![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 april 2007 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ben je zeker dat ze hun baan gewoon zouden vervolgen als er iets met de Aarde gebeurde? 'k Zou mijn hand er niet voor in het vuur durven steken. Nog steeds de waarheid, plain and simple? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laat iets weten als je uitkomst hebt, en voeg er dan tegelijkertijd toe wat een eventuele wijziging van de omloopbaan van een planeet te maken heeft met astrologie, een pseudo-wetenschap die o.a. beweert dat de stand van de planeten en de planeten zelf rechtstreeks invloed hebben op de persoonlijkheid van de mensen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Je weet wat ze zeggen, mensen die altijd naar de hemel kijken en met hun hoofd in de wolken verkeren, zien de bloemen niet meer aan hun voeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Geen nauwkeurige astrologie zonder nauwkeurige astronomie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar u antwoordde niet op mijn vraag. Laatst gewijzigd door system : 18 april 2007 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 april 2007 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Als je de definitie van spiritueel bedoelt : spirualiteit is een enorm vaag concept, en de meeste mensen die ermee bezig zijn hebben wellicht hun eigen persoonlijke definitie van spiritualiteit.
Ik heb geen zin in een oeverloze discussie wat wel en wat niet spiritueel is, dus neem ik de eerste beste definitie van Internet - de definitie is m.i. niet eens zo slecht Spiritualiteit heeft in de breedste zin te maken met zaken die de geest (Latijn spiritus) betreffen. Het woord wordt op vele manieren gebruikt en kan te maken hebben met religie of bovennatuurlijke krachten, maar de nadruk ligt op de persoonlijke innerlijke ervaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Alle andere hypothesen - zoals bv astrologie - blijven ter plaatse trappelen. Er bestaat immers ook zoiets als foute theorieën. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het is niet omdat je niet onmiddellijk kunt bewijzen dat die hypothese juist is, dat ze daarom onjuist is. Laatst gewijzigd door system : 18 april 2007 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Astrologie is één van de oudste wetenschappen - of theorieën als je wil - van de mensheid. Elke keer dat het getest wordt, valt het door de mand. Is het ondertussen geen tijd om er een kruis onder te zetten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als iemand zegt: ik vermoed dat homeopathie werkt omdat bepaalde stoffen die schadelijk zijn voor onze gezondheid weldadig worden voor onze gezondheid in een zekere verdunning. We hebben dat vastgesteld bij bepaalde patiënten. Maar ik heb daar geen verklaring voor. Dan kan men zulke theorie gaan onderzoeken bijvoorbeeld. Laatst gewijzigd door system : 18 april 2007 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik zal het even op mezelf betrekken mischien wordt je dan duidelijk hoe veel algemeenheden de horoscoop voor Elflamencoloco wel bevat. -dominantie ik ben helemaal niet dominant, manupalatief ok maar niet dominant -graag in het middelpunt van de aandacht staan ben steeds meer geintereseerd in de ander dan in mezelf -mannelijk mijn vrouwelijke kant is veel sterker ontwikkeld dan mijn mannelijke kant, -niet gemakkelijk kwaad te krijgen ik dacht dat het zo was maar ondervind steeds vaker dat ik vrij agressief en impulsief reageer -kustzinnig ik ben gek op kunst -vaak denken dat ik onterecht behandelt word klopt -van lekker eten en drinken houden drinken mischien wel, maar eten vind ik meer een routineklus om in leven te blijven en gaat volledig aan mij voorbij. -graag omgaan met zelfzekere mensen ik ga graag om met gevoelige mensen en die zijn dikwijls alles behalve zelfzeker -gehecht aan famelie ik haat fameliefeestjes en omgang met famelie enkel omdat het famelie is, ik vind een vriendschap waarin er een gelijkgerichtheid is veel belangrijker -moeder als liefdevol ervaren ik heb mijn moeder als dominant en agressief ervaren. -zelfzeker noppes -preutsheid alles saunaganger kan je me allesbehalve preuts noemen, -keuze partner : iemand die zin heeft voor orde en netheid, zelf perfectionist zijn en oog voor detail hebben ik ben chaotisch over heel de lijn, op het werk noemen ze me mister chaos en ben sterk in het geheel van iets te zien maar het detail gaat aan mij verloren, dus wat ik zelf niet heb ga ik zeker niet van mijn partner eisen -conservatieve houding ik vind mezelf allesbehalve conservatief, met mijn progressieve houding slaag ik er dikwijls in mensen te schokeren Gek hé maar als ik de horoscoop op mezelf betrek klopt er ongeveer 10 percent van, als het dan toch zo algemeen is zou je toch verwachten dat er op zijn minst 70 percent van klopt. mvg Joadoor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Wie heeft gelijk en wie niet?
