![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na de veroordeling van Debie staat niets meer in de weg van criminele jongeren,dus mijn besluit staat vast ik ga lopen uit Antwerpen
Maar waar zou ik heen kunnen om nog veilig te kunnen wonen? Is veilig wonen dan ook geen recht van een burger(we betalen ons blauw aan belastingen,maar krijgen geen afdoende bescherming) Weet iemand hier waar het beste heen zou vluchten?
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terwijl ik er wel voor betaal hé,ik wil veiligheid,en als mensen zoals Debie hun werk wel goed doen wil ik deze behouden !!!!
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een harde aanpak juich ik ook wel toe, maar het mag niet leunen tegen een politiestaat eh, want wat gaan we dan allemaal meemaken... ![]() Maar ik ben Jan met de pet, die niks te zeggen heeft en wordt bestempeld als vuile racist... (ah ja, ik heb een VB-punt aangehaald)
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Nergens. Het onveiligheidsgevoel is zeer subjectief. Hier aan de maaskant hebben we drugsbenden, bij u kutmarokkanen, enz enz....tis overal wat. Ik leef ermee, en trek er mij geen kloten van aan. Fijn leven, geen gezeik, geen stress....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() leuven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En doe ze ginder de groeten hé. Doei.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PV's vervalsen en verdachten aftuigen is niet "hun werk goed doen". Dat is criminaliteit. Ook verdachten hebben rechten. Ze zijn immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe zit het eigenlijk met die "criminele jongeren"? Het aantal misdaden is in België met ongeveer 3% gedaald sinds 2000. Enkele details :
Grosso modo kan je hieruit concluderen dat het aantal kleinere misdrijven sterk is gedaald, terwijl een aantal zware misdrijven gestegen is. Het Vlaams Belang probeert aan te tonen dat er een link zou bestaan tussen deze trend en immigratie. Die link is er niet. Allochtonen, en vooral allochtone jongeren, zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, ja, maar dan wel net voor die types van misdrijven die dalen, met name de kleinere misdrijven. Bij verduistering van geld bijvoorbeeld vind je zo goed als geen enkele allochtoon. Mensen als Debie zijn dus niet alleen bezig met de rechtsstaat te ondermijnen met hun brutaliteiten, ze concentreren zich ook nog op de verkeerde doelen. Ik zeg het er maar al bij, want ik verwacht dat enkele oude getrouwen van dit forum niet zullen aarzelen om bovenstaande cijfers op hun manier uit te leggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij gaat het eerder over de leefbaarheid in Antwerpen. We mogen al heel blij zijn dat we niet meer in een hondendrol stappen terwijl we overvallen worden .
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De leefbaarheid van de grotere steden is overal een probleem, en dat komt voor een stuk omdat de overheid nooit een degelijk grootstedelijk beleid heeft gevoerd, noch op federaal niveau, noch op niveau van de gewesten. In een stad als Antwerpen of Brussel speelt op vele vlakken een compleet andere dynamiek dan in kleinere steden, en je kan dus niet zomaar een eenheidsworstbeleid hanteren voor heel het land, ook niet op vlak van criminaliteit.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het politiebureau moet geen kopie worden van een ruig straatmilieu...
|
![]() |
![]() |