Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2007, 16:53   #1621
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Je lijkt wel een "blinde" volgeling van één of andere goeroe. Er nooit aan gedacht om eens zelfstandig na te denken ipv blindelings alles te slikken wat je voorgekauwd word ??????
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik al ontelbare malen verkondigd heb;De persberichten van MNFIraq zijn inhoudelijk niet overdreven optimistisch en de informatie is dus volledig geloofwaardig.Niet geloofwaardig daarentegen is ieder succes tegen de terroristen systematisch ontkennen zoals sommigen doen.Ik ben zeer blij over de irritatie van sommigen wanneer ze een ander geluid
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 16:53   #1622
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Je lijkt wel een "blinde" volgeling van één of andere goeroe. Er nooit aan gedacht om eens zelfstandig na te denken ipv blindelings alles te slikken wat je voorgekauwd word ??????
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik al ontelbare malen verkondigd heb;De persberichten van MNFIraq zijn inhoudelijk niet overdreven optimistisch en de informatie is dus volledig geloofwaardig.Niet geloofwaardig daarentegen is ieder succes tegen de terroristen systematisch ontkennen zoals sommigen doen.Ik ben zeer blij over de irritatie van sommigen wanneer ze een ander geluid over irak
Oud 21 april 2007, 16:53   #1623
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik al ontelbare malen verkondigd heb;De persberichten van MNFIraq zijn inhoudelijk niet overdreven optimistisch en de informatie is dus volledig geloofwaardig.Niet geloofwaardig daarentegen is ieder succes tegen de terroristen systematisch ontkennen zoals sommigen doen.Ik ben zeer blij over de irritatie van sommigen wanneer ze een ander geluid over irak te
Oud 21 april 2007, 16:53   #1624
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik al ontelbare malen verkondigd heb;De persberichten van MNFIraq zijn inhoudelijk niet overdreven optimistisch en de informatie is dus volledig geloofwaardig.Niet geloofwaardig daarentegen is ieder succes tegen de terroristen systematisch ontkennen zoals sommigen doen.Ik ben zeer blij over de irritatie van sommigen wanneer ze een ander geluid over irak te horen
Oud 21 april 2007, 16:53   #1625
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik al ontelbare malen verkondigd heb;De persberichten van MNFIraq zijn inhoudelijk niet overdreven optimistisch en de informatie is dus volledig geloofwaardig.Niet geloofwaardig daarentegen is ieder succes tegen de terroristen systematisch ontkennen zoals sommigen doen.Ik ben zeer blij over de irritatie van sommigen wanneer ze een ander geluid over irak te horen krijgen.
Oud 21 april 2007, 16:56   #1626
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Misschien is dat juist het probleem net. Nu heb ik 'toevallig' gisteren een documentaire gezien "Frontline: Gangs of Iraq". Er werd daarin geschat dat zeker 40% van die plaatselijke troepen (vooral IP's oftwel Iraqi Police) op één of andere manier sympathiseerden met Moqtada Al-Sadr. Of gewoon overliepen naar de rebellen. Totaal onbetrouwbaar dus. Als slot vroeg men zich af of men nu de plaatselijke troepen aan het opleiden en bewapenen was, of dat men bezig met het bewapenen en starten van een burgeroorlog.
Dat probleem kent men en daar wordt ook tegen opgetreden.Is een eenheid onbetrouwbaar wordt ze gezuiverd van onbetrouwbare elementen en daarna opnieuw ingezet.Heeft in de praktijk al resultaat opgeleverd.
Oud 21 april 2007, 17:27   #1627
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Hoewel zeldzamer aan "rechts", zijn die toch aan beide uiteinden van het politieke spectrum te onderscheiden; vergelijk ook politie en misdadigers, die volgens een Franse politieman/schrijver (ik weet zijn naam niet meer) tot 1 mensentype behoren, door een speling van het lot opgedeeld in 2 partijen.

Overduidelijk zijn deze categorieën vertegenwoordigd op Dit Forum.
Oud 21 april 2007, 17:37   #1628
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik al ontelbare malen verkondigd heb;De persberichten van MNFIraq zijn inhoudelijk niet overdreven optimistisch en de informatie is dus volledig geloofwaardig.Niet geloofwaardig daarentegen is ieder succes tegen de terroristen systematisch ontkennen zoals sommigen doen.Ik ben zeer blij over de irritatie van sommigen wanneer ze een ander geluid over irak te horen krijgen.

Is het wat moeilijk voor jou om dat bericht van de eerste keer volledig te plaatsen? Of is c/p écht een hobby van je?

