Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2007, 14:01   #721
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Bart Debie gaat in beroep tegen deze uitspraak
Oud 5 april 2007, 14:09   #722
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Niet zeker. Van de website van Bart Debie zelf:

(...)
Een klein half uur later was het aan mij. In het begin stond ik uit respect voor die rechters recht. Bij het aanhoren van de onvoorstelbare onzin die de rechters uitkraamden wist ik al hoelaat het was. Ik zei dan ook letterlijk "foert" en ging terug zitten. Vanaf dat moment onderging ik het gebeuren gewoon. Ik heb dan ook de stelligste indruk dat geen van die rechters dit dossier ooit volledig heeft gelezen. Volgens de rechters zijn een aantal feiten van wat zij buitensporig politiegeweld noemen bewezen. Omdat dit geweld niet in een proces verbaal staat is er volgens hen sprake van valsheid in geschriften. Dat die drie rechters vervolgens totaal fout uit het dossier begonnen te citeren scheen niemand te storen.
Voor verschillende feiten van slagen en verwondingen en valsheid in geschriften werd ik vrijgesproken. Van racisme is volgens deze rechtbank geen sprake. Het CGKR mocht dan ook met hangende pootjes de rechtbank verlaten. Lees Bart Debie is géén racist.
Een nogal belangrijke uitspraak van de rechter is dat zij vond dat ik een "geprezen en gewaardeerd" politieman was die de feiten van buitensporig politiegeweld enkel pleegde omdat ik onder de hoede van hoofdcommissaris Serge Muyters en korpschef Luc Lamine viel. Tiens, ik stond vandaag echter alleen voor de rechtbank. Wat moet ik hieruit afleiden ? De korpsleiding (of een deel ervan) wordt veroordeeld in één persoon, in casu uw dienaar. Ook Allan Mens werd vrijgesproken. Toen de rechter begon voor te lezen uit het vonnis dacht ik dat die zeker ook veroordeeld ging worden. "Zijn gedrag is laakbaar, ontoelaatbaar voor een politieman, enz.". Vervolgens.... vrijspraak. Er moest er dus maar ene hangen. Ga ik nu in beroep ? Wel in een eerste reactie tegen dit oneerlijke vonnis zou ik zeggen : absoluut. Maar ik ga eerst de kopie van het vonnis afwachten en alles rustig met mijn advocaten bestuderen. We zullen dan wel zien wat we doen.
"we gaan er ene flikken" is dus gelukt en nu kan elke politieofficier die zijn nek uitsteekt dus maar beter opletten. Ook voor criminelen staat de deur open om klacht in te dienen teneinde de eigen vervolging te ontlopen. Wat dus te koop staat is de harde aanpak van de criminaliteit. Neen, ik voel mij geen crimineel. Ik heb naar best vermogen jarenlang gezwoegd om wijken in Antwerpen te bevrijden van echte criminaliteit en overlast. Ik voel mij dus op zijn minst gezegd verkocht.
Ik ga dus gewoon en meer gemotiveerd dan ooit verder met mijn politiek werk. In de gemeenteraad - neen Janssens ge zijt niet van mij vanaf - maar ook als kandidaat voor de komende Kamerverkiezingen. Dit vonnis verhindert dit in geen enkel geval. Om de uitverkoop van de harde aanpak van de criminaliteit te symboliseren stel ik vanaf volgende week mijn commissarisuniform te koop op Ebay. Meer daarover zeer binnenkort. Wie mij wil steunen kan dus bieden op het uniform dat symbool staat voor de opkuis van vele wijken in Antwerpen !
UPDATE : Er zijn schijnbaar misverstanden over het al dan niet in beroep gaan. Ik overweeg beroep maar ga dit eerst overleggen met mijn advocaten, familie, partijleiding, enz. Laat ons dus eerst eens toe om het vonnis en de motivatie te bestuderen en dan te beslissen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 14:11   #723
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
En VB'ers die mensen ineen slaan, hoe noemt dat dan?

sossen?
Oud 5 april 2007, 14:13   #724
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
sossen?
lol, ik dacht aan nieuwe vlamingen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 14:16   #725
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Hehe, jij kent alle feiten blijkbaar wel? Ik zou ze maar al te graag kennen!

Vind jij dit trouwens een straf? Ik begrijp heel die voorwaardelijke zever niet. Ben trouwens blij dat ie niet voor racisme is veroordeeld.
Nee, ik ken niet alle feiten. Ondertussen wel al een paar, maar niet alle.
Maar ik ben dan ook niet degene die die idiote, volksmennende en holle vergelijkingen maakt. Ik vergelijk de straf van Willy Claes ook niet met die van Debie. Jij doet dat wel, en dat kan je enkel als je alle feiten kent. Ken je die niet, dan was het een totaal nutteloze post.

Maakt het uit of "ik dit een straf vind" ? Die man is veroordeeld, en de rechter heeft de straf uitgesproken waarvan hij vindt dat die het best past bij de heropvoeding van Debie en de feiten. Wie het daar niet mee eens is, kan in beroep gaan. Moeilijk, hè ? Een rechtsstaat... Pfff.. Toch maar liever een dictatuur ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 14:18   #726
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Nee, ik ken niet alle feiten. Ondertussen wel al een paar, maar niet alle.
Maar ik ben dan ook niet degene die die idiote, volksmennende en holle vergelijkingen maakt. Ik vergelijk de straf van Willy Claes ook niet met die van Debie. Jij doet dat wel, en dat kan je enkel als je alle feiten kent. Ken je die niet, dan was het een totaal nutteloze post.

Maakt het uit of "ik dit een straf vind" ? Die man is veroordeeld, en de rechter heeft de straf uitgesproken waarvan hij vindt dat die het best past bij de heropvoeding van Debie en de feiten. Wie het daar niet mee eens is, kan in beroep gaan. Moeilijk, hè ? Een rechtsstaat... Pfff.. Toch maar liever een dictatuur ?
uit welk rood boekje haalde jij je opvoeding ?!
Oud 5 april 2007, 14:19   #727
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uit welk rood boekje haalde jij je opvoeding ?!
Poehpoeh. Ik wist het toen ik het aan het typen was... Ik had even geen zin om een volledige uiteenzetting te geven over hoe ik straffen zie in een Belgisch gevangenissysteem. Goed ? Ik schreef gemakkelijkheidshalve heropvoeding, maar er had evengoed rehabilitatie, opnemen in de maatschappij, tot inkeer komen, en dergelijke, kunnen staan. Goedgekeurd ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 15:12   #728
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Benieuwd of het VB na zijn veroordeling de man nu buitengooit, zoals ervoor hier nog velen beweerden.
Oud 5 april 2007, 15:15   #729
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Benieuwd of het VB na zijn veroordeling de man nu buitengooit, zoals ervoor hier nog velen beweerden.
iemand buitengooien wegens veroordeeld voor een harde aanpak van de criminaliteit ?!

dat zou het pas zijn hé
Oud 5 april 2007, 15:17   #730
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
iemand buitengooien wegens veroordeeld voor een harde aanpak van de criminaliteit ?!

dat zou het pas zijn hé
Een harde, je zal een illegale bedoelen?
Oud 5 april 2007, 15:17   #731
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je gek, die krijgt een medaille. Door zijn gedrag (zie feiten) is hij nu echt een volwaardig gediplomeerd VB-er.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 15:18   #732
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ben je gek, die krijgt een medaille. Door zijn gedrag (zie feiten) is hij nu echt een volwaardig gediplomeerd VB-er.
Leg uit AUB het zal mij benieuwen ......
Oud 5 april 2007, 15:20   #733
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Leg uit AUB het zal mij benieuwen ......
Ik wacht alvast af wat het VB doet...Kijken of de partij ook voor een zero-tolerance is voor partijleden die veroordeeld worden voor buitensporig geweld.
Oud 5 april 2007, 15:22   #734
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Een harde, je zal een illegale bedoelen?
ik bedoel momenteel de enige VB'er die officieel racismevrij is, je mag toch niet verwachten dat we die buitengooien ?! alhoewel ik mij kan voorstellen dat ie daar in t partijbestuur wel eens mee uitgelachen gaat worden

