Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2007, 20:25   #21
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
In de federale begroting van 2007 bedragen alle uitgaven samen 75 miljard euro. De hele federale sociale zekerheid kost in 2007 9 miljard.

Ik neem aan dat je de kraan wil dichtdraaien - maar leg mij eens uit waar jij die 12,68 miljard euro per jaar dan wil voor gebruiken? Ga je de verpleegsters, bejaardenhelpers en het onderwijzend personeel meer betalen, de staatsschuld versneld afbouwen, de werkloosheidsuitkeringen en minimumlonen optrekken, enz? Wat wil je realiseren?
- belastingen op arbeid omlaag
- staatsschuld afbouwen
- steun voor echte hulpbehoevenden die er zelf niks aan kunnen doen. Bvb gehandicapten
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 20:49   #22
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amydal Bekijk bericht
Vergeet vooral mijn andere aangedragen argumentatie
Dus u mag gerust feiten negeren?
Oud 11 april 2007, 20:50   #23
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
BTW, een vraagje: plots ben ik "partijlid" ! NIKS VAN! ik van geeneen partij lid ! WEG met de particratie!

Hoe raak ik er van af? Ik had liever "burger" gebleven, maar dan had ik niet meer mogen schrijven ...

KAn men niet af van de gekke benoemingen?
Af en toe een pilletje pakken helpt naar het schijnt.
Oud 11 april 2007, 21:30   #24
luc broes

Standaard

Citaat:
Beste Luc,
Gij denkt toch niet dat een regering die beslist om niet meer solidair te zijn met Wallonië, ineens gaat solidair worden met de derde wereld, met wetenschappers of met bejaarden? Dream on ... Dat geld zal regelrecht naar bijvoorbeeld belastingverlaging voor bedrijven, en meer geld voor de politie en het gerecht gaan.
Er is een groot verschil tussen de verplichte miljardendiefstal van de Belgische solidariteit, en vrijwillige hulp aan ontwikkelingslanden.
Belastingverlaging voor bedrijven zalgeld vrijmaken voor broodnodig onderzoek om onze welvaart te verzekeren.
En als je ziet wat er in Frankrijk aan het bebeuren is, en wij stilaan dezelfde weg opgaan, is het wellicht niet zo slecht te zorgen dat politie en gerecht goed functioneren.
De computers van het gerecht zijn 16 jaat oud!!!
Ik vraag me af waar jij al die boze veronderstellingen vandaan haalt?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 23:01   #25
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Er is een groot verschil tussen de verplichte miljardendiefstal van de Belgische solidariteit, en vrijwillige hulp aan ontwikkelingslanden.
Belastingverlaging voor bedrijven zalgeld vrijmaken voor broodnodig onderzoek om onze welvaart te verzekeren.
En als je ziet wat er in Frankrijk aan het bebeuren is, en wij stilaan dezelfde weg opgaan, is het wellicht niet zo slecht te zorgen dat politie en gerecht goed functioneren.
De computers van het gerecht zijn 16 jaat oud!!!
Ik vraag me af waar jij al die boze veronderstellingen vandaan haalt?
Vrijwillige solidariteit is geen solidariteit maar liefdadigheid. Vóór er bijv. een sociale zekerheid was, was er liefdadigheid - voor de 'deserving poor'.

Wat informatiica van het gerecht betreft, verwijs ik je toch eens naar het crimineel mismanagement rond Unisys. Zes jaar en 9 miljoen euro later werkt Justitie nog steeds met 13 incompatibele systemen en computers uit 2001.

Laatst gewijzigd door discuz : 11 april 2007 om 23:02.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 23:01   #26
discuz
Minister

Standaard

.

Laatst gewijzigd door discuz : 11 april 2007 om 23:01.
Oud 12 april 2007, 08:20   #27
luc broes

Standaard

Citaat:
Vrijwillige solidariteit is geen solidariteit maar liefdadigheid. Vóór er bijv. een sociale zekerheid was, was er liefdadigheid - voor de 'deserving poor'.

Wat informatiica van het gerecht betreft, verwijs ik je toch eens naar het crimineel mismanagement rond Unisys. Zes jaar en 9 miljoen euro later werkt Justitie nog steeds met 13 incompatibele systemen en computers uit 2001.
Niet akkoord. Solidariteit moet wel degelijk vrijwillig zijn. Verplichte solidariteit, en zeker die enorme transfers, dat heeft niets te zien met solidariteit, maar alles met de politieke Belgische evenwichten.
Het schandaal rond Unisys ken ik, daar heb ik niets mee te zien. Wat heeft dat te maken ivm een discussie over solidariteit?
Oud 12 april 2007, 10:22   #28
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Niet akkoord. Solidariteit moet wel degelijk vrijwillig zijn. Verplichte solidariteit, en zeker die enorme transfers, dat heeft niets te zien met solidariteit, maar alles met de politieke Belgische evenwichten.