Laatst gewijzigd door Havana : 21 april 2007 om 17:38.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 19:25   #1629
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij verkondigt hier juist niks, je neemt gewoon blindelings de rapporten over die het Amerikaans leger publiceert.

Irritatie ?? Goh nee jong, ik gun je je pleziertjes van harte.

Qua geloofwaardigheid vertoon je trouwens veel gelijkenis met :

Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 19:54   #1630
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik al ontelbare malen verkondigd heb; De persberichten van MNFIraq zijn inhoudelijk niet overdreven optimistisch en de informatie is dus volledig geloofwaardig. Niet geloofwaardig daarentegen is ieder succes tegen de terroristen systematisch ontkennen zoals sommigen doen. Ik ben zeer blij over de irritatie van sommigen wanneer ze een ander geluid over irak te horen krijgen.
Correct!
Oud 21 april 2007, 23:37   #1631
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Is het wat moeilijk voor jou om dat bericht van de eerste keer volledig te plaatsen? Of is c/p écht een hobby van je?
Het kan iedereen wel eens overkomen dat het forum hapert. Het spijtige is dat je je geplaatste berichten (behalve het allerlaatste voor een korte periode) niet meer kan verwijderen dus ja, John valt in deze niet veel te verwijten hoor.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 06:29   #1632
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij verkondigt hier juist niks, je neemt gewoon blindelings de rapporten over die het Amerikaans leger publiceert.

De persberichten in kwestie zijn inhoudelijk volledig geloofwaardig want niet overdreven en realistisch;gij en uw soortgenoten kunnen zelfs het minste succes tegen de terroristen niet aanvaarden en ge maakt u dus belachelijk.Doe maar voort.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 22 april 2007, 07:01   #1633
john bell hood
Banneling

Standaard

De VS zal zich op lange termijn verplichten tegenover irak;irak is een belangrijke bondgenoot in de strijd tegen het terrorisme.
http://www.mnf-iraq.com/index.php?op...11541&Itemid=1
Oud 22 april 2007, 07:04   #1634
john bell hood
Banneling

Standaard

De iraakse troepen worden steeds beter in het zelf uitvoeren van operaties met steun van amerikaanse adviseurs.
http://www.mnf-iraq.com/index.php?op...560&Itemid=128
Oud 22 april 2007, 08:57   #1635
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat lijkt me nogal overdreven beste Pietje

herinner U,"Truth is in the Eye of the Beholder".

Die rapporten zullen ,op technisch en statistisch gebied correct zijn.
Weet je,de Amerikaanse troepen,en de beste elementen van de Iraakse ordediensten zullen hun werk wel doen naar beste arbeid en vermogen....

Mar net als in eerdere conflicten,Vietnam springt natuurlijk direct naar voor,is "Body Count" slechts een deel van het verhaal....

...er zijn wel degelijk aanwijzingen dat de situatie voor de Iraakse regering verbetert,of dit een blijvende tendens is ...we zullen zien....

Laat ons onszelf niet wijsmaken overigens dat het vermogen van het "verzet" (bemerk de aanhalingstekens) om massaal mensen te slachten een uitdrukking van sterkte is,het is evengoed mogelijk dat het een uitdrukking van wanhoop is.Vergeet niet,nogmaals,"body count" is maar een deel van het verhaal,voor beide kanten!

Grootste probleem is de Culturele/Etnische scheiding van de Iraakse bevolkingsgroepen.eerlijk gezegd,daar kunnen de Amerikanen niks meer aan doen...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 23:24   #1636
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
irak is een belangrijke bondgenoot in de strijd tegen het terrorisme.

Hahahahahahahaha! "Irak is een belangrijke bondgenoot in de strijd tegen het terrorisme" Hahahahahahahahahaha! Onnozelaar! Hahahahahahahaha. Voor de VS daar kwam, kenden ze in Irak geen terrorisme.
Het terrorisme in Irak is het resultaat van de illegale invasie en bezetting, simpleton! Hahahahahahaha "Irak is een belangrijke bondgenoot in de strijd tegen het terrorisme". Gij ziet ze helemaal vliegen, gij! Hahahahahahhahaha!

Als je de realiteit in Irak wil kennen, vraag het aan iemand die er zit:

Citaat:
Despair stalks Baghdad as plan falters

By Andrew North
BBC News, Baghdad

Trying to get into the centre of Baghdad earlier this week offered one view of how far away the Americans and Iraqi authorities are from gaining control here.
We were at the airport. Just before we were due to leave, the entrance car park was hit by a car bomb.
US troops and private security forces who guard the perimeter locked the whole area down for the next four hours. No traffic was allowed in or out.
While we waited with scores of other vehicles, mortars were fired at the airport. Fortunately for us they landed on the other side of the runway, plumes of smoke shooting into the air.
You won't have heard about any of this because at the same time a series of other far more serious attacks was taking place.
One was at the Sadriya market in the city centre, where a massive car bomb killed more than 140 people.

