Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2007, 07:35   #61
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het is dan ook een van de weinige dingen die overblijven als het op een beetje avontuur aan komt. Want het systeem heeft alle avontuur om zeep geholpen, zodat het syteem om zeep helpen ongeveer het enigste is wat avontuurlijk is. We doen het ons zelf aan.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 15:14   #62
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy Bekijk bericht
ik heb vandaag een allochtoon gezien.
moet ik nu schrik hebben?
Je bent daarna toch nog langs het antigifcentrum geweest?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 17:57   #63
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Je bent daarna toch nog langs het antigifcentrum geweest?
nee maar diene was zo naar mij aan het kijken -allez, zo met zijn ogen enzo, ge weet wel hoe die mannen dat doen- en als ik mij niet vergis had hij schoenen aan.
't was effe zweten, maar nu is het gelukkig weer voorbij.
Oud 27 april 2007, 21:42   #64
Neptunus
Gouverneur

Standaard Vandaliseren van kerken

In buurten waar veel (moslim)allochtonen wonen krijgen sommige kerken het hard te verduren. Een jaar geleden werd brand gesticht in de Willebrorduskerk in de Kerkstraat in Borgerhout. De katchkar (Armeens kruis) en het houtwerk werden in de fik gezet. De brandsporen zijn nog steeds zichtbaar. De Armeense man die een oogje in het zeil houdt in en rond de kerk, vertelde me ook dat hij een tijd geleden een paar mannen betrapte die in de kerk aan het plassen waren.
Ook de Sint-Anna kerk in de buurt van de Van kerkhovenstraat krijgt voortdurend te maken met vandalisme; de houten deur die wordt bekrast, graffiti op de muren, voetballen tegen de kerkmuur, sluikstort dat tegen de kerk wordt gegooid.
Een kerk in Berchem werd beklad met hakenkruisen, de kerkdeur wordt telkens opnieuw bekrast en beschadigd door allochtone kinderen en jongeren. De bal wordt bij het voetballen tegen de kerkdeur geshot, terwijl hun moeders met hoofddoeken goedkeurend toekijken op de zitbanken. Deze voortdurende provocaties en het jennen van de autochtone (christelijke) bewoners loopt werkelijik de spuigaten uit.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 21:55   #65
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Om welke kerk en welke jongeren gaat het dan? Of lijdt Fatima Bali aan verkiezingskoorts?
Het gaat om de kerk aan het Koxplein in Borgerhout.
Het is bovendien niet zomaar een incident, maar een bewust provoceren, beledigen en jennen van de christelijke gemeenschap.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 23:09   #66
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Het gaat om de kerk aan het Koxplein in Borgerhout.
Het is bovendien niet zomaar een incident, maar een bewust provoceren, beledigen en jennen van de christelijke gemeenschap.
Het Koxplein heeft al jarenlang met overlast te kampen, vooral door jonge Marokkaanse allochtonen die ook voorbijgangers lastig vielen (of vallen), enz... Maar ik heb gehoord dat dat nu wel aan het verbeteren is. Soit, die kerk staat daar gewoon op de "verkeerde" plaats. En u moet dat niet anti-christelijk opvatten, begrijpt u? Alles in de omgeving van dat plein heeft hinder ondervonden.
Oud 27 april 2007, 23:16   #67
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Koxplein heeft al jarenlang met overlast te kampen, vooral door jonge Marokkaanse allochtonen die ook voorbijgangers lastig vielen (of vallen), enz... Maar ik heb gehoord dat dat nu wel aan het verbeteren is. Soit, die kerk staat daar gewoon op de "verkeerde" plaats. En u moet dat niet anti-christelijk opvatten, begrijpt u? Alles in de omgeving van dat plein heeft hinder ondervonden.

Ik heb de indruk dat veel Marrokaanse allochtonen op de verkeerde plaats staan.
Ik denk ook dat die allochtonen gemakkelijker te verplaatsen zijn dan een kerk. Misschien moet Pètrick maar eens overwegen om goedkope tickets richting Casablanca uit te delen (op kosten van de Spa-partijkas uiteraard) zodat die arme sukkeltjes even kunnen bekomen op een plaats waar ze geen hinder ondervinden van kerken die op de verkeerde plaats staan.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 23:18   #68
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ok, touché.
Oud 28 april 2007, 05:29   #69
Bhairav

Standaard

Kerken verdienen geen respect.
Kerken zijn trouwens het mooist als ze in verval zijn.
Oud 28 april 2007, 08:14   #70
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Kerken verdienen geen respect.
Kerken zijn trouwens het mooist als ze in verval zijn.
net zoals moskees dan...
Maar als er in Europa kerken moeten afgebroken worden, is het aan de Europeanen zelf om dat te beslissen, en niet aan Vijandig Niet-Europees Gespuis...
Uw kot zou ik ook graag eens komen afbreken In uw hall komen zeiken, s'nachts met mijn kameraden tegen uw voordeur komen sjotten, als ge weg zijt binnendringen, al uw drugs pikken, ruiten ingooien, graffiti's op de muur spuiten... LeuUUUk!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 08:22   #71
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik denk ook dat die allochtonen gemakkelijker te verplaatsen zijn dan een kerk. Misschien moet Pètrick maar eens overwegen om goedkope tickets richting Casablanca uit te delen (op kosten van de Spa-partijkas uiteraard) zodat die arme sukkeltjes even kunnen bekomen op een plaats waar ze geen hinder ondervinden van kerken die op de verkeerde plaats staan.
zet AL die allochtonen die geen kerken uitstaan gewoon op ouwe cargo's, het soort dat gewoonlijk aan de Indiërs verkocht word.Geef die allochtonen een Snel-Opleiding van visser, ontneem hen dankzij een Snelle procedure hun Snel-Belg papieren, loods ze tot voor de Marokkaanse kust, verniel de machines, dat ze niet terug tot in België kunnen sukkelen en laat ze daar dobberen: ze hebben een onderdak, een beroep, en volop vis onder hun kont, die ze maar juist uit het water moeten opvissen.
"Geef een man een vis, en hij heeft 1 dag te eten.Leer een man vissen, en hij heeft eten voor zijn hele leven" Chinees Spreekwoord....Oude Oosters wijsheid

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 28 april 2007 om 08:23.
Oud 28 april 2007, 08:33   #72
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
net zoals moskees dan...
Maar als er in Europa kerken moeten afgebroken worden, is het aan de Europeanen zelf om dat te beslissen, en niet aan Vijandig Niet-Europees Gespuis...
Uw kot zou ik ook graag eens komen afbreken In uw hall komen zeiken, s'nachts met mijn kameraden tegen uw voordeur komen sjotten, als ge weg zijt binnendringen, al uw drugs pikken, ruiten ingooien, graffiti's op de muur spuiten... LeuUUUk!
Dat is wel iets anders. Dat zijn persoonlijke bezittingen, daar ben ik geen voorstander van. Tenzij er een goede reden is natuurlijk...
Ik vind dat openbare dingen best vernietigd mogen worden, ter ondermijning van het gezag.
Oud 28 april 2007, 09:37   #73
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel iets anders. Dat zijn persoonlijke bezittingen, daar ben ik geen voorstander van. Tenzij er een goede reden is natuurlijk...
Ik vind dat openbare dingen best vernietigd mogen worden, ter ondermijning van het gezag.
Je zit echt wel te wachten op een leven zoals in de Mad-Max films hé
Dan moet je er ook van uitgaan dat anderen absoluut geen respekt zullen hebben voor jou en je bezittingen .... Dat maakt het leven al wat moeilijker ...
Anarchie is en blijft een maatschappelijke utopie .
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 10:54   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kerk is, net als ieder ander monument, erfgoed, een "bezitting" van een land, volk, streek.

Er is trouwens nooit een goede reden om zomaar bezittingen van wie dan ook te bekladden, kapot te maken of te vernietigen. Elementaire beleefdheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 11:44   #75
Bhairav

Standaard

Aangezien ik bezitting van een volk nogal debiel vind, mag ik die ook vernielen.
Oud 28 april 2007, 12:55   #76
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
En d�*t noemt zich anarchist!
"Bezit is diefstal", ooit over gehoord "Wat dijn is, mijn is"
Gij maar rustig in uw hol zitten opstoken dat alles kapot moet, maar als ze bij u beginnen, zijt ge niet meer akkoord
Tegen de flikken zijt ge ook,nee ? Als rasechte anarchist? Wel, wat gaat ge er dan aan doen, als wij uw kot zouden komen afbreken, en u aframmelen en bestelen?
Oud 28 april 2007, 12:57   #77
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Aangezien ik bezitting van een volk nogal debiel vind, mag ik die ook vernielen.
in dat geval mag het volk dus uw bezit ook vernielen, en zelfs uw lichaam
Oud 28 april 2007, 12:58   #78
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
ik zou zeggen, wees maar tevreden dat er zoveel flikken rondlopen, anders had ge al lang prijs gehad denk ik...Met zo een karakter, zo een manieren, en zo een grote smoel...
Oud 28 april 2007, 13:08   #79
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik zou zeggen, wees maar tevreden dat er zoveel flikken rondlopen, anders had ge al lang prijs gehad denk ik...Met zo een karakter, zo een manieren, en zo een grote smoel...
Dat soort mensen vormen geen gevaar voor de maatschappij, het zijn degene die geruiseloos in de maatschappij rondlopen die een gevaar vormen,.
Oud 28 april 2007, 15:36   #80
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dat soort mensen vormen geen gevaar voor de maatschappij, het zijn degene die geruiseloos in de maatschappij rondlopen die een gevaar vormen,.
moslimextremisten in maatpak, en met gladgeschoren wangen bvb
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be