Het schandaal rond Unisys ken ik, daar heb ik niets mee te zien. Wat heeft dat te maken ivm een discussie over solidariteit?
In omgekeerde volgorde, jij haalde de gebrekkige informatica van Justitie aan als reden aan voor hun niet goed functioneren. Ik gaf aan dat er door ongelofelijk slechte beslissingen van de minister al 9 miljoen euro is uitgegeven voor nieuwe informatica zonder resultaat. Geld lijkt hier niet het probleem te zijn, beleid wel.

In de politiek is het begrip solidariteit inderdaad omstreden. Enerzijds kan je stellen dat solidariteit de cohesie en stabiliteit van een samenleving bevordert, omdat zij de gemeenschapszin stimuleert.

Maar je kan ook zeggen dat solidariteit de autonomie van de mens geweld aandoet; in die visie moet je beslissingen altijd op persoonlijke gronden kunnen nemen.

Ik zou graag geloven dat we - als we de vrijheid zouden hebben om persoonlijk te beslissen hoeveel we financieel tot de gemeenschap bijdragen - genoeg geld zouden rondhalen om budgettair rond te komen.
Oud 12 april 2007, 11:24   #29
luc broes

Standaard

Citaat:
In de politiek is het begrip solidariteit inderdaad omstreden. Enerzijds kan je stellen dat solidariteit de cohesie en stabiliteit van een samenleving bevordert, omdat zij de gemeenschapszin stimuleert. .
In DS was zopas een discussie over de transfers. 90%van de forumleden was er radikaal tegen.
Het is dus duidelijk dat de transfers de cohesie en stabiliteit van onze samenleving niet bevordert, wel integendeel.
Oud 12 april 2007, 11:32   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En als we de Eerste Burger, onzen Herman, moeten volgen, dan gaat hij dus met de ONTVANGERS van de transferts een regering maken, ook al vormen de BETALERS van de transferts de meerderheid?

Voor wanneer terug de zweep erop?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 12:55   #31
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
In DS was zopas een discussie over de transfers. 90%van de forumleden was er radikaal tegen.
Het is dus duidelijk dat de transfers de cohesie en stabiliteit van onze samenleving niet bevordert, wel integendeel.
Niemand vind het leuk om te betalen voor iets waar je zelf weinig tastbaar voor terug krijgt. Maar in een humane samenleving is dat wel nodig. Hoe en hoeveel, daar kan natuurlijk over gepraat worden.

In een federale staat mag je toch verwachten dat de deelstaten met elkaar solidair zijn. En zelfs als je pleit voor een volledig onafhankelijk Vlaanderen is dat nog altijd een deel van Europa, en binnen Europa is die solidariteit evengoed nodig.

Nog eens, hoe gaan we rondkomen als iedereen van ons de vrijheid zouden hebben om persoonlijk te beslissen hoeveel we financieel tot de gemeenschap bijdragen?
Oud 12 april 2007, 13:30   #32
luc broes

Standaard

Citaat:
Niemand vind het leuk om te betalen voor iets waar je zelf weinig tastbaar voor terug krijgt. Ik wel, en doe dat ook regelmatig. Ik wil wel dat het geld dat ik geef goed besteed wordt.Maar in een humane samenleving is dat wel nodig. Volledig akkoord Hoe en hoeveel, daar kan natuurlijk over gepraat worden. Dus niet 10 x meer dan normaal! En zeker niet als het niets uithaalt.

In een federale staat mag je toch verwachten dat de deelstaten met elkaar solidair zijn. Inderdaad, maar de transfers zijn meer dan 10 x hoge dan we aan ontwikkelingshulp geven, en het haalt niets uit. Waalse economen zegden: het wiegt wallonië in slaap. En zelfs als je pleit voor een volledig onafhankelijk Vlaanderen is dat nog altijd een deel van Europa, en binnen Europa is die solidariteit evengoed nodig. Juist, maar die solidariteit is enorm veel minder dan de transfers.

Nog eens, hoe gaan we rondkomen als iedereen van ons de vrijheid zouden hebben om persoonlijk te beslissen hoeveel we financieel tot de gemeenschap bijdragen? Nog eens ik zeg niet dat iedereen zelf moet beslissen hoeveel hij bijdraagt. Ik zeg wel dat we als Vlaamse gemeenschap beslissen waar ons geld naartoe gaat en erop toezien dat het goed gebruikt wordt.
Kijk eens naar DS online, forum. Daar krijg je alle info;
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be