![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#7301 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7302 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7303 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Allé en ik die dacht dat het tegenwoordig een doordachte keuze was van rationele mensen die een kindje willen begeleiden tot volwassenheid. Silly me |
|
|
|
|
|
|
#7304 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7305 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
||
|
|
|
|
|
#7306 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Die slechte wil neem ik hem kwalijk. Ook al voor zijn verwerpelijke standpunt in verband met de weigering van bepaalde landen om kinderen te laten adopteren door Belgen omdat in ons land de wetgeving homo's toelaat te adopteren : Volgens Paulus zou de Belgische regering haar adoptiewetgeving moeten plooien naar de vooroordelen van deze staten, en daarmee dus de Belgische interne wetgeving afhankelijk maken van de grillen van externe regimes. Ook vindt hij dat homo's egoïstisch zijn door voor het adoptierecht op te komen, en dat ze hun eigen belangen (de zogeheten kinderwens) boven deze van het adoptiekind plaatsen. Een zeer laag-bij-de-grondse aantijging die nergens op gestoeld is, zij het op zijn eigen homofobe gevoelens.
|
|
|
|
|
#7307 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Irrelevant? Laat me niet lachen. Citaat:
Doe nu niet alsof ik gezegd zou hebben dat dit noodzakelijk zou zijn. Ik citeer even mezelf naar hier... Citaat:
Maar wel over een natuurlijke weg en een normale weg. Ik neem aan dat ook jij een, verkrachting niet als een normale seksualiteitsbeleving ziet? Bovendien beste Raf. Weet je,... om aan paarbinding te doen en intimiteit te beleven en tederheid en genegenheid te beleven, hoef je niet persé te seksen hoor. Dat kun je best ook op andere manieren aan elkaar betonen. Daarvoor heb je echt geen seks nodig. Maar om op een natuurlijke en normale manier kinderen te krijgen daarentegen, lijkt seksualiteit mij de meest uitgelezen manier. Zo zie je maar dat voortplanting een beter argument is voor normale seksualiteit dan alle andere functies samen waarovoor je niet eens seksualiteit nodig hebt. Welke funties zijn hier irrelevant? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 22:48. |
||
|
|
|
|
|
#7308 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik wil de zaak helemaal niet reduceren tot een kwestie van seksuele geaardheid alleen en het is niet zo dat Belgische wetgeving afhankelijk zou maken van buitenlandse regimes. Maar wees gerust, ik neem je niks kwalijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 22:44. |
|
|
|
|
|
|
#7309 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een mooie samenvatting van al zijn bijdragen in deze en andere topics over homoseksualiteit.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#7310 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ach ja dat was ik even vergeten, jij bent de witte vredesduif die overloopt van respect voor alles wat leeft, groeit en bloeit. Een krassende kraai met een lik witte verf lijkt me eerder het geval.
|
|
|
|
#7311 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
We gaan weer de persoonlijke toer op... Ik heb je toch al gezegd dat men in de argumentatieleer onderwijst dat deze manier van discuteren pas naar boven komt bij gebrek aan ernstige argumenten? Dat is ook normaal want waarom zou je op de man moeten spelen in plaats van op de bal als je vijf/nul voor staat? Moest je argumenten hebben waarmee je me onherroepelijk kunt weerleggen zou je ze zeker gebruiken. Net zoals ik dat doe. Om dus verder te gaan.... Seksualiteit is dus niet noodzakelijk om tederheid en genegenheid te betonen aan elkaar. Terwijl voor het verkrijgen van nakomelingen op een normale natuurlijke manier een seksualiteitsbeleving weldegelijk voor de hand ligt. Daarom is het 'kunnen voortplanten op een normale natuurlijke manier (dus geen verkrachting Raf)' een meer relevant argument om van normale seksualiteit te kunnen spreken, want dat omvat immers paarbinding, tederheid, intimiteit, genegenheid enz... Maar paarbinding, tederheid, intimiteit, genegenheid enz.. kun je net zo goed met een beste vriend hebben zonder dat er ooit maar één seksuele handeling aan te pas komt. En niemand zal dat abnormaal vinden. Meer nog. Niemand zal spreken over een seksuele beleving... Tot zo ver de relevantie van elkaars argumenten... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 23:08. |
||
|
|
|
|
|
#7312 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Je wil jezelf een wetenschappelijk aura geven maar je bent vrees ik te lui om degelijk werk te maken van je eigen argumentatie, laat staan dat je de argumentatie van anderen zelfs maar zou willen overwegen. In die omstandigheden is geen ernstige discussie over de inhoud mogelijk, en dan rest me niets anders dan je wezenloos gedrens met enige lichtzinnige boutades te neutraliseren. Als je ooit echt zou willen discussiëren op een onderbouwde en open manier, dan ben ik steeds geïnteresseerd.
