Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2007, 10:12   #261
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik kan dat volledig begrijpen. Limburg hoort thuis bij Limburg, niet bij Holland.
Jullie mogen onze Limburgers hebben voor een "Groot onafhankelijk Limburg".
Wij hebben liever Vlaanderen bij Nederland ,want daar komen onze voorouders vandaan.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 11:29   #262
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Alleen voor asielzoekers die hier al 7 jaar zijn.

Gisteravond was Aboudadja op ned 3 bij Pauw & Witteman ,over zijn Belgische nationaliteit en deelename aan de oorlog in Libanon.
Vanavond kont er weer een Belg in dit programma.
Dus jullie hebben helemaal geen asiel of Vlaamse TV nodig.
Iedereen kan zeggen wat hij/zij vindt via de media bij de buren.
Nou nee hoor. Die stoute zin van Filip stond in "Jewish Weekly" en ik geloof dat dit een ISRAELISCHE krant was, dus dat helpt ook al niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 11:30   #263
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hoezo mag je er wel toe oproepen? Wat is dat voor flauwekul? Gebeurt dat dan? Dat heb je toch veel meer poten om op te staan dan dat ''�*slamofoob'''uitspraakje?
Zoals iedereen ben je misleid door de kliek van Dewinterer: het zogenaamde "VLaams Belang". Deze proberen de uitspraak van Dewinter
  • a) te issoleren van zijn vorige uitspraken (Voor een Blank Europa, bijvoorbeeld)
  • b) te vergeten dat zijn partij al eens is veroordeeld, en dat in dit land men dient rekening te houden met het feit dat recidivisme bijzonder wordt kwalijk genomen, omdat het getuigt van het midsdadig karakter van de recidivist op onweerlegbare wijze. (het is dus geen doetje die eens een misstapje doet, nietwaar)
  • c) de volledige uitspraak omvatte, naast het veel (door de blokkers) naar voorgeschoven zin over de islamofobie nog heel wat andere koek:
Citaat:

“Yes, we’re afraid of Islam. The Islamization of Europe is a frightening thing. Even distinguished Jewish scholars as Bat Ye’or and Bernard Lewis warned of this. If this historical process continues, the Jews will be the first victims. Europe will become as dangerous for them as Egypt or Algeria. So, I return your question. Should Jews vote for a party that wants to stop the spread of Islam in Europe?”
Het is deze reeks van uitspraken die duidelijk maken dat Dewinter mensen aanzet tot vreemdelingenhaat en tot racisme. Dit is niet het vertolken van een opinie: het is het aanzetten tot haat, door angst op te wekken.
Die man ging daar olie op het vuur gieten. Die Dewinter is vergelijkbaar met een VNV-er die voor de oorlog zou zijn gaan speechen in een nasi-tijdschrift: "Natuurlijk ben ik bang van Joden, de verjoodsing van Europa is een afschrikwekkende zaak. Vele Vlaamse schrijvers, zoals Cyriel Verschaeve waarschuwden hiervoor, Het wordt voor Duitsers even gevaarlijk om rond te lopen dan in de jungel van Tasmanie."
Zou die man na de oorlog niet zijn opgepakt voor aanzetten tot oorlog?
Zou hij niet veroordeeld zijn geweest voor colaboratie, voor het overtreden van wetten die oorlogsstoken bannen?
Zijn bewering is loos: er zijn slechts een klein percentage van de bevolking islamieten, deze hebben in Belgie geen vlieg kwaad gedaan. Daarenboven is de islam een godsdienst, een godsdienst met tientallen stekkingen waarvan velen in ons land absoluut niet anti-semitisch zijn, anti-Europees, en waar in ditzelfde land blijkt dat ze zich fameus integreren en zich zelf verzetten tegen "AEL" avonturen �* la Abou Jahjah...
Hij gebruikt leugenachtige nazi propaganda om aan agitatie te doen.
Dit is crapuleus, dit is niet een "uitspraakje".

Citaat:

Geef eens een voorbeeld van wat je bedoelt. Want natuurlijk mag je niet beledigen maar wat noem jij een beldiging?
Ik denk dat het bovenstaande voorbeeld ruimsschoots volstaat. Dewinter weet dat hij er voor zal veroordeeld worden. Maar probeert dit te camoufleren door te doen alsof rechters hem voor een andere uitspraak gaan veroordelen. Een zet die blijkbaar door onze stomme journalisten en dito politici niet wordt doorzien, of toch niet wordt afgeschoten.

