Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2007, 12:19   #7541
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Okee, nu heb je me. Daar heb ik niet van terug. Ik dacht even dat je geen argumenten vond. Silly me.
Om met Carl te discussiëren moet je je tot zijn niveau omlaaghalen. Als je te intelligent overkomt legt hij een dikke turd op je bericht.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 12:22   #7542
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Okee nogmaals:

"de goeden moeten het met de slechten bekopen, dat is altijd zo geweest".

"men moet ergens de grens trekken"

Dat zijn gewoon oneliners, carl, geen redeneringen. Bij een redenering heb je een bewering EN DAARBOVENOP de argumentatie, m.a.w. WAAROM iets zo of zo is. Belangrijk is dat de argumentatie de bewering HARD maakt. Dat iets altijd zo geweest is, is bijvoorbeeld een bewering die niets zegt over de waarde van het voorgaande (i.e. "de goeden moeten het met de slechten bekopen"). Dat bedoel ik met een drogredenering.
Oud 12 april 2007, 12:25   #7543
Goldband
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Om met Carl te discussiëren moet je je tot zijn niveau omlaaghalen. Als je te intelligent overkomt legt hij een dikke turd op je bericht.
In dit verband effe G.B. Shaw citeren:

"Never wrestle with a pig. You'll both get dirty, and only the pig will enjoy it."

Laatst gewijzigd door Goldband : 12 april 2007 om 12:25.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 12:26   #7544
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Okee, nu heb je me. Daar heb ik niet van terug. Ik dacht even dat je geen argumenten vond. Silly me.
dit was met opzet.Zodat ge mij dadelijk sympatiek vind
Ik weet echter nog steeds niet welke "drog-argumenten " ik volgens u gebruik, en in welke context?...Je bent natuurlijk niet verplicht om te antwoorden, en je kan je bij de horde toetreden, die mij gedurig afbreken wil ...Dat is natuurlijk veel gemakkelijker.Een beetje zoals met 200 "man" een ouwe pastoor gaan uitscheiten...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 12:29   #7545
Goldband
Parlementslid

Standaard

Ik heb geantwoord, carl zo'n 5 minuten geleden (nadeel van forums hé)
Oud 12 april 2007, 12:30   #7546
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
In dit verband effe G.B. Shaw citeren:

"Never wrestle with a pig. You'll both get dirty, and only the pig will enjoy it."
i like to wrestle, indeed, and to kick the shit out of you
"out of your mind" dus in dit geval, vermits we met woorden worstelen...
Oud 12 april 2007, 12:36   #7547
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Okee nogmaals:

"de goeden moeten het met de slechten bekopen, dat is altijd zo geweest".

"men moet ergens de grens trekken"

