![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#2361 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Diego Raga heeft gelijk wanneer hij zegt dat u met dat soort mentaliteit de ideale systeem-slaaf bent. Citaat:
Citaat:
![]() Bush en co staan voor het tegenovergestelde van mijn idealen. Citaat:
Citaat:
![]() Hou nu toch eens op met alles wat ik zeg te verdraaien in iets helemaal anders. Kun jij misschien gewoon niet logisch denken?!? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2362 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Erover klagen is verspilling van energie. Citaat:
"Eisen dat zwakzinnigen belet wordt even zwakzinnig nageslacht voort te brengen is een eis die om de meest zuivere reden wordt gesteld en, indien systematisch uitgevoerd, de meest humane daad van de mensheid betekent…" "Zij die fysiek en geestelijk ongezond en onwaardig zijn, moeten hun lijden niet in de lichamen van hun kinderen laten voortduren… " "Het voorkomen van de mogelijkheid en de gelegenheid tot voortplanten bij fysiek gedegenereerden en geesteszieken … zou de mensheid niet alleen van een immens ongeluk bevrijden, maar tevens leiden naar een herstel dat vandaag de dag nauwelijks denkbaar lijkt." Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iets zegt mij dat de toenmalige Gestapo en de Nazileiding dergelijke initiatieven niet echt geapprecieerd zou hebben. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2363 | |
|
![]() Bij dit soort vragen, vraag ik me wel eens af of je m'n bijdragen hierover en de ter ondersteuning aangegeven links wel gelezen hebt, ipv deze met je selectieve drang te negeren, omdat het wsl niet zou passen binnen jou wetenschappelijke kader.
Soit, om je alsnog op weg te helpen met je vraag zijn er hier alvast enkele van die links: http://www.soulsofdistortion.nl/dutc..._chapter6.html Wat klopt er niet en waarom ? http://www.ode.nl/article.php?aID=3911 Wat klopt er niet en waarom ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Guna Wat klopt er niet en waarom ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Dharana Wat klopt er niet en waarom ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Nulpuntsenergie Wat klopt er niet en waarom ? http://www.delta.tudelft.nl/archief/j26/n35/14642 Wat klopt er niet en waarom ? http://www.youtube.com/watch?v=DfPeprQ7oGc Wat klopt er niet en waarom ? Atman Wat klopt er niet en waarom ? Citaat:
Het lijkt mss quiet a bit, maar voor mensen met een hogere opleiding in zowat het beste onderwijssysteem ter wereld, mag dit mi geen bezwaar zijn. Ik verwacht dat u dan ook zonder moeite de nodige uitsluitsels zult kunnen motiveren, die de aangegeven bevindingen ontkrachten en tegelijk in een moeite doorverwijzen naar het rijk der fabeltjes. Liefst met 'harde bewijzen' uiteraard. Echter, voordat u een aanvang neemt aan deze kleine queeste, geef ik u toch nog een welgemeende raad mee, om alsnog uw replicering hierop in goede banen te leiden. T.H. Huxley, u ea evolutieaanhangers allicht niet onbekend, gaf destijds zelfs een goede raad aan zijn leerlingen en collega-wetenschappers : "Ga als een kind voor een feit zitten, wees bereid elke vooronderstelling op te geven, volg nederig waarheen de natuur leidt, zelfs als het een afgrond is. Anders leert u niets." Als zelfs deze Victoriaanse verdediger van de evolutiemantra het zo uitdrukkelijk stelt... Aldus beste Kiko, aangezien ik ondertussen reeds de nodige bijdragen heb geleverd in deze draad, die zonder meer pleiten voor de scheppende rol van bewustzijn, kan jij me mss eens op wetenschappelijke basis de 'harde bewijzen' leveren, hoe en waarom universeel bewustzijn, alsnog niet aan de bron zou liggen van het energie/materie-verschijnsel. Aldus tot dan, in afwachting van uw wetenschappelijk huiswerk. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 29 april 2007 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2364 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Uw dwang houdt een revolutie in. Dan is mijn verplichte verzekering maar peanuts. Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2365 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
liefhebben is positief, vermoorden is negatief. Er zijn toch enkele algemene regels. Citaat:
Citaat:
Dus bijvoorbeeld een verzekering nemen voor het geval je iemand benadeelt. Hou je van bergen beklimmen of van Russische roulette dan doe je dat maar .......... Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2366 | |
|
![]() Citaat:
Jij beweert - denk ik, ben eerlijk gezegd een beetje de draad kwijt geraakt tussen je posten en die talloze websites waar je graag mee schermt - dat er iets is als een universeel bewustzijn. Fijn. Leuk. Fantastisch zelfs. En nu de bewijzen ? Hopelijk kom je met iets beters af dan de eeuwige dooddoeners in de trant van : - Ik voel het zo aan. - Kan het niet zijn dat... ? - Er moet toch meer zijn dan... - Mijn intuïtie vertelt me... - Die dag voelde ik me één met het universum. - Ik weiger te aanvaarden dat wij slechts... - Enz. Je fameuze websites behandelen voornamelijk new-age toestanden, badend in een sausje van mysticisme en overgoten met een pseudo-wetenschappelijk laagje vernis. Guna ? Filosofie als een ander. Dharana ? Nog zoiets. Atman ? Te gek om los te lopen. Nulpuntsenergie ? Kan me niet herinneren daar ooit iets over gezegd te hebben, maar dat zal wel aan mij liggen. Theorieën, die verre van bewezen zijn. Daarom zijn het dan ook theorieën. Er is een mooie uitdrukking in het Engels : money talks and bullshit walks. Heel vrij vertaald is dit ongeveer : lucht verkopen kan iedereen, maar met bewijzen komen is iets anders. Dat is het leuke met filosofieën: er bestaan er vele duizenden, je vindt altijd wel iets dat op jouw maat gesneden is, dat instemt met jouw gedachtenstroom, dat zaken vertelt dat je altijd al "