Niet zo belangrijk in deze. Astrologie is nog geen wetenschap (nog niet), ze zal het misschien ook nooit worden. Muziek is ook geen wetenschappen, toch zullen velen het belang van muziek erkennen. Muziek heeft invloed op de mens. Waarom dit zo is, is niet helemaal duidelijk, denk ik. Dat het ondanks het ontbreken aan een sluitende wetenschappelijke verklaring toch zo is zullen weinigen betwisten vermoed ik. De ervaring dat muziek onze stemming voor een stuk mee kan bepalen hebben we allemaal reeds ervaren, en dus zitten we in dit verband niet echt op een wetenschappelijke verklaring te wachten. Een hele tijd terug las ik in een boekje over astrologie. Gelijktijdig leerde ik wat nieuwe mensen kennen. Eén van die mensen had nogal wat eigenschappen van een bepaald teken. Toen ik mijn pas verworven kennis wou toetsen en uit de twaalf tekens er onmiddellijk het juiste uitkoos was ik toch wel verbaasd, toeval of zat er meer achter? Ik begon meer te lezen en kwam na verloop van tijd voor mezelf tot het besluit dat er meer achter zat. Volgens mij heeft astrologie dus zeker zijn waarde, los van het feit dat het waarom dit zo is, niet geweten is. Het is als met vuur waarvan je weet dat het warmte geeft. Je hoeft daarom niet te weten wat vuur exact is, het is geen gas, het is geen vloeistof, het is geen vaste stof, tja wat is het eigenlijk. Zeker een interessante vraag, maar je kan ook zonder te weten wat het is, genieten van de warmte en gezelligheid van een open haardvuur. Net zo is het met astrologie. Het kan een meerwaarde geven, al zijn er net als bij vuur ook risico’s aan verbonden. In dit verband, heb ik hier al een mooie gelezen. Een uurwerk geeft een aanduiding van de tijd maar maakt de tijd niet. Zo kan je een horoscoop ook als een wegenkaart beschouwen die het makkelijker maakt de weg te vinden, ze is echter geenszins de weg zelf (dat wordt wel eens vergeten). |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Een stokoude wegenkaart dan toch, vol met verkeerde plaatsinformatie, een dubbelzinnig te interpreteren legende en een voor elke astroloog verschillende schaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Aan joadoor
Hallo ![]() Ik heb de indruk dat je in je interpretatie nogal veel belang hecht aan de onderlinge aspecten tussen de verschillende hemellichamen, klopt dit? Er wordt aan astrologen wel eens het verwijt gemaakt dat ze zelf nog geen eensgezindheid bereikt hebben. Ik kan voor een stuk akkoord gaan met deze kritiek. Niet alle boeken gaan in dezelfde richting. Ik heb zelf een tijdje redelijk wat (niet overdreven veel hoor) boeken gelezen over dit onderwerp. Voor mij stak (van de gelezen boeken) er één met kop en schouders bovenuit. "De Verborgen Horizon Van de Astrologie" van Steven Forrest. Het gaat er van uit dat je astrologie kan leren als een taal. Tekens, planeten, huizen, aspecten zijn de symbolen (letters) waarmee deze taal geschreven wordt. In sommige boeken wordt echter meer de nadruk gelegd op het één of het ander (Tekens of planeten of huizen of aspecten) Hoe ziet jouw interpretatiemethode er grofweg uit? Ik bedoel op gebied van karakteranalyse, toekomstvoorspellingen interesseren me voorlopig niet echt. Ik meen me te herinneren dat hij in zijn beschrijving van tweelingen het beeld van de puzzle gebruikte. Duizend stukjes liggen verspreid over de tafel (chaos), een ware uitdaging voor tweelingen om uit deze chaos een zinvolle samenhang te destilleren (samenstellen van duizenden stukjes tot een geheel). Ik moest hier even aan terugdenken toen ik je tekst las. Zou het kunnen dat tweelingen een nogal grote behoefte heeft aan een veelheid van indrukken die op hem afkomen om z’n geest bezig te houden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
- astrologie bestaat al duizenden jaren, aantal concrete resulaten : nul. Feit. - astrologen spreken elkaar graag tegen. Feit. - iedereen kan zichzelf astroloog noemen. Feit. - astrologie wordt nooit of te nimmer verklaard, enkel toegepast. Feit. - toevallige correcte voorspellingen worden opgeblazen tot mythische proporties, terwijl de talloze compleet verkeerde voorspellingen met de mantel der liefde bedekt worden. Feit. - astrologen zullen eens snel zeggen hoe jij in elkaar zit qua persoonlijkheid, ook al ken je jezelf al vele tientallen jaren. Feit. - tijdens de vele wetenschappelijke onderzoeken die besteed werden aan astrologie, valt astrologie telkens en opnieuw geheel door de mand. Feit. - de astrologie wereld - en in zijn kielzog de gehele New Age wereld - wordt bevolkt door een bijzonder groot aantal oplichters. Feit. - persoonlijkheidsbeschrijvingen door astrologen staan vol met algemene waarheden, vage beschrijvingen en dubbelzinnige uitspraken. Feit. - de enkele meer concrete beweringen die een astroloog durft te doen, hebben een kans van 1 op 2 om correct te zijn (waar of niet waar). Feit. - mensen die te rade gaan bij astrologen, zijn niet direkt de meest kritische mensen (dit is al perfect bewezen). Feit. Moet ik verder gaan ? |
|
![]() |
![]() |