![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben begonnen om op mijn eentje een boycot in te stellen tegen alle Turkse en Marokkaanse eetplaatsen,zelf al het overheerlijke Turks-Marrokkaans eten weiger ik te kopen in de winkel,tot als ze ons bier terug verkopen
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijf mij maar lekker pide geven.
![]() |
![]() |
#4 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wie wil er nu pils bij zijn eten drinken...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ike,het is nog zo lekker,een overheerlijk pitabroodje met een heerlijk fris pintje,mmmmmmm dat smaakt hoor,en zekers niet duur
![]()
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Duveltje, ik ben nog NOOIT in een pitta snack bar "iets" gaan eten en ben dat ook niet van plan...net zoals mijn madam nog steeds Frankrijk boycot omwille van de laatste kernproeven op (was het?)Mururoa...en we eveneens geen boodschappen bij de Turk of vergelijkbaar doen....
Eigen volk eerst zeker? ![]() Maar ook vertrouw ik dat boeltje niet, o.a. het vleesschandaal in Duitsland-Oostenrijk mbt Pitta-gedoe remember?
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ik heb nog nooit Marrokaans of Turks eten naar binnengefoefeld.
Geef mij maar witloof in en daarna uit den oven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Exotisch eten is gewoon lekkerder. Punt.
Wat eten de mensen hier nu? Walgelijke kaassauzen, debiele pseudo-exotische wokgerechtjes gemaakt in een pseudo-wok. Koriander vind dat gespuis al heel wat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Friet met stoofvlees, braadworst met savooikool, konijn met pruimen, zalm, pladijs, haring.
Wat moet ne mens nog meer hebben, allemaal lekkere dingen van eigen bodem |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Zoals geroosterde sprinkhanen in Pakistan, hondebiefstukjes in Korea, apenhersenen in Congo en ga zo maar door.
Anders gezegd, hoe kun je nu generaliserende uitspraken doen over een uiterst persoonlijk gebonden onderwerp als daar is smaak? OT: Ik doe dat niet, die boycot. Je treft er mensen mee die er feitelijk niks mee te maken hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan trouwens perfect kebab maken van in vlaanderen geteelde beesten. Dan is het ook 'van eigen bodem'.
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Dat is heel goed, maar ik blijf bij de Belgische keuken er is niks mis mee en ik vind ze lekker, er is ook niks mis met de andere keuken en eens iets anders te proberen maar het hoeft niet echt voor mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is vanzelfsprekend je goed recht, ik eet ook graag iets uit de 'Belgische' keuken, maar je kunt er niet van onderuit dat ook hetgeen we nu 'traditioneel Belgisch' noemen in het verleden beïnvloed is geweest door buitenaf. Er worden nog steeds massaal producten en ideëen geïmporteerd vanuit het buitenland, die meestal in aangepaste en geïntegreerde versie op ons bord verschijnen. Ik vind dat persoonlijk fantastisch. Het maakt natuurlijk wel dat het heel moeilijk is om de 'belgische keuken' te definiëren. Hoe lang moet iets geserveerd worden in een land voor het tot de keuken van dat land gaat behoren? Aardappelen zie ik als 'belgisch', maar dat is ook alleen maar omdat het al zo lang op ons bord ligt. We kunnen ook maar blij zijn dat onze voorouders de aardappel zo welkom hebben gegeten.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus omdat er een paar pitta-zaken geen alcohol meer schenken, ga je totaal geen Turks/Marokkaans eten eten???? van belachelijk gesproken ja.. boycot die handelaars hé, niet anderen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 23 april 2007 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Dat bestaat allang niet , het is pas nu dat de media daarop heisa van maakt en het klinkt nog ongeloofwaardig als men zegt dat de fundi's de snack's en bar's aanmoedigen om geen bier te verkopen,. "Ahlu makkata adra bi shi3abiha",wie in Antwerpen geboren is en de stad van binnen en van buiten kent weet het best !
![]() |
#18 |
|
![]() Dat moet je eens proberen, "tagina" is heel heel lekker van zodra je het proeft wordt je gek...
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn dingen die ik gekregen heb als kind die ik toch niet zou willen bestempelen als 'belgische keuken'.
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Idd belgische keuken is lekker, maar soms kan men iets anders uitproberen en zeker als je vrijetijd hebt ! In de zomer heb ik de meeste voorkeur voor een BBQ !