|
|
|
|
|
#7313 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat verwacht je dan van me? Dat ik naar de standaardboekhandel stap en al deze boeken koop, (en dat waren er zeker meer dan vijftien), vervolgens grondig lees en dan pas te reageren? Wat heb ik gedaan? Ik heb gewacht tot andere forummers die deelnamen aan de discussie openlijk zeiden dat dit geen manier van doen was. Dat deze bronnen niet controleerbaar waren en bovendien, aan de titels te zien, bijlange niet objectief waren. En dan pas heb ik gerageerd door te zeggen dat ik blijkbaar toch niet alleen stond met mijn mening over die bronnen. Wat het werk van Gaby Stroecken betreft heb ik inderdaad haar werk niet gelezen, maar dat doet er ook niet toe en ik heb je uitgelegd waarom. Zij wordt als deskundige erkend en wordt ook als deskundige gevraagd ondermeer door de regering. Als ik alles moet weten wat zij weet en alles moet lezen wat zij schrijft vooralleer haar mening als deskundige te mogen vertrouwen...Tja? Dan ben ik zelf een deskundige natuurlijk. Men doet juist beroep op deskundigen omdat men nu eenmaal niet alles zelf kan weten. Ik wist niet dat dit zo diep zat bij jou hoor?! Maar ik ben in deze weldegelijk correct met je geweest. Je snapt toch dat bronnen best controleerbaar zijn? Stel je voor dat ik hier een reeks van titels zou geven van boeken die beweren dat paarbinding, genegenheid, intimiteit enz... allemaal voortkomen uit een aangeboren voortplantingsinstict. Zou jij dat als bron aanvaarden? Of zou je meer gediet zijn met een link naar een uitspraak van een erkend wetenschapper als bron? Je hoeft deze vragen niet te beantwoorden voor mij. Enkel voor jezelf. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vreselijkste wereldoorlogen zijn ontstaan door mensen die van hun gelijk overtuigd waren. Niet om wetenschappelijke redenen, maar persoonlijke. Kijk maar eens wie in deze discussie de meeste 'waaroms' plaatst en de minste 'verwijten'. Ik begrijp dat sommigen zich wel eens gekwetst durven voelen, maar dat is nog wat anderes dan echt verweten worden. Als ik zeg homoseksualiteit abnormaal te vinden, dan zeg ik ook waarom ik dat vind. Zoals dat op een discussieforum hoort. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 23:50. |
||||
|
|
|
|
|
#7314 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik stel voor dat je je eigen laatste zin ter harte neemt. Voor mij is de discussie afgelopen tot ik van jou het eerste gefundeerde argument zie.
Laatst gewijzigd door Doki : 8 april 2007 om 23:58. |
|
|
|
|
|
#7315 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7316 |
|
Banneling
|
met 7315 berichten om aan te tonen dat homoseksualiteit doodnormaal is...bij de beesten, bewijzen de janetten weer eens wat een zagende kletskousen ze wel zijn...
|
|
|
|
|
|
#7317 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
De vraag is eerder welke van je stellingen hoe dan ook gefundeerd is. Ik tel er geeneen.
