![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Belastingen weigeren? | |||
Ja, dat moet kunnen, voor bepaalde goede, morele redenen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 46,43% |
Neen, iedereen is verplicht belastingen te betalen |
![]() ![]() ![]() |
21 | 37,50% |
Ik heb een andere mening |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,71% |
Ik wens mij hierover niet uit te spreken |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,36% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op vraag van de private eigenaars, vermits het totaal onwerkbaar werd wanneer de spoorwegen werden uitgebouwd in functie van transporteisen voor de industrie. De privé gaf zelf zijn eigendommen op omdat het niet werkbaar was, de overheid was een betere eigenaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, zo kun je veel gaan verantwoorden natuurlijk. Legitimeren, dat is iets anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verwijs wederom naar het boek van Kolko (dat simon01 aan het lezen is
![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil trouwens gerust eens lezen waar dit niet wordt geschreven. Nee, maar de union pacific ging dan ook enkele keren ten onder aan onderlinge gevechten en grootschalige corruptie om de macht over de lijnen te kunnen veroveren. Dat is ook niet echt een ideaal model. Laatst gewijzigd door Praetorian : 6 april 2007 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De First Transcontinental teerde dan ook enorm op de federale overheid. Met alle liefde van Abraham "American System" Lincoln natuurlijk.
De Great Northern deed het veel beter. Zonder zielig te gaan doen.
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Ze hadden het dan ook niet nodig, het land was al aan vorige eigenaars gegeven en ze hadden geen leger nodig om de Indianen even te "verhuizen". Zonder overheidsteun was er gewoonweg geen spoorlijn.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 6 april 2007 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zo absurd is het nochtans. Maar als je dit niet inziet, kan je mij dan 1 essentiëel verschil geven tussen belasting en roof? En kom niet af met de meerderheid heeft dat beslist want dan vraag ik je of roof door een meerderheid ineens geen roof meer is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() De waarde van de roof zal verbruikt worden door de rover, terwijl de waarde van de belastingen als actief kapitaal zal dienen om te trachten alle burgers een beter leven te voorzien, omdat we nu eenmaal in onze kapitalistische "vrijheid" leven in een klassenmaatschappij.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 6 april 2007 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Waarom mij alleen? Het is beter om belastingen volgens medianen van inkomen, vermogen, etc... te berekenen en op die schaalwijze te herverdelen. Stel nu dat ik nog armer ben dan dat gezin, dan helpt dat geen zier want je blijft iemand in armoede hebben. Laatst gewijzigd door Praetorian : 6 april 2007 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Als jij op jouw eentje het werk van een overheid kan evenaren, ja. Laatst gewijzigd door Praetorian : 6 april 2007 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Dus je moet al een collectief vormen? Is dat niet juist de negatie van jouw individualisme, de gewilde autonomie? Als je blijkbaar niet individueel deze taak kan uitoefenen, wat is dan de relevantie van jouw ideologische kritiek op het staatsconcept? Je accepteert het collectieve aspect van de staat, nu kan er alleen nog gedebatteerd worden over de kenmerken van de staat.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 6 april 2007 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel wat aangenamer dan die andere CEO's die ondertussen hun eigen bedrijven, zoals je zei, als moestuintje gebruikten voor een vette portefeuille.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand van jouw niveau zou toch beter moeten weten voor hij zo'n opmerking neerpent.
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Als iedereen gelijke toegang en gebruik mag hebben van die spoorlijn in de Mormoonse gemeenschap, dan heb ik voor deze specifieke discussie geen bezwaren. Het wordt wel een probleem wanneer die spoorlijn door omstandigheden een noodzakelijke gebruikswaarde blijkt te hebben voor andere groepen, dus buiten de mormoonse gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |