![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() amon re
Citaat:
Wat betreft dat met de islam. Ik heb al gezegd dat er een grote tegenstelling is : Jezus wel/geen zoon God. Een van beide moet dus onjuist zijn. Gezien de link tussen christendom en jodendom lijkt mij het christendom een logischere keus. Citaat:
Citaat:
Er wordt o.a. voorspeld dat er uberhaupt een verlosser kwam. Dat hij wonderen zou verrichten, Hij zich niet zou verdedigen tegen zijn kruisdood, en nog veel meer. Citaat:
![]() |
![]() |
#542 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() amon re
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#543 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je beseft maar al te goed dat een luchtballon niet bestand is tegen een speldeprik waardoor je verplicht bent om voor een degelijke bepantsering te zorgen. Om deze laatste als dusdanig te beschouwen noem je het 'mysterie' waar rede en logica niet zijn tegen opgewassen. Ik besef maar al te goed waarom jij geloof gescheiden wilt houden van wetenschap. Zonder die hierboven aangehaalde bepantsering maakt jouw geloof namelijk geen schijn van kans. Inderdaad, hoe hard ik ook probeer (of geprobeerd heb), het in de 21° eeuw onvoorwaardelijk geloven in één of ander opperwezen op basis van wat teksten uit het Bronzen Tijdperk begrijp ik inderdaad niet.
![]() |
![]() |
#544 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Okee, laten we eens even logisch redeneren. In 1950 ging zowat jan en alleman naar de mis en was zowat iedereen gelovig (of wat daarvoor moest doorgaan). In 2007 zijn gelovigen een curiosum. Laten we nu eens een syllogisme opstellen zoals de grote Aristoteles het zélf niet beter zou kunnen:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Herkend het christendom jesus als de zoon van god & de messiah? Ja/Nee? Herkend de islam jesus als de zoon van god & de messiah? Ja/Nee Indien de joden & de moslims jesus niet als zoon & messiah herkennen, waarom zouden beide expliciet fout zijn & minder logisch dan het christendom? Citaat:
![]() Citaat:
Ik kan bevoorbeeld perfect twee boeken schrijven met voorspellingen én bevestigingen van die voorspellingen indien ik beide schrijf na de feiten. Vandaar ook mijn vragen betreffende de ouderdom van beide teksten. Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gezien het bewustzijn en karakter van een mens fysiek verbonden is met zijn hersenen (en door manipulatie van de hersenen kan men beide wijzigen) brengt dit op zich ook nog eens enkele ambetante puzzels met zich mee voor uw religie, wat bv met mensen die ten gevolge van een trauma agressief worden? Hun karakter is gewijzigd, hun persona ook, en toch blijft het hetzelfde individu... Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#548 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
|
![]() Ge hebt da nonneke nog nie gezien eh ![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() amon re
Citaat:
Met de islam is totaal geenlink. Ja in hun schrift komen verschillende bijbelse personen voor. Maar zo heeft mohammed het nou eenmaal geconstrueerd. De islam heeft geen link met het christendom. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#553 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeer grote invloed van het (Syrische) arianisme en het nestorianisme (bijna een directe afstamming, vermoedelijk via Mohammed zélf en via Sergius- Bah'ira) Isa ben Myriam (Jesus) is een profeet voor de moslims, Yahyah (St Jan de Doper) ook, Maria en de onbevlekte ontvangenis krijgen zelfs een volledige soera in de Koran en Jezus wordt ruim vermeld, met een zeer similair verhaal. De Kitab (heilige boeken) van de Islam zijn: -Koran, - Al-Tawrât, (Torah-Genesis tot Deuteronomium), -Zabur (Psalmen), en -Injil (Nieuw Testament). Al Tawrât en Zabur vormen het OT dus, Injil, het NT Ze nemen aan dat enkel van de Koran een betrouwbare kopie is overgebleven Het grote struikelblok is het christelijke trinitarisme (dus de goddelijke natuur van Jesus en van de H. geest, wat voor de islam een vorm van polytheisme is) In grote lijnen kan je stellen dat de islam een voortzetting is van het in 325 uit de kerk gestoten arianisme, met nestoriaanse inslag en dus gewoon een christelijk schisma. (zoals het christendom een schisma vh judaïsme is) Hun erkenning dat de god van joden en christenen ook de hunne is staat woordelijk in de Koran. Laatst gewijzigd door filosoof : 2 april 2007 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Banneling
|
![]() http://digiboek.50megs.com/koran/koran029.html
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() filosoof
Citaat:
Dit hierboven kan wel kloppen. Maar de koran is toch geschreven door mohammed? Wie weet wat die er allemaal bedacht heeft. Bovendien wijst niets in de bijbel erop dat mohammed een profeet kan zijn. Zijn boodschap is totaal anders dan de andere profeten. Bekend is dat mohammed tijdens zijn leven christenen en joden ontmoette waarvan hij die geloven leerde kennen. Mohammed heeft daardoor elementen uit deze religies genomen en zo zijn eigen religie geconstrueerd. Het is notabene de engel Gabriel(die Maria verkondigde dat ze zwanger zou worden) die aan mohammed zou zijn verschenen. Zou die dan gezegd hebben dat God geen zoon heeft? Dit lijkt me zeer tegenstellend. Citaat:
![]() |
![]() |
#556 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor mij is dat geloven even 'belangrijk' als iemand die beweert te 'geloven' dat hij is meegenomen door aliens, die hem laten zien hebben dat al het leven van hen (aliens) komt... (maar binnen de week zit DIE persoon waarschijnlijk in het gesticht ?!?) Zoals die arme mensen die verketterd waren en soms nog als 'huizen van demonen'... die moeten verslagen worden.... en als de wetenschap zich er dan mee moeit komt het uit "ze was mentaal niet in orde, ze had die en/of die ziekte"... En soms is het dan te laat, uit 'geloof' moest die demon dood, en men dood de persoon die gewoon een medisch mankement had... zoals we onlangs nog zagen, dat was toch ook voor, door en met god? Het slachtoffer zal er veel aan hebben... Maar de almachtige god is echt... zijn arm langer dan eender wie... maar ook hij kan blijkbaar GEEN vrede brengen op aarde, ook hij kan de honger niet uitroeien... Mensenhanden wel... Wie is er dan 'god', of machtig? Laatst gewijzigd door Zyp : 3 april 2007 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zyp : 3 april 2007 om 09:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hoe heerlijk is het leven, het gevoel te hebben dat u iets presteert en dat uw leven werkelijk zinvol is ! Niemand put werkelijk vreugde uit een doelloos leven. Welke rede is er om in een God met voornemen, te geloven. Aangezien er zoveel onrecht en lijden is in de wereld, concluderen sommigen dat er geen Schepper is. Maar zij zien wellicht over het hoofd dat er veel dingen zijn waar schepping de enige verklaring vormt. Misschien is het probleem hierin gelegen dat wij niet begrijpen wat het doel of voornemen van de Schepper is. Ja, we kunnen niet alles begrijpen, zoals deze prachtige citaat ook verwoord van J.W. Von Goethe ---- Natuurwetenschappelijke Geschriften. Het is het hoogste geluk van de denkende mens, het doorgrondelijke doorgrond te hebben en het ondoorgrondelijke rustig te vereren.
Groet Ronny |
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |