![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ook mij - een CD&V'er sinds jaar en dag, lokaal voorzitter - hebben ze geprobeerd om op die lijst te krijgen... Het zal dus wel een bont allegaartje zijn; ik denk dus wel dat het enige bindmiddel tussen al die mensen een vorm van ontevredenheid is; het ergste is dan nog dat ze niet eens allemaal over hetzelfde ontevreden zijn... Hou zo'n kliek maar eens samen na 10 juni. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
zeer goede evolutie vind ik. De VLD was een liberale partij, het VB is dat nooit geweest, net zoals NVA en CD&V geen liberale partijen zijn. Er zijn wel een hoop mensen bij al die andere partijen beland die uit de VLD afkomstig waren. Daar passen ze niet. Nu hebben ze hun eigen liberale partij, ik kan dat enkel toejuichen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Van waar is de helft van de VLD afkomstig na alle volksverruimende operaties die overal volk hebben weggetrokken? Verruimen betekent meestal de misnoegden van anderen aantrekken. Met als enige bindmiddel de misnoegdheid. Wie niet misnoegd is over zijn/haar partij, zal niet overstappen. Altijd een slechte basis om van te vertrekken, zulke negatieve gevoelens. Niet te verwonderen dat ook later deze weer de eerst misnoegden zullen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Probeer ik mijzelf moed in te praten?
Helemaal niet maar ik heb reeds heel wat dissidenties meegemaakt. Eerst in de VU in de jaren zestig en dan van Geert Wauters en co in het VB. Elke keer werd en wordt dit fel overdreven in de vijandige pers. In 1978 haalden wij 1,5 % ondanks het uiterst gunstige politieke klimaat. Ook dan hoorde ik spreken van 5 tot 10 zetels. De VB in Brugge was realistischer en Luc Vanhaverbeke, Frank Vanhecke en mijzelf voorspelden minder dan 1000 stemmen. We haalden er meer dan 3000 dankzij een zeer goed campagne. Wij zijn alle drie naar Antwerpen getrokken de dag na de verkiezingen om de onverwachte zetel in Antwerpen (karel DILLEN) te vieren. Daarna onverpoosd verder gewerkt (vooral FVH) en dat vergde inderdaad moed! Maar wij moeten ons NU geen moed inpraten want wij WETEN dat het resultaat er zal zijn. Wie FVH kent zal wel weten dat hij de eeuwige pessimist is! En nu hebt ge nog de kiesdrempel. De tegenstanders van het VB nemen nu hun dromen reeds voor werkelijkheid. Ik herhaal het. Waarschijnlijk rond de 24%. Laatst gewijzigd door Patrik : 28 april 2007 om 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zijn de ACW/ACV-ers dikke vrienden van de middenstanders, boeren en vrije beroepen?... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Schepen
|
![]() Omdat daar wel een bindmiddel is: het christendemocratisch gedachtengoed dat garant staat om er SAMEN iets aan te doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
het strafst van al is dat hij dan beweert dat ze vanzelf komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat ze macht hebben en banen en poen hebben te verdelen a gogo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dat is inderdaad het bindmiddel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Schepen
|
![]() Gosh, laat ik dan eens een wijze les geven aan het VB: yeps, je hebt macht nodig om je ideeën te kunnen omzetten in daden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() En toch is dat ook al enorm vruchtbaar gebleken, omdat we wel hetzelfde doel nastreven: het beter maken voor iedereen... Extremen leiden tot een gulden middenweg, als ze bereid zijn om een gemeenschappelijk doel te delen... |
|
![]() |
![]() |