Ik hoef maar even naar een andere thread te gaan en daar zie ik in een bijdrage van jou : Citaat:
Ook schijnt voor jouw de norm voor seksualiteit zo klaar als een klontje te zijn -jouw eigen norm dan waarschijnlijk-, dit terwijl deze norm helemaal geen vaststaand gegeven is. Een norm is een menselijke constructie, geen natuurwet, en dus zit er aan een norm een belangrijk cultureel aspect vast. Wat je de laatste 50-60 jaar ziet is dat met de secularisering van de westerse samenleving vele mensen op een andere manier zijn gaan aankijken tegen homoseksualiteit. Plots was er geen meneer pastoor meer die ons vertelde dat homo's des duivels waren, en moesten we zelf gaan oordelen. En wat blijkt, een meerderheid van de mensen vindt dat homoseksualiteit best binnen de norm kan vallen, en dus hebben we nu anno 2007 een wet die dat bezegelt door ook het huwelijk en adoptie open te stellen voor homoseksuele mensen. Ik heb het nog al gezegd : je mag het voor mijn part best oneens zijn met deze meerderheid van mensen en vinden dat we terug moeten naar de oerconservatieve moraal van begin vorige eeuw. Dat is je recht. Maar kom dat hier alsjeblieft niet verdedigen met een air van wetenschappelijkheid, net als de monseigneur die met Freud staat te zwaaien, want dan verloochen je bijna een volle eeuw van wetenschap en maatschappelijke evolutie.
|
|
|
|
|
#7318 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar dan mag ik toch ook weten met wat en waarom toch? Maar wat doe je? Je zegt weeral dat ik het onderwerp van de discussie reduceer tot de voortplanting, je noemt het zelfs een fixatie. En dat terwijl ik dat uitgesproken juist niet doe. Ik zeg woordelijk dat ik ook geen twintig kinderen wil en dat niet elke normale seksualiteitsbeleving alleen maar gefocust moet zijn op de voortplanting. Wat doe jij? Je zegt dat ik niks anders doe dan het onderwerp van de discussie reduceren tot de voortplanting? Tjah? Je kunt toch lezen wat ik schrijf? Waarom zeg je eigenlijk dat ik wat anders doe? Je kunt toch lezen dat ik het onderwerp helemaal niet reduceer tot voortplanting zoals je zegt? Hoe is dat nu toch mogelijk?! Ik zou eerder durven stellen dat het tegendeel waar is. Jij miskent de functie voortplanting als de reden waarom soorten met seksualiteit zijn uitgerust. Je negeert het volkomen. Je beweert zelfs dat de functie voortplanting niet onder de noemer sekualiteitsbeleving gerekend mag worden. Maar als ik je dan vraag hoe wezens zich normaal voortplanten zonder sekualiteit (want dat heeft er niks mee te maken) negeer je dat gegeven volkomen. Kijk. Als jij anders denkt en van mening bent dat diverse soorten van leven helemaal niet uitgerust zijn met sekualiteit omwille van de voortplanting, dan is dat jou goed recht. Maar mag ik dan ook weten waarom dan wel? En mag ik dan ook weten wat er dan precies wel gebruikt wordt voor de voortplanting als dat de seksualiteit niet is? Maar dat doe je natuurlijk niet. Wat je doet is mij proberen het zwijgen op te leggen over de voortplanting als functie van de seksualiteit. Maar zo weerleg je toch geen argumenten? Zo maak je iemand veeleer monddood vind ik. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik kan alleen maar vaststellen dat je dit niet doet. Je neemt het me kwalijk dat ik andere mening heb dan de jouwe en in plaats van me te weerleggen, verkies je om mij te beledigen. Jij bent het die niet fundeert, niet ik. Zo zie ik het. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 april 2007 om 10:27. |
|||||
|
|
|
|
|
#7319 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
een greep: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik spreek hier NIET over iemand die ongewild onvruchtbaar is, dus kom daar niet me af, ik heb over bewusten en gewilde sterilisatie.
|
|
|
|
#7320 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|