Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2007, 15:50   #81
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De schoolkillers die duidelijk overal achter elke hoek loeren (ik heb er daarnet nog zeven gezien), kunnen we met zeer eenvoudige middelen bestrijden.

Ik stel voor dat elke vader en moeder hun kind elk weekend meeneemt naar de schietbaan, vanaf het kind 3 jaar oud is. Koop een licht semi-automatisch wapen, en train het goed. Fluister het in dat het "vrij" is, en dat het "blij mag zijn in the greatest, most powerful and best nation on the planet" te mogen leven.

Lees na de schietsessie de Bijbel, en citeer wrede passages uit het Oude Testament (over hoe God ongehoorzamen de kop inklopte.)

Sluit u dan voor de rest van het weekend op in uw gebarricadeerde fermette. Hou vooral geen barbecues of gesprekjes met de buren - de kids van de buren zijn immers potentiële schoolkillers.

Leer uw kind dat elke mens gevaarlijk is, maar dat vooral de negers, de gooks en de spanjoolen dat zijn. Blond en blauwe ogen is een visum naar betrouwbaarheid.

Herhaal dit ritueel elke week, en bewapen uw kind tot de tanden, zodat het zich op school onmiddellijk kan weren tegen elke verdachte beweging.

Over dit alles een smeuïge Jesus-saus gieten, en dat komt goed.

Want remember: hoe harder de maatschappij, hoe meer schoolkillers. En hoe meer schoolkillers, hoe meer we er kunnen killen hé. Hell yea!!
quote]

Vergeet ook niet, zoals Bush aanraadt, vooral "veel te bidden".

Tegen zulke Amerikaanse Droom is maar één middel tegen bestand: terstond HAMC ombrengen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2007 om 15:50.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 15:52   #82
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Ik heb ooit een gelijkaardige situatie voorgehad. In mijn geval hoefde ik niet eens een killer-modus op te zetten. Het feit dat ik mij erg koeltjes gedroeg en niet in paniek wegliep, was voldoende om hen met hun mond vol tanden te laten staan.

Dat is echter niet te vergelijken met een situatie waar iemand werkelijk in elkaar wordt geslagen door een groepje leeftijdsgenoten in de school, wanneer de opzichter op de speelplaats eventjes niet niet de buurt is. Dat soort dingen heb ik eveneens zien gebeuren.

Nogmaals, niet iedereen kan dit. Sommigen zijn fysiek of mentaal gewoon te zwak hiervoor.
Als ge fysiek te zwak zijt is dat inderdaad niet mogelijk, maar ge kunt u dan nog altijd voorzien hé met het een of ander...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 15:53   #83
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Stop nu toch eens met die onzin.

De vraag was hoe kunnen die killers gecountered worden, het antwoord is neerschieten. Zonder wapens gaat dat nu eenmaal niet. Als leraars gewapend zijn is de kans groot dat er geen 33 doden vallen.

Niemand buiten jezelf denkt dat dan iedereen in tanks naar school komt.
Ik ken dat, het begint met een handwapentje en het eindigt met een Sherman -tank, en wie weet begint iemand een vuile atoombom ineen te knutselen om indruk te maken.
Nee, de weg van de escalatie mogen we niet inslaan, integendeel, dan nog liever yoga-meditatie verplicht op het lesrooster zetten...

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2007 om 15:54.
Oud 26 april 2007, 15:56   #84
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

[quote=eno2;2628467]
Citaat:

terstond HAMC ombrengen.
Trek maar een nummerke en zet u vanachter in de rij. Eentje meer of minder maakt me niet echt ongerust.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 15:57   #85
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ken dat, het begint met een handwapentje en het eindigt met een Sherman -tank, en wie weet begint iemand een vuile atoombom ineen te knutselen om indruk te maken.
Nee, de weg van de escalatie mogen we niet inslaan, integendeel, dan nog liever yoga-meditatie verplicht op het lesrooster zetten...
Iemand neerschieten alvorens hij de kans heeft om 33 mensen te vermoorden is in effect escalatie tegen gaan.

Verschaeve
Oud 26 april 2007, 16:02   #86
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ben eigenlijk benieuwd wanneer dat voor de eerste keer hier in de scholen gaat plaats vinden. Er wordt wel is een leraar neergestoken ofzo maar op termijn gaat het daar niet bij blijven vrees ik.

Misschien ben ik wel verkeerd, men kan hier in Belgie geen wapens meer kopen dus kan het ook niet gebeuren. Tenminste, dat is de wenstheorie hier.
Geen wapens kopen, ? ... da zegde toch voor 't lachen, ...

