Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2007, 20:17   #261
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Wat ik toch wel grappig vind in dat diploma-gevecht is dat niemand zichzelf blijkbaar als onintelligent beschouwt. "Die nitwits haal je er zo uit" of "sommigen zitten daar gewoon om een papiertje te halen" of "ze studeren maar in een gesprek zie je pas hoe slim ze zijn etc." Maar steeds gaat het dus om die 'anderen'. Vrij pretentieus als je erover nadenkt... Is dit een forum voor kritische, hoogbegaafde en succesvolle mensen? Ik weet niet of ik hier dan thuishoor
Ik heb enkel gezegd dat men niet uit een 'papier' kan afleiden wat iemands kwaliteiten zijn.. Dat is overigens ook op mezelf van toepassing.

Overigens, behoudens het feit dat ik geen uitspraken heb gedaan over bepaalde personen (ten andere misschien is het wel zeer intelligent om zijn tijd niet te spenderen op de banken.. ), vind ik mezelf idd niet onintelligent (al stel ik dat niet gelijk aan het al dan niet behalen van een diploma). Een mens moet ook niet vals bescheiden zijn.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 21:10   #262
Tavek
Banneling

Standaard

Ik werk nu en ik moet zeggen dat er wel degelijk een groot verschil is tussen academici en ongeschoolden. De laatsten zullen waarschijnlijk zeer handig zijn in wat ze doen (bvb werkplaats, prototyping...) maar god, ze missen vaak de wil en de zin om verantwoordelijkheid te nemen en om verder te kijken als de huidige week.

En er zullen hier veel mensen zitten die me afknallen, maar ik coordineer op dit moment een tiental mensen, waaronder veel techniekers en zelfs een paar beroepsingenieurs. Het is toch een andere wereld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 22:25   #263
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Panico Bekijk bericht
Zijt gij er zo eentje die met zijn diploma's staat te zwaaien? Gekochte dan nog!
iedereen weet dat als ge maar genoeg poen hebt, dat je dan diploma's kunt betalen ...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 13 april 2007 om 22:33.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 22:52   #264
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
iedereen weet dat als ge maar genoeg poen hebt, dat je dan diploma's kunt betalen ...
bwa ik weet niet hoor,
is het niet eerder, dat als ge géen poen hebt het veel moeilijker is om er te halen?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 22:59   #265
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het is inderdaad belachelijk een trotse Vlaming te zijn.
Vlamingen hebben immers geen eigen land.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 23:09   #266
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
in België het onderwijs in het frans. het was onder de duitse bezetting dat een vlaamse hogeschool werd opgericht... vervelende situatie toch?
Vervlaamsing van de universiteit Gent1930: te laat, maar géén Duitse bezetter in de geburen toen!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2007 om 23:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 23:12   #267
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof wel dat Nieberding zijn European University inmiddels naar 't buitenland verhuisde
Oud 13 april 2007, 23:20   #268
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
bwa ik weet niet hoor,
is het niet eerder, dat als ge géen poen hebt het veel moeilijker is om er te halen?
Ook...Met wat ze tegenwoordig bvb. voor een kot durven vragen zijn de hogere studies inderdaad niet langer voor iedereen weggelegd.
Maar als ge een rijke familie hebt, is daar geen probleem voor.En een paar keren blijven zitten is ook niet erg dan...
De échte stomme kloten van rijkeluis-families worden dan weer naar het Academie voor Schone Kunsten gestuurd, om daar de boel wat te gaan verzieken.En dat volk is het ook weer dat zeer snel een expositie kan houden met zijn "kunst-stukjes", want die hebben geld genoeg om een expositie-zaal te huren.
Het blijft steeds om geld draaien...Het ergste is dat alle grote fortuinen in feite gestart zijn door een oneerlijke voorouder.Een regelrechte misdadiger, die het goede idee had zijn kinderen te doen studeren.Alle mafiosi doen dat ...En daarna,als ze respektabel geworden zijn, na 1 �* 2 generaties, vind ge die mensen terug in de politiek...
Oud 13 april 2007, 23:29   #269
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ook...Met wat ze tegenwoordig bvb. voor een kot durven vragen zijn de hogere studies inderdaad niet langer voor iedereen weggelegd.
Maar als ge een rijke familie hebt, is daar geen probleem voor.En een paar keren blijven zitten is ook niet erg dan...
De échte stomme kloten van rijkeluis-families worden dan weer naar het Academie voor Schone Kunsten gestuurd, om daar de boel wat te gaan verzieken.En dat volk is het ook weer dat zeer snel een expositie kan houden met zijn "kunst-stukjes", want die hebben geld genoeg om een expositie-zaal te huren.
Het blijft steeds om geld draaien...Het ergste is dat alle grote fortuinen in feite gestart zijn door een oneerlijke voorouder.Een regelrechte misdadiger, die het goede idee had zijn kinderen te doen studeren.Alle mafiosi doen dat ...En daarna,als ze respektabel geworden zijn, na 1 �* 2 generaties, vind ge die mensen terug in de politiek...
idd, kan ik me wel in vinden
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 23:41   #270
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Vervlaamsing van de universiteit Gent1930: te laat, maar géén Duitse bezetter in de geburen toen!!
de eerste vernederlandsing vond plaats tijdens de eerste wereldoorlog... (website rechtsfaculteit Gent)