Citaat:
Nee, maar ik mag het wel zeggen. In Nederland is een partij die de leeftijd dat men seks mag hebben wilde verlagen. Dat mogen ze voorstellen. (De partij heeft het trouwens niet gered omdat ze niet voldoende steunhandtekeningen kregen, maar dat terzijde). Wat ze NIET mogen doen is seks HEBBEN met minderjarigen.
Bij ons is de wetgeving anders: wij hebben een wet op het aansporen tot racisme en vreemdelingenhaat. Die werd hier duidelijk overtreden.
Het is dus niet zo dat Dewinter dat NIET deed: hij deed het wel, en uit zijn reactie blijkt dat hij dit wil wegpraten door het over iets anders te hebben.
Barberje moet hangen? Het is eerder: "Dutroux spreekt over wat anders dan kinderen"

Citaat:

Er zijn geregeld mensen die vinden dat er lichter gestraft moet worden. Er was zelfs een bisschop die vond dat het stelen van een brood moet kunnen als iemand honger heeft. Dat MAG hij vinden als hij maar niet steelt.
Het intrekken van zijn burgerrechten is een kleine straf. Ik ben voor kleine straffen. Maar ik ben tegen straffeloosheid. Wat dat betreft ben ik in goed gezelschap bij Dewinter: "nultollerantie, zwaardere straffen" is zijn parool.
Laten we het dus op onze manier doen: humaan maar duidelijk. Het aansporen tot volkerenmoord is geen kattenpis.
Degene die in een encecliek, een pauselijk schrijven, stelde dat indien je honger hebt je mag stelen, omdat het recht op leven hoger staat dan het recht op eigendom was geen bisschop: het was een paus die hiermede een onfeilbare stelling verkondigde. Wie zal hem tegenspreken? Ik niet.

Zo is het mijn persoonlijke overtuiging dat Dewinter gerust de meest rabiate racistische nonsens mag spuien. Ik vind dat vaak nog komisch ook.
Zoals krankzinnigen een humoristische kant hebbne: de dorpsgek heeft iets, nietwaar? Maar spijtig genoeg realiseren brave, filosofisch ingestelde, tolerante gasten die onze wetten schreven (ook die van de rechten van de mens) dat dit niet correct is. De menners wenden zich immers tot mensen die naïef zijn, en hen geloven. De fout om hun misdaden gelijk te stellen aan vrije meningsuiting, en deze op gelijke morele hoogte te stellen van het counteren van massamoord is een blunder geweest.
Om expliciet te zijn: ik wil gerust een stukje vrije meningsuiting offeren voor het recht van mij om te leven. Heb je gezien dat bepaalde fanaten hier op het forum het lef hebben om te stellen dat ik na "hun grote overwinning" beter de biezen zou nemen, "want anders..."?
Maar ik ben niet zo'n angsthaas, het aantal doodsbedreigingen dat linkse politici regelmatig krijgen maakt ze immuun
Het is anders gesteld met vreemdelingen, die wel degelijk het slachtoffer worden van mensen die opgestookt worden door xenofobe propaganda!

Niet iedereen neemt racisme letterlijk. Maar sommigen wel. Het is niet voor niets dat Dewinter en consoorten elke verantwoordelijkheid voor de moorden van Van Temsche van zich wegschuiven...
Hun gestook lukt VOORLOPIG niet, en zeker niet bij iedereen.
Maar dat kan je ook zeggen van mensen die driehonderd per uur op de autostrade rijden: die veroorzaken niet allemaal een ongeval...

Citaat:
Ten eerste: Als je haat zaaien kunt bewijzen heb je een punt. Ik zou meteen naar de rechter lopen als ik jou was.
Ik heb dit niet gedaan. Een organisatie van allochtonen deed dit en heeft na veel moeite voldoende stemmen gekregen in het parlement om dit voor de rechter te brengen. Het is betreurenswaadig dat er zo'n zaken nodig zijn, vernederend voor mijn land. Maar dat geld ook voor het bestaan van drugdealers, kinderverkrachters en doodrijders, van jongeren die op makkakken gaan schieten en zoveel andere zaken die fout gaan in dit land, en de landen die ons omringen.

