![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En hoeveel van die zuren zijn er bij mensen, die ons bepalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
|
![]() Citaat:
Doe de test: lombroso test Het racisme is een interessant fenomeen om iets over te lezen. Racisten doen dit niet: ze verwijzen elke serieuze studie over racisme en vreemdelingenhaat naar de prullenbak als propaganda. Het is daarom dat er wetten nodig zijn tegen het racisme: moest men met die mensen nog kunnen praten met argumenten, dan zou je het onderwijs inschakelen en er op rekenen dat het dan wel goed afloopt. De geschiedenis bewijst dat het eerste wat racisme propagandisten doen de mensen wijsmaken is dat er een "complot" bestaat om racistische theorien te weerleggen met vervalste bewijzen. Men raadt de "believers" ook aan om daar niet over te discussieren, bijvoorbeeld met hun ouders, omdat die toch allemaal in dat complot zitten. Complotten, racisme: één front! Wie toch de vermakelijke geschiedenis van het racisme wil bekijken in een notedop: meer hier Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 april 2007 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Citaat:
Dit is mijn mening, ik ben zeker dat anderen dit kunnen aanvullen/ontkrachten, en kijk er dan ook naar uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
|
![]() 20, maar een aminozuur op zichzelf heeft geen waarde, louter een bouwsteen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
Kennisoverdracht is bij de mens tevens uniek, wij zijn de enige soort die via het bewustzijn een trial-and-error-mechanisme hanteren, dit overbrengen naar een nieuwe generatie en de verworven technische kennis kunnen toepassen op totaal nieuwe voorwerpen. Dit verklaart ons immens succes om werktuigen te maken. Wij zijn dan ook een nieuwe sport op de ladder van de evolutie. Onze evolutie zal een nieuw tijdperk kennen wanneer we via genetische planning onze evolutie zelf zullen sturen. Dan pas zullen we alle onnodige bagage, de artefacten van de vorige stadia, kunnen wegvijlen. Onze eigen vervolmaking is nu maar pas begonnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
Wat het al dan niet bestaan van rassen te maken heeft met territoriumdriften, is mij een raadsel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
|
![]() Ik bedoelde: hoeveel informatie eenheden zijn er zo bij een mens, die opgebouwd zijn met de aminozuren van het DNA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
Je bent dus te vinden voor het genetisch manipuleren van embryo's? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wel, vervang "eigen volk" eens door "uwe kleine", en leg dan maar eens aan uw vrouw uit dat je eerst twee wildvreemden gered hebt en geen tijd meer had voor je eigen kind (neem nu het scenario van de put, of een autoongeluk of een andere ramp.... maakt niet uit) Enfin, de scheidingspapieren zullen rap gereed liggen. En met reden hé .... en dan mag je van geluk spreken dat ze je niet colloqeren.... of erger... En dan hebben we het nog niet over de vraag of je daar echt mee zou kunnen mee leven? Alle geef maar toe manneke .... eigen volk eerst he! ![]() A das zeker da. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
|
![]() Momenteel niet, wegens te gevaarlijk en wegens geen kennis wat dat over de generaties zal teweeg brengen. Stel dat alles veilig is en dat er voor iedereen gelijke toegang bestaat, dan wel ja. Ik zie niet in waarom niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoek eens op (desnoods m.b.v. een Duits woordenboek): het verschil tussen sein en sollen. Laatst gewijzigd door drosophila : 3 april 2007 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Te simpel dus.Er komt nog heel wat anders bij te bekijken, en verschillen zijn er wel degelijk.Nu zeggen dat de één beter zijn dan de andere is weer wat anders natuurlijk.Dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.In elk geval moet iedereen daar over kunnen denken en spreken zoals hij wil=vrije meningsuiting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu heb je het wéér over iets anders. Je hebt het over mijn kind, tegenover een buitenlander. Wel, dan zal ik het je antwoorden. Je komt trouwens niet met bijster originele dingen af, hoor. Als ik moet kiezen tussen mijn (denkbeeldige) kind, en een andere man die ik niet ken, kies ik mijn eigen kind. Als ik echter moet kiezen tussen tussen een blanke man die ik niet ken, of een zwarte man die ik niet ken, dan weet ik niet wie ik zou kiezen. Een van de twee. Ik bedoel hiermee dat je vergelijking niet opgaat. Bij de originele vraagstelling ging het erom dat die twee mannen precies hetzelfde waren, op hun huidskleur na. Nu verander jij een van de elementen (de een is mijn eigen kind), en dan ga je daar conclusies uit trekken voor racisme ? Van kortzichtigheid gesproken. Je bent je er zelf niet echt aan het uitpraten, lijkt me... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wonen zal er meer "onverenigbaarheid" bestaan dan bv. in villawijken die doorgaans ook door "vreemdelingen" met "vreemde godsdiensten" en "vreemde culturen" bewoond worden. Nu is het zo dat "de wetenschap" aantoonde dat een mens een andere mens bij kennismaking eigenlijk de eerste 3 seconden reeds beoordeeld heeft - een mening die weliswaar later bijgesteld kan worden. Maar het is vanzelfsprekend dat bij een negatieve indruk er waarschijnlijk geen "later" zal bestaan. "Het alledaags racisme" speelt bij deze oermenselijke reflex vanzelfsprekend een grote rol. Het is in ieder geval zo dat een overdosis xenofobie op een gegeven ogenblik eigenlijk een gedragsstoornis is waartegen je behandeld zou moeten worden.
![]() |