Ge moet alleen cash hebben en de juiste mensen kennen, dan kunt ge alles kopen.

Maar het is inderdaad nie gemakkelijk meer om rap efkes een pistool of iets dergelijks te kopen.
Oud 26 april 2007, 16:04   #87
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand neerschieten alvorens hij de kans heeft om 33 mensen te vermoorden is in effect escalatie tegen gaan.
Ik zei al, als er op het einde van de dag tien keer meer schietpartijen geweest zijn dan de dag ervoor, toen niemand wapens had, behalve één gek, dat je dan geen slachtoffer opgeschoten bent, integendeel, dan zit je met een proliferatie van een onaaangenaam verschijnsel.
Oud 26 april 2007, 16:05   #88
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ge fysiek te zwak zijt is dat inderdaad niet mogelijk, maar ge kunt u dan nog altijd voorzien hé met het een of ander...
Dat is precies wat Cho gedaan heeft
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 16:06   #89
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dress to kill???

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2007 om 16:06.
Oud 26 april 2007, 16:06   #90
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen wapens kopen, ? ... da zegde toch voor 't lachen, ...

Ge moet alleen cash hebben en de juiste mensen kennen, dan kunt ge alles kopen.

Maar het is inderdaad nie gemakkelijk meer om rap efkes een pistool of iets dergelijks te kopen.
ja, ik zal het volgende keer erbij zetten. ---> </sarcasme>

Verschaeve
Oud 26 april 2007, 16:09   #91
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei al, als er op het einde van de dag tien keer meer schietpartijen geweest zijn dan de dag ervoor, toen niemand wapens had, behalve één gek, dat je dan geen slachtoffer opgeschoten bent, integendeel, dan zit je met een proliferatie van een onaaangenaam verschijnsel.
U lijkt er vanuit te gaan dat iemand die gewapend is al schietend door het leven gaat.

Alsof dat mensen die zich bewapenen om zich te kunnen verdedigen plots allemaal maniakale moordenaars worden.

Verschaeve
Oud 26 april 2007, 16:12   #92
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
U lijkt er vanuit te gaan dat iemand die gewapend is al schietend door het leven gaat.

Alsof dat mensen die zich bewapenen om zich te kunnen verdedigen plots allemaal maniakale moordenaars worden.
Als de mogelijkheid van het gebruik voorhanden is, zal welsiswaar niet iedereen die ook daadwerkelijk aangrijpen, maar statistisch zal het aantal incidenten oplopen. Hoe sterk, dat weten we niet precies. Daarom dat het een beetje speculeren is.
Maar de gevolgen kunnen zo ernstig zijn, dat je beter het experiment in de praktijk niet overweegt.
Ik geloof niet dat er voldoende serieuse mensen te vinden zijn in de politiek (waar die toch al vanzelf schaars zijn), om zo een tot de tanden bewapende oplossing door te voeren, als door jou voorgestaan.
Oud 26 april 2007, 16:13   #93
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bad idea surely no.
Als de schapenslachtmentaliteit moest tegengewerkt worden, en iedereen die ieis of wat uit de kluiten gewassen is en haar op zijn tanden heeft, iets grijpt om zich mee te dekken, zijn persoonlijk zwart schaap of zo, of de leraar, of een schoolbank, en er resoluut op afgaat, dan wil ik nog wel eens zien hoelang zo'n kogelgaatjesmaker rechtop blijft...

Al dat gedoe over schooljeugd bewapenen is duidelijk een escalatie en contraproductief.

Ik zou trouwens wel eens willen horen wat verantwoordelijke instanties vinden van de kern van mijn voorstel. Of is er soms iets anders dat echt werkt?

Enne euh...welke kalibers maken dubbele gaatjes?
Als ge met een .308 of een NATO kaliber van korte afstand op iemand schiet is de kans groot dat ge er losdoor gaat, ook met zware jachtkalibers, als ge met bv , nen .270 winchester op iemand zou schieten van korte afstand, krijgt ge een geweldige exit wound, en het projectiel zal ongetwijfeld nog genoeg energie hebben om nummer 2 die daar achter staat ook om te leggen. (ook al is de kogel op dat moment al gemushroomed en aan het tollen... ) we spreken hier over een aanvangsnelheid van 2 x het geluid op een projectiel de grote van een stylotsjoepken... dat wilt ge nie in uw lijf krijgen, zelf niet als het eerst al eens door iemand doorgegaan is, of al eens door een houten deur gevlogen is of zo...

