![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Het is alleen maar goed voor de wereld
straks massa's aan rampen waar door een groot gedeelte van de mensheid dood gaat Moeder aarde en de natuur en haar dieren zullen daar alleen maar blij mee zijn Want Groen! geeft geen ruk om de natuur en haar dieren, dat hebben we wel gemerkt, ze zijn tegen klimaatsverandering omdat ze zelf ook het slachtoffer ervan zullen worden, maar als alleen de dieren slachtoffer zijn kijken ze de andere kant op, zoals altijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() iedereen op deze aarde heeft invloed op het milieu...iedereen is er ook voor verantwoordelijk
![]() |
#26 |
|
![]() Een groene reactie, maar de wetenschap is het daar niet mee eens. Enkel tussen de keerkringen hebben bebossingsprogramma's zin, daar ze een negatief effect hebben op de temperatuur. Tussen de 20ste en Ruwweg de 50ste breedtegraad is er een kleine positieve bijdrage aan de opwarming, boven de 50ste breedtegraad dragen ze in zeer grote mate bij aan een temperatuurstijging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Naar 't schijnt houden bomen veel CO2 vast maar komt dat terug vrij bij verbranding.
En van die CO2 opslag snap 'k al helemaal niet. Precies een aprilgrap. Of slaan we die CO2 op en laten het vrij in de winter om het wat warmer te krijgen ????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||||||
|
![]() Ik weet niet wie of wat u precies bent, maar ik ben een leek op dit gebied en wil me hier dus niet voordoen als een experte, maar ik zie wel enkele aspecten in uw verhaal die mijn wenkbrauwen doen fronsen en die een verkeerde weergave zijn van de werkelijkheid.
Citaat:
Citaat:
De invloed van broeikasgassen is ook bewezen. Citaat:
We stoten twee honderd jaar lang jaarlijks miljoenen tonnen CO2 in de lucht en als de hoeveelheid CO2 in de lucht daarop stijgt is het de schuld van de zon ofzo? ![]() Te weten dat er plots een abnormaliteit te zien was in de natuurlijke CO2 en broeikasgassenfluctuaties die men voorheen nooit gezien had ( waaropvolgend men een stijging van de temperatuur vaststelde) met name een stijging en die men dus niet anders kon verklaren dan door het feit dat wij CO2 in de lucht hadden geloosd. ![]() (Ik hoop dat iedereen het cynisch karakter van het feit dat zulke dingen "bewezen" moeten worden inziet.) Ook nog even zeggen dat de aanhang in dat tweede tweede kamp zienderogen slinkt door het toenemend bewijsmateriaal en dat wetenschappers die deze visie verkondigen steeds gefinancieerd worden door Exon. En dat rapporten van heel wat wetenschappers door het witte huis wat gecensureerd zijn. Citaat:
Eerder het tegenovergestelde is waar: de huidige observaties konden niet verklaard worden zonder ook de factor mens in rekening te brengen. Niet luisteren naar wat "critici" op dit forum hier allemaal zeggen zonder zelf wat onderzoek te doen dus. Citaat:
![]() Toevallig wel de experts op dit gebied. Niemand haalt het in zijn hoofd enig klimaat te verklaren zonder de zon in rekening te brengen. Citaat:
![]() Ik gebruikte altijd deze: ![]() Citaat:
Terwijl de recentste stijging van 30 deeltjes per milioen over een tijdspanne van 17 jaar is gebeurd... Citaat:
Ik heb nergens bronnen bij gezet maar als je die wil mag je ze altijd vragen. ![]() En even zeggen dat ik de manier waarop je je relaas geschreven hebt wel appreciëer. Je geeft de indruk open te staan voor andere visies, wat weinigen gegeven is. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 april 2007 om 11:09. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Groene planten doen aan fotosynthese. Ze nemen CO2 op en zetten dit met behulp van zonlicht om in suiker. Suiker hebben ze, een beetje zoals wij, nodig om te groeien. Deze blijft voor een groot deel achter in de boom. Hoe jonger de boom, hoe sneller hij groeit, hoe meer CO2 hij opslaat.
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() In de oceaan lijkt me niet zo'n prachtig idee precies. Daar het voor verzuring zorg (CO2 is wateroplosbaar en vormt koolzuur) en dus nefast is voor de fauna en flora daar. CO2 heeft trouwens de oceaanbodem al bereikt. Met gevolgen waaraan wij beter niet denken... (op de oceaanbodem leeft de onderste tak van de voedselketen...)
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Deze bijvoorbeeld: ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
![]() Citaat:
Uit het abstract: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Wat bedoel je met "andere factoren" die het klimaat grootschalig kunnen doen veranderen? broeikaseffect + activiteit zon zelf. Uiteraard ook nog aerosolen van vulkanen; maar die zorgen meer voor afkoeling, plus dit zijn kortstondige "events". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() wolken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Even er nog bij vermelden dat het niet zo zwart-wit is. Er zijn meer dan 2 kampen, je hebt het IPCC, dat voornamelijk bevolkt wordt door climate modellers, en zijn CO² verhaal; je hebt de antropogene-denialers, die het op de zon steken; en je hebt er die zeker zijn van antropogene invloeden, maar die het CO²-aspect als onvoldoende beschouwen. Basically zeggen ze: er is 1 zon, 1 aarde, maar op die planeet heerst er niet 1 klimaat. Het is dan ook verkeerd om globaal maatregelen te nemen tegen 1 bepaalde actor (CO²), maar eigenlijk dient er, afhankelijk van de regionale omstandigheden, regionale maatregelen genomen te worden. Een interesant artikel hieromtrent verscheen er in the Guardian vorige week: Think Global, act local
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Een overzicht wordt door het IPCC zelf gegeven. ![]() Belangrijk is dat ze zelf aangeven hoe groot de kennis over de desbetreffende forcing, en wat de mogelijke foutenmarge is die ze toekennen aan die forcing |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Dank je. En sorry voor mijn vele 'opmerkingen', ik besef wel dat je vooral de kern van de zaak wou beschrijven omdat het anders al gauw onoverzichtelijk word, en dat is je ook heel goed gelukt. ![]() En met die andere factoren denk ik bijvoorbeeld aan - vulkanen inderdaad (hoewel de stoffen hierdoor uitgescheiden slechts een 15 jaar in de atmosfeer aanwezig blijven kan bij een grotere uitbarsting dit andere factoren sterk beïnvloeden. Door bijvoorbeeld door een dikke stoflaag in de atmosfeer zowat alle zonlicht wordt tegengehouden waardoor een groot deel van de fauna en flora sterft. - komeetinslagen - hoeveelheid en plaats van fauna - oceanen - de hoek waaronder de aarde staat (dit impliceerde je waarschijnlijk al met 'zonneactiviteit') - wolken (een vraag is nu welke worden gevormd in het nieuwe klimaat en waar deze gaan neerslaan? dacht ik) - inwendige veranderingen in de aarde - aerosolen waarvoor hetzelfde geldt als voor vulkanologie: kortstondig tenzij het zoveel is dat andere processen erdoor getriggerd worden die langeretermijn gevolgen veroorzaken) - de veestapel
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Het artikel heet 'Carbon goes deep' en is gepubliceerd in "Proceedings of the National Academy of Sciences1" en stond daarop in Nature.
Maar je kan het enkel bekijken als je geabonneerd bent zover ik kan zien: http://www.nature.com/news/2007/0702.../070212-3.html Edit: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 april 2007 om 13:06. |
||
![]() |
![]() |