen. Soms is het veel egoïstischer om een kind op de wereld te zetten dan om abortus te doen. ik heb het dan wel over abortus in een vroeg stadium, het stadium waarin er nog geen echt leven is, enkel een splitsing van cellen. En die uiteindelijke beslissing ligt bij de vrouw, of zo zou het toch moeten zijn en dat zal altijd zo blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 |
Minister