Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2007, 13:33   #101
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
met rede, beste, met rede...

http://www.youtube.com/watch?v=jJTLL1UjvfU
Zonder reden;zonder reden.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 13:36   #102
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Wat dan met de vierde conventie van Geneve? Aangezien men duidelijk stelt dat er een war on terrorism is? U moet de artikelen 93 en volgende maar eens ter hand nemen.
Verandrt niets aan de zaakGij interpreteert het begrip oorlog verkeerd..Ik lig in ieder geval niet walkker van internationale verdragen
Oud 17 april 2007, 13:37   #103
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Op wat baseer je je daarvoor? Op wat de VS je vertelt zeker

Er zouden natuurlijk nooit zoveel mensen gearresteerd worden indien men met elementaire rechtsprincipes zou rekening houden aangezien daar rechtmatig verkregen bewijsmateriaal voor nodig is.
De aanhoudingen worden gedaan om goed redenen en dat is het enige wat telt.
Oud 17 april 2007, 13:38   #104
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Zonder reden;zonder reden.
hebt gij nu de pretentie om mijn motivaties te bepalen, ofwa?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 13:39   #105
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkele bewakers
Dat waren de zondebokken.
Het was duidelijk dat ze niet op eigen houtje handelden.
Hier blijkt alleen uw extreme anti-amerikaanse ingesteldheid uit.
Oud 17 april 2007, 13:41   #106
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet je onze elementaire rechtsprincipes toch niet gaan uitleggen zeker? Voorlopige hechtenis is een uitzonderingsmaatregel die aan strikte voorwaarden is onderworpen die ALLEMAAL moeten nageleefd worden. Dit wordt onderzocht door de raadkamer, die bovendien ook nagaat of de voorlopige hechtenis wel noodzakelijk is in het kader van het onderzoek. Bovendien moet de Raadkamer dit maandelijks opnieuw evalueren.

Essentieel is verder dat er geen misbruik van wordt gemaakt om een vervroegde straf op te leggen.
In de strijd tegen terrorisme moet internering voor ONBEPAALDE tijd mogelijk zijn.Ons systeem is VEEL te LIBERAAL.
Oud 17 april 2007, 13:43   #107
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik geef toe dat als ik op dit artikel afga niet kan zeggen dat die 18000 arrestanten niet allemaal terecht als gevaarlijk gecatalogiseerd zijn. Maar kom, we weten hoe het eerder gebeurde in Afghanistan --> Guantanamo bijv. en daarnaast is verdacht zijn van terrorisme (of zoiets zullen ze het toch noemen) toch niet genoeg om mensen op te sluiten zonder info of recht op verdediging in instellingen onder VS-bevel.
Wat u niet wil toegeven is dat u dat van die wapens uit uw duim zuigt, dat evt. wapenvondst nog geen motiviatie is voor zo'n dingen en dat dit soort daden niet van veel zorg voor mensenrechten en rechtsspraak in een (zogezegde) parl. democratie getuigt.
Grore zever.Al die anhoudingen gebeuren met reden;bij grote uitzondering kan er ooit eens een onschuldige tussen zitten.
Oud 17 april 2007, 13:45   #108
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron?

En dan nog, waarom zonder info, zo lang en afgeschermd van familie enzo? Waarom trouwens onder VS-bevel? Is wapenbezit trouwens wel verboden in Irak? Want het is bekend dat het één van de landen ter wereld is waar zeer veel burgers over lichte vuurwapens beschikken, het is een beetje als in segmenten van de Amerikaanse cultuur (zij het met andere motieven misschien.)

(En Guantanamo en de CIA-vluchten, allemaal enkelingen binnen het Amerikaanse staatsapparaat die zich misdragen hebben ofwa?)
Weer wordt geinsinueerd dat alleen maar brave burgers opgepakt worden.De kwade trouw loopt er zo vanaf.Heel verkrampt.
Oud 17 april 2007, 13:46   #109
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
hebt gij nu de pretentie om mijn motivaties te bepalen, ofwa?
Zeker weten.
Oud 17 april 2007, 13:58   #110
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker weten.
haha, ge zijt een goeie clown, maar soms verdient ge ook eens een goei klets rond uw oren
mja, als ge maar gelukkig zijt zekers?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 14:05   #111
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
haha, ge zijt een goeie clown, maar soms verdient ge ook eens een goei klets rond uw oren
mja, als ge maar gelukkig zijt zekers?
Mijnheer bewijst zijn onbeschrijflijke domheid voor de zoveelste keer.
Oud 17 april 2007, 14:15   #112
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is wapenbezit trouwens wel verboden in Irak? Want het is bekend dat het één van de landen ter wereld is waar zeer veel burgers over lichte vuurwapens beschikken, het is een beetje als in segmenten van de Amerikaanse cultuur (zij het met andere motieven misschien.)
Ik kan drie redenen bedenken waarom er zo veel Irakezen over vuurwapens beschikken.

