![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
|
![]() Citaat:
Als de onderhoudsschemas zijn gevolgd, inclusief alle directives, dan is dat nu al een modern vliegtuig. De leeftijd van een vliegtuig zegt niets, de maintenance log alles.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
|
![]() Citaat:
Om een vliegtuig 8 maand aan de grond te houden moeten ze echt al iets gekocht hebben dat bij wijze van spreken al een jaar ergens in een rivier ligt.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
|
![]() Citaat:
Aircraft insurance bestaat uit verschillende onderdelen (Hull etc.), het is niet zo vanzelfsprekend dat men enkel de reele waarde van het toestel dat verloren is gegaan gaat vergoeden. De vergelijking maken met de gemiddelde autoverzekering is geen goed idee.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok, ontmotteballen kan vlot gaan, maar dan nog is het updaten van alle avionica en het uitvoeren van alle "verbeteringsmemo's" een dure bezigheid.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
|
![]() Citaat:
Gelukkige worden deze allen binnenkort vervangen door de A-400 (prachtig toestel trouwens http://www.airbusmilitary.com/ ) Trouwens de oefeningen van onze luchtmacht zijn buiten de traditionele vlieguren meestal internationaal (dus samen met den duits en den ollander) ![]()
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
|
![]() Citaat:
Maar zulk foutje is niet de eerste keer. Enkele jaren terug "annulleerde" Air Flahaut nog een order van 3 mijnenvegers, betaalde de schadevergoeding en kocht dan maar een 2dehands Fregat van den Ollander. ![]()
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 9 januari 2006
Locatie: Belgie
Berichten: 1.136
|
![]() Citaat:
Voor een toestel als de C130 ligt dat lichtjes anders. Ondanks de vele C130's die er wereldwijd verkocht zijn, zijn er geen 2 gelijk. Bijna allen zijn 'customised' waardoor er voor structurele onderdelen zo goed als geen wisselstukken zijn. Als je dan een deel van de vleugels moet vervangen omwille van bv corrosie, dan ben je verplicht dit op maat te laten maken en daar hangen bepaalde levertijden aan vast. Bij civiele toestellen stelt dat probleem zich niet, daar het (op het cabine interieur na) bijna allemaal standaard producten per lijn zijn Dus de lange onderhouds periode verklaart zich gedeeltelijk Wat nu het toestel betreft van het leger ziet het ernaar uit dat de meeste van de structurele onderdelen aan vervanging toe zijn. Tel dit samen met de nodige Avionics upgrade en de tactische uitrusting voor de Belgische luchtmacht (want verschillend van de US Coast Guard) die moet ingebouwd worden, dan weet je gewoon dat dit toestel voor minstens een jaar niet zal vliegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 9 januari 2006
Locatie: Belgie
Berichten: 1.136
|
![]() Citaat:
Sabena Technics is 100% eigendom van de TAT Group een familie bedrijf in Bretagne en BIAC (of eigenlijk Brussels Airport) is in handen van de Australische groep Macquarie. Trouwens BIAC kwam helemaal niet tussen in de aankoop van het toestel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat de Belgische luchtmacht geen slechte koop heeft gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 9 januari 2006
Locatie: Belgie
Berichten: 1.136
|
![]() Citaat:
Wat wel relevant is is de vergelijking met toestellen van 15/20 jaar oud (nog redelijk jong in luchtvaarttermen) en de staat waarin zij verkeren. Er zijn voldoende toestellen van die ouderdom in perfecte staat aanwezig op de markt, zonder daarom te moeten terugvallen op een toestel van meer dan 40 jaar oud dat reeds 10 jaar in een museum staat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo er dan toch een goeie zaak gedaan zijn? Ik blijf mijn twijfels houden.
Snetna, als Sabena technics dat onderhoud mocht doen, welke andere maatschappijen staan er dan in de kou? En hoe is die aanbesteding dan gebeurd? Geld van defensie is in se politiek bestuurd geld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
|
![]() afschaffen dat belgisch leger.
defensie moet een europese aangelegenheid worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
|
![]() ![]() Dit wordt binnenkort de nieuwe bommenwerper van ons leger ![]() Laatst gewijzigd door Piet Hein : 14 april 2007 om 00:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou een leuke optie kunnen zijn. De lancaster.
Op zijn minst hebben deze toestellen bewezen te werken. Wat van onze politici niet gezegd kan worden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
|
![]() Natuurlijk kopen ze een old timer, dat scheelt in verzekeringskosten, zeker omdat men enkel van plan is in het weekeind te vliegen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.624
|
![]() Voor het type opdrachten waarvoor de C-130 bedoeld is,middellange afstand,redelijke inhoud,desnoods ruige omstandigheden IS er geen echte vervanger.Ook niet bij de VS-strijdkrachten,hoewel die straks al 20 jaar zoeken naar een directe vervanger...geen enkele van de voorstellen in al die jaren betekende een echte doorbraak...dus blijft het C-130 concept voor onbepaalde tijd verder lopen!
De Hercules is een echt klassepaard.! Blijkbaar zit de Belgische Luchtcomponent in de situatie dat ze 1 toestel te kortkwamen (misschien is het airframe van één van de toestellen van de vloot te slecht geworden?)en is dus beslist er van ergens één aan te kopen... Laatst gewijzigd door kelt : 14 april 2007 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.624
|
![]() Er wordt blijkbaar lichtelijk gedacht dat "nieuw" materiaal noodzakelijkerwijs "beter" materiaal is.....
De belangrijkste vraag ,om het nu over een "Luchtcomponent" te hebben,is WAT gaan we DOEN.(vroeger was het wat VERWACHTEN we van de grote boze Rus) In die optiek is Belgie "in de markt" voor een aanzienlijke uitbreiding van de helikoptervloot .Die Agustas zijn belange niet slecht,de Alouettes blijven maar vliegen (en niet alleen in Belgie overigens!),en voor binnenkort een colletietje NH90's zodat Belgische strijdkrachten echt "airmobile" worden! Wat onze goeie oude F-16's betreft,NIEMAND lacht met de F-16,zelfs niet die van de oerversies .....Als het airframe nog goed is,de electronica en de bewapening regelmatig eens (liefst op compleet eigenzinnige wijze!)gemoderniseerd worden en de pilotenopleiding op een hoog niveau blijft is de F-16 een vervaarlijke tegenstander die enkel wegens "slijtage"-redenen uit dienst moet... Dit is de optie van de Belgische Luchtcomponent.Geen enkele van de nieuwe kleine "superjets",de Eurofighter,de JSF,de rafale, biedt momenteel DUIDELIJKE voordelen op een regelmatig ververste F-16 ! gok van kelt: binnen een 5-tal jaren worden de F16's vervangen door de die nieuwe compacte Saabs zoals in de Zweedse- en de Tjechische luchtmacht.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 april 2007 om 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |