Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2007, 15:51   #161
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Enige nadeel lijkt mij dat dit wapen grotendeels te laat kwam in de zin dat het amper een rol heeft kunnen spelen als vuurwapen. In "der Untergang" zijn ze dan weer teveel te zien vind ik. Misschien valt als enig technisch nadeel de terugslag op te merken?
Zeer juist want als de Duitsers de MP44 al hadden met de aanvang van WO2 zouden ze misschien deze oorlog gewonnen hebben!

In "der Untergang" zijn er op het laatste van de film ook te veel Russen met Mosin-Nagants grendelgeweren want de Russen beschikten vooral toen over de PPSh 41 & de DP-28 Degtjarev licht machinegeweer.

Er zijn nog fouten in de film tegen de vuurwapens zoals een MG42 die half-automatisch schiet en de geluiden van de wapens zijn niet waarheidsgetrouw.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 16:02   #162
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Wel ontworpen in WOII, maar net niet gebruikt:

[/IMG]
Oud 16 april 2007, 16:05   #163
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Wat was uwe nick, ik moet u dikwijls genoeg zijn tegengekomen denk ik.
Op de skynet servers heb ik ook teveel rond gehangen
Ik denk dat het iets met Amazing was, maar das al zo verdomd lang geleden dat ik 't niet echt goed meer weet. Op de skynet servers heb ik erg veel gezeten. 'k Was best goed zelfs, steeds 1ste of 2de in de ranking.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 16:59   #164
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Wat vindt U trouwens van de MP44???
Niks, want ik ken het wapen niet.
Zoals ik eigenlijk praktisch geen enkel vuurwapen bij naam ken.

Alleen de AK47 hoor ik wel eens vernoemen (is dat niet de befaamde Kalasjnikov?) en een Luger-pistool ken ik ook omdat ik er als kleine bengel ooit een speelgoedversie van had.
Oud 16 april 2007, 17:15   #165
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer juist want als de Duitsers de MP44 al hadden met de aanvang van WO2 zouden ze misschien deze oorlog gewonnen hebben!
gelukkig dat ze die nog niet hadden dan hé.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 17:30   #166
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
geen zorgen, hun 3D kaarten kregen dat waarschijnlijk toch niet getrokken
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 17:37   #167
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Niks, want ik ken het wapen niet.
Zoals ik eigenlijk praktisch geen enkel vuurwapen bij naam ken.

Alleen de AK47 hoor ik wel eens vernoemen (is dat niet de befaamde Kalasjnikov?) en een Luger-pistool ken ik ook omdat ik er als kleine bengel ooit een speelgoedversie van had.
Inderdaad een AK47 is een Kalashnikov

Dit is een MP44:

Dit is een Luger:

Oud 16 april 2007, 17:38   #168
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Waarom niet?
Oud 16 april 2007, 17:39   #169
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
geen zorgen, hun 3D kaarten kregen dat waarschijnlijk toch niet getrokken
Terwijl ze dat wel konden met een 2D kaart met een Sten! HAHAHA!!!
Oud 17 april 2007, 09:37   #170
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een goed wapen (en mijn favoriet in WO II shooters) maar nu geen fantasieverhalen vertellen he

Laatst gewijzigd door Wautd : 17 april 2007 om 09:38.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 09:50   #171
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Virginia
Oud 17 april 2007, 16:56   #172
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht

Een goed wapen (en mijn favoriet in WO II shooters) maar nu geen fantasieverhalen vertellen he
Let op de Duitsers waren hun tijd vooruit met de MP44. Want geen enkel ander land had een soortgelijk vuurwapen, aanvalsgeweer, tot hun beschikking! Enkel de Russen hadden een tussenpatroon ontworpen, de 7,62*39 mm M43, die voor een (half)-automatisch wapen zou dienen. Maar er werden in WO2 geen zulke wapens ontworpen door de Russen en dus was er geen tegenhanger voor de MP44. Wanneer de MP44 werd ingezet in WO2 in 1944 kwamen er ook enkele wapens bij de Russen terecht maar ze konden hem niet maken doordat ze de plannen van de MP44 niet hadden. Tegen het einde van WO2 beschikten de Russen over de prototype plannen van het wapen. De Rus Kalashnikov ontwerpte enkele aanvalsgeweren. Pas in 1946 werd een ontwerp goedgekeurd door de Hoofdcommissie van de Artillerie in Moskou. Het wapen kreeg de naam AK47 omdat het in 1947 in volle productie ging en werd in 1949 in het Russische leger ingevoerd. Dit wapen werd berucht door zijn degelijkheid op alle vlakken: automatisch, krachtig, niet te zwaar, nauwkeurig, werkt in alle weersomstandigheden... en spijtig genoeg ook doordat het wapen werd gebruikt door terroristen. Het wapen werd in talloze legers ingevoerd en doet in sommige landen nog steeds dienst.

