![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht dat het de wet was die wapenbezit garandeerd, niet de NRA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kapers en gijzelnemers hebben dikwijls toch nog enigzins rationele motieven. Zo'n kersverse schoolpsychopaatjes hebben die niet . Ze moeten dan ook zo mogelijk met goed voorbereid verweer geconfronteerd worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2007 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben niet betrokken. Ik denk aan adolescenten, jongvolwassenen (geen kinderen) die zich voor een massamoordenaar geplaatst zien. Het is ook geen kwestie van schuilen, maar van aanvallen. Trouwens, een kind biedt onvoldoende dekking, ik zou nog liever jou nemen ![]() ![]() De zaak van het recht op nemen van dekking om met enige kans op succes aan te vallen, , daar moet trouwens eerst een dicussie over gevoerd worden, of dat kan toegestaan worden of niet, in deze extreme omstandigheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Er is geen "wet". Informeer je toch voor je commentaar levert op andere landen. Er is melding van wapendracht in de grondwet, die lang, heel lang voor het ontstaan van de NRA werd geschreven. Op basis van die grondwet hebben alle 52 staten afzonderlijke regels uitgebouwd mbt wapenbezit. Sommige staten zijn even streng als wij, anderen zijn veel lakser. Daarnaast bestaan er ook een paar federale verplichtingen die voor alle staten gelden, maar er zijn geen federale wetten over wapenbezit an sich. Dit wordt net zoals de doostraf grotendeels op het niveau van de staten geregeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beeld je in dat je als gewone jongen van Aziatische afkomst op een universiteit terecht komt die volgestouwd zit met hedonistische yuppie-klootzakken, die jou als het grootste uitschot beschouwen en behandelen, enkel en alleen omdat je een buitenbeentje bent. Beeld je in dat niemand met je bevriend wil zijn en dat je systematisch wordt afgewezen door de meisjes op dit universiteit, net omwille van de reputatie die je in zo'n situatie krijgt. Als je jarenlang onder zo'n omstandigheden moet leven, dan kruipt op een bepaald moment het gevoel op dat je die yuppie-klootzakken wilt bestraffen voor al het leed dat ze je hebben aangedaan, totdat je uiteindelijk nergens anders meer aan kunt denken. Het beeld van Eric en Dylan (Columbine) spreekt dan al snel tot de verbeelding, met het logische gevolg : |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bad idea, dus, het enige wat echt help is zelf een kogelwerend vest dragen een desert eagle tussen uwen broeksriem met ne .50 ACP , de meeste gangsters gaan dan wel lopen als ge dat trekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet wel een vreemd gezicht zijn studenten die gewapend met desert eagles in een kogelwerend vest naar de les komen. Er bestaan echter ook academischer oplossingen
![]() Weliswaar een .22 en geen .50 maar kwantiteit is ook een kwaliteit en het lijkt me ook iets praktischer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() zo'n nen bic met nen .22 in, da is voor mietjes, hé, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet ge wat ge dan doet, ? ge zoekt der sterkste uit en die geeft ge zo'n patat op zijn smoelwerk, dat iedereen ziet, dat ze u best gerustlaten. trust me it works, ... ik heb er zo ooit eens eentje bijgewerkt waar zelf de schoolbewaking op stond te kijken die 5 jaar ouder was als ikik. Iedereen wist dat ze met hun poten van mij moesten blijven toen ze zijn brilleke tegen de muur zagen kwakken... De reden, mijnheer had nen bal naar iemand anders zijne kop geschopt, en ik was het beu geworden. De volgende een paar jaar later, kreeg een Olympia typemachine van 10 kilo in zijn maag, omdat m dacht hem eens te moeten bewijzen,... ja op jongensscholen moet ge af en toe eens laten zien dat ge den baas zijt, of dat ze u moeten gerust laten. Voor mijn part konden ze doen wat ze wilden, maar mij lieten ze met rust. ze wisten wat de consequenties waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Niet iedereen heeft de fysieke sterkte of de skills om het op te nemen tegen groepjes van leeftijdsgenoten. Één bully is misschien gemakkelijk te weren, maar als ze met een groepje je in elkaar beginnen te slaan, dan kunnen de meesten er niet echt iets tegen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het meegemaakt dat ze met meer dan 5 man nieuwe belgen rond mij stonden, geen enkele had het lef te beginnen kloppen... na een ijzige stilte van een 5 tal minuten zijn ze het afgebold, ik alleen tegen 5 man, en ik kan u verzekeren, daar zat krapuul tussen. en ik had zelf nog niks gedaan, zelf mijn mond nog nie open gedaan... uwen blik moet op kill modus staan, dat is het aller belangrijkste, ze moeten zien dat ze maar beter niet beginnen kloppen, en als ze het toch doen, moete keihard terugslaan, en alles en alle plaatsen zijn toegestaan, wettige zelfverdediging, weet ge wel, dat regelke van onder de gordel da geld enkel voor boksers in de ring, en iemand die kan improviseren vind altijd wel iets, waarmee hij zijn tegenstander serieus kan pijn doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is echter niet te vergelijken met een situatie waar iemand werkelijk in elkaar wordt geslagen door een groepje leeftijdsgenoten in de school, wanneer de opzichter op de speelplaats eventjes niet niet de buurt is. Dat soort dingen heb ik eveneens zien gebeuren. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
DE wet is door mij gebruikt als verzamelnaam voor alle wetten in de VS die door de NRA zorgvuldig gemonitord en beïnvloed worden met inzet van een enorm budget en mankracht. Maar ik ga niet verder in op het NRA, dat hier off-topic wel even mag blitsen. Dat in Virginia gekende pschyatrische gevallen wapens vrij kunnen aankopen en bezitten, zegt genoeg over zijn invloed. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2007 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zijn dan de voordelen van de beschaving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de schapenslachtmentaliteit moest tegengewerkt worden, en iedereen die ieis of wat uit de kluiten gewassen is en haar op zijn tanden heeft, iets grijpt om zich mee te dekken, zijn persoonlijk zwart schaap of zo, of de leraar, of een schoolbank, en er resoluut op afgaat, dan wil ik nog wel eens zien hoelang zo'n kogelgaatjesmaker rechtop blijft... Al dat gedoe over schooljeugd bewapenen is duidelijk een escalatie en contraproductief. Ik zou trouwens wel eens willen horen wat verantwoordelijke instanties vinden van de kern van mijn voorstel. Of is er soms iets anders dat echt werkt? Enne euh...welke kalibers maken dubbele gaatjes? Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2007 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |