Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2007, 17:38   #7261
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De essentie is dat jij met een groot bakkes de fora afschuimt om je geaardheid als een normaal ding te kunnen verkopen. En als je dan eens op je mannetje valt die je met enkele vragen confronteert waardoor je wel eens zou kunnen afvallen, jij je verschuilt achter uitspraken van anderen om zelf geen verantwoording te moeten afleggen.

Dit is een discussieforum. Hier moet je durven discusteren. En dat doe je niet door vragen van je confrator systematisch uit de weg te gaan.

Je doet maar hoor.

Iedereen die enkel maar de laatste tien pagina's van deze discussie leest, kan zien hoe jij pertinent weigert om op enkele confronterende vragen in te gaan.

Of met andere woorden,

hoe er met jou niet te praten valt. Je bent klein Raf. Heel klein.

Jij discuteert niet. Jij loopt weg en je verschuilt je.

Paulus.
Ik wil niet veel zeggen, maar ik ben gestopt in dit topic met jou te discussiëren, juist omdat het steeds van de essentie afwijkt. De discussie gaat er dan alleen maar om wat iemand gezegd zou hebben, hoe dat geïnterpreteerd moet worden, en hoe slecht iemand wel niet discussieert. Dat is voor jou te laag Paulus, blijf bij de kern.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 17:44   #7262
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
ik heb eens een vraagje aan je Paulus, als ik je mag tutoyeren.

Waarom probeer je met alle macht te "bewijzen" dat homosexualiteit "minderwaardig" is aan de heterosexualiteit...
Omdat homoseksuelen met alle macht willen bewijzen dat ze wél normaal zijn, terwijl dat niet zo is.

Vandaag de dag is het zo ver gekomen dat zij reeds het recht hebben binnengehaald om kinderen te adopteren. Ik vind dat niet kunnen. Een kind heeft recht op een vader en een moeder. Dat weigeren is een miskenning van de natuur.

Van mij mag elke minderheidsgroep strijden voor haar rechten zoveel ze maar willen, maar als het ten kosten van kinderen gaat, gaat het volgens mij net iets te ver.

Wees eens eerlijk met jezelf Miguelito. Je hoeft mijn vraag niet openlijk te beantwoorden op dit forum. Maar stel dat er iets met je gebeurt zodat je zelf niet meer voor je kinderen kan zorgen en je genoodzaakt bent om je kinderen toe te wijzen aan een vervangingsgezin.

En je hebt de keuze tussen een homogezin en een heterogezin, wat ga je doen?

Stel dat je zelf een kind was en je mocht kiezen?

Daar houden homosekuelen helemaal geen rekening mee.

Hun rechten, dat is al wat telt. En dat vind ik ronduit schandalig.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 17:46   #7263
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Stel dat je zelf een kind was en je mocht kiezen?

Daar houden homosekuelen helemaal geen rekening mee.

Hun rechten, dat is al wat telt. En dat vind ik ronduit schandalig.

Paulus.
Het kind zou kiezen voor het meest geschikte gezin. En dat zal lang niet altijd het heterogezin zijn.
Oud 8 april 2007, 17:48   #7264
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik wil niet veel zeggen, maar ik ben gestopt in dit topic met jou te discussiëren, juist omdat het steeds van de essentie afwijkt. De discussie gaat er dan alleen maar om wat iemand gezegd zou hebben, hoe dat geïnterpreteerd moet worden, en hoe slecht iemand wel niet discussieert. Dat is voor jou te laag Paulus, blijf bij de kern.
Raf heeft nu al zoawat honderd keren gezegd dat de discussie over sekualiteitsbeleving gaat terwijl ik als evenveel keer aangetoond heb met citaten van de threadstarter dat dit niet zo is, maar tot daartoe.

Mijn vraag of voortplanting onder de noemer sekualiteitsbeleving mag gerekend worden, mag hij niet negeren als hij beweert dat de discussie over seksualiteitsbeleving gaat. Dat is een eerlijke vraag. Of niet soms?

Maar dat doet hij wel. Het gaat daar niet over zegt hij. Terwijl mijn vraag precies over de sekualiteitsbeleving gaat.

Paulus.
Oud 8 april 2007, 17:49   #7265
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kind zou kiezen voor het meest geschikte gezin. En dat zal lang niet altijd het heterogezin zijn.
Een oneerlijk antwoord.

Je moet er vanuit gaan dat beide gezinnen even geschikt zijn, maar enkel hun geaardheid verschilt, als je de keuze voorlegt.

En dat weet je best.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 17:52.
Oud 8 april 2007, 17:53   #7266
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat homoseksuelen met alle macht willen bewijzen dat ze wél normaal zijn, terwijl dat niet zo is.
Pure humor.
Alleen een bepaalde bisschop zou hier niet mee brullen.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 17:53   #7267
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een oneerlijk antwoord.

Je moet er vanuit gaan dat beide gezinnen even geschikt zijn, maar enkel hun geaardheid verschilt.

En dat weet je best.

Paulus.
Hoezo is dat oneerlijk? Sommige gezinnen zullen niet de economische middelen hebben, of zijn al zodanig vol dat ze niet nog een kind zullen kunnen dragen. In sommige gevallen heeft een van de ouders een mentale disruptie waardoor de opvoeding spaak kan lopen. Een stabiel homoseksueel koppel zal dan sowieso voorang krijgen.

Mensen in adoptiecentra zijn niet gek weet je?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 8 april 2007 om 17:54.
Oud 8 april 2007, 17:56   #7268
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo is dat oneerlijk? Sommige gezinnen zullen niet de economische middelen hebben, of zijn al zodanig vol dat ze niet nog een kind zullen kunnen dragen. In sommige gevallen heeft een van de ouders een mentale disruptie waardoor de opvoeding spaak kan lopen. Een stabiel homoseksueel koppel zal dan sowieso voorang krijgen.

Mensen in adoptiecentra zijn niet gek weet je?

De keuze die ik voorleg is niet deze tussen een gezin met meer of minder middelen. De keuze is tussen evenwaardige gezinnen waar enkel de geaardheid van de ouders verschilt.

En het is oneerlijk om daar iets anders van te maken.

Paulus.
Oud 8 april 2007, 17:58   #7269
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De keuze die ik voorleg is niet deze tussen een gezin met meer of minder middelen. De keuze is tussen evenwaardige gezinnen waar enkel de geaardheid van de ouders verschilt.

En het is oneerlijk om daar iets anders van te maken.

Paulus.
Je kan niet de geschiktheid van een adoptiepaar herleiden tot hun geaardheid. Dát, beste Paulus, is oneerlijk. De geschiktheid hangt van vele factoren af.
Oud 8 april 2007, 18:02   #7270
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De essentie is dat jij met een groot bakkes de fora afschuimt om je geaardheid als een normaal ding te kunnen verkopen. En als je dan eens op je mannetje valt die je met enkele vragen confronteert waardoor je wel eens zou kunnen afvallen, jij je verschuilt achter uitspraken van anderen om zelf geen verantwoording te moeten afleggen.

Dit is een discussieforum. Hier moet je durven discusteren. En dat doe je niet door vragen van je confrator systematisch uit de weg te gaan.

Je doet maar hoor.

Iedereen die enkel maar de laatste tien pagina's van deze discussie leest, kan zien hoe jij pertinent weigert om op enkele confronterende vragen in te gaan.

Of met andere woorden,

hoe er met jou niet te praten valt. Je bent klein Raf. Heel klein.

Jij discuteert niet. Jij loopt weg en je verschuilt je.
Je moet je niet zo opwinden, Paulus. Dat is niet goed voor je hart. Antwoord liever eens op het bericht van Doki waar je nu al de hele namiddag zo krampachtig omheen fietst...

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 18:04   #7271
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan niet de geschiktheid van een adoptiepaar herleiden tot hun geaardheid. Dát, beste Paulus, is oneerlijk. De geschiktheid hangt van vele factoren af.
Het kan best zijn dat meerdere gezinnen geschikt zijn, wat is me dat nu?!

Ik beweer trouwens ook niet de geschiktheid van een adoptiepaar zou afhangen of herleid wordt van of tot de geaardheid.

Ik zeg alleen: "Stel dat je zelf een kind was en je mocht kiezen?" Tussen twee gezinnen die allebei geschikt zijn, maar waarbij enkele de ouderlijke geaardheid verschilt.

Paulus.
Oud 8 april 2007, 18:08   #7272
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan best zijn dat meerdere gezinnen geschikt zijn, wat is me dat nu?!

Ik beweer trouwens ook niet de geschiktheid van een adoptiepaar zou afhangen of herleid wordt van of tot de geaardheid.

Ik zeg alleen: "Stel dat je zelf een kind was en je mocht kiezen?" Tussen twee gezinnen die allebei geschikt zijn, maar waarbij enkele de ouderlijke geaardheid verschilt.

Paulus.
Dan kies je voor het méést geschikte gezin. Dat spreekt toch voor zichzelf? Er is altijd een beter of slechter. Als enkel de geaardheid van het paar van belang is dan zal het paar gekozen moeten worden, dat objectief gezien het beste in staat is het kind op te voeden. Het kind kiest voor de beste ouders. Het kind behoort daarin op te groeien. Hoe goed een kind werkelijk wordt opgevoed is namelijk niet afhankelijk van de geaardheden, maar van de individuele kwaliteiten.
Oud 8 april 2007, 18:08   #7273
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je moet je niet zo opwinden, Paulus. Dat is niet goed voor je hart. Antwoord liever eens op het bericht van Doki waar je nu al de hele namiddag zo krampachtig omheen fietst...

Raf.
De reactie Op Doki's antwoord heb ik al klaar in mijn hoofd. Maar zoals ik eerder al zei, verwacht ik dat jij de vragen beantwoordt. Ze werden dan ook aan jou gesteld.

Tenzij je zegt dat je Doki's antwoorden volledig onderschrijft, wacht ik af.