beste kay-gell, in alle eerlijkheid, wie thuis is in de Vlaamse Beweging is vrij vertrouwd met het feit af en toe opgepakt en veroordeeld te worden ... je mag eer dus van uitgaan dat justitie daar niet echt als een gezag wordt ervaren hoor ... en met uit ervaring zeg ik : dat is met reden; hoe hoog ik de rechtstaat voor de rest ook inschat, je kan van de Belgische justitie niet verwachten dat ze objectief is voor de Vlaamse Beweging of het VB , we blijven allemaal staatsvijandig hé, en dat is de essentie

(lees daar het recentste werk van prof Maddens maar eens over (een vgl VB en ... Batasuna)
Oud 5 april 2007, 15:23   #735
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wacht alvast af wat het VB doet...Kijken of de partij ook voor een zero-tolerance is voor partijleden die veroordeeld worden voor buitensporig geweld.
Akkoord,maar Pietje beweerde dat alle VBers zo zijn,dus dat hij dit maar eens uitlegd hé
Oud 5 april 2007, 15:23   #736
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik bedoel momenteel de enige VB'er die officieel racismevrij is, je mag toch niet verwachten dat we die buitengooien ?! alhoewel ik mij kan voorstellen dat ie daar in t partijbestuur wel eens mee uitgelachen gaat worden

beste kay-gell, in alle eerlijkheid, wie thuis is in de Vlaamse Beweging is vrij vertrouwd met het feit af en toe opgepakt en veroordeeld te worden ... je mag eer dus van uitgaan dat justitie daar niet echt als een gezag wordt ervaren hoor ... en met uit ervaring zeg ik : dat is met reden; hoe hoog ik de rechtstaat voor de rest ook inschat, je kan van de Belgische justitie niet verwachten dat ze objectief is voor de Vlaamse Beweging of het VB , we blijven allemaal staatsvijandig hé, en dat is de essentie

(lees daar het recentste werk van prof Maddens maar eens over (een vgl VB en ... Batasuna)
Een zeer gevaarlijke houding voor een politieke beweging.Ten andere als de justitie niet objectief was en écht achter het VB zat had hij ook wel veroordeeld voor racisme, dat was 'spectaculairder' geweest.
Oud 5 april 2007, 15:24   #737
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanhecke verklaarde al voor de start van het proces dat deze crimineel mocht blijven, zelfs als hij werd veroordeeld (wat nu dus gebeurd is). De zoveelste crimineel dus in de rangen van het VB (zie ook Tanguy Veys, Roeland Raes...)

Laatst gewijzigd door drosophila : 5 april 2007 om 15:24.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 15:24   #738
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Akkoord,maar Pietje beweerde dat alle VBers zo zijn,dus dat hij dit maar eens uitlegd hé
Inderdaad, dat is natuurlijk ridicuul, je kan het hebben over de houding en/of instelling van een partij maar een lid is een individu dat ook zo zal handelen.
Oud 5 april 2007, 15:25   #739
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik maak mij alvast geen illusies.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 15:26   #740
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik maak mij alvast geen illusies.
Dat vind ik toch een stap te ver gaan, mijn buurman is VB-lid en hem kan ik echt niet van zo een bedrag verdenken.
(mag ik dat eigenlijk wel zeggen want ik heb al kritiek geleverd op het VB en ben volgens sommigen nu een VB-hater, poco,linkiewinkie, extreem-linkse die bezig is met een hetze en alle VB'ers haat en racisten vindt)

Laatst gewijzigd door Kay_ : 5 april 2007 om 15:28.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be