Citaat:
Pas eind 1915 maakte gouverneur-generaal Moritz von Bissing (1844-1917) de vernederlandsing van de Gentse universiteit bekend. Er werd een bijzondere Kommission opgericht, die moest uitzoeken hoe de maatregel best kon worden doorgevoerd.
Citaat:
Toen de Belgische troepen Gent naderden, kregen alle professoren drie maand salaris vooruitbetaald. Het merendeel sloeg op de vlucht, naar Nederland, waar een comité van uitgeweken hoogleraren werd opgericht met Johan Labberton als secretaris, of, aangevoerd door onder meer René Claeys, met een klein groepje studenten naar Turnhout, vanwaar sommigen verder reisden naar Göttingen. Een tiental professoren verkoos in Gent te blijven om de universiteit formeel over te dragen. Onder hen Lodewijk Dosfel, die nog steeds de illusie koesterde dat de Belgische regering de vervlaamste universiteit toch zou in stand houden, uit respect voor het Vlaamse volk.[549]
Maar die hoop bleek ijdel. Dosfel werd na de bevrijding van Gent op 11 november 1918 opgepakt en gevangengezet. In mei 1919 kwam hij voorwaardelijk vrij, maar een jaar later werd hij opnieuw gevangengenomen om voor te komen in het 'proces van de Vlaamsche Hoogeschool'. Hij kreeg 10 jaar gevangenisstraf, maar werd al in december 1920 wegens ziekte vrijgelaten.[550]
Citaat:
In de harde santies tegen de verschillende participanten van de Vlaamsche Hoogeschool gingen patriottische repressie van het activisme als collaboratiebeweging en franskiljons verzet hand in hand. De eerste Vlaamse universiteit beleefde dan ook een einde in mineur, dat weinig hoop liet bestaan over de spoedige vernederlandsing van de Gentse universiteit. De vooroorlogse plannen en beloften in verband hiermee werden op de lange baan geschoven...

Laatst gewijzigd door vulpes : 13 april 2007 om 23:42.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 00:28   #271
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
de eerste vernederlandsing vond plaats tijdens de eerste wereldoorlog... (website rechtsfaculteit Gent)
Idd, ik verwaarloosde die korte Lodewijk Dosfel-episode...

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2007 om 00:31.
Oud 14 april 2007, 00:46   #272
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je bent echt een typisch voorbeeld voor de afgunst van de calimero klasse ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 01:37   #273
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Je bent echt een typisch voorbeeld voor de afgunst van de calimero klasse ...
wie zegt dat ik jaloers ben?ik ben waarschijnlijk rijker dan gij
Oud 14 april 2007, 08:34   #274
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het is inderdaad belachelijk een trotse Vlaming te zijn.
Vlamingen hebben immers geen eigen land.
Schotten ook niet. En toch worden overal de 'Highland Games' massaal bezocht en loopt een groot deel van de bezoekers er in Schotse klederdracht rond?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 08:53   #275
Bhairav

Standaard

Ja idd. Belachelijk hé?
Oud 14 april 2007, 09:17   #276
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja idd. Belachelijk hé?
Niks belachelijk, dat maakt deel uit van de Schotse cultuur. Iets waar ze trots op kunnen zijn, en waar ik veel bewondering voor heb.

Maar als gij zo een dingen belachelijk vindt, dan zijt gij een voorstander om bepaalde volkeren te onderdrukken en te kleineren, wat me trouwens niet verwonderd bij u.

Belachelijke mentaliteit noem ik dat.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 17:39   #277
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja idd. Belachelijk hé?
elk jaar word er in Schotland een wedstrijd van boomstam-werpen georganiseerd door Schotse houthakkers, in Schots rokske en ontbloot bovenlijf.Ge zou daar eens naar toe moeten gaan vind ik, en tegen die mannen zeggen hoe belachelijk, of beter nog, hoe verwijfd ge ze wel vind D�*n ga je pas echt kunnen lachen!Wel zonder tanden mischien
Oud 14 april 2007, 19:45   #278
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...in Schots rokske en ontbloot bovenlijf.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 14 april 2007 om 19:46.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 20:47   #279
Bhairav

Standaard

Citaat:
elk jaar word er in Schotland een wedstrijd van boomstam-werpen georganiseerd door Schotse houthakkers, in Schots rokske en ontbloot bovenlijf.Ge zou daar eens naar toe moeten gaan vind ik, en tegen die mannen zeggen hoe belachelijk, of beter nog, hoe verwijfd ge ze wel vind D�*n ga je pas echt kunnen lachen!Wel zonder tanden mischien
Ze zijn dan ook vaal oliedom.
Dat gij daar meer respect voor blijkt te hebben daar verschiet ik niet van.
Oud 14 april 2007, 21:58   #280
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn dan ook vaal oliedom.
Dat gij daar meer respect voor blijkt te hebben daar verschiet ik niet van.

Afgaand op uw handtekening moet jij serieus impotent zijn.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be