![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Banneling
|
Citaat:
wat een progressieve gedachte ?! |
|
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Banneling
|
Citaat:
met alle respect voor elke moeder, maar die negen maanden zijn ook maar negen maanden pa en ma zijn hopelijk voor de rest van de opvoeding wel gelijkwaardig, dus waarom zou potentiële pa geen medezeggenschap hebben ?! |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je bijv. twee ADHD'ers rondlopen hebt ... pardon ?! ... t heeft me serieus moeite gekost om je nog verder te lezen na deze (kwetsende) zin hoor ... misschien kan je een spiraaltje overwegen ps veel geluk in je jobzoektocht. |
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Gaat zo'n een eugenetisch denken niet ten koste van elk solidair maatschappelijk beginsel?
|
|
|
|
#207 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus ik zou empathie moeten opbrengen voor vergeetachtige mensen die hun pilleke vergeten in te nemen of die geen condoom willen gebruiken of om toch heel zeker te zijn pil en condoomgebruik gaan combineren? En als ze dan toch zwanger zouden worden dan moet ik empathie aan de dag leggen en abortus mee goedkeuren? Discipline meiske...dringend tijd dat het leger voor iedereen terug wordt ingevoerd dat de jeugd wat discipline kan aanleren! t'Is erg...kindermoord vergoeilijken omdat ze geen discipline hebben of liever biefstuk friet bijven eten ipv bokes confituur. |
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb meerdere mensen met een kind met ADHD echt met de handen in het haar zien zitten, zien huilen, schreeuwen om rust, schreeuwen om begrip,... Ik heb mijn ex-collega, die een tweeling heeft met ADHD, meerdere malen als een pudding in elkaar zien zakken op het werk omdat ze weer geen slaap had gehad (kinderen met ADHD zijn nogal vatbaar voor slaapstoornissen). Nochtans gaf ze zelf therapie aan kinderen met ADHD en begeleidde ze ook de ouders, dus ze had echt wel voldoende kennis van mogelijke copingstrategieën, maar in de praktijk is het net dat ietsje moeilijker. Gelukkig zijn er ook veel ouders die gigantisch goed omgaan met het probleem waarvoor ze staan, en ik vind dat ongelooflijk prachtig , maar ik verwacht niet van elke ouder dat ze een geboren superouder zijn en zomaar zonder problemen kunnen omgaan met de moeilijke situatie waarin ze zich bevinden (zelf ben ik nogal stressgevoelig dus ik zou er denk ik toch problemen mee hebben). Ik verwacht eigenlijk van niemand dat ze een geboren superouder zijn. Ik kan me dus perfect voorstellen dat als je al twee kinderen met ADHD hebt en op het punt staat om een inzinking te krijgen (of er midden inzit), je een derde kind niet meer ziet zitten. Een baby in huis hebben is sowieso al lastig, dat vraagt ongelooflijk veel zorg en aandacht, en als je al zorg een aandacht te kort komt, kun je jezelf heel makkelijk voorbijlopen en op ontploffen geraken. Wat niet gezond is, voor niemand. Het aantal postnatale depressies bij moeders die reeds kinderen met een ontwikkelingsstoornis hebben is ontzettend veel hoger dan dat van andere moeders, en ik verzeker je dat het ONTZETTEND moeilijk is om met een postnatale depressie de zorg en aandacht te geven aan je kinderen die zij eigenlijk willen. Maar goed, het feit dat ik begrip heb voor ouders die overstresst raken, moet inderdaad bijzonder kwetsend zijn. Ik zal dat onthouden als ik nog eens ouders mag begeleiden die met de handen in het haar zitten, en ervan uitgaan dat het opvoeden van kinderen met problemen een makkie is. Ik voorspel eerder dat die mensen dat kwetsend gaan vinden, maar kom.
|
|
|
|
#209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je bent compleet onrealistisch bezig, maar dat zal je worst wezen.
|
|
|
|
#210 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En dan moet dat voor iedereen maar zo zijn?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#211 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat lag redelijk voor de hand...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat de zwangerschap zich niet in zijn lichaam afspeelt.
|
|
|
|
|
#213 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat dacht je dan verkeerd. Het gaat om een vrucht.
