Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2007, 10:51   #461
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
En blijkbaar gelooft u dus om één of andere niet te definiëren reden in de Katholieke Kerk. Waarom niet in de Islam, het Jodendom, de Mormonen, de Jehova's, ...
Ik hoop nu echt dat zijn antwoord niet is, door de goedheid van de kerk...

zo verloor ik mij geloof in de katholieke kerk... Hoor wat men predikt, lees in de bijbel wat het ideaal moet voorstellen, en kijk dan naar de gouden troon van het opperhoofd, de paus... Men handelt niet naar wat men preekt....
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 11:06   #462
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En blijkbaar gelooft u dus om één of andere niet te definiëren reden in de Katholieke Kerk. Waarom niet in de Islam, het Jodendom, de Mormonen, de Jehova's, ...
Waarschijnlijk zal de katholieke kerk daar een copyright op hebben ?
Oud 29 maart 2007, 11:08   #463
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als men dan in een Bijbel leest:
Mat 10.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/10.html
21 En de ene broeder zal den anderen broeder overleveren tot den dood, en de vader het kind, en de kinderen zullen opstaan tegen de ouders, en zullen hen doden.
...
34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.
36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.
37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.

u zegt het goed... EEN bijbel...

zoals er zovele versies zijn... dat is eigen aan een geloof, zovele versies...
Oud 29 maart 2007, 11:10   #464
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Waarschijnlijk zal de katholieke kerk daar een copyright op hebben ?
waar geloofd u dan in? eerlijk vraag...

of wat mag ik verstaan in uw onderschrift? Ik heb de link wel al doorgenomen... maar een mens geloofd altijd in iets, wat jij?

Laatst gewijzigd door Zyp : 29 maart 2007 om 11:19.
Oud 29 maart 2007, 11:35   #465
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
waar geloofd u dan in? eerlijk vraag...
Niets.
Citaat:
of wat mag ik verstaan in uw onderschrift? Ik heb de link wel al doorgenomen... maar een mens geloofd altijd in iets, wat jij?
Waarom zou ik persè in iets moeten gaan geloven?

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 29 maart 2007 om 11:35.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 11:50   #466
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Niets.

Waarom zou ik persè in iets moeten gaan geloven?
geen verplichting om iets te geloven...
wat doet u dan met vragen zoals, wat na de dood? goed en kwaad? oorsprong van leven? enz?
Oud 29 maart 2007, 13:06   #467
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
geen verplichting om iets te geloven...
wat doet u dan met vragen zoals, wat na de dood? ...
Dood is dood! We zijn tenslotte ook gewoon dieren/wezens/natuur en dan verteer je en dan profiteren andere wezens/natuur weer van jou, zo werkt de natuur en daar zijn wij onderdeel van, m.a.w recycling!
Citaat:
... goed en kwaad? ...
Wat in de ene cultuur als goed ervaren wordt, wordt in een andere cultuur als kwaad beschouwd.In een aantal culturen geeft bijvoorbeeld een harem de staat van welvaart aan, terwijl in onze samenleving de zogenaamde veelwijverij maatschappelijk niet aanvaard is.
Hele oorlogen hebben plaatsgevonden en vinden plaats omdat wat het ene land of volk als goed en rechtvaardig beschouwt, volkomen anders wordt gezien door de tegenpartij. De recente strijd in Kosovo is hiervan opnieuw een triest voorbeeld. Het is puur ons ego wat bepaalt of iets goed of kwaad is. Ons ego is ons kleine ikje, dat handelt vanuit ons persoonlijk belang, dat handelt vanuit angst, angst om tekort te komen. Omdat het handelt vanuit angst, kan ons ego slechts de korte termijn overzien. Pas als we ons ego overstijgen en handelen vanuit vertrouwen, vanuit liefde, wordt ons de lange termijn weg duidelijk.
Goed en kwaad zijn hiermee net zulke relatieve begrippen als links en rechts.
Citaat:
oorsprong van leven? enz?
Dat is voor iedereen nog steeds een (?) !
Oud 29 maart 2007, 13:37   #468
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dood is dood! We zijn tenslotte ook gewoon dieren/wezens/natuur en dan verteer je en dan profiteren andere wezens/natuur weer van jou, zo werkt de natuur en daar zijn wij onderdeel van, m.a.w recycling!
Dit gedacht hang ik ook aan... Ik stel wel vast dat vele mensen zo niet kunnen denken... omdat deze theorie moeilijk 'in te beelden' is... Want dat wil zeggen dat er na de dood niets is... en 'niets' is zeer moeilijk vatbaar voor het menselijk brein... net zoals 'oneindig' te groot is voor het menselijk verstand, zo is 'niets' ook een moeilijk te bevatten begrip...