Trouwens uw levend schild zou u traag maken, als ge met een geoefend schutter te doen hebt, heeft die meer dan tijd genoeg om u alle twee af te maken en ondertussen nog een tas koffie te drinken...

zaak is, van u als doelwit zo klein en snel mogelijk te maken, alleen dan maakt ge eventueel een kans, maar een kerel die weet waar hij mee bezig is en over een automatisch wapen of een geweer dat met schroot geladen is, maait u dan nog omver.
Oud 26 april 2007, 16:16   #94
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
we spreken hier over een aanvangsnelheid van 2 x het geluid op een projectiel de grote van een stylotsjoepken... .
Je hebt wel een bepaalde flair met woorden.

Verschaeve
Oud 26 april 2007, 16:18   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge met een .308 of een NATO kaliber van korte afstand op iemand schiet is de kans groot dat ge er losdoor gaat, ook met zware jachtkalibers, als ge met bv , nen .270 winchester op iemand zou schieten van korte afstand, krijgt ge een geweldige exit wound, en het projectiel zal ongetwijfeld nog genoeg energie hebben om nummer 2 die daar achter staat ook om te leggen. (ook al is de kogel op dat moment al gemushroomed en aan het tollen... ) we spreken hier over een aanvangsnelheid van 2 x het geluid op een projectiel de grote van een stylotsjoepken... dat wilt ge nie in uw lijf krijgen, zelf niet als het eerst al eens door iemand doorgegaan is, of al eens door een houten deur gevlogen is of zo...

Trouwens uw levend schild zou u traag maken, als ge met een geoefend schutter te doen hebt, heeft die meer dan tijd genoeg om u alle twee af te maken en ondertussen nog een tas koffie te drinken...

zaak is, van u als doelwit zo klein en snel mogelijk te maken, alleen dan maakt ge eventueel een kans, maar een kerel die weet waar hij mee bezig is en over een automatisch wapen of een geweer dat met schroot geladen is, maait u dan nog omver.
Ik bedoelde bij de handwapens.
Is zo'n twee "entree" potentieel even dodelijk?
Ik ga er dan ook van uit, voor wat de optie "aanval" betreft, dat er een vorm van voorbereiding geweest is op de scholen, en dat er meerderen gelijktijdig op afgaan.
Het moet niet het toevallige initiatief zijn van één held...
Oud 26 april 2007, 16:21   #96
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde bij de handwapens.
Is zo'n twee "entree" potentieel even dodelijk?
Ik ga er dan ook van uit, voor wat de optie "aanval" betreft, dat er een vorm van voorbereiding geweest is op de scholen, en dat er meerderen gelijktijdig op afgaan.
Het moet niet het toevallige initiatief zijn van één held...
Je bedoelt dus werkelijk dat ongewapende schoolkinderen getraind moeten worden in het aanvallen van een gewapende moordenaar?

Verschaeve
Oud 26 april 2007, 16:28   #97
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dus werkelijk dat ongewapende schoolkinderen getraind moeten worden in het aanvallen van een gewapende moordenaar?
Natuurlijk bedoel ik precies dat.
De goed uit de kluiten gewassen elementen eronder, bedoel ik, met haar op hun tanden en motivering.
Hoe oud waren die tienduizend "college-kids"?
Toch geen vijftienjarigen?
En dan nog...
Op vijftien was ik zo sterk als een paard.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2007 om 16:32.
Oud 26 april 2007, 16:31   #98
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk bedoel ik precies dat.
Hoe oud waren die tienduizend "college-kids"?
Ik denk als u dit voorstelt aan doorsnee ouders dan gaan die mensen u terstond volledig gek gaan verklaren.

Verschaeve
Oud 26 april 2007, 16:33   #99
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk als u dit voorstelt aan doorsnee ouders dan gaan die mensen u terstond volledig gek gaan verklaren.
Als die ouders aandringen dat ze hun kinderen liever willoos willen laten afslachten, dan is het voor mij duidelijk waar de gekte zit.
Oud 26 april 2007, 16:38   #100
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die ouders aandringen dat ze hun kinderen liever willoos willen laten afslachten, dan is het voor mij duidelijk waar de gekte zit.
Dat is waar natuurlijk.

Maar in mijn wereld is het nu eenmaal zo dat ouders er niet op aandringen om hun kinderen willoos te laten afslachten.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be