Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2007, 14:34   #7521
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
als het besmet is niet, nee.En vermits deze mensen volgens het Rode Kruis (die ik betrouw) tot een hoog-risiko-groep behoren, mogen ze hun bloed houden natuurlijk.Gelukkig zijn er nog eerlijke, verstandige en onbevooroordeelde organisaties die niet meedoen met deze "moderne" pro-homo hysterie...
Maar zoals ik al zei, dat de Janetten een "Roos Kruis"oprichten, enkel voor gelijkgeaarden.Ze hebben al een eigen karnavalstoet, eigen Olympische Spelen, dit kan er nog wel bij...
Je snapt het niet. Er zijn (meerderheid) heel veel homo's die niet tot de risicogroep behoren omdat ze altijd veilig hebben gesekst. Toch worden ze erbij inbegrepen. Niet echt logisch, toch?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 18:25   #7522
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Of het in de dierenwereld normaal is durf ik lichtjes te betwijfelen, daar is het toch de bedoeling zich voort te planten. Maar incest daarentegen is wel gebruikelijk, mijn haan heeft zojuist zijn best gedaan op zijn kleindochter hoe verwerpelijk ook.....Stof tot nadenken?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 20:45   #7523
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Je snapt het niet. Er zijn (meerderheid) heel veel homo's die niet tot de risicogroep behoren omdat ze altijd veilig hebben gesekst. Toch worden ze erbij inbegrepen. Niet echt logisch, toch?
de "goeden" bekopen het met de slechten.Dat is altijd al zo geweest.Nogmaals, men moet ergens de grens zetten.

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 11 april 2007 om 20:45.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 20:47   #7524
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de "goeden" bekopen het met de slechten.Dat is altijd al zo geweest.Nogmaals, men moet ergens de grens zetten.
Grenzen kunnen ook mislukt zijn.
Oud 11 april 2007, 22:15   #7525
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Grenzen kunnen ook mislukt zijn.
beter als helemaal geen grenzen.
Oud 11 april 2007, 23:51   #7526
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je even je best doen om op eigen kracht te denken en niet terug te vallen op simpele drogredeneringen als "dat is altijd zo geweest dus dat moet zo blijven" of "men moet ergens de grens trekken want zonder grenzen zijn we allemaal verloren". Alvast bedankt.
Oud 12 april 2007, 00:19   #7527
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Kun je even je best doen om op eigen kracht te denken en niet terug te vallen op simpele drogredeneringen als "dat is altijd zo geweest dus dat moet zo blijven" of "men moet ergens de grens trekken want zonder grenzen zijn we allemaal verloren". Alvast bedankt.
het ging dus over bloed weigeren van homos, om u even op de hoogte te brengen.Als ge klachten hebt, ga dan zagen en janken bij het Rood Kruis.Ik ben het moe alles 20 keer uit te leggen...lees de vorige postings eens, voor ge wat komt meelullen, dat ge op z'n minst weet waar het over gaat...
Oud 12 april 2007, 01:34   #7528
Goldband
Parlementslid

Standaard

Alweer mis, hoor carlgustaaf. Ik had het over je drogargumenten, niet over de inhoud van de discussie. Want die laat me koud

Trouwens, wat is er aan de hand met je attitude? "ga dan zagen en janken bij het Rode Kruis". Waarom zou ik? Waar slaat dat op?

Ik vraag je helemaal niet om iets uit te leggen, dus dat je het moe bent om alles uit te leggen doet weinig ter zake.

Tenslotte: ik weet best waar de discussie over gaat hoor (niet zo moeilijk hé). En een discussie vind ik leuk, maar dan wel met deftige argumenten, vandaar mijn reactie op jouw post.
Oud 12 april 2007, 02:30   #7529
ggolsteyn
Schepen

Standaard Homosexualiteit is afwijkend gedrag, zowel bij dieren als bij mensen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Alsof het gedrag van dieren geen psychologische/sociale/culturele facetten kan bezitten!!!

De mens is - zeker wat primaire behoeften betreft - ook maar gewoon een dier. Waarom is dat zo moeilijk voor sommigen om te aanvaarden?

Homoseksualiteit is er gewoon. Leer er mee leven!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Edna en anderen,

Homosexualiteit is een afwijkend gedrag van mensen en dieren.

De statistieken die gemaakt worden kloppen natuurlijk niet. Een klein kind weet dat.

Als je twee mannetjeshonden in je huis opsluit, krijg je natuurlijk problemen die men aan de dieren niet kan verwijten.

Als je twee of drie mannen in een cel van de gevangenis opsluit, krijg je ook problemen. Men kan dat ook niet verwijten aan deze mannen.

