![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Eerder financieel, relationeel, te oude, te dit...te dat...echt ziek! |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat het tweede betreft valt u in herhaling. De keuze die u vooropstelt is er geen voor een man die zich geen kind opgedrongen wil. Ook de actieve rol in de opvoeding is afhankelijk van de mate waarin de moeder hem die rol wil laten spelen. De keuze die u vrouwen geeft daarentegen is die tussen geen kind en een kind mee op kosten van een ander. Geef toe dat de zaak niet evenwichtig is. |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is niet nodig om je persoonlijke mening als die van gans de samenleving te beschouwen.
|
|
|
#164 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Misschien wordt het je wat duidelijker met voorbeelden zoals van een vrouw die opgezadeld zit met het resultaat van monnikenwerk of een kardinaal foutje.
|
|
|
#165 |
|
|
Dat is nu eens iets zeer zinnig dat u hier zegt.
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar ze bestaan, en je zou als eerste aan de deur staan van een abortuskliniek.
|
|
|
#167 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik hoor die moraalridders graag bezig..................tot "het" in hun eigen omgeving gebeurt...........
|
|
|
#168 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar wat ik me dan ook weer afvraag. Het leven is je zoveel waard, maar is dat nou eigenlijk echt wel zo? Ben je ook zo vreselijk begaan met het leven wat al op aarde is? Is het niet veel barmhartiger om je te bekommeren om de mensen die een vreselijk leven leiden? Ik ben ten principale geen voorstander van abortus. Ik ben echter nog minder voorstander van tienermeisjes die hun hele toekomst in duigen zien vallen omdat ze zwanger zijn geworden. Of de reden nu verkrachting, slechte anti-conceptie of gewoon onzorgvuldigheid is. Ik ben ook geen voorstander van kinderen die moeten opgroeien in een kansarme omgeving terwijl de moeder dit leven zelf niet eens had gewild. Laat staan de psychische schade van afwijzing. En ik ben ook tegenstander van amateuristische praktijken waarbij meisjes en vrouwen voor hun leven verminkt worden of zelfs sterven, omdat hun familie de schande niet kan verdragen en zelf maar wat gaat Gamma'en.
|
|
|
|
#170 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus als je vrouw een spontane abortus heeft omdat ze medicatie neemt die ernstige schade heeft berokkend aan de embryo, of een beetje te hard heeft gefeest, of omwille van schadelijke omgevingsinvloeden,... noem je dat 'natuurlijke selectie' en schrijf je dat toe aan onze 'lichamelijke eigenschappen'? Sta me gewoon toe daarop te reageren met omfg.
|
|
|
#171 |
|
|
Yep, ik heb er al gekend die hun dochters tot abortus dwongen. Maar als je ze niet kent ...
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik herhaal nogmaals dat het niet nodig is om je persoonlijke mening als deze van de ganse samenleving te beschouwen.
|
|
|
#173 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar "en plein public" abortus is moord schreeuwen, ja, ik ken die soort ook wel.
|
|
|
#174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus om bovenstaande redenen moet ik het goed vinden dat een mens niet mag geboren worden? |
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
|
Zelfs dan is het geen moord. Wat niet wegneemt dat het - met enkele uitzonderingen - niet meer is toegelaten na 12 weken. En dat heeft alles te maken met het feit dat pas na een bepaalde tijd de foetus een bewustzijn kan hebben en dus misschien ook pijn kan voelen.
Laatst gewijzigd door Edina : 29 maart 2007 om 23:46. |
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je niet tegen kritiek kan wat zit je hier dan te doen? En jij was voorvechten van diversiteit, multicul, etc? Laatst gewijzigd door jurgen79 : 29 maart 2007 om 23:45. |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je kan dan misschien beter zeggen : "ik persoonlijk vind dat dit moord is" ipv het arrogante en leugenachtige "het IS moord".
|
|
|
#179 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij jou mening en ik de mijne...wie zegt dat uw mening DE mening is van onze samenleving en daarom enkel mag verkondigd worden? |
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is laster, iemand van moord beschuldigen dat wettelijk gezien geen moord is. Ik raad je toch maar aan dit niet te zeggen tegen een vrouw die een abortus overweegt, als je juridisch geen last wil.
|