Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2007, 14:15   #81
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Net als iedereen heeft de paus het recht te spreken. Net als u, ik en wie dan ook.
ja... zoveel recht als een dief die tegen u komt zeggen "ge moogt niet stelen"... die heeft dat recht ook... Maar die weet dat hij beter zou zwijgen en beter eerst het hand op het hoofd zou leggen...

Als je wil dat anderen naar jouw regeltjes spelen, moet je het zelf ook wel doen...

Laatst gewijzigd door Zyp : 29 maart 2007 om 14:17.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 18:58   #82
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

ik mis de tijd dat er zo regelmatig aanslagen op de paus gebeurden. Tegenwoordig denken die types dat ze alles kunnen zeggen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 19:15   #83
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ik mis de tijd dat er zo regelmatig aanslagen op de paus gebeurden. Tegenwoordig denken die types dat ze alles kunnen zeggen.
Dát waren tijden jong! Zo begin ik bijvoorbeeld steeds terug naar het IJzeren Gordijn te verlangen, telkens wanneer ik naar het Eurovisie Songfestival kijk.

Laatst gewijzigd door Djiezes : 29 maart 2007 om 19:15.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 19:44   #84
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die beruchte zin werd nooit door wie dan ook uitgesproken, maar is een louter uitvindsel van later.
Hoe dan ook, het pauselijk ingezegend moorden met of zonder die gevleugeld vol(on)zin gedurende pakweg 7 "geregistreerde" kruistochten, alsmede het aanvullend/aansluitend ritueel branden, moorden en moordbranden binnen eigen territorium, valt niet te ontkennen. Het lijkt mij weinig zin te hebben en het schiet zeker niet op om deze discussie te blijven vetmesten met tofelemoons-PoCo negatio-revisionistische woordkloverij.
Oud 29 maart 2007, 19:50   #85
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Nee, geen aanslagen en zelfs niet op pausen. De officiëuze luister-verplichting/traditie moet echter worden ver/door-broken, totale seculariteit, opdoeken dat operettestaatje, niet meer erkennen en geen enkele verwijzing meer naar "godsdienst" in (grond)wet(ten).
Oud 29 maart 2007, 20:27   #86
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Gelijk heeft hij. De christelijke traditie gaat niet enkel om geloof maar ook over een manier van leven. Het is belangrijk dat we dat niet zomaar verloochenen. Altans dat denk ik.
Voilá as ge da maar weet.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 21:34   #87
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Je eerste uitspraak is lachwekkend. Een verdediging? De enige die zich moest verdedigen was het Byzantijnse Rijk, en dat werd door de kruisvaarders geplunderd en totaal verzwakt.
Voor u begint te lachten zou u beter uw kennis van de geschiedenis wat bijspijkeren. U vergeet immers dat Europa in die jaren een soort derde wereld was. De islamitische wereld was toen de grootmacht die grote stukken van het byzantijnse rijk inpalmde, noordafrika veroverd had, Spanje bezet hield en richting Balkan begon te trekken. De kruistochten zelf waren voor de islamieten maar een kleine schermutseling aan de grenzen die ze eenmaal achter de rug prompt vergaten tot enkele westerlingen hun er in de 19e eeuw aan herinnerden en ze even prompt in een heilige colère schoten.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 01:40   #88
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Voor u begint te lachten zou u beter uw kennis van de geschiedenis wat bijspijkeren. U vergeet immers dat Europa in die jaren een soort derde wereld was. De islamitische wereld was toen de grootmacht die grote stukken van het byzantijnse rijk inpalmde, noordafrika veroverd had, Spanje bezet hield en richting Balkan begon te trekken. De kruistochten zelf waren voor de islamieten maar een kleine schermutseling aan de grenzen die ze eenmaal achter de rug prompt vergaten tot enkele westerlingen hun er in de 19e eeuw aan herinnerden en ze even prompt in een heilige colère schoten.
Wat een geleuter. Ik moet mijn kennis van geschiedenis bijspijkeren? Tja...
Nu, ik kon het niet helpen, maar ik moest toch lachen toen ik jouw stukje las. Jij gooit alles op een hoopje, je snapt er echt de ballen van.

Spanje werd al in de vroege middeleeuwen veroverd vanuit Noord-Afrika, door de Moren (vanaf 711). Vanaf 1200 was dit rijk serieus op zijn retour. De Moren behielden nog tot 1492 een klein gebied in het zuiden. Gedurende geen enkel moment in de geschiedenis was Moors Spanje op één of ander manier gelieerd met het kalifaat in Bagdad, en zeker niet met het Ottomaanse Rijk, dat pas veel later begon op te komen.