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Naast enige realiteitszin ontbreekt het Jurgen duidelijk ook aan empathie. Het feit dat hij de hele zaak reduceert tot "geen boterhammen met confituur willen eten", zegt wat dat betreft voldoende.
|
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op welke planeet leef jij eigenlijk?
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
En jij gelooft dat spiraaltjes nooit tot ongewenste zwangerschappen leiden? Daar zijn meer problemen mee dan je denkt hoor. Het kan slecht geplaatst zijn of uitgestoten worden...
Om nog maar te zwijgen van de andere bijwerkingen ervan: sterkere menstruele bloedingen en pijn. En dat staat dan nog los van het feit dat spiraaltjes kunnen zorgen voor verminderde vruchtbaarheid of zelfs onvruchtbaarheid doordat ze aanleiding kunnen geven tot ontstekingen van de eileiders. Niet echt een geschikt voorbehoedsmiddel dus voor vrouwen die nog kinderen willen... Mannen hebben makkelijk praten natuurlijk. Hoeveel zijn er bereid om steeds een condoom te gebruiken??? |
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het abortusdebat strandt keer op keer in emotionele argumentaties en verwensingen, die gebaseerd zijn op een te sterke veralgemening (zoals gewoonlijk). De basisstelling van het tégen-kamp is namelijk "abortus = moord". Als je die stelling aanneemt, dan is er zelfs geen discussie natuurlijk want iedereen moet wel akkoord gaan dat moord onaanvaardbaar is. Maar zo simpel ligt het dus spijtig genoeg niet. Er is een hemelsgroot verschil tussen, om nu maar eens twee extremen te nemen, een dokter die bij een vrouw op medisch verantwoorde wijze een embryo van 1 of 2 weken oud verwijdert, en het afdrijven van een 8 maanden oude foeutus met mechanische middelen. Je hebt fundamentalisten die stellen dat een bevruchte eicel reeds een mens is, en dus nooit mag worden afgedreven. Dikwijls is deze extreme stelling religieus geïnspireerd, en hoewel ik daar in principe wel begrip en zelfs respect voor heb heeft ze een aantal verregaande en weinig wenselijke implicaties : Zo moet volgens deze stelling een vrouw die verkracht is haar baby houden, zelfs al zal er er nooit van kunnen houden. Ook moet je volgens deze stelling kinderen met een zeer grote misvorming die hen hoogstens een paar weken of maanden na de geboorte zal laten leven, laten geboren worden. Tenslotte moet volgens deze stelling bij levensgevaar van de moeder toch de geboorte doorgaan, zelfs al betekent dit dat de moeder sterft. Ik denk dat we deze stelling daarom best kunnen afvoeren. Wetenschappers houden er dikwijls een meer genuanceerde stelling op na, en gaan op zoek naar de grens van het moreel toelaatbare. Op welk moment in de zwangerschap kan men de vrucht beschouwen als een mens in wording, met recht op leven? Over dat heikel punt gaat het hele debat momenteel, en niet over of abortus als algemeen principe. Je hebt daarin voorstanders van een benadering die meer nadruk legt op de rechten van de moeder, en anderen die meer de rechten van het kind-in-wording verdedigen en dus geneigd zijn om de grens van het toelaatbare vroeger in de zwangerschap te situeren. Persoonlijk neig ik ook eerder naar dat laatste, alhoewel ik weet dat dit voor de moeder negatieve gevolgen kan hebben. In elk geval lijkt het me compleet onmogelijk en ook onwenselijk om abortus in het algemeen te verbieden. Dan duikt het opnieuw in de illegaliteit, met alle gevolgen voor moeder en kind van dien. |
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is ook discipline! Ook weer te moeilijk zeker? |
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Minister
|
Men heft een onevenwicht niet op door er een ander bij te maken. Als een vrouw onder het ouderschap uitkan dan moet een man dit ook niet opgedrongen krijgen.
|
|
|
|