![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag de dag is het zo ver gekomen dat zij reeds het recht hebben binnengehaald om kinderen te adopteren. Ik vind dat niet kunnen. Een kind heeft recht op een vader en een moeder. Dat weigeren is een miskenning van de natuur. Van mij mag elke minderheidsgroep strijden voor haar rechten zoveel ze maar willen, maar als het ten kosten van kinderen gaat, gaat het volgens mij net iets te ver. Wees eens eerlijk met jezelf Miguelito. Je hoeft mijn vraag niet openlijk te beantwoorden op dit forum. Maar stel dat er iets met je gebeurt zodat je zelf niet meer voor je kinderen kan zorgen en je genoodzaakt bent om je kinderen toe te wijzen aan een vervangingsgezin. En je hebt de keuze tussen een homogezin en een heterogezin, wat ga je doen? Stel dat je zelf een kind was en je mocht kiezen? Daar houden homosekuelen helemaal geen rekening mee. Hun rechten, dat is al wat telt. En dat vind ik ronduit schandalig. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kind zou kiezen voor het meest geschikte gezin. En dat zal lang niet altijd het heterogezin zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vraag of voortplanting onder de noemer sekualiteitsbeleving mag gerekend worden, mag hij niet negeren als hij beweert dat de discussie over seksualiteitsbeleving gaat. Dat is een eerlijke vraag. Of niet soms? Maar dat doet hij wel. Het gaat daar niet over zegt hij. Terwijl mijn vraag precies over de sekualiteitsbeleving gaat. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet er vanuit gaan dat beide gezinnen even geschikt zijn, maar enkel hun geaardheid verschilt, als je de keuze voorlegt. En dat weet je best. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7266 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alleen een bepaalde bisschop zou hier niet mee brullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen in adoptiecentra zijn niet gek weet je? Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 8 april 2007 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De keuze die ik voorleg is niet deze tussen een gezin met meer of minder middelen. De keuze is tussen evenwaardige gezinnen waar enkel de geaardheid van de ouders verschilt. En het is oneerlijk om daar iets anders van te maken. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan niet de geschiktheid van een adoptiepaar herleiden tot hun geaardheid. Dát, beste Paulus, is oneerlijk. De geschiktheid hangt van vele factoren af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beweer trouwens ook niet de geschiktheid van een adoptiepaar zou afhangen of herleid wordt van of tot de geaardheid. Ik zeg alleen: "Stel dat je zelf een kind was en je mocht kiezen?" Tussen twee gezinnen die allebei geschikt zijn, maar waarbij enkele de ouderlijke geaardheid verschilt. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij je zegt dat je Doki's antwoorden volledig onderschrijft, wacht ik af. En geniet ik verder van je vlucht. Heerlijk, om je in je schelp te zien kruipen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt toch lezen? Wat zal het kind dan kiezen denk je? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7277 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedeelt jezelf te veel eer toe, Paulus. Een beetje bescheidenheid zou je sieren. Nog geen enkele uitspraak van jou heeft mijn overtuigingen zelfs maar een tikkeltje aan het wankelen kunnen brengen; ze hebben alleen mijn rotsvaste overtuiging van jouw homofobie kunnen versterken. En niet bij mij alleen, zoals al uit verschillende reacties hier is gebleken...
Raf.
![]() |
![]() |