Citaat:
Maar je moet wel het huisje bij het schuurtje laten. Hoe vervelend, xenofoox, geniepig, achterbaks, crapuleus, leugenachtig en populistisch je het VB ook vindt, het is geen van allen verboden of misdadig.
Het VB heeft zich de laatste jaren een deftiger pak aangeschaft, letterlijk.
Het is een beetje een ouderwets pak, en de dragers ervan zien er wat ouderwets uit. Zij worden dank zij onze wetgeving gedwongen om hun fatsoen te houden, en maken daar hun nieuwe bussiness van: dat ze hun fatsoen moeten houden zien zij als een vorm van onderdrukking
Ondertussen bestaat het cordon sannitaire al lang niet meer, en werden ze zelf als eerste partij uitgenodigd bij het samenstellen van de nieuwe Vlaamse regering door Yves Leterme... maar blijven ze de martelaar uithangen.
Ik kan daar mee leven.
Daar hun stemmenaantal sterk dalende is (bijna twintig procent minder) zien we ze binnenkort met mekaar in de clinch gaan, al was het om hun vetbetaald postje te behouden.
Het wordt lachen na de maand juni: de "nacht der lange messen" tussen Dewinter, Annemans en Van Hecke is op komst. De slimste ratten hebben het schip al verlaten...
Maar indien ze terug naar het zaaien van haat willen gaan, en sommigen zullen dat doen, dan moeten ze uit het politieke landschap verwijderd worden: het staat op de Ijzertoren, ons Vlaams nationaal monument:
"nooit meer oorlog". En we weten waarover de laatste oorlog ging: over vreemdelingenhaat.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 april 2007 om 11:52.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 11:40   #264
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
En we weten waarover de laatste oorlog ging: over vreemdelingenhaat.
Onzin
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 11:40   #265
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Jullie mogen onze Limburgers hebben voor een "Groot onafhankelijk Limburg".
Wij hebben liever Vlaanderen bij Nederland ,want daar komen onze voorouders vandaan.
U zou wel eens lijkbleek en stomverbaasd de armen in de lucht gooien als u wist vanwaar uw voorouders afkomstig zijn.

Laatst gewijzigd door system : 19 april 2007 om 11:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 11:48   #266
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen voor asielzoekers die hier al 7 jaar zijn.

Gisteravond was Aboudadja op ned 3 bij Pauw & Witteman ,over zijn Belgische nationaliteit en deelename aan de oorlog in Libanon.
Vanavond kont er weer een Belg in dit programma.
Dus jullie hebben helemaal geen asiel of Vlaamse TV nodig.
Iedereen kan zeggen wat hij/zij vindt via de media bij de buren.
Geert Wilders ook veel op de Hollandse media? Eerder weinig vind ik.
Oud 19 april 2007, 11:48   #267
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
U zou wel eens lijkbleek en stomverbaasd de armen in de lucht gooien als u wist vanwaar uw voorouders afkomstig zijn.
Hoe bedoel je?
Ze komen toch niet uit limburg
Oud 19 april 2007, 11:49   #268
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geert Wilders ook veel op de Hollandse media? Eerder weinig vind ik.
Op dit moment hebben we 100 dagen politieke stilte ,daarom halen ze nu mensen uit Vlaanderen.
Oud 19 april 2007, 11:52   #269
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Op dit moment hebben we 100 dagen politieke stilte ,daarom halen ze nu mensen uit Vlaanderen.
Als het maar geen stilte voor de storm is.
Oud 19 april 2007, 11:53   #270
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je?
Ze komen toch niet uit limburg
In Limburg wonen edele mensen van een edele afstamming. Dat komt omdat het in de genen zit. Ik betwijfel dus of uw voorouders uit Limburg komen. Maar echt zeker weten doe ik het niet. Er worden altijd een paar foutjes door de natuur gemaakt. Die zijn zeldzaam maar ze bestaan en misschien bent u daar een exponent van.

