Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2007, 09:38   #61
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Laat ons zeggen dat als ge zo'n hypothese vermeldt aangaande een sexuele voorkeur waarvan het lang niet vaststaat dat die genetisch bepaald is, en die hypothese vermeldt in een psychiatrische publikatie, ge niet moet verwonderd zijn dat er een stroom kritiek op komt.

Dat zegt dan weer iets over uw kwaliteiten als politieker in aanloop naar presidentsverkiezingen.
Laat ons correct wezen: geen "psychiatrische publicatie" maar een (populair-)filosofisch magazine, waar in een 8-pagina's lang interview dat in realiteit uren heeft geduurd, er juist dit ene kleine paragraafke wordt uitgelicht alsof dit de kern van de boodschap was. Goed georchestreerde media show dus. And much ado about nothing.

http://philomag.com/article,dialogue...nnemis,288.php
Oud 19 april 2007, 09:40   #62
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
mijn excuses dat ik niet doorhad dat je het over patronen bij identieke tweelingen had waar ik het over familiale patronen had.
Misschien moet je de volgende keer vollediger zijn, zodat het duidelijk wordt dat je het over iets anders had dan ik.
Want zelfs als ik een tekst lees (wat ik trouwens gedaan had) kan ik niet zomaar zinsdelen bijverzinnen bij je schrijfsels én er zeker van zijn dat ik de juiste erbij verzonnen heb.
Zo'n internet-discussieforum is daarom ook niet de beste manier om een échte discussie met iemand te voeren: de eigenschappen van dit communicatiemedium zijn zeer beperkt. Grootste troef is echter de anonimiteit, die je niet hebt in IRL discussies...
Rustig blijven is daarom meestal de boodschap, en vooral, veel relativeren
Oud 19 april 2007, 11:52   #63
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het moest er vroeg of laat van komen eh.

Probleem is dat gedachten en gevoelens vrij zijn, en niet controleerbaar. Iemand kan in zijn bedje liggen fantaseren over het verkrachten van een vrouw, dat is niet verboden. Iemand kan in zijn bedje liggen fantaseren over het verkrachten van een kind, of zich aangetrokken voelen tot een kind, ook dat is niet verboden. Het is pas verboden wanneer je het ook daadwerkelijk DOET.
Pedofielen vergrijpen zich niet noodzakelijk aan kinderen. Je kunt ze opsporen als ze zich aan een kind vergrepen hebben, maar tot nu toe bestaat er geen methode om een pedofiele voorkeur vast te stellen. Die mensen met een nekschot afmaken zal dus moeilijk zijn.
Zelfs �*ls het mogelijk zou zijn, lijkt het me belangrijk dat gedachten en gevoelens vrij zijn. Het lijkt me namelijk veel belangrijker dat mensen die zich tot kinderen aangetrokken voelen dit durven zeggen tegen een professioneel, zodat pedoseksualiteit kan voorkomen worden. Bescherming van de maatschappij. Als je dit niét toelaat, dan kan je er van op aan dat het risico op pedoseksualiteit stijgt, omdat pedofielen zich nergens zullen melden. Ik ben er trouwens van overtuigd dat de incidentie van pedoseksualiteit zou dalen wanneer het taboe op 'hulp zoeken' enigszins zou doorbroken worden voor pedofielen. Heel wat pedofielen beseffen maar al te goed dat wat ze voelen absoluut verkeerd en onwenselijk is, en zij zouden beter hulp zoeken voor ze ook iets walgelijks doen als het misbruiken van een kind. Het 'taboe' nog erger maken door een nekschot te beloven wanneer je aan de omgeving kenbaar maakt dat je je aangetrokken voelt tot kinderen, lijkt me echt nérgens toe te leiden. Pedofielen die graag dood willen, kunnen immers nu al kiezen voor zelfmoord.
dat je je gedachten niet kunt dwingen weet mijn...kleine teen ook wel.Ik wil ook geen gedachten-politie op poten zetten, en pedo's die naar een psychiater trekken uit eigen beweging, moeten kunnen rekenen op beroepsgeheim.
MAAR: degenen die tot daden overgaan en gepakt worden, mag de doodstraf gegeven worden.Een beetje afschrikking zal geen slecht doen.En hen mischien aansporen zich inderdaad te laten verzorgen, voor het te laat is, en ze op het schavot gesleurd worden, om in het openbaar een kogel in de nek te krijgen.
Ik zie niet in wat ge daar tegen kunt hebben? Ieder moet krijgen wat hij verdiend vind ik.Dat is rechtvaardig.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 15:17   #64
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
wuk?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 16:57   #65
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik sluit de mogelijkheid niet uit dat moeilijk te herleiden (oor)zaken genetisch bepaald/doorgegeven zouden kunnen zijn.
Oud 23 april 2007, 17:24   #66
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik sluit de mogelijkheid niet uit dat moeilijk te herleiden (oor)zaken genetisch bepaald/doorgegeven zouden kunnen zijn.
Nauwelijks voldoende basis om de praxis van de uitvoerende macht op af te stemmen.
Oud 23 april 2007, 17:26   #67
eno2
Banneling

