Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2007, 18:23   #101
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Oh, I know! Dat is ook de reden waarom ze er natuurlijk geen afstand van nemen... maar sommigen willen dat niet inzien. Nogal hypocriet, want die "Beweging voor Christelijke Solidariteit" bestaat volledig uit VB'ers en is er dus ontegensprekelijk nauw mee verbonden.

Uiteraard is er een nauwe band. Het Vlaams Belang heeft een nauwe band met tal ver bewegingen zoals Voorpost en NSV bijvoorbeeld. Ook deze beweging is zeer goed. Zelf ben ik even nationalistisch als NSV en Voorpost en op etisch vlak hetzelfde als de Beweging voor Christelijke solidariteit.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 21:08   #102
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Volledig mee akkoord. Bisschop Leonard zou de perfecte kardinaal, aartsbisschop zijn van het Dietse Rijk der Nederlanden. Hij is één van de laatste lichtpunten van de Heilige Kerk.
Lichtpunt ?? Eerder een oude kaars.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 01:45   #103
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Waarom zou het Vlaams Belang afstand moeten nemen van die man? Ethisch is er een ononderbroken lijn tussen de standpunten van de Kerk over abortus, euthanasie en homoseksualiteit en welke het Vlaams Belang ten opzichte van deze zaken inneemt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Voila . Ik moet zeggen dat het Vlaams Belang op etisch vlak zeker nog meer dan oke is.
Raf, hier bloeit iets mooi tussen twee zielen!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 01:48   #104
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Eigenlijk al eens bij stilgestaan dat dat nu net de bedoeling kan zijn?
Indien het artikel aanvaard wordt, dan kan het VB uitpakken mat zijn rechtlijnigheid, indien anders, kunnen ze gauw gauw er afstand van nemen. Ik begin stilletjesaan in die richting te denken.
Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat het zo is. Meer zelfs, zo'n organisaties worden volgens mij zelfs opgericht om de partij van 2 walletjes te laten eten.
Helemaal akkoord.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 03:28   #105
born2bewild
Banneling

Standaard

filosoof is weer goed op dreef. He filosoof.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 07:30   #106
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou het Vlaams Belang afstand moeten nemen van die man? Ethisch is er een ononderbroken lijn tussen de standpunten van de Kerk over abortus, euthanasie en homoseksualiteit en welke het Vlaams Belang ten opzichte van deze zaken inneemt.
Werkelijk? Ik ken hier nochtans Vlaams Blokkers die bij hoog en bij laag blijven volhouden dat het Vlaams Blok niets tegen homoseksuelen heeft... Ik ben alleszins blij dat die pertinente leugen nu eindelijk doorprikt werd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 13:18   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Werkelijk? Ik ken hier nochtans Vlaams Blokkers die bij hoog en bij laag blijven volhouden dat het Vlaams Blok niets tegen homoseksuelen heeft... Ik ben alleszins blij dat die pertinente leugen nu eindelijk doorprikt werd.
Het Vlaams Belang heeft niets tegen mensen als dusdanig die homoseksueel zijn, maar wel tegen homoseksualiteit. Dat is een belangrijk verschil, net zoals we als christenen de zonde verafschuwen maar de zondaar niet versmaden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 13:19   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die lijn brokkelt toch meer en meer af.
O ja? Over welke punten heeft het Vlaams Belang tegenwoordig een ander standpunt? Verstrepen is nog steeds niet de partijlijn, hoor!?
Oud 13 april 2007, 13:21   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ook christenen zich aan onze wetten te houden hebben !
Nog niet heel lang geleden was het ook niet "overeenkomstig de christelijke moraal" om vrouwen evenwaardig aan mannen te beschouwen.
Dat laatste is onzin. In tegenstelling tot het Romeins recht bijvoorbeeld heeft de RKK de gelijkheid van de huwelijkspartners geïntroduceerd. Volgens de sacramentele theologie van de Kerk is er geen huwelijk als niet beide partners uit vrije wil tot het huwelijk besluiten. Dit wijst op de gelijkheid die de Kerk bij man als vrouw vooropgesteld om tot een huwelijk te komen.

Daarnaast mogen wij als christenen nog steeds onze mond opendoen en stellen dat homoseksualiteit abnormaal is. Geen enkele wet die ons dat verbiedt. Of kent u wel zo'n wet? Dan verneem ik graag meer daarover!
Oud 13 april 2007, 13:25   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, I know! Dat is ook de reden waarom ze er natuurlijk geen afstand van nemen... maar sommigen willen dat niet inzien. Nogal hypocriet, want die "Beweging voor Christelijke Solidariteit" bestaat volledig uit VB'ers en is er dus ontegensprekelijk nauw mee verbonden.
Als lid van die beweging kan ik uw bewering volledig tegenspreken. Ook niet-VB'ers zijn ervan lid. Zelfs enkele Franstaligen uit Antwerpen die op geen enkele wijze enige band hebben met het Vlaams Belang.