Laatst gewijzigd door system : 19 april 2007 om 11:57.
Oud 19 april 2007, 12:28   #271
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Limburg wonen edele mensen van een edele afstamming. Dat komt omdat het in de genen zit. Ik betwijfel dus of uw voorouders uit Limburg komen. Maar echt zeker weten doe ik het niet. Er worden altijd een paar foutjes door de natuur gemaakt. Die zijn zeldzaam maar ze bestaan en misschien bent u daar een exponent van.
Mijn familie van vaders kant is Limburgs. Ben ik nu edel? Zit dat in mijn genen? Zoiets heb ik namelijk altijd al gedacht.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 12:41   #272
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals iedereen ben je misleid door de kliek van Dewinterer: het zogenaamde "VLaams Belang". Deze proberen de uitspraak van Dewinter

b) te vergeten dat zijn partij al eens is veroordeeld, en dat in dit land men dient rekening te houden met het feit dat recidivisme bijzonder wordt kwalijk genomen, omdat het getuigt van het midsdadig karakter van de recidivist op onweerlegbare wijze. (het is dus geen doetje die eens een misstapje doet, nietwaar)
Blijkbaar schijnt men ook te vergeten dat het Vlaams Blok tweemaal NIET veroordeeld werd en dat men tenslotte een rechter heeft kunnen vinden die op dezelfde argumenten een ander vonnis heeft gegeven. Het begrip recidive moet dan ook met de nodige omzichtigheid aangepakt worden.

Wie het vonnis gelezen heeft weet dat het nu strafbaar is, wanneer men tegen de vrouwenbesnijdenis is, omdat het een negatief beeld geeft van een bepaalde bevolkingsgroep.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 19 april 2007 om 12:41.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 12:42   #273
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
volgens mij zijn er hier tekenen van raar gedrag.
Troubling.
Verklaar u nader.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 12:45   #274
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Wie het vonnis gelezen heeft weet dat het nu strafbaar is, wanneer men tegen de vrouwenbesnijdenis is, omdat het een negatief beeld geeft van een bepaalde bevolkingsgroep.
Ik ben tegen vrouwenbesnijdenis. Klaag me aan.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 12:54   #275
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

“Yes, we’re afraid of Islam. The Islamization of Europe is a frightening thing. Even distinguished Jewish scholars as Bat Ye’or and Bernard Lewis warned of this. If this historical process continues, the Jews will be the first victims. Europe will become as dangerous for them as Egypt or Algeria. So, I return your question. Should Jews vote for a party that wants to stop the spread of Islam in Europe?”
Het is deze reeks van uitspraken die duidelijk maken dat Dewinter mensen aanzet tot vreemdelingenhaat en tot racisme. Dit is niet het vertolken van een opinie: het is het aanzetten tot haat, door angst op te wekken.
Toon mij aan waar die uitspraken aanzetten tot vreemdelingenhaat en racisme. Wat is volgens u het verschil tussen vreemdelingenhaat en allochtonenhaat? Waarom zetten volgende uitspraken niet aan tot allochtonenhaat en racisme?

Kif Kif organiseert basiscursus journalistiek voor allochtone jongeren http://www.kifkif.be/modules.php?op=...rticle&sid=108
Geplaatst door: kifkif op jul 15, 2003 - 04:24 PM - De lessen staan open voor allochtone jongeren (minstens één grootouder uit een niet-West-Europees land) tussen 18 en 25 jaar.

Klacht tegen "Vuile hetero"-campagne
vr 19/05/06 - Een man uit Rekkem bij Menen heeft een klacht ingediend tegen het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding. Hij neemt het niet dat het Centrum uitpakt met een campagne onder de naam "Vuile hetero".
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ie/index.shtml
Oud 19 april 2007, 12:55   #276
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Doe mij een plezier en doe het zelf.
Oud 19 april 2007, 13:31   #277
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Feremans stelde :

Citaat:
én, om dan bijna zéker, als antwoord te krijgen, van de "rechter" :

Citaat:
zotten en gekken zijn vrij van zeggen ...
Beste Groeten.
Oud 19 april 2007, 13:50   #278
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Mijn familie van vaders kant is Limburgs. Ben ik nu edel? Zit dat in mijn genen? Zoiets heb ik namelijk altijd al gedacht.
Er vloeit zeker veredeld bloed in uw aderen. Het zou u moeten aanzetten tot trouw aan ons schoon Limburg.

Laatst gewijzigd door system : 19 april 2007 om 13:52.
Oud 19 april 2007, 14:17   #279
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er vloeit zeker veredeld bloed in uw aderen. Het zou u moeten aanzetten tot trouw aan ons schoon Limburg.
Hoor je dat Hertog? Ik ben edel.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 14:58   #280
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hoor je dat Hertog? Ik ben edel.
Daarom heb jij ook asiel gekregen in Nederland.

Welke Belg krijgen we vanavond te zien op de TV om asiel aan te vragen?
We hebben er deze week al 2 gehad.
Als dat iedere week zo door gaat dan zien we niets anders meer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be