![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat met het stakingsrecht? | |||
Spontane stakingen moeten steeds kunnen ongeacht de gevolgen. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 38,46% |
Spontane stakingen mogen slechts uitzonderingen zijn. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 23,08% |
Mensen die getroffen worden door een spontane stakingen mogen een schadevergoeding eisen van de stakers. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 28,21% |
Stakingen dienen vooraf te worden aangekondigd. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 30,77% |
Ik weet het niet of ik denk er anders over. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,13% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag gerust vraagtekens stellen bij de rest van mijn bericht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik lees uw posts selectief omdat ik u graag zie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben dan ook geen student die door de ouders betaald wordt om te studeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Steun verlenen aan vakbonden ginder en ondertussen bij delokalisaties (buiten als er hier echt geen markt meer is en het transport van goederen naar de markt het milieu zwaar belast) dreigen met collectivisaties en terugvordering overheidssteun, kan al iets helpen bijv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() als vakbonden met tgeen ik zeg afkomen, dan gaat de overheid eens goed lachen, da 's een beetje 't probleem, en ook dat weinigen zo durven denken, ook binnen de vakbond
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
34 / 168 = 20%. Ge moet 1 uur op vijf werken, met de andere vier kunt ge doen wat ge wilt.
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Herverdeling is voor velen heel mooi... Zolang men maar niet aan hun deel komt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Hoe kun je verhinderen dat die jobs worden uitbesteed naar lageloonlanden en dergelijke? Door te zorgen dat het ondernemersklimaat hier goed blijft. Daarin is een zeer belangrijke taak voor de overheid weggelegd, maar ook voor de ondernemers én de "werkmensen" zelf... Denk je dat het een ondernemer pleziert om moeten om te gaan met fabrieken waar de band zelfs stilligt als een gevangene ontsnapt? Het economisch systeem is een macrosysteem. Diezelfde arbeider is blij dat hij tegenwoordig ook een plasma TV kan betalen, maar net daarom moet die zo goedkoop mogelijk geproduceerd worden terwijl diezelfde arbeider uiteraard zoveel mogelijk wil verdienen... Het is een teer evenwicht: iedereen wil gewoon altijd maar meer maar ergens meer betekent elders weer minder... En ik heb het gevoel dat sommige werkenden dat wel eens lijken te vergeten... En ja, gelukkig heb je dat in KMO's minder en daarom huiver ik bij de idee dat vakbonden zo perse voet aan grond in de KMO's willen krijgen terwijl de werknemers daar zelf GEEN vragende partij voor zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Schepen
|
![]() Misschien het omdraaien: de bedienden dezelfde opzegregels geven als arbeiders?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Schepen
|
![]() Ja, ze moeten blij zijn dat ze voor een minimale meerinspanning hun job kunnen houden, met een hele hoop privileges die anderen niet hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Misschien dat het gewoon goed zou zijn dat gelijk te schakelen en wat dichter bij mekaar te brengen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Gisteren schijnt een vakbondsleider ook gezegd hebben dit te doen als de maaltijdchequestakers zouden veroordeeld worden... ![]() ![]() Dat kan toch niet zijn... dat zij, die zich boven de wet gesteld voelen (en effectief ook zijn) zich moeten onderwerpen aan de rechtspraak... Laatst gewijzigd door Chipie : 29 april 2007 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laat ze maar doen; ze gaan echt wel eens over de schreef gaan en dan zal er hoedanook een correctie komen, misschien wel eerder van onderuit dan van bovenaf... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |