![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() Ik ben werknemer in een KMO en ik wil de vakbonden niet binnen. Dat de vakbonden eerst eens leren om terug de belangen van de werknemer te vertegenwoordigen, maar zoals ze nu zijn? Blijf alsjeblief buiten...[/quote]
Ik ben ook werknemer in een KMO en ik wil de vakbonden zo snel moggelijk binnen. Ik werk graag op mijn bedrijf maar er zijn nu eenmaal dingen waarmee je moeilijk naar de baas kan stappen en dan is een vakbondsvertegenwoordiger toch wel een goede tussenweg. Laatst gewijzigd door El Guapo : 30 maart 2007 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk er zullen altijd wel achterpoortjes gevonden worden. Ze kunnen op die manier waarschijnlijk wel zelfs weer subsidies op strijken of belastingen ontwijken of extra kosten aftrekken. De eerlijke ondernemers en arbeiders zijn steeds de dupe van de corrupte ondernemers en plantrekker arbeiders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ge daarvoor dan mensen moet buitensmijten, wel ja het zij zo, het is nog altijd uw eigendom hé dat bedrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Schepen
|
![]() Waarom zou die vakbondsafgevaardigde iemand van buitenaf moeten zijn? Het kan toch perfect één (of meerdere) van de huidige werknemers zijn als die zich daarvoor kandidaat stelt?
Laatst gewijzigd door Villa Comedia : 30 maart 2007 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Schepen
|
![]() Is het niet waar wat ik vertel dan? Daar zal ik meer aan hebben dan wat met uw ogen te draaien en wat paranoia te doen.
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() En een bescherming van vijf jaar...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedere arbeider die niet bij een vakbond is aangesloten, is een plantrekker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Big difference. Alsof die niet naar de vakbondtop zal luisteren.
Laatst gewijzigd door Dycore : 30 maart 2007 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Schepen
|
![]() Op het vlak van? Het ging als ik me niet vergis over KMO's en het feit dat er vanaf zoveel werknemers een vakbondsafgevaardigde een beetje toeziet of o.a. de sociale wetgeving wel juist wordt toegepast. Daar worden heus geen gekleurde hesjes uitgedeeld omdat de baas toevallig slechtgezind is.
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Schepen
|
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun respectievelijke zogenaamde bestaansredenen, het volk of de arbeiders vertegenwoordigen is niks meer dat een smoesje. Het is "dankzij" het kostenplaatje dat deze parasieten veroorzaken dat de werkdruk in de ongesubsidieerde economisch waardevolle privé sector de pan is uitgerezen en men almaar vlugger en met minder mensen genoopt is te werken om nog investeringen te kunnen aanlokken.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Werknemers hebben andere prioriteiten dan werkgevers. Voor de laatste is de winst het belangrijkste, voor de eerste is het belangrijkste dat ze voor hun arbeid een eerlijk loon krijgen, dat ze iets of wat zekerheid hebben over hun inkomen, en dat hun werk in zo veilig mogelijke omstandigheden gebeurt. Die 2 verschillende doelstellingen staan vaak haaks op elkaar, en wie gelooft dat een individuele werknemer het dan kan halen van zijn werkgever die zit er naast. De baas zal met plezier een werkloze binnenhalen om de "vervelende" werknemer te vervangen. Vandaar dat een vakbondsvertegenwoordiging onontbeerlijk is, aangezien de delegees beschermd zijn, en dus zonder angst kunnen onderhandelen. Aangezien veel grotere ondernemers zich proberen te onttrekken aan de wetten door hun bedrijf op te splitsen in kleinere business units, die elkaar inderdaad factureren, is het logisch dat de vakbonden strijden om ook in kleinere ondernemingen hun rol te kunnen spelen. Dat dit een doorn in het oog is van de ondernemers en de aandeelhouders is logisch, en sommigen kunnen beweren dat de vakbonden de concurrentiepositie van de bedrijven ondermijnen. Diezelfde mensen zullen toch moeten toegeven dat er grenzen zijn aan winstbejag. Kinderarbeid bijvoorbeeld, dat was heel winstgevend in de tijd, maar intussen is dit gelukkig bij wet verboden. 100 jaar geleden zouden de kapitalisten nog woedend geweest zijn tegen iedereen die kinderarbeid in vraag dierf te stellen... Laatst gewijzigd door Gentenaar : 31 maart 2007 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die waren zelfs voorstander om in Vorst te blijven staken, zelfs met het gegarandeerde verlies van duizenden jobs... ![]() Het partijtje dat zelfs het Noord-Koreaanse bewind goed vindt (U gelooft het niet? Bezoek dan hun site)... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 31 maart 2007 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn sommige dingen makkelijker met personeelsvertegenwoordiging (ik gebruik opzettelijk personeels ipv vakbond hier), maar de vakbonden zoals ze nu zijn doen m.i. meer goed dan kwaad. Ook (en vooral) de wettelijke bescherming van de vakbondsafgevaardigden binnen een bedrijf gaat me te ver, zeker voor KMO's lijkt me dit bijna ondraagbaar. Ik durf garanderen dat voor KMO's dit een enorme rem op recrutering zal worden. I.e. dat gaat denk ik héél véél jobkes kosten de moment dat men het invoert. Tenslotte is mijn beeld van de vakbonden als organisatie zeer negatief. Zij komen eerder op voor de uitkeringstrekkers dan de werkenden, zijn niet aangepast aan onze tijden en bemoeien zich met van alles waar ze zich imo niet met te bemoeien hebben. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 april 2007 om 02:19. |
|
![]() |
![]() |