![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iemand die constant in sigarettenrook leeft zal er waarschijnlijk een nadelig effect van ondervinden. Van een occasionele blootstelling eraan is dit hoogst twijfelachtig. Daartussen het onderscheid niet willen zien getuigt van een haast fundamentalistische opstelling eigen aan neopuriteinen als uzelf, schoofzakske en prof. em. Blanpain. Mijn bewering over het roken door horecapersoneel is gesteund op persoonlijk onderzoek, i.e. cafébezoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() In deze kwestie ter overweging nog volgend citaat van Gerard Bodiféé :
Een maatschappij die geobsedeerd is door gezond en lang leven is geen samenleving maar een sanatorium. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je dat ook zeggen tegen Amerikaanse gezondheidswerkers die streven naar minder overgewicht bij hun populatie?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
33 jonge mensen gedood door een psychopaat, en wat is jouw reactie ? "als jij het normaal vindt te leven in een land waar vrijwel iedereen vrij vuurwapens kan kopen, ben je niet onschuldig." Dus die 33 mensen vonden het normaal dat je vrij vuurwapens kunt kopen. Kun je mij eventjes toelichten waar je deze informatie vandaan haalt ? Of heb je gesproken met hun families ? Of ben je tijdens het surfen gestuit op hun psychologisch profiel ? Of zeg je zomaar iets ? En ook al was het zo, het is het nog altijd géén reden om iemand zomaar neer te schieten. De zever die je hier leest, ongelooflijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Twee zaken die men van de gemiddelde roker niet kan zeggen. Toe, beledig me nog eens. Het liefst iets in de trant van gezondheidsfreak, fundamentalist en asocialen. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
On-topic dan maar: het is vanwege rokers hypocriet te beweren dat niet-rokers geen schade zouden oplopen door hun "verslaving" (want dat is het in feite ook), maar hetzelfde geldt voor niet-rokers (of nog erger, ex-rokers) die menen dat al hun kwaaltjes afkomstig zijn van rokers, terwijl er nog 1001 gekende en nog niet gekende oorzaken zijn van eventuele ziekteverschijnselen. Dat men roken op openbaren plaatsen verbiedt, ga ik mee akkoord, dat men liever niet wil dat er gerookt wordt in het bijzijn van niet-rokers (kinderen én volwassenen) ga ik mee akkoord. Dat men het roken wil ontraden van overheidswege uit is echter de hypocrisie voorbij, getuige de torenhoge accijnzen op tabaksproducten en de onwil om mensen die effectief willen stoppen met roken (zoals ondergetekende) bij te staan. Let wel: hiermee vraag ik niet om subsidies om verzorging voor iets waarmee ik zelf begonnen ben, maar zelfs (hard)drugsverslaafden krijgen (gratis) methadon om te helpen stoppen. Is men écht van overheidswege bezorgd om de gezondheid, dan helpt men rokers ook écht van het roken af...
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik vind al jaren dat de meest belachelijke, vergezochte en op niets slaande beweringen worden gebruikt als "argumenten" tegen het roken of tegen rokers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Zelfs jij zult beamen dat de argumenten contra roken véél meer steek houden dan de argumenten pro roken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welke beweringen?
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik eraan herinneren dat de titel van de draad hier is dat er niet meer zou gerookt worden in bijzijn van kinderen.
Kinderen wiens longen nog niet volgroeid zijn ... (Ik drink wel eens graag een koffie. Mocht er ook maar één huisarts op duizend in Vlaanderen beweren dat koffiegeur kinderen zou hinderen, wel begot, dan is er geen wet nodig: dan zal ik vrijwillig, spontaan en volkomen uit eigen beweging geen kom koffie nuttigen in de buurt van mijn of jouw (klein)kinderen.) Met dit voorbeeldje wil ik aantonen: wie niet akkoord is met deze maatregel (geen tabaksrook in de buurt van kinderen) heeft ze niet alle vijf op een rij. Blampijn vergist zich dus: ze moeten geen werkstraf krijgen, ze zouden in de psichiatrie moeten vliegen. Ik vraag jullie nu: is het teveel gevraagd om niet te roken in de buurt van kinderen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan zal ik nu eens antwoorden op de vraag, ik laat iedereen daar vrij in, als je dat wil afschaffen moet je andere schadelijke zaken voor kinderen ook afschaffen, maar dan zijn we weer aan het vergelijken. Ha ja, ik heb nooit gerookt en zal er wss ook nooit aan beginnen, ik vind het vies, vuil en vettig, maar aan een ander heb ik niks te zeggen, ze doen maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Je hebt helemaal niet geantwoord, enkel een ontwijkend antwoord gegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hoe fascisme naast hilarisch te zijn je ook in je nek kan pakken.
Laatst gewijzigd door lombas : 21 april 2007 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mooie tactische zet trouwens dat de roker bij u promoveert van misdadiger tot geesteszieke. Dan kan u altijd voorhouden dat rokers geholpen worden ipv gestraft. |
|
![]() |
![]() |