De Balkan werd pas veroverd vanaf de tweede helft van de 15de eeuw, door de Turkse Ottomanen, meer dan 350 jaar na de eerste kruistocht. De verovering van Byzantium in 1453 was niet zo moeilijk, sinds de totale plunderingen van de stad door de kruisvaarders in 1204 was het Byzantijnse rijk nog slechts een schim van zichzelf.De restanten van het rijk werden gecontroleerd door de Venetianen en de Genuezen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Byzantijnse_Keizerrijk

De kruistochten waren geen reactie op dingen die pas honderden jaren later gebeurden, dat moet zelfs jij toch begrijpen?

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 30 maart 2007 om 01:44.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 02:49   #89
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard inconsequente paus

Nadat deze paus zelf de verlichting had aangeduid als de reden waarom West-Europa volgens hem beter af was dan de islamitische wereld gaat hij dit plots vergeten.
De verlichting was niet deze van de heilige Geest: het was het werk van het humanisme.
Laat ons, om de liefde van God, stoppen met te spreken over het Christelijke Westen, dat zo superieur is, was en moet blijven.
Dat is historisch een grap.
En blijf bij je eigen les, nazinger: het humanisme heeft geleid tot een doorbraak van de verdraagzaamheid, niet het christendom.
Houden die scheiding van kerk en staat: terug in uw vaticaan. Af!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 11:18   #90
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Paus haalt zwaar uit naar Europa dat christen roots vergeet
Big deal.
Mijn Christen roots zijn totaal verrot...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 12:39   #91
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Big deal.
Mijn Christen roots zijn totaal verrot...
Heb jij je ook al bekeerd tot de Islam?
Oud 30 maart 2007, 12:40   #92
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Heb jij je ook al bekeerd tot de Islam?
Kan je je niet inbeelden dat iemand gewoon niet-gelovig is ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 12:41   #93
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Kan je je niet inbeelden dat iemand gewoon niet-gelovig is ??
Niet echt, neen.
Oud 30 maart 2007, 14:13   #95
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een geleuter. Ik moet mijn kennis van geschiedenis bijspijkeren? Tja...
Nu, ik kon het niet helpen, maar ik moest toch lachen toen ik jouw stukje las. Jij gooit alles op een hoopje, je snapt er echt de ballen van.

De kruistochten waren geen reactie op dingen die pas honderden jaren later gebeurden, dat moet zelfs jij toch begrijpen?
Die zaken gebeurden geen honderden jaren later maar bereikten toen hun eindpunt. Op het moment van de eerste kruistocht was de islamitische opmars ten nadele van de christelijke wereld al eeuwen bezig en alles wees erop dat dit zou verergeren. Een van de directe aanleidingen voor de kruistochten was dat Byzantium Rome om hulp vroeg. In Europa wist men ook wel dat als Byzantium viel de weg richting westen vrij was. Het mag dus duidelijk zijn dat er wel degelijk sprake is van een verdedigingsoorlog.

Ben toch benieuwd wat u hierop uit uw duimpje gaat zuigen want dat is al erg productief geweest.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 14:27   #96
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Niet echt, neen.
lol dat meen je toch niet hé, een geloof suckt, van welke soort dan ook, het enige geloof dat je moet hebben is het geloof in jezelf !
Oud 30 maart 2007, 15:43   #97
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bla bla bla...

Ben toch benieuwd wat u hierop uit uw duimpje gaat zuigen want dat is al erg productief geweest.
Ik gaf feiten en correcte data. Als jij dat per sé wil negeren omwille van van je paranoïde fantasmes, dan kan ik dat ook niet helpen.
Een verderzetting van deze discussie is totaal zinloos. Als jij het verschil niet kent tussen de Moren, het Abassadisch kalifaat en de Ottomanen, en niet eens weet over welke tijdsperiode je spreekt, dan is dat jouw probleem. Gebeurtenissen in de 12de en 13de eeuw kunnen onmogelijk een reactie zijn op gebeurtenissenin de 15de eeuw.
Je lijkt de Rode Ridder wel, die zapte ook voortdurend heen een weer in de tijd, van de vroege mideleeuwen naar de renaissance en terug.
Oud 31 maart 2007, 06:26   #98
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hij mag spreken, maar darom moeten we hem nog niet au sérieux nemen:
Yep. Hij mag uiteraard zijn mening verkondigen, net zoals wij vrij zijn om die mening af te doen met een schouderophalen. Gelukkkig zijn we in een tijd aanbelandt dat dit geen lichamelijke repercussies meer voor gevolg heeft...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wie spreekt er dan:
Een staatshoofd, een kerkhoofd of Ratzinger?
Niet moeilijk beginnen doen, Filosoof.

Vaticaanstad is nog steeds een theocratie, er is bijgevolg geen onderscheid tussen de door jou aangehaalde functies.
Oud 31 maart 2007, 06:30   #99
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je lijkt de Rode Ridder wel, die zapte ook voortdurend heen een weer in de tijd, van de vroege mideleeuwen naar de renaissance en terug.

Nou, de Rode Ridder heeft zelfs contact gehad met Aliens en Vliegende Schotels! Moet kunnen, moet kunnen...
Oud 31 maart 2007, 06:36   #100
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ziezo
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be