![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ISRAEL IS UNCLEAR BUT NUCLEAR IS REAL
Vorig jaar waren er in Israel zo'n 500 antisemitische aanslagen. De meeste aanslagen zijn het werk van Russische neonazi's die speciaal naar Israel geëmigreerd zijn om de Joden het leven lastig te maken, te verhinderen dat Russen zich tot het Jodendom bekeren en ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk Russen naar Rusland terugkeren. Je vindt de antisemieten in zowat elke Israëlische stad. bron De feiten doen zich zelfs in het leger voor. bron een geval van 'chickens coming home to roost'?
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Een echte billenkletser hé?
Ik heb zo het gevoel dat je een serieus vreugdekreetje zult geslaakt hebben toen je het hoorde.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ook...
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik het goed berijp gaat dat dus over jongens die indien den Dolf den Oorlog had gewonnen in een gaskamer zouden verdwenen zijn. Of de paradox van "volksnationalisme" wat moet je doen als het "Volk" waartoe je behoort je eigenlijk niet aanstaat en volgens je ideologie je niet "van volk" kunt veranderen ?
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar deels heeft Israel het wel aan zichzelf te danken: 1,2 miljoen Russen importeren kan wél, waarvan er zich zo'n 300.000 niet als Jood beschouwen, maar de Palestijnse vluchtelingen laten terugkeren, zelfs als daar VN-resoluties over bestaan, kan niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom beledigt u mij? Ik stel vast dat Israel de import van neonazi gespuis aan zichzelf te danken heeft. In welke zin is die vaststelling antisemitisch?
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als "Israel heeft de neonazi's uit Rusland geïmporteerd" hetzelfde is als "de Joden hebben de holocaust verdiend" dan is alles hetzelfde.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat een non-event, deze thread.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Anti-Semitism is a term which is bandied about too loosely. If it continues to be used indiscriminately and vituperatively about all who attempt to discuss Jewish characteristics and Jewish world-power, it will, in time, arrive at the estate of respectability and honor.
(Henry Ford 'The International Jew' 1920) http://www.radioislam.org/ford/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En hoe is de holocaust verbonden met deze thread of het antizionisme?
|
![]() |
![]() |