En geniet ik verder van je vlucht.

Heerlijk, om je in je schelp te zien kruipen.

Paulus.
Oud 8 april 2007, 18:10   #7274
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kies je voor het méést geschikte gezin. Dat spreekt toch voor zichzelf? Er is altijd een beter of slechter. Als enkel de geaardheid van het paar van belang is dan zal het paar gekozen moeten worden, dat objectief gezien het beste in staat is het kind op te voeden. Het kind kiest voor de beste ouders. Het kind behoort daarin op te groeien. Hoe goed een kind werkelijk wordt opgevoed is namelijk niet afhankelijk van de geaardheden, maar van de individuele kwaliteiten.
Stel twee gezinnen zijn allebei even geschikt....

Je kunt toch lezen?

Wat zal het kind dan kiezen denk je?

Paulus.
Oud 8 april 2007, 18:10   #7275
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel twee gezinnen zijn allebei even geschikt....

Je kunt toch lezen?

Wat zal het kind dan kiezen denk je?

Paulus.
Die zal ienemienemutte moeten doen want beide gezinnen zijn even geschikt. Logica, Paulus.
Oud 8 april 2007, 18:13   #7276
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zal ienemienemutte moeten doen want beide gezinnen zijn even geschikt. Logica, Paulus.
Dan zal dat voor jou zo wel zijn.

Maar ik denk er anders over.

Elk zijn mening natuurlijk.

Paulus.
Oud 8 april 2007, 18:13   #7277
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf heeft nu al zoawat honderd keren gezegd dat de discussie over sekualiteitsbeleving gaat terwijl ik als evenveel keer aangetoond heb met citaten van de threadstarter dat dit niet zo is, maar tot daartoe.
Neen Paulus, je bent weer aan het liegen dat je barst. De threadstarter heeft willen aantonen dat "de natuur" niet als criterium kan aangewend worden om de seksualiteitsbeleving tussen twee partners van hetzelfde geslacht als "abnormaal" te bestempelen, aangezien homoseksueel gedrag veelvuldig voorkomt in diezelfde "natuur". Jij wil daar par force de voortplanting bij betrekken, omdat je anders op geen enkele manier je zotternijen verkocht kan krijgen, terwijl voortplanting duidelijk geen criterium is in deze discussie. Je verengt m.a.w. de discussie tot louter voortplanting, terwijl de menselijke seksualiteit oneindig veel meer omvat dat alleen maar neuken om kinderen te verwekken. Meerdere mensen, waaronder ook de threadstarter - hebben je op die fout in je ehm... "redenering" gewezen, maar toch blijf jij volhouden dat de voortplanting het belangrijkste criterium in deze discussie is, quod non.

Citaat:
Mijn vraag of voortplanting onder de noemer sekualiteitsbeleving mag gerekend worden, mag hij niet negeren als hij beweert dat de discussie over seksualiteitsbeleving gaat. Dat is een eerlijke vraag. Of niet soms?
Hoewel ik me eigenlijk had voorgenomen om niet voor de 100ste keer op diezelfde vraag te antwoorden, zal ik het hier nu toch nog eens klaar en duidelijk herhalen, want anders ga je daar nòg eens 10 bladzijden over blijven doorzaniken... Neen, voortplanting mag niet onder de noemer seksualiteitsbeleving gerekend worden! Ik hoop dat we dit afleidingsmanoeuver nu definitief achter ons kunnen laten en dat we eindelijk eens terugkeren naar de essentie van dit topic: de seksualiteitsbeleving tussen partners van hetzelfde geslacht is niet onnatuurlijk. De natuur kan dus niet langer als argument aangevoerd worden om homoseksualiteit als "abnormaal" te bestempelen.

Citaat:
Maar dat doet hij wel. Het gaat daar niet over zegt hij. Terwijl mijn vraag precies over de sekualiteitsbeleving gaat.
Nee Paulus, je bent wéér aan het liegen! Jouw vragen gaan zonder uitzondering over voortplanting en niet over het onderwerp van dit topic, seksualiteitsbeleving.

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 8 april 2007, 18:14   #7278
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een uitzonderlijk keertje moet ik U hier gelijk in geven,wat juist is is juist hé.Een discussie moet tot iets leiden
Oud 8 april 2007, 18:16   #7279
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zal dat voor jou zo wel zijn.

Maar ik denk er anders over.

Elk zijn mening natuurlijk.

Paulus.
Het gaat er toch niet om wat j�*j ervan denkt, maar wat in het belang is van het kind, ne?
Oud 8 april 2007, 18:17   #7280
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heerlijk, om je in je schelp te zien kruipen.
Je bedeelt jezelf te veel eer toe, Paulus. Een beetje bescheidenheid zou je sieren. Nog geen enkele uitspraak van jou heeft mijn overtuigingen zelfs maar een tikkeltje aan het wankelen kunnen brengen; ze hebben alleen mijn rotsvaste overtuiging van jouw homofobie kunnen versterken. En niet bij mij alleen, zoals al uit verschillende reacties hier is gebleken...

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be