Standaard

Turkje-Sheakespeare:
Citaat:
And much ado about nothing.
En minstens even grappig.

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 april 2007 om 17:27.
Oud 23 april 2007, 17:34   #68
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nauwelijks voldoende basis om de praxis van de uitvoerende macht op af te stemmen.
Hoezo, was Hr S dan zoiets van plan? Het lijkt mij meer dat hij even openhartig zijn gedachten gaf.
Oud 24 april 2007, 07:31   #69
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Hoezo, was Hr S dan zoiets van plan? Het lijkt mij meer dat hij even openhartig zijn gedachten gaf.
Neen, neen, het is een rechtse liberaal, dus hij wilde minstens alle behoeftigen gaan vergassen, alle cultuur verbranden, en gevangenisstraffen zetten op solidariteit.
Oud 24 april 2007, 12:15   #70
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Laat ons correct wezen: geen "psychiatrische publicatie" maar een (populair-)filosofisch magazine, waar in een 8-pagina's lang interview dat in realiteit uren heeft geduurd, er juist dit ene kleine paragraafke wordt uitgelicht alsof dit de kern van de boodschap was. Goed georchestreerde media show dus. And much ado about nothing.

http://philomag.com/article,dialogue...nnemis,288.php
Als ge president wenst te worden, dan moet ge zoiets voorzien. Het verbaast me trouwens dat hij een urenlang interview zou geven zonder edit rights van het artikel, mah bon, mss werkt het hier anders.
Oud 26 april 2007, 17:54   #71
eno2
Banneling

Standaard Ik wil wel wat meer nature, maar zo niet hé..

Nooit vergeten in het nurture-nature debat, dat nurture nature steeds verder erodeert en inpalmt.
De culturalisering van de natuur kan ja al bij Hegel als ideaal en einddoel van de opmars van de geest vinden.

In dicht opzicht gedraagt Sarkozy zich zeker niet als een Hegeliaan, met zijn Gen-pedofilie.

Ik wil wel wat meer nature, maar zo niet hé..
Oud 26 april 2007, 20:43   #72
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nooit vergeten in het nurture-nature debat, dat nurture nature steeds verder erodeert en inpalmt.
De culturalisering van de natuur kan ja al bij Hegel als ideaal en einddoel van de opmars van de geest vinden.

In dicht opzicht gedraagt Sarkozy zich zeker niet als een Hegeliaan, met zijn Gen-pedofilie.

