![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen slecht idee trouwens.
Maak nu voor eens en altijd eens uit welke van jullie religieuze idioten nu de Enige Echte Ware God aanbidden. Haal je zwaard maar uit de schede en hak er maar op los zodat de rest van ons eindelijk eens tot de orde van de dag kan overgaan. Doen! Go for it! Mijn zegen heb je.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 maart 2007 om 07:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch zeer zichtbaar hoe mensen die nergens in geloven ongelukkig zijn. De zoveelste nieuwe wagen en het zoveelste bezoek aan een pretpark vullen de spirituele leemtes niet in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Deze stelling is er eentje om in te kaderen! Met één pennetrek worden de miljoenen atheisten en agnosten overal te wereld herleid tot mentaal gehandicapten op spiritueel gebied. Heb je deze "wijsheid" van de scheurkalender van de Bond Zonder Naam gehaald?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 maart 2007 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Ik stel alleen maar vast dat ze geen antwoorden hebben op de vragen waarop ze de Goddelijke verklaring niet aanvaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: de paus lalt zoals gewoonlijk weer eens uit zijn nek, zoals altijd, zonder kennis van zaken. Europa was in oorsprong paganistisch, totdat Rome in het begin van de Middeleeuwen er eens komaf mee wou maken, zoals bepaalde moslimstrekkingen nu ook willen doen. Europa zou het christendom dus beter afzweren en verder de seculiere weg opgaan, zoals nu het geval is. Op die manier kan de godsdienstvrijheid voor iedereen gegarandeerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik merk dat "de seculiere weg opgaan" vooral betekent het Christendom af te schaffen en zoveel mogelijk plaats maken voor de Islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
In mijn ogen moet geen enkele godsdienst verboden worden, maar moeten de wettelijke regels boven de religieuze gelden. Op dat punt zou bv een seminarie in mijn ogen geen subsidies meer mogen krijgen, omdat scholen om hiervoor in aanmerking te moeten komen, gemengd moeten zijn. Daarnaast weigeren ze ook studenten op geaardheid als ze de regels van Rome moeten opvolgen, wat in mijn ogen ook tegen de wet is. Imams zouden ook niet op onze kosten mogen opgeleid worden, maar wel in ons land, zodat we kunnen nagaan wie de opleiding financiert, want wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Imams die in het buitenland opgeleid zijn, zouden hier niet mogen preken, vooral als ze uit extreme landen afkomstig zijn. Financiering van radicale groepen aan moskeeën zou strafbaar gesteld moeten worden. Hetzelfde geldt voor de Joden. De Chassidim hebben zichzelf zowat buiten onze maatschappij gesteld en kunnen hun religie perfect financieren. Waarom zouden de moslims dat dan niet kunnen? En de christenen, voorals de katholieken? Groepen zoals Opus Dei zou ik niet bepaald teveel in de pap laten berokken en de preken van de paus zouden in mijn ogen ook met de nodige begeleidende commentaar mogen uitgezonden worden. Per definitie respecteren de monotheïstische godsdiensten vele van onze Westerse culturele vrijheden niet en we moeten er over waken dat we ze behouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Citaat :
Paus Benedictus XVI heeft overschot van gelijk. Europa is christelijk, men moet vermijden dat ze haar ziel verliest, het volk leeg van bestaansreden om daarnaen deze vacuum te laten innemen door een vreemde godsdienst. Iedereen heeft dat recht op "een godsdienst" maar laat hen de vrije keuze. Europa is niet cristelijkek , het is keltissch !!!! Mezelf geloof niet, en jij Antoon !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister
|
![]() Wieweet komt het er ooit nog van. In dat geval zullen goedmenende secularisten als u waarschijnlijk niet de gelegenheid krijgen om tot de orde van de dag over te gaan want u zal er middenin zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Een (heilige) drieëenheid/drievuldigheid?
![]() |
#114 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 31 maart 2007 om 16:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Rat Zinger, is dat zoiets als de fluitspeler van Hamelen ?
![]() Laatst gewijzigd door skaldis : 31 maart 2007 om 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met zulke "vienden" heeft niemand een vijand nodig... Laatst gewijzigd door filosoof : 31 maart 2007 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Parlementslid
|
![]() Alle gekheid daargelaten.
Ik kan begrijpen dat iemand vertrouwen uit zijn geloof in God of "iets hogers" kan halen. Als die persoon daarmee gelukkiger kan leven, mij niet gelaten. Maar als men over heiligen en mirakels gaat zeveren... Dat is inderdaad pure kerkpolitiek. Geen enkel mens is heilig. Iedereen zal wel eens in zijn leven iets slechts uitsteken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Ik vermoed zus en zo, ik denk dit en dat, ik veronderstel dit, ik geloof dat..." is geen synoniem van 'DIT zijn DE antwoorden".
![]() |