![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Iedereen moet doen wat em happy maakt eh
![]() Den ene wilt veel geld, den andere gewoon terug student zijn (dat laatste slaat op mijzelf ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Ik ben men centen aant tellen zodat ik exact genoeg heb voor een master van 2 jaar
![]() (ik ben 23....werken op deze leeftijd zou onnatuurlijk zijn !) |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar nu nog niet; is me nog net iets te vroeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ge moet altijd denken, de tofste dingen in't leven, daar betaalt ge gene cent voor.
En stiekem hoop ik dat die topmanagers dat gebrek moeten compenseren met hun geldhonger ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De topleiders hebben daar trouwens geen honger. Die hebben toplonen.. De gewone arrebeider daarentegen ![]() En ja, dit is tov personen van kleinlinks ontopic... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementslid
|
![]() Een tekenend voorbeeld is het geval van Ford.
40000 werknemers ontslagen omdat het zo slecht gaat en dan de topmanagers belonen met enorme bonussen. Dat is zeggen "Jullie zijn niets waard en wij kunnen doen wat we willen" En zo is het meer en meer. We glijden weer af naar een maatschappij zonder middenklasse. Ofwel ben je stinkend rijk, ofwel straatarm. Walgelijk gewoon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Als je daar tegen bent, dan kunnen we evengoed internet afschaffen om de bibliotheken open te houden ![]() Reden te meer om nu iets goed's te gaan studeren, in plaats van een onnozele graduaat richting wat toch niet voldoende meer is in deze maatschappij. (t'alternatief is leren werken met uw handen, een goeie schreinwerker, zinkwerker, of andere type vakman is even moeilijk te vinden als een ingenieur)
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Je bedoelt de arbeiders. Het bedrijf betaalt niks
![]() En als het dan toch veel moet betalen, gaat het gewoon failliet, en morgen is er een nieuw bedrijf en nieuw rechtspersoon... schuldeiser's mogen met de weinige centen die er nog inzitten, de enorme schulden ook ineens meepakke ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 10 april 2007 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De manager die presteert krijgt eveneens opslag, zij het met 25%. Doet hij zijn job niet, dan krijgt hij een gouden handdruk. Win-Win. Citaat:
Er was al kritiek genoeg toen de mensen van Volkswagen ook eens wat kregen toen ze hun c4 kregen. Bij topmanagers heet dat "goed onderhandeld". Citaat:
Trouwens uw 60% klopt niet. Vandaag bestaat het vast loon van een lid van het directiecommitee uit 50 �* 55% vast loon. Als je het hoge pensioen ook mee in rekening brengt, daalt het aandeel prestatiegebonden loon. Maar op personeelsfeesten speecht de topmanager graag het omgekeerde, heb ik uit ervaring ondervonden. Wel, het is de manager die mijn loon bepaalt. Maar, mijn loon mag niet snel stijgen, anders verliest het bedrijf aan concurrentiekracht. Pas op he, ik (en het grootste deel van de werkende bevolking) snap dat hé! De ceo gaat bij de vakbonden pleiten om eventuele afvloeiingen te verdedigen bij het personeel, maar diezelfde werkgevers doen dat niet als het gaat om hùn loon. Citaat:
Het is toch niet omdat je niet ambitieus bent, dat je niet beloond mag worden voor je harde labeur. Citaat:
Goed, mijn loon stijgt met 5%, het zijne met 25%. Heeft hij dan 20% meer gaven verworven, nog harder gewerkt?... Citaat:
- de kloof breidt uit. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze jou zo buiten smijten, dan krijg je evenzeer een vergoeding; het staat je vrij dezelfde clausules als die topmanager in je contract te onderhandelen. En waarom krijgt hij 25%? Individuele onderhandeling versus groepsonderhandeling... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of wat wil je zeggen, dat iedere werkman maar moet onderhandelen en dat ie dan zijn 25% wel krijgt? Jij gelooft ook nog in sprookjes? Citaat:
Want het is de manager die zegt dat de lonen van de werknemer niet te fel mag stijgen. Citaat:
![]() Ik wil je niet teleurstellen, maar ik ben in de plaats van iemand gekomen die zijn job niet naar behoren uitvoerde en die dus kon beschikken. Niet enkel bij managers zijn crisissituaties, deadlines en stress dagdagelijkse zaken. Citaat:
Nu wees niet ongerust, een topmanager verdient nog steeds 20 keer meer dan zijn "werkvolk". Ik vind dat net iets te veel; wederom een persoonlijke mening. Citaat:
Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat ik anderen op mijn kap zich laten verrijken. Uitbuiting is mijn ding niet; Citaat:
Hij had zich het jaar ervoor al 15% meer ingespannen... Zo bizar is dat niet hoor. Het feit dat de iemand verkondigt dat de lonen niet te fel mogen stijgen, en tegelijktijd 25% opslag krijgt. Dat is bizar. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Niet dus...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Feit blijft dat het groepsonderhandelen versus individueel onderhandelen in je nadeel blijft spelen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het jouw ambitie niet is om meer te verdienen dan anderen, dan hoef je toch niet te klagen over die 5%? Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Topmanagers zijn uitermate belangrijk voor een bedrijf en de werkgelegenheid en verdienen ook wat ze verdienen. Zo simpel is dt.
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En bij topmanagers hangen de banen van vele mensen er af. En veel geld.... Ja, ze mogen meer verdienen. Neen, het moeten geen miljoenen zijn. Beetje redelijk he ![]() |
|
![]() |
![]() |