1) Er is een cultureel aspect, maar dat speelt vooral bij de bedouïenen-stammen in het westen van Irak. Bij hen is het bvb gebruikeljk dat alle volwassen mannen een wapen dragen, vroeger een dolk, nu een kalashnikov. En tijdens feesten schieten ze in de lucht. Maar bij de stedelijke bevolking langs de twee grote rivieren is het culturele aspect niet zo belangrijk.

2) Na de invasie liet de CPA o.l.v. Paul Bremer het leger ontbinden, maar er werd nagelaten om ook alle wapens in te zameleln. Veel van de 800.000 ex-soldaten vertrokken naar huis met hun dienstwapen, en er werden ook verschillenden wapendepots geplunderd.

3)Voor de invasie had Saddam Hoessein veel burgers bewapend, met name de Baath-partijleden. Het was de bedoeling om met deze "feddayin"-burgermilities Bagdad te verdedigen.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 17 april 2007 om 14:28.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 14:18   #113
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad. In dit interessant artikeltje lees ik nog 2 redenen (voor na 2003 dan): bescherming en criminaliteit.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 14:24   #114
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar u gebruikt het eerder wel als argument om te stellen dat ze niet zomaar zijn opgepakt.Voor de arrestant.Sorry, dacht dat in de beginpost gelezen te hebben, blijkbaar toch niet, moet het ergens anders opgevangen hebben.Ik dacht dat het de bedoeling was een Iraakse staat uit te bouwen. Nu ja, ik herlas het artikel nog eens, ze verantwoorden het door te stellen dat in de Iraakse gevangenissen foltering normaal is en die arrestanten dus blij zijn dat ze onder VS-bevel zitten...
Neenee, in het artikel stond dat mensen die voor onveiligheid zorgden ed werden opgepakt, ik gaf gewoon als voorbeeld dat bv mensen met wapens en/explosieven in huis opgepakt kunnen worden en dus als gevaarlijk worden beschouwt, hoeveel of op welke manier ze dit bekijken weet ik voor de rest niet. Niemand van ons kan dat weten, enkel mensen in het veld kunnen het weten en zien.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 14:39   #115
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Neenee, in het artikel stond dat mensen die voor onveiligheid zorgden ed werden opgepakt, ik gaf gewoon als voorbeeld dat bv mensen met wapens en/explosieven in huis opgepakt kunnen worden en dus als gevaarlijk worden beschouwt, hoeveel of op welke manier ze dit bekijken weet ik voor de rest niet. Niemand van ons kan dat weten, enkel mensen in het veld kunnen het weten en zien.
Aah ok, dan ben ik u al 3 pagina's aan het uitvragen voor niets (op dat vlak) door mijn misbegrijpen

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 april 2007 om 14:39.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 15:12   #116
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aah ok, dan ben ik u al 3 pagina's aan het uitvragen voor niets (op dat vlak) door mijn misbegrijpen
Das het probleem van fora meestal, mensen verstaan elkaar hier dikwijls niet of nemen het anders op.
Oud 17 april 2007, 15:50   #117
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verandrt niets aan de zaakGij interpreteert het begrip oorlog verkeerd..Ik lig in ieder geval niet walkker van internationale verdragen
De VS inderdaad ook niet maar daar ging het juist om. Overigens de reden waarom de VS weigert het verdrag voor het Internationaal Strafhof in den Haag te ratificeren omdat men weet dat men diverse inbreuken pleegt op internationale verdragen.

U hebt inderdaad een beetje last van gele koorts.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 16:38   #118
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Weer wordt geinsinueerd dat alleen maar brave burgers opgepakt worden.De kwade trouw loopt er zo vanaf.Heel verkrampt.
Dat is ondertussen bewezen. Maarja, net zoals het aantal doden aan Amerikaanse en Iraakse zijde geloof jij liever de gemanipuleerde troep.

Begint het stilletjesaan nog niet te knagen dat je iedereen anti-Amerikaans moet noemen? Zou het niet kunnen dat jij hier de enige pro-Amerikaan zijt en de rest gewoon realistisch?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 17:20   #119
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Dat is ondertussen bewezen. Maarja, net zoals het aantal doden aan Amerikaanse en Iraakse zijde geloof jij liever de gemanipuleerde troep.

Begint het stilletjesaan nog niet te knagen dat je iedereen anti-Amerikaans moet noemen? Zou het niet kunnen dat jij hier de enige pro-Amerikaan zijt en de rest gewoon realistisch?
Weer leugens, enkelingen op een Belgisch forum die anti zijn...lang niet iedereen é.
Oud 17 april 2007, 19:47   #120
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

illwill stop eens met commentaar geven als je de zin niet snapt.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be