Wat is er trouwens tegen homo's of bi's of lesbiennes? Laat ze met rust. Natuurlijk moeten ze jou ook met rust laten. Ik heb een aantal vrienden en vriendinnen van dichtbij gekend, die homo's waren. Niets aan de hand toch? Ofwel sluit je bij hun praktijken aan ofwel laat je ze maar doen onder elkaar.

Tussen haakjes, homo's zijn dikwijls harde werkers. Heb ik ook ondervonden.

Ik heb deze 400 pagina's niet allemaal gelezen, het is een voortdurende herhaling. Dat is een afwijking. Het zal stilaan tijd worden dat zich niemand meer interesseert aan het onderwerp.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 07:00   #7530
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn Bekijk bericht
Nee, dat is het niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 10:23   #7531
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Edna en anderen,

Fout: abnormaal is een negatieve afwijking van de norm.
Afwijkend gedrag is gedrag dat de verkeerde richting uitgaat.

Normen zijn morele oordelen. Het zijn geen gemiddelden.
Afwijkingen zijn tekortkomingen: als men van de weg afwijkt bereikt men immers zijn doel niet.

Homosexualiteit is geen van beiden. Het is een diversiteit bij mensen. Het heeft geen morele doelstelling. Het heeft ook geen verkeerde koers maar een andere gerichtheid. Het is dus noch abnormaal noch afwijkend gedrag.

Zo zijn kernfysici niet abnormaal. Het zijn perfect normale mensen, alleen ligt hun IQ hoger dan dat van de gemiddelde homohater.
Er zijn nochtans veel minder kernfysici dan holebi's. Hun IQ ligt stukken anders dan het gemiddelde. Abnormaal? neen: afwijkend? Allicht, maar dan enkel in de statistische betekenis: zij wijken af van het gemiddelde maar ze bereiken hun doel (kernfysica) sneller dan de anderen.

Het is niet omdat er minder rosten zijn dan blonden of bruinen dat rosten abnormaal zijn. Toch zijn ze behoorlijk afwijkend, vooral als de zon op hun scalp schijnt! Het gedrag van topviolisten zou in jouw optie ook afwijkend zijn: ze zijn abnormaal veel met violen bezig en minder met tv kijken.

Een homohater daarentegen is abnormaal: zijn gedrag wordt door de wetenschap gezien als een fobie, dat is een geestesziekte. Zoals een fervent islamofoob een geesteszieke is. Het is een ziekte, die overigens erg moeilijk te genezen is.
Een homosexueel is dat niet. DIe is niet ziek, die is niet abnormaal, die is doodgewoon. Maar wel in de minderheid. Zoals VB-leden: heel kleine minderheid. Maar abnormaal? Als ze islamofoob zijn, dan wel natuurlijk!
Zijn islamofoben mensen met afwijkend gedrag? Op wereldschaal gezien allicht. In ons Vlaandrenland lopen er zoveel rond dat je het bijkanst gewoon zou vinden. Maar ziek is het in elk geval. Net zoals homofobie.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 10:28   #7532
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Edna en anderen,

De statistieken die gemaakt worden kloppen natuurlijk niet. Een klein kind weet dat.

Als je twee mannetjeshonden in je huis opsluit, krijg je natuurlijk problemen die men aan de dieren niet kan verwijten.

Als je twee of drie mannen in een cel van de gevangenis opsluit, krijg je ook problemen. Men kan dat ook niet verwijten aan deze mannen.

Wat is er trouwens tegen homo's of bi's of lesbiennes? Laat ze met rust. Natuurlijk moeten ze jou ook met rust laten. Ik heb een aantal vrienden en vriendinnen van dichtbij gekend, die homo's waren. Niets aan de hand toch? Ofwel sluit je bij hun praktijken aan ofwel laat je ze maar doen onder elkaar.

Tussen haakjes, homo's zijn dikwijls harde werkers. Heb ik ook ondervonden.

Ik heb deze 400 pagina's niet allemaal gelezen, het is een voortdurende herhaling. Dat is een afwijking. Het zal stilaan tijd worden dat zich niemand meer interesseert aan het onderwerp.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
En wat met de tri's ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 10:30   #7533
Goldband
Parlementslid

Standaard

Man, man, Golsteyn, jij bent zo'n typsiche "valse verdraagzame". Je lijkt te denken dat je breeddenkend bent maar eigenlijk zie je de kern niet. Jij ziet het tolereren van homo's als een "gunst" en niet als een normale houding.