Ik wil wel wat meer nature, maar zo niet hé..
Ik ben daar niet mee akkoord. Call me a pessimist, maar ik geloof eerder dat de commerciële wereld meer en meer inspeelt op onze instincten, op onze "nature" en dat op dit moment heel veel nurture die nature aan het versterken is. Ik denk ook niet dat Hegel mega-gewelddadige computer games in het achterhoofd had wanneer hij die culturalisering van de natuur aanprees. Maar toch zijn zo'n zaken razend populair (net als sex bvb.) en doen ze niets anders dan inspelen op onze "oermens".
Oud 2 mei 2007, 09:34   #73
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben daar niet mee akkoord. Call me a pessimist, maar ik geloof eerder dat de commerciële wereld meer en meer inspeelt op onze instincten, op onze "nature" en dat op dit moment heel veel nurture die nature aan het versterken is. Ik denk ook niet dat Hegel mega-gewelddadige computer games in het achterhoofd had wanneer hij die culturalisering van de natuur aanprees. Maar toch zijn zo'n zaken razend populair (net als sex bvb.) en doen ze niets anders dan inspelen op onze "oermens".
Er zijn hogere en lagere behoeften. Raadpleeg eens Maslov.
De cultuur speelt in op de hogere behoeftes en ontwikkelt die, terwijl management en reclame daarbij de natuurlijke behoeftes ook niet vergeten (te manipuleren). Dat spreekt vanzelf.
Maar over het algemeen kan je toch moeilijk volhouden dat niet de meeste nature de pijp uitgaat ten gunste van nurture...
Of heb je de kreet van KIng Kong nog niet gehoord?
Oud 2 mei 2007, 10:44   #74
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het GEN van de pedofilie ontdekt door Sarkozy!
Ik neem aan dat de obsessieve beoefening van politicologie ook aan een Gen te wijten is volgens Sarkozy???
Oud 2 mei 2007, 12:36   #75
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar over het algemeen kan je toch moeilijk volhouden dat niet de meeste nature de pijp uitgaat ten gunste van nurture...
Ik zie daar weinig bewijzen van. Meer nog: de afgelopen eeuw heeft meer dan duidelijk gemaakt dat de "maakbare samenleving" een verzinsel is, een ijle dagdroom. Homo homini lupus valt niet te nurturen blijkbaar...
Oud 3 mei 2007, 09:55   #76
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie daar weinig bewijzen van. Meer nog: de afgelopen eeuw heeft meer dan duidelijk gemaakt dat de "maakbare samenleving" een verzinsel is, een ijle dagdroom. Homo homini lupus valt niet te nurturen blijkbaar...
Jawel, op een onvoorstelbaar véél 'hoger' vlak dan nature...

Vroeger werden hele bevolkingen over de kling gejaagd met de hand.
(Wat ook nog wel eens voorkomt in minder maakbare zwarte werelddelen)
Nu gebeurt dat hoofdzakelijk met hoogtechnologische fabrieksproducten, semi-automatisch en telegeleid.
Dat bedoel ik met toegenomen nurture...
Het kan zijn dat aan de basis een perfide onuitroeibaar -psychopatisch doodswens schuilt...

Hoe dan ook, de maakbaarheid is een heilzaam-optimistische werkhypothese.
Oud 9 september 2009, 09:39   #77
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het GEN van de pedofilie ontdekt door Sarkozy!
Die ook zijn ontdekking van het gen van de ongelijke liefde succesvol en dapper in de praktijk brengt...

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 september 2009 om 09:40.
Oud 9 september 2009, 09:52   #78
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hoeveel kaarsen en maagden heb je aan deze draad- herrijzenis besteed Eno2?
Oud 10 september 2009, 08:33   #79
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoeveel kaarsen en maagden heb je aan deze draad- herrijzenis besteed Eno2?
Zeg tegen de forum-organisatoren dat ze alleen nog onze honderd laatste draden heroproepbaar stellen, met een tijdslimiet tot verleden jaar.

Voor de rest: die parels van uitspraken vallen me geheel spontaan te binnen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 september 2009 om 08:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be