De MP44 had dezelfde kenmerken en was (bijna) zo degelijk. Zulke wapens deden de vervulling van machinepistolen zoals de MP40 verbleken. De patroon van de MP44 (7,92*33 mm Kurz) was minder krachtig als die Mauser Kar 98k en de Walther Gewehr 43 (7,92*57mm Mauser) maar het wapen was ten minste automatisch. Het wapen was ook niet zo krachtig als de MG42 (ook met de patroon 7,92*57mm Mauser) maar het gewicht was "maar" 5,1 kg i.p.v. 11,6 kg van de MG42 met tweepoot. Hitler wou alle geweren, machinepistolen en lichte machinegeweren vervangen door de MP44. Dit bewijst nog eens de degelijkheid van de MP44. Pas in 1964 werd de M16, het eerste Amerikaanse aanvalsgeweer, ingevoerd in de luchtmacht. Dus hier kunnen we besluiten dat de MP44 zeer interessante kenmerken had die in geen enkel ander wapen in WO2 voorkwamen en gewoonweg beters was dan de infanteriewapens van de andere landen buiten de middelzware machinegeweren. Maar deze waren geschikt voor lang vuur en werden best bediend met twee.

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 17 april 2007 om 16:59.
Oud 17 april 2007, 17:41   #173
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let op de Duitsers waren hun tijd vooruit met de MP44. Want geen enkel ander land had een soortgelijk vuurwapen, aanvalsgeweer, tot hun beschikking! Enkel de Russen hadden een tussenpatroon ontworpen, de 7,62*39 mm M43, die voor een (half)-automatisch wapen zou dienen. Maar er werden in WO2 geen zulke wapens ontworpen door de Russen en dus was er geen tegenhanger voor de MP44. Wanneer de MP44 werd ingezet in WO2 in 1944 kwamen er ook enkele wapens bij de Russen terecht maar ze konden hem niet maken doordat ze de plannen van de MP44 niet hadden. Tegen het einde van WO2 beschikten de Russen over de prototype plannen van het wapen. De Rus Kalashnikov ontwerpte enkele aanvalsgeweren. Pas in 1946 werd een ontwerp goedgekeurd door de Hoofdcommissie van de Artillerie in Moskou. Het wapen kreeg de naam AK47 omdat het in 1947 in volle productie ging en werd in 1949 in het Russische leger ingevoerd. Dit wapen werd berucht door zijn degelijkheid op alle vlakken: automatisch, krachtig, niet te zwaar, nauwkeurig, werkt in alle weersomstandigheden... en spijtig genoeg ook doordat het wapen werd gebruikt door terroristen. Het wapen werd in talloze legers ingevoerd en doet in sommige landen nog steeds dienst.

De MP44 had dezelfde kenmerken en was (bijna) zo degelijk. Zulke wapens deden de vervulling van machinepistolen zoals de MP40 verbleken. De patroon van de MP44 (7,92*33 mm Kurz) was minder krachtig als die Mauser Kar 98k en de Walther Gewehr 43 (7,92*57mm Mauser) maar het wapen was ten minste automatisch. Het wapen was ook niet zo krachtig als de MG42 (ook met de patroon 7,92*57mm Mauser) maar het gewicht was "maar" 5,1 kg i.p.v. 11,6 kg van de MG42 met tweepoot. Hitler wou alle geweren, machinepistolen en lichte machinegeweren vervangen door de MP44. Dit bewijst nog eens de degelijkheid van de MP44. Pas in 1964 werd de M16, het eerste Amerikaanse aanvalsgeweer, ingevoerd in de luchtmacht. Dus hier kunnen we besluiten dat de MP44 zeer interessante kenmerken had die in geen enkel ander wapen in WO2 voorkwamen en gewoonweg beters was dan de infanteriewapens van de andere landen buiten de middelzware machinegeweren. Maar deze waren geschikt voor lang vuur en werden best bediend met twee.
Ja... en dan? Enkel een superieur infantriewapen hebben wil nog niet zeggen dat ze een oorlog op die schaal kunnen winnen

Laatst gewijzigd door Wautd : 17 april 2007 om 17:45.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 17:44   #174
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ieder zijn hobby natuurlijk, daar niet van, maar ik sta toch steeds een beetje verbaasd te kijken hoe sommige mensen kunnen opgaan in iets als vuurwapens. Dingen die per slot van rekening gemaakt worden om medemensen mee te doden.

Iemand enig idee hoeveel mensen er ooit al gestorven zijn door toedoen van vuurwapens?
Oud 17 april 2007, 17:46   #175
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand enig idee hoeveel mensen er ooit al gestorven zijn door toedoen van vuurwapens?
Mensen doden mensen
Oud 17 april 2007, 17:48   #176
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen doden mensen
met behulp van o.a. vuurwapens
Oud 17 april 2007, 19:04   #177
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja... en dan? Enkel een superieur infantriewapen hebben wil nog niet zeggen dat ze een oorlog op die schaal kunnen winnen
Een voortreffelijk wapen kan de oorlog nog steeds veranderen!
Oud 17 april 2007, 19:14   #178
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ieder zijn hobby natuurlijk, daar niet van ...
Kijk Dhr. BigF, beschouw mensen die opgaan in vuurwapens niet als moordenaars!!! Als er mensen gedood worden is het door prutsers. Bvb. mensen die wapens geladen achterlaten zodat een kind ermee speelt en op zichzelf of iemand anders schiet. Dit zou nooit gebeuren met mensen die er in opgaan want voor hen is veiligheid zeer belangrijk. Mensen die gewoon wapens kopen om zo veel mogelijk anderen te doden kunnen er meestal niet mee overweg! Tenslotte kan U ook mensen doden met keukenmessen, stoelen, afstandbediening, tandenstokker,... . Ook allemaal verbieden???
Oud 17 april 2007, 19:24   #179
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 19:34   #180
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Speelvogel!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be