Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2007, 18:53   #41
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
ge kunt wel zeker zeggen dat het VB er in Antwerpen is op achteruit gegaan.
gij kunt dat zeker zeggen.
Of het ergens op slaat is nog een ander paar mouwen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 19:11   #42
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zei de man die vroeger alle lof had voor dewinter, de man van de harde lijn. Blokkers zijn toch zo'n belachelijk volkske. In een paar maand tijd zijn ze van de ene tak naar de andere gekropen, juist gelijk de chimpanseekes uit de pre-campagne.
Ik dacht vroeger dat Dewinter inderdaad voor een hardere lijn stond, maar zijn zachte houding tegenover liberale opportunisten doet mij daar nu aan twijfelen.

De voorzitter die zachter uit de hoek kwam, blijkt nu de standvastige schakel te zijn in het Vlaams Belang. Wie of wat het ook ik is, ik zal altijd kant kiezen voor diegenen die resoluut kiezen voor het volksnationalisme en voor een meer solidaristische economische politiek.

Daarom stem ik volgende verkiezingen Frank Vanhecke.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 21:58   #43
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik dacht vroeger dat Dewinter inderdaad voor een hardere lijn stond, maar zijn zachte houding tegenover liberale opportunisten doet mij daar nu aan twijfelen.

De voorzitter die zachter uit de hoek kwam, blijkt nu de standvastige schakel te zijn in het Vlaams Belang. Wie of wat het ook ik is, ik zal altijd kant kiezen voor diegenen die resoluut kiezen voor het volksnationalisme en voor een meer solidaristische economische politiek.

Daarom stem ik volgende verkiezingen Frank Vanhecke.
Groot gelijk Max, volharden in de dwaasheid !
En een toemaatje, nog een verraadster...

Gemeenteraadslid Yolande Emmerechts uit Willebroek laat het VB eveneens achter zich. Ze zal voortaan zetelen als onafhankelijke. Volgens haar werd er binnen het VB afgesproken geen commentaar te geven op haar vertrek. Kevin Eeraerts, lokale VB-voorzitter, respecteert haar keuze maar "zegt haar geen vaarwel".

Het Laatste Nieuws

Het loopt als al een trein...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 22:00   #44
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee in Antwerpen is het vlaams blok niet gestegen. Het kartel vb-vlott haalde 0,5% meer dan het VB op zijn eentje de vorige keer. Niet vergeten dat coveliers in Antwerpen opkwam voor de VLD in het verleden en ja er zijn wel een paak stemmen daar gesneuveld dus ge kunt wel zeker zeggen dat het VB er in Antwerpen is op achteruit gegaan.
Haal de nv-a eens weg bij cd&v
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 22:03   #45
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik vind het goed dat alle rotte appels zelf vertrekken uit het vb.Mensen weten altijd wel iets natuurlijk.Ze denken dat ze ergens anders beter af zullen zijn maar dat draait alleen maar om de postjes en het geld natuurlijk want alle andere partijen of zo goed als alle andere partijen stroken helemaal niet met het vb.Dus die mensen gaan sowieso bij een partij die helemaal niet hun gedachtengoed vertegenwoordigd.

Veronderstel dat ik nu weg zou gaan bij het vb?Tja,dan ga ik niet meer gaan stemmen want er is geen enkele partij die voor vlaanderen opkomt,die standpunten heeft zoals het vb die mij aanspreken ect.....
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 22:30   #46
C.C.
Burger

Standaard

Die mensen storten zichzelf in hun ongeluk. Denken die nu echt dat ze verkozen gaan raken ? Als LDD al de kiesdrempel haalt dan zal de JMDD daar als enige voordeel uit halen. Het is een vieze postjespakker ! Wat de overstap van deze 3 mensen zelf betreft ben ik alles behalve bedroefd. Het is duidelijk dat zij geen loyaliteit kennen en dus ideologisch weinig waarde hebben. Die kunnen we dan toch missen.