It was placed at the entrance to a set of barriers put up around another part of the market where a previous single bomb, in February, claimed more than 130 lives.
The market blast "did not penetrate the emplaced barriers" a later US military press release helpfully pointed out, ignoring the fact that the bombers had yet again adapted their tactics with vicious perfection - setting off their device at the point where crowds congregated outside and at the very moment when they were busiest.

Bombers 'organised'

As we drove into the city, we counted six blast holes left by recent roadside bombs along just one 100-metre stretch or road.
A large patch of damaged, blackened Tarmac on a bridge spoke of another attempt to destroy a key crossing.

The Sunni extremists held to be responsible for these attacks seem to be making a mockery of the US and Iraqi security plan, which is now into its third month.
So far, their surge seems to be having more effect than the American one.
Last month alone there were more than 100 car bombings, and the number of attacks has continued at a similar rate so far this month. This indicates a high level of organisation.
This despite the fact that there are many extra US and Iraqi troops in the city now. There are more raids and patrols.
On our drive into the city, we encountered several Iraqi army checkpoints. But almost every vehicle - including ours - was being waved through.
Many new checkpoints have been set up across Baghdad.
But what is their purpose, many Iraqis ask, when they seem to stop so few people?
It is not always encouraging when they do - a couple of times we have been pulled over by Iraqi soldiers who ask us if we have any bullets to give them.

Optimism fading

Just a month ago there was a cautious - very cautious, but still real - sense of optimism among many Baghdadis that the plan was starting to work.
The daily count of bodies found around the city - mostly Sunni victims of targeted sectarian killings - had dropped off significantly.
The Shia militia of Moqtada Sadr, which was blamed for most of these murders, was largely obeying orders to put away its weapons and co-operate with the security plan.

But there is a deadly and familiar equation here.
With official security forces apparently unable to protect Shia communities, pressure is growing on the militias to do so again.
And there are signs their death squads have returned to work. The body count is creeping up again. Twenty were found yesterday.
Dealing with the car bomb is "our top priority", says US military spokesman Lt Col Chris Garver.
But as ever it is a game of cat and mouse, played with insurgents who are "very adaptive", and very well-funded.

Exhaustion

There is frustration too among the Americans at the Iraqi government's lack of progress on reconciliation - ultimately the only solution to the conflict, most believe.
Key issues include the need to implement a new law on sharing oil revenues, an amnesty programme and limiting the scope of the de-Baathification process. All of these are crucial to winning over Sunnis.
The idea was that the security drive in Baghdad would create "space" for such efforts to get going. But although new laws have been drafted they are a long way from being approved.
US Defence Secretary Robert Gates stepped up the pressure over these issues on his visit to Baghdad. In the meantime, the young men and women sent out here to implement President Bush's plan are paying a heavy price.
An average of 80-90 Americans die each month. And US personnel have just had their tours extended by another three months.
But, as it has always been since the 2003 invasion, it is the Iraqis who suffer most.
No-one knows the exact figures, but at the end of another week of unspeakable, random carnage, hundreds more Iraqi families are grieving.
Exhaustion and despair hang over the country.
And there are no signs of change.
"Irak is een belangrijke bondgenoot in de strijd tegen het terrorisme." Hahahahahahahahahahahaha! Ik lach me kreupel met je onzin!

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 22 april 2007 om 23:27.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 00:06   #1637
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Kaadtje kan terug lachen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2007, 09:40   #1638
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Is John Bell het zwijgen opgelegd? Of zal hij toch nog schrijven 'doet niet ter zake' of 'ziekelijk anti-amerikanisme ten top' of 'nestbevuilers'?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2007, 13:12   #1639
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Is John Bell het zwijgen opgelegd? Of zal hij toch nog schrijven 'doet niet ter zake' of 'ziekelijk anti-amerikanisme ten top' of 'nestbevuilers'?
schor geschreeuwd of reuma in zijn vingers?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2007, 15:00   #1640
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Misschien is hij tenslotte toch nog naar Irak vertrokken om zijn Amerikaanse helden te gaan helpen. Het ziet er alleszins sterk naar uit dat ze èlk beetje hulp goed kunnen gebruiken, zelfs al komt het van iemand als John Bell Hood.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be