![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik in alle geval niet. Ik doe wel (terug) aan vrijwilligerswerk en kom veel mensen tegen die op financieel vlak in de puree zitten. Ik heb mensen die een goed inkomen hadden zichzelf in nesten weten werken door op krediet te kopen. Veel van de oorzaken is nog steeds dat het statussymbool moet behouden blijven. Wanneer de buurman een nieuwe wagen heeft kan je er donder op zeggen dat binnen de kortste keren ze ook een andere (liefst grotere) wagen hebben. Ik kan zo nog wel enkele voorbeelden geven hoor. Gezinnen die 6-7 of meer kredieten openstaan hebben. Dan mag er niet veel meer gebeuren hé. Ik ben akkoord ze hebben het zichzelf aangedaan. Maar er wordt hun maar weinig in de weg gelegd om op deze manier kredieten te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In ieder geval,het aanpraten van leningen aan mensen,om er dan via rente winst op te maken is een core-aktiviteit van de financiele sector.... "verbieden" kan niet,toch niet op Belgisch niveau,en ik zie het echt niet als Europees gedachtengoed opkomen,want het is tegen de idee van vrij stromen van kapitaal en zo.... Ik zie wel een mogelijkheid om op het infoblad,dat nu bij ieder ding staat in de winkel, ook de geschatte inruilwaarde na 1,3 en 5 jaar te zetten.(bij de meeste goederen is dat een "rond" getal na 5 jaar) en daar via een overheids-informatiecampagne veel nadruk op te leggen.Zoals het ook redelijk succesvol is verlopen met de sterretjes-kwaliteit van koelapparaten,en de energie-zuinigheids-cijfers.... Misschien,heel misschien,gaan nog wat meer mensen eens nadenken van,wil ik na 3 jaar nog betalen voor een DVD-speler die dan exact 20€ waard zal zijn.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 15 april 2007 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ook jij stelt hier dus dat armen en mensen met een minder stevig loon, sowieso mentaal ondergeschikt zijn aan zulke verleidingen? Al die reclame ten spijt koop ik immers nog steeds wat ik zelf wil... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke keuzes zijn mijn vrije wil? De meesten zowat? Of zijn al jouw handelingen, dag in dag uit, vast bepaald door een vooropgesteld stramien? Jouw partner werd je opgelegd, de studie die je doet werden je opgelegd, het werk dat je doet werd je opgelegd, hetgeen je doet in je vrije tijd is vooraf bepaald, en wat je in de winkel koopt is iets dat je tv de dag voordien zegt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, de overheid doet maar; te hopen dat ze elke vorm van kredietverlening aan minder kapitaalkrachtigen gewoon weigert, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen! Voor de zoveelste keer: het gaat niet niet over "elke vorm van kredietverlening"; alleen kredietverlening aan woekerprijzen door supermarkten moet aan banden gelegd worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Toch wel; het ene is immers de problemen ten gronde aanpakken, het andere is niet meer dan een doekje voor het bloeden.
Citaat:
De realiteit is immers dat het niet die interesten zijn die mensen de das om doen; het is hun eigen stommiteit die hen de das om doet, door gewoon teveel te lenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En krediet verstrekken is nog steeds een recht van banken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Tavek : 15 april 2007 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pech voor hen dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klink wel erg sociaal moet ik zeggen;iedereen moet maar over de gaven beschikken om de criminele reclame te ontrafelen
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het dom van hen is om kredieten aan te gaan buiten hun mogelijkheden, betwist ik overigens niet. Maar domme mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden, niet alleen omwille van henzelf en hun gezin maar ook omwille van de samenleving die er mee voor opdraait.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien moeten we mensen die zo beïnvloedbaar zijn ook maar meteen tegen zichzelf beschermen door hen hun stemrecht af te pakken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een onzin antwoord is dat nu,wat heeft dat nu te maken met stemrecht?