Even terzijde. Het VB is in Antwerpen niet achteruitgegaan ! De media doet je dit echter wel geloven. Maar als het vreemdelingenstemrecht en de snelbelgwet er niet waren geweest hadden we wel mooi 40,5 % gehaald !

Tenslotte nog even zeggen dat ik vind dat sommigen hier wel uitermate zielig doen. Bij elke kleine 'negatieve' gebeurtenis binnen het VB hopen ze op het einde van de partij Ik bedoel komaan , get a life.

Laatst gewijzigd door C.C. : 26 april 2007 om 22:32.
C.C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 22:44   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee in Antwerpen is het vlaams blok niet gestegen. Het kartel vb-vlott haalde 0,5% meer dan het VB op zijn eentje de vorige keer. Niet vergeten dat coveliers in Antwerpen opkwam voor de VLD in het verleden en ja er zijn wel een paak stemmen daar gesneuveld dus ge kunt wel zeker zeggen dat het VB er in Antwerpen is op achteruit gegaan.
Filip Dewinter haalde in 2006 62.642 voorkeursstemmen. In 2000 was dat 49.975.

Ik ben geen wiskundig genie, maar mijn kleine teen zegt me dat dit een vooruitgang is.

In 2006 haalde het Vlaams Belang 94.909. In 2000 was dat 89.213. Ook hier leert me elementaire wiskunde dat dit winst is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 23:07   #48
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dan zal Dedecker wel die stemmen moeten kunnen halen van Vlaams Belang. Denk je nu echt dat de mensen gaan geneigd zijn om te stemmen op dat volksverradend stuk stront. Reeds in januari gingen mijn ogen open in de zaak Lefevere, wat voor iemand dat dat is. Had Vlaams Belang Dedecker toen binnengehaald, dan heb ik nog gedreigd op dit forum op CD&V-NVA te stemmen. Het belang van het Vlaamse volk (zeker in de sport) zegt hem niets, het is gewoon een dikke ego die altijd maar aandacht wil krijgen.

Je zou nog gaan denken dat dit heerschap in plaats van een forza Flandria, het Vlaams nationalisme wil vernietigen. Eerst probeert hij binnen te dringen bij de collega's van NVA, waar Bart Dewever net zoals Filip Dewinter trouwens zo dom waren om de mogelijkheid open te houden voor dat individu. Yves Leterme daarintegen verdient alle lof dat hij die figuur van de eerste maal afgewezen heeft.

Ook Frank Vanhecke krijgt als voorzitter alle lof, dat hij de kant heeft gekozen van de nationalistische militanten tegen Dedecker en andere postjesjagers. Op mijn voorkeursstem kan Frank Vanhecke dan ook zeker rekenen.
Het is maar mijn voorgevoel, hé Max...
We zien wel...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 23:08   #49
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Groot gelijk Max, volharden in de dwaasheid !
En een toemaatje, nog een verraadster...

Gemeenteraadslid Yolande Emmerechts uit Willebroek laat het VB eveneens achter zich. Ze zal voortaan zetelen als onafhankelijke. Volgens haar werd er binnen het VB afgesproken geen commentaar te geven op haar vertrek. Kevin Eeraerts, lokale VB-voorzitter, respecteert haar keuze maar "zegt haar geen vaarwel".

Het Laatste Nieuws

Het loopt als al een trein...
Schijnbaar heeft het VB van U niet veel te leren...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 23:10   #50
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ze zijn ondertussen wel de grootste (volks)partij ...
Ondertussen, idd.
Oud 27 april 2007, 08:36   #51
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

De overstap van Moens is nogal logisch. Ze kreeg nl gene plaats meer op de VB-lijst.
Niet toevallig natuurlijk, gezien de ongelofelijke werklust van de madam in kwestie.

Volgens de webstek van het Vlaams Parlement.... tussenkomsten in de plenaire vergadering: nul.
Tussenkomsten in commissies: nul

Good luck Dedecker, met deze waardevolle aanwinst !
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 09:01   #52
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn gewoon veel meer stemmen bijgekomen, nominaal is het Vlaams Belang wel degelijk gestegen.

Maar de waarheid moet gezegd worden, de SP-A heeft hier een mooi verkiezingsresultaat neergepoot dankzij de allochtone stemmen.

Speaking of which, nu de SP-A in het krijt staat bij de allochtone gemeenschappen zien we hoe de politie-intimidaties zijn gedaald (als gevolg van de schorsing van enkele agenten wegens racisme), een lakser beleid omtrent rituele slachtingen en voor -iedereen- halal vlees in de gemeentelijke scholen (ondanks het weggelachen protest van enkele heethoofden). Nu vraag ik mij toch af wanneer de SP-A, tenminste lokaal, gaat werk maken van de allochtonen-quota op de werkvloer.

In deze tijden van economisch herstel moet het toch mogelijk zijn om, tot dit quota te komen, autochtone werknemers te ontslaan ten voordele van nieuwe aanwervingen in de allochtone gemeenschap.

Laatst gewijzigd door Raven : 27 april 2007 om 09:02.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 09:23   #53
Raf C
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C.C. Bekijk bericht
Die mensen storten zichzelf in hun ongeluk. Denken die nu echt dat ze verkozen gaan raken ? Als LDD al de kiesdrempel haalt dan zal de JMDD daar als enige voordeel uit halen. Het is een vieze postjespakker ! Wat de overstap van deze 3 mensen zelf betreft ben ik alles behalve bedroefd. Het is duidelijk dat zij geen loyaliteit kennen en dus ideologisch weinig waarde hebben. Die kunnen we dan toch missen.

Even terzijde. Het VB is in Antwerpen niet achteruitgegaan ! De media doet je dit echter wel geloven. Maar als het vreemdelingenstemrecht en de snelbelgwet er niet waren geweest hadden we wel mooi 40,5 % gehaald !

Tenslotte nog even zeggen dat ik vind dat sommigen hier wel uitermate zielig doen. Bij elke kleine 'negatieve' gebeurtenis binnen het VB hopen ze op het einde van de partij Ik bedoel komaan , get a life.
Die 'kommavijf'... fetisjke?
Raf C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 09:24   #54
Raf C
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Filip Dewinter haalde in 2006 62.642 voorkeursstemmen. In 2000 was dat 49.975.

Ik ben geen wiskundig genie, maar mijn kleine teen zegt me dat dit een vooruitgang is.

In 2006 haalde het Vlaams Belang 94.909. In 2000 was dat 89.213. Ook hier leert me elementaire wiskunde dat dit winst is.
Op die manier zullen jullie dit jaar ook nog wel 'winnen', maar in 2009 des te minder.
Raf C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 09:41   #55
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut Bekijk bericht
De overstap van Moens is nogal logisch. Ze kreeg nl gene plaats meer op de VB-lijst.
Niet toevallig natuurlijk, gezien de ongelofelijke werklust van de madam in kwestie.

Volgens de webstek van het Vlaams Parlement.... tussenkomsten in de plenaire vergadering: nul.

We zouden ze misschien in pakket kunnen sturen. Gezien 't politiek gewicht van sommigen komen we ruimschoots toe met een prior-zegel.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 12:07   #56
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mocht ze haar mond wel open doen, d�*t is de cruciale vraag...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 14:53   #57
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard.
Behalve om jouw curryworsten en ragouzis op te eten. We moeten op dat vlak de mensen echt tegen zichzelf beschermen.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 15:29   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De dochter van Any De Maght van Aalst (VLD) is ook al overgelopen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 15:39   #59
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Idd. Dedecker kan al dat vuil nog goed gebruiken om zijn lijsten mee vol te krijgen hé
Oud 27 april 2007, 15:39   #60
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

wat wil je nu zeggen Knut, dat het VB totaal incompetente mensen op hun lijsten zet?

Er mogen er van mijn part nog een hoop het afbollen. Ik gun de liberalen hun partij(en), het VB is geen liberale partij.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be