Citaat:
Wat in de ene cultuur als goed ervaren wordt, wordt in een andere cultuur als kwaad beschouwd.In een aantal culturen geeft bijvoorbeeld een harem de staat van welvaart aan, terwijl in onze samenleving de zogenaamde veelwijverij maatschappelijk niet aanvaard is.
Hele oorlogen hebben plaatsgevonden en vinden plaats omdat wat het ene land of volk als goed en rechtvaardig beschouwt, volkomen anders wordt gezien door de tegenpartij. De recente strijd in Kosovo is hiervan opnieuw een triest voorbeeld. Het is puur ons ego wat bepaalt of iets goed of kwaad is. Ons ego is ons kleine ikje, dat handelt vanuit ons persoonlijk belang, dat handelt vanuit angst, angst om tekort te komen. Omdat het handelt vanuit angst, kan ons ego slechts de korte termijn overzien. Pas als we ons ego overstijgen en handelen vanuit vertrouwen, vanuit liefde, wordt ons de lange termijn weg duidelijk.
Goed en kwaad zijn hiermee net zulke relatieve begrippen als links en rechts.
u hoeft niet naar kosovo te gaan om te grote ego's te zien... kijk naar wat er met dit land gebeurt...

Citaat:
Dat is voor iedereen nog steeds een (?) !
En toch zjn er zovelen die menen het antwoord te kennen uit een eeuwen-oud boek...

Laatst gewijzigd door Zyp : 29 maart 2007 om 13:37.
Oud 29 maart 2007, 21:55   #469
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

system
Citaat:
Het verwijt vanwege sommige protestanten dat katholieken beelden aanbidden bijvoorbeeld is het beste bewijs van hun onvermogen zich in te leven in een gebedstechniek die vermoedelijk tientallen eeuwen ouder is dan het christendom zelf; en dat onvermogen kan zelfs met een beetje kwade wil uitgelegd worden als een totaal gebrek aan respect voor de wordingsgeschiedenis van de mensheid en van de mens als religieus wezen.
Lees nou eens wat schrijf.
Stel dat God echt bestaat en dat de hel echt bestaat. Dan wil ik jullie toch overtuigen zodat jullie gered worden? Uit liefde voor jullie. Het doet me wel een beetje pijn dat jullie denken dat ik het puur om macht ofzo wil doen. Geloven jullie dan niet in zoiets als de liefde?
Oud 30 maart 2007, 00:31   #470
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

system
Citaat:
U doet niets anders dan angst zaaien. Zowel de katholieken als de lutheranen.

Stel dat God echt bestaat en dat de hel echt bestaat. Dan wil ik jullie toch overtuigen zodat jullie gered worden? Uit liefde voor jullie. Het doet me wel een beetje pijn dat jullie denken dat ik het puur om macht ofzo wil doen. Geloven jullie dan niet in zoiets als de liefde?[/quote]
Oud 30 maart 2007, 00:32   #471
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

Hmm ik heb een foutje gemaakt met de quote van de post van 21.55. negeer hem maar gewoon.

Laatst gewijzigd door Hosea : 30 maart 2007 om 00:34.
Hosea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 08:08   #472
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hosea Bekijk bericht
Hmm ik heb een foutje gemaakt met de quote van de post van 21.55. negeer hem maar gewoon.
U bent er dus van overtuigd dat iedereen die niet in UW God gelooft, naar de hel gaat?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 08:45   #473
system
Banneling

Standaard

Citaat:
system

Stel dat God echt bestaat en dat de hel echt bestaat. Dan wil ik jullie toch overtuigen zodat jullie gered worden? Uit liefde voor jullie. Het doet me wel een beetje pijn dat jullie denken dat ik het puur om macht ofzo wil doen. Geloven jullie dan niet in zoiets als de liefde?
[/quote]

Gered? Waarvan?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 08:48   #474
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen antwoord op mijn vraag...

Welke criteria?

Dan even toepassen op enkele figuren.
Welke criteria gebruikt u om te zeggen dat hij wel bestaan heeft?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 09:50   #475
eno2
Banneling

Standaard

Paniek is een grillige en onwijze raadgever. Pan was vaak vrolijk en zelfs meer dan dat.[/quote]
Ja erg vrolijk met zijn bokkepoten en zijn pan-fluit en zijn achtervolging en verkrachting van nimfen.
Dafni heeft hij echter nooit te pakken gekregen...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 10:22   #476
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Paniek is een grillige en onwijze raadgever. Pan was vaak vrolijk en zelfs meer dan dat
Ja erg vrolijk met zijn bokkepoten en zijn pan-fluit en zijn achtervolging en verkrachting van nimfen.
Dafni heeft hij echter nooit te pakken gekregen...

Paniek is iets, waar je door een God mee geslagen wordt. Dat kies je maar zo zelf niet...En Pan is de God van de Paniek...
Oud 30 maart 2007, 10:43   #477
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
system

Ok, jawel, aan rechtstreekse liefde, niet aan liefde via God.
Oud 30 maart 2007, 11:20   #478
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch nog even herhalen. Ik ben echt benieuwd.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 11:57   #479
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

griffin
Citaat:
U bent er dus van overtuigd dat iedereen die niet in UW God gelooft, naar de hel gaat?
Nee. ik ben niet iemand die gelooft dat er 1 juiste kerk is. Het gaat er om dat je op de juiste manier gelooft. Het geloof in Jezus en dat hij voor ons geofferd is dat is de kern hiervan.
Oud 30 maart 2007, 11:58   #480
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

system
Citaat:
Gered? Waarvan?
Ik wil dat iedereen tot geloof komt en zo naar de hemel gaat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be