![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Belastingen weigeren? | |||
Ja, dat moet kunnen, voor bepaalde goede, morele redenen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 46,43% |
Neen, iedereen is verplicht belastingen te betalen |
![]() ![]() ![]() |
21 | 37,50% |
Ik heb een andere mening |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,71% |
Ik wens mij hierover niet uit te spreken |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,36% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En blijkbaar zou Simon de identieke logica gebruiken, maw, hij sticht ook een (proto)-staat. Ik zie niet in waarom er dan nog moet gediscussieerd moet worden over het bestaansrecht van de staat in verhouding tot jullie ideologische eisen, hij geeft zelf de noodzakelijkheid tot vorming van het collectief toe. De volgende stap kan gezet worden: welke zijn de kenmerken van de noodzakelijke staat. Laatst gewijzigd door Praetorian : 6 april 2007 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bij elke aankoop die je met het overschot van je centen doet of dienst waarop je beroep doet (bv tussenkomst van een vakman/vrouw) betaal je nog eens diverse taksen en belastingen. ![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Maar jij kan niet de functies uitoefenen van de staat, er bestaan kennelijk bovenindividuele niveaus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De arrogantie van zulke bedrijfsleiders doet mij even hard walgen als jij.
Laatst gewijzigd door lombas : 6 april 2007 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Eisen? Je wil juist jouw groepje baseren op wederkerige vrijwilligheid. Opnieuw probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Burger
|
![]() je hebt inderdaad verschillende individuen nodig om een staat te runnen. Alhoewel in theorie een persoon genoeg is. Maar ik zie de relevantie hiervan niet in en zie hierin zeker geen bewijs van de rechtvaardigheid van de staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is er geen bureaucratie nodig wanneer bedrijven de taken van de overheid overnemen Laatst gewijzigd door simon01 : 6 april 2007 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() De relevantie is voor mij eerder zeer duidelijk: jij wil de staat vervangen, maar je kan het alleen doen wanneer je zelf een staat maakt. Je geeft geen alternatief, jouw ideologische kritiek niet gerechtvaardigd tov. het staatsconcept.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat waar Simon misschien ergens doelt, in de realiteit veel weg zou hebben van panarchisme.
Laatst gewijzigd door lombas : 6 april 2007 om 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Dan heb je duidelijk nog niet in bedrijfsarchieven rondgewandeld. De andere oplossing is natuurlijk dat onder een neoliberaal bewind 90% van de mensen ergens in de goot liggen te creperen, dan zal de papiermolen wel op "natuurlijke" wijze slinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() En hij begon in een ander tijdperk, eentje die al moeilijker te vergelijken valt met deze van de beginjaren van de Pacific. Daarom dat ik het vroeg, stel nu dat hij werkelijk van 0 moest beginnen ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Burger
|
![]() Je haalt het monopolie op geweld weg van de overheid en geeft en dan "all land to the peasants, all factories to the workers!" en klaar is kees.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Dan zal je opnieuw met het gemeenschapsconcept moeten werken. Ik betwijfel dat dit een betere optie zal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb dat ooit eens gehoord, ik denk dat het rond de 7.5 maanden is (kan ook 6.5 zijn, exact weet ik het niet meer).
Laatst gewijzigd door Thomas- : 6 april 2007 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Je weet toch ook waarom dat monopolie in de eerste plaats diende, de Leviathan van Hobbes was niet een zuiver negatief concept.
|
![]() |
![]() |