Trouwens, omdat mensen lid zijn van een bepaalde partij en tegelijkertijd van een andere vereniging, betekent dit nog niet dat er tussen de twee een band is die anders is dan de persoonlijke. Ik ben lid van het Vlaams Belang, maar ben tegelijkertijd ook lid van een wandelclub. Met mij hebben we ook nog een paar mensen die VB'er zijn. Maakt dit onze club tot de wandelclub van het Vlaams Belang? Natuurlijk niet.
Oud 13 april 2007, 13:25   #111
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang heeft niets tegen mensen als dusdanig die homoseksueel zijn, maar wel tegen homoseksualiteit. Dat is een belangrijk verschil, net zoals we als christenen de zonde verafschuwen maar de zondaar niet versmaden.
Flauwe kul. De twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als je tegen de homoseksualiteit bent, ben je ook tegen de homoseksueel. Alle schizofrene katholieke prietpraat verandert daar niks aan.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 13 april 2007, 13:32   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Flauwe kul. De twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als je tegen de homoseksualiteit bent, ben je ook tegen de homoseksueel. Alle schizofrene katholieke prietpraat verandert daar niks aan.
Tja, dat is uw visie die wij niet hoeven te delen. Wij maken immers wel dat onderscheid.
Oud 13 april 2007, 13:38   #113
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, dat is uw visie die wij niet hoeven te delen. Wij maken immers wel dat onderscheid.
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die niet langer in dergelijke drogredeneringen trappen en die de homohaat van het Vlaams Blok doorzien.

Citaat:
Oud 13 april 2007, 13:42   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die niet langer in dergelijke drogredeneringen trappen en die de homohaat van het Vlaams Blok doorzien.
Of hoe Raf zichzelf moet troosten met ingebeelde feiten... Droom zacht, Raf!
Oud 13 april 2007, 13:42   #115
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Tiens... en ik dacht dat ze hier van hun oren aan 't maken waren dat het niets van doen had met 't VB, en opeens zeggen de oerVB'ers dat het tuurlijk wel het standpunt van 't VB is...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 13:43   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens... en ik dacht dat ze hier van hun oren aan 't maken waren dat het niets van doen had met 't VB, en opeens zeggen de oerVB'ers dat het tuurlijk wel het standpunt van 't VB is...
Waarom zouden we dat dan zeggen? Ik zie het belang van uw opmerking niet in.

De katholieke Kerk heeft hetzelfde standpunt als het Vlaams Belang over homoseksualiteit, euthanasie en abortus. Waarom zouden we dat ontkennen?
Oud 13 april 2007, 13:49   #117
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden we dat dan zeggen? Ik zie het belang van uw opmerking niet in.

De katholieke Kerk heeft hetzelfde standpunt als het Vlaams Belang over homoseksualiteit, euthanasie en abortus. Waarom zouden we dat ontkennen?
Geen idee, ik lees alleen maar dat een paar mensen hier op 't forum met een VB logo in hun avatar serieus van hun tap maken dat het persbericht niet van 't VB is... Blijkbaar staan die mensen niet achter die standpunten eh... of waarom zouden ze anders zo op hun tenen getrapt zijn dat het een VB persbericht was?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 16:02   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee, ik lees alleen maar dat een paar mensen hier op 't forum met een VB logo in hun avatar serieus van hun tap maken dat het persbericht niet van 't VB is... Blijkbaar staan die mensen niet achter die standpunten eh... of waarom zouden ze anders zo op hun tenen getrapt zijn dat het een VB persbericht was?
Bewijs eens het onderstreepte met concrete voorbeelden!
Oud 13 april 2007, 16:02   #119
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat laatste is onzin. In tegenstelling tot het Romeins recht bijvoorbeeld heeft de RKK de gelijkheid van de huwelijkspartners geïntroduceerd. Volgens de sacramentele theologie van de Kerk is er geen huwelijk als niet beide partners uit vrije wil tot het huwelijk besluiten. Dit wijst op de gelijkheid die de Kerk bij man als vrouw vooropgesteld om tot een huwelijk te komen.
De evenwaardigheid van mannen en vrouwen impliceert wel wat meer dan "uit vrije wil tot het huwelijk kunnen besluiten" hé! Vrouwen kregen pas in 1948 stemrecht in België en dat was zeker niet dankzij de RKK! En de KUL was de laatste universiteit die vrouwen toeliet. Niet zeveren hé!

Citaat:
Daarnaast mogen wij als christenen nog steeds onze mond opendoen en stellen dat homoseksualiteit abnormaal is. Geen enkele wet die ons dat verbiedt. Of kent u wel zo'n wet? Dan verneem ik graag meer daarover!
Het ging over het homohuwelijk en homoadoptie. Die zijn wettelijk toegestaan en daar zul je dus moeten mee leren leven! Want dat zal niet meer veranderen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 16:07   #120
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als lid van die beweging kan ik uw bewering volledig tegenspreken. Ook niet-VB'ers zijn ervan lid. Zelfs enkele Franstaligen uit Antwerpen die op geen enkele wijze enige band hebben met het Vlaams Belang.

Trouwens, omdat mensen lid zijn van een bepaalde partij en tegelijkertijd van een andere vereniging, betekent dit nog niet dat er tussen de twee een band is die anders is dan de persoonlijke. Ik ben lid van het Vlaams Belang, maar ben tegelijkertijd ook lid van een wandelclub. Met mij hebben we ook nog een paar mensen die VB'er zijn. Maakt dit onze club tot de wandelclub van het Vlaams Belang? Natuurlijk niet.
Ik sprak niet over leden, Jan, maar over de drijvende krachten achter de "Beweging voor Christelijke Solidariteit". Stuk voor stuk VB'ers dus. En dat maakt dat de beweging ontegensprekelijk nauw verbonden is met het VB.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be