1. Homoseksualiteit is afwijkend gedrag: klopt, statistisch gezien. Homo's zijn in de minderheid, net als roodharigen of hoogbegaafden. Maar daar is ook alles mee gezegd.

2. Als je mannetjeshonden opsluit krijg je problemen: w�*t is het probleem eigenlijk? Dat sommige mannen in gevangenissen het met elkaar doen, dat klopt allicht. Maar wat komt het woord "probleem" hier doen? Bovendien lijk je te willen zeggen dat niet-opgesloten mannen (of vrouwen?) niet homoseksueel zouden zijn, wat natuurlijk niet klopt (er bestaan ook "vrije" homo's).

3. Niets tegen homo's of lesbiennes maar ze moeten je met rust laten: waar slaat zo'n uitspraak op? Alsof homo's een speciale neiging zouden hebben om je lastig te vallen? Natuurlijk doen ze hun zin onder elkaar. Met wie anders? Je kunt evengoed zeggen: "ik heb niks tegen negers, zolang ze MIJN kinderen maar niet opeten".

4. Ofwel sluit je je aan bij hun praktijken: Alsof het gaat om een gewone keuze... Je 'sluit je niet aan bij homopraktijken'. Je bent homo of niet. Homoseksualiteit is geen hobbyclub ofzo hé. Ook geen sekte.

5. Homo's zijn dikwijls harde werkers: d�*t, mijn beste, is een walgelijk staaltje van stereotypering. Snap toch alsjeblieft dat homo's geen andere soort zijn. Je seksuele orïentering heeft echt niks met je werklust te maken. Ja, Golsteyn, er bestaan ook luie homo's. Ook stoere, domme, sympathieke of dikke. Bovendien lijk je je vooroordeel ("homo's zijn dikwijls harde werkers") te zien als een cadeau'tje voor de homo's. Alsof je zegt: "ze mogen dan homo zijn, ze werken toch hard, dus ze mogen meedoen". Natuurlijk mogen "ze" meedoen. Moeten homo's blij zijn met jouw goedkeuring of zo?

Denk even na, Golsteyn. Als je vrienden hebt die homo zijn kan het toch niet zo moeilijk zijn om af te stappen van je stereotype denken? Veel succes!

Laatst gewijzigd door Goldband : 12 april 2007 om 10:31.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 10:57   #7534
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt evengoed zeggen: "ik heb niks tegen negers, zolang ze MIJN kinderen maar niet opeten".

Verder wil ik even zeggen dat ggolsteyn geen flauw benul heeft van waar hij het over heeft, laat staan dat hij het zou kunnen overbrengen.
Opinions are like assholes...
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 11:35   #7535
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3. Niets tegen homo's of lesbiennes maar ze moeten je met rust laten: waar slaat zo'n uitspraak op? Alsof homo's een speciale neiging zouden hebben om je lastig te vallen? Natuurlijk doen ze hun zin onder elkaar. Met wie anders? Je kunt evengoed zeggen: "ik heb niks tegen negers, zolang ze MIJN kinderen maar niet opeten".
eens om over na te denken: wie zal het snelst lats hebben van handtastelijkheden: een vrouw met een te kort rokje, of een (hetero)voetballer onder de douche?
Hoor je die vrouw al zeggen Niets tegen hetero's maar ze moeten me met rust laten.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 11:58   #7536
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
beter als helemaal geen grenzen.
Dus je vindt het wel onrechtvaardig? Fijn om dat te weten, Carl.
Oud 12 april 2007, 11:59   #7537
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Edna en anderen,
Jij haat alles wat niet in je straatje past. Hollanders bijvoorbeeld. Denk je nu werkelijk dat ik jou serieus neem?
Oud 12 april 2007, 12:10   #7538
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Alweer mis, hoor carlgustaaf. Ik had het over je drogargumenten, niet over de inhoud van de discussie. Want die laat me koud

Trouwens, wat is er aan de hand met je attitude? "ga dan zagen en janken bij het Rode Kruis". Waarom zou ik? Waar slaat dat op?

Ik vraag je helemaal niet om iets uit te leggen, dus dat je het moe bent om alles uit te leggen doet weinig ter zake.

Tenslotte: ik weet best waar de discussie over gaat hoor (niet zo moeilijk hé). En een discussie vind ik leuk, maar dan wel met deftige argumenten, vandaar mijn reactie op jouw post.
Oud 12 april 2007, 12:13   #7539
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

drogargumenten? Waar hebt ge die gezien?
Oud 12 april 2007, 12:13   #7540
Goldband
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Okee, nu heb je me. Daar heb ik niet van terug. Ik dacht even dat je geen argumenten vond. Silly me.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be