Dat zijn gewoon oneliners, carl, geen redeneringen. Bij een redenering heb je een bewering EN DAARBOVENOP de argumentatie, m.a.w. WAAROM iets zo of zo is. Belangrijk is dat de argumentatie de bewering HARD maakt. Dat iets altijd zo geweest is, is bijvoorbeeld een bewering die niets zegt over de waarde van het voorgaande (i.e. "de goeden moeten het met de slechten bekopen"). Dat bedoel ik met een drogredenering.
nogmaals, en laatste keer:1. rood kruis weigert homos hun bloed 2.waarom? 3.volgens de statistieken behoren homos tot hoge risiko-groepen daar waar het de verspreiding van Aids betreft.
Wart verstaat ge daar niet van?Zijn dit drog-redenen? Zo ja, waarom volgens u?En tot slot, als ge daar niet mee akkoord bent, moet ge gaan klagen bij het Rood Kruis...
Alles duidelijk? Niet te moeilijk?
Oud 12 april 2007, 12:38   #7548
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
nogmaals, en laatste keer:1. rood kruis weigert homos hun bloed 2.waarom? 3.volgens de statistieken behoren homos tot hoge risiko-groepen daar waar het de verspreiding van Aids betreft.
Wart verstaat ge daar niet van?Zijn dit drog-redenen? Zo ja, waarom volgens u?En tot slot, als ge daar niet mee akkoord bent, moet ge gaan klagen bij het Rood Kruis...
Alles duidelijk? Niet te moeilijk?
Het is inderdaad een drogreden omdat iederéén die niet veilig vrijt tot de risicogroep behoort. Een homo die het altijd veilig heeft gedaan heeft dus geen risico (alleen erfelijkheid, net zoals alle hetero's).
Oud 12 april 2007, 12:38   #7549
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
he liberalist Je hebt een nieuw vriendje, om mij lekker leuk samen te beledigen.Tof hé?
Oud 12 april 2007, 12:39   #7550
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
he liberalist Je hebt een nieuw vriendje, om mij lekker leuk samen te beledigen.Tof hé?
Dat doe ik nog altijd solo, beste Carl.
Oud 12 april 2007, 12:44   #7551
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doe ik nog altijd solo, beste Carl.
dus ge geeft toe dat ge niet liever doet als mij beledigen?Ik vind dat echt eerlijk van u, om uw verantwoordelijkheid op te nemen
Oud 12 april 2007, 12:45   #7552
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus ge geeft toe dat ge niet liever doet als mij beledigen?Ik vind dat echt eerlijk van u, om uw verantwoordelijkheid op te nemen
Och Carl, ik weet heus wel wanneer ik te ver ga, hoor. Ik zou je nooit kwetsen.
Oud 12 april 2007, 12:52   #7553
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad een drogreden omdat iederéén die niet veilig vrijt tot de risicogroep behoort. Een homo die het altijd veilig heeft gedaan heeft dus geen risico (alleen erfelijkheid, net zoals alle hetero's).
ik zei reeds dat het Rode Kruis niet elk geval apart kan onderzoeken.Ze moeten dus afgaan op wat de statistieken hen leren, op "algemeenheden" als ge verkiest...en de statistieken zeggen dat Aids méér voorkomen bij de homos, als bij de rest van de bevolking.Simpel , en juist.Het tegenovergestelde van een "drog-reden".Ge kunt daar geen speld tussen krijgen...En deze redenering is dus niet door mij gemaakt, maar wel door een gerespecteerd organisme, dat boven elke verdenking van primaire homo-haat staat, of beweert u het tegenovergestelde?
Oud 12 april 2007, 12:54   #7554
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Och Carl, ik weet heus wel wanneer ik te ver ga, hoor. Ik zou je nooit kwetsen.
ik denk niet dat ge daartoe in staat zijt, zelfs als ge moest willen...
Zoals de Chinezen zeggen "beledigingen komende uit uw mond, zijn als komplimenten voor mij"...
Oud 12 april 2007, 12:54   #7555
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zei reeds dat het Rode Kruis niet elk geval apart kan onderzoeken.Ze moeten dus afgaan op wat de statistieken hen leren, op "algemeenheden" als ge verkiest...en de statistieken zeggen dat Aids méér voorkomen bij de homos, als bij de rest van de bevolking.Simpel , en juist.Het tegenovergestelde van een "drog-reden".Ge kunt daar geen speld tussen krijgen...En deze redenering is dus niet door mij gemaakt, maar wel door een gerespecteerd organisme, dat boven elke verdenking van primaire homo-haat staat, of beweert u het tegenovergestelde?
Ik beweer helemaal niks. Als een homo zegt dat hij nog nooit onveilig heeft gevreeën en een hetero zegt dat hij/zij nog nooit onveilig heeft gevreeën dan is er evenveel kans op besmetting. Ze moeten sowieso gecontroleerd worden. Er bestaat dan geen grotere of kleinere kans op besmetting bij homo's of hetero's. Daar loopt hun redenering spaak.
Oud 12 april 2007, 12:56   #7556
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik denk niet dat ge daartoe in staat zijt, zelfs als ge moest willen...
Zoals de Chinezen zeggen "beledigingen komende uit uw mond, zijn als komplimenten voor mij"...
Waarom zanik je er dan zo vaak over?
Oud 12 april 2007, 13:12   #7557
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik beweer helemaal niks. Als een homo zegt dat hij nog nooit onveilig heeft gevreeën en een hetero zegt dat hij/zij nog nooit onveilig heeft gevreeën dan is er evenveel kans op besmetting. Ze moeten sowieso gecontroleerd worden. Er bestaat dan geen grotere of kleinere kans op besmetting bij homo's of hetero's. Daar loopt hun redenering spaak.
Men vraagt eveneens aan hetero's of ze dikwijls van partner verwisselen, en of ze zich beschermen...en of je accupunctuur laten doen hebt, tatouages laten zetten hebt, piercings, of je de laatste tijd infectie's, zweren gehad hebt...
Wat ze daar eigenlijk willen doen, is de mensen bewust maken dat ze een risiko lopen, want op die vragen moet je gewoon antwoorden, maar je kan ook liegen, niemand hoeft een bewijs voor te leggen. Het staat niet op je voorhoofd met wie je vrijt, en hoe...Als één van uw janette-vrienden absoluut bloed wil laten aftappen, hoeft hij maar te zeggen dat hij hetero is, en al 20 jaar met dezelfde vriendin vrijt, en enkel met haar...
Maar dat is de bedoeling niet hé, van die mannen?Wat hun dwars zit , is dat ze IN PRINCIPE geweigerd worden, wegens hun geaardheid. En dat is nu nét wat mij dwars zit, dat ze die principiële kwesties belangrijker vinden dan de algemene volksgezondheid.Als ze op iemand boos moeten zijn, is het wél op de onverantwoordelijke feest-gay-neuzen, die er maar op los neuken, en de Aids aldus helpen verspreiden, en hun ganse gemeenschap een zéér slechte naam geven.Op het Rode Kruis moeten ze zich niet kwaad maken, die doen gewoon hun best.Het Rood Kruis verwijten aan discriminatie te doen, is net als op de boodschapper schieten...
Oud 12 april 2007, 13:15   #7558
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zanik je er dan zo vaak over?
Wel, ik probeer u een beetje op te voeden.Een beetje beleefdheid bij te brengen, dat kan u alleen maar helpen in het dagelijks leven...
Maar zoals gewoonlijk zal ik wel niet beloond worden voor mijn goede daden...
Oud 12 april 2007, 13:18   #7559
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men vraagt eveneens aan hetero's of ze dikwijls van partner verwisselen, en of ze zich beschermen...en of je accupunctuur laten doen hebt, tatouages laten zetten hebt, piercings, of je de laatste tijd infectie's, zweren gehad hebt...
Wat ze daar eigenlijk willen doen, is de mensen bewust maken dat ze een risiko lopen, want op die vragen moet je gewoon antwoorden, maar je kan ook liegen, niemand hoeft een bewijs voor te leggen. Het staat niet op je voorhoofd met wie je vrijt, en hoe...Als één van uw janette-vrienden absoluut bloed wil laten aftappen, hoeft hij maar te zeggen dat hij hetero is, en al 20 jaar met dezelfde vriendin vrijt, en enkel met haar...
Maar dat is de bedoeling niet hé, van die mannen?Wat hun dwars zit , is dat ze IN PRINCIPE geweigerd worden, wegens hun geaardheid. En dat is nu nét wat mij dwars zit, dat ze die principiële kwesties belangrijker vinden dan de algemene volksgezondheid.Als ze op iemand boos moeten zijn, is het wél op de onverantwoordelijke feest-gay-neuzen, die er maar op los neuken, en de Aids aldus helpen verspreiden, en hun ganse gemeenschap een zéér slechte naam geven.Op het Rode Kruis moeten ze zich niet kwaad maken, die doen gewoon hun best.Het Rood Kruis verwijten aan discriminatie te doen, is net als op de boodschapper schieten...
Ik vind de redenering van het Rode Kruis alleen krom. Ik begrijp best dat ze dit doen, maar op gegeven moment zal je toch reëel moeten zijn. Wat betreft het dikgedrukte stuk heb je gelijk. Dit soort mensen moeten nooit en te nimmer bloed geven. Maar er zijn ook een heleboel homoseksuelen die gewoon buiten die groep vallen. Dan kan je wel zeggen: Ergens moet de grens liggen, maar ik denk sowieso niet dat iemand die al toegegeven heeft ooit seks met een man te hebben gehad (met condoom), dat die het over zijn hart zou verkrijgen het bloed te besmetten (omdat hij gelogen heeft). Bloed geven doe je omdat je solidair wil zijn.
Oud 12 april 2007, 13:20   #7560
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, ik probeer u een beetje op te voeden.Een beetje beleefdheid bij te brengen, dat kan u alleen maar helpen in het dagelijks leven...
Maar zoals gewoonlijk zal ik wel niet beloond worden voor mijn goede daden...

Dit komt van jou?

Dit is als een kinderlokker die tegen pedofiele ouders zegt dat ze het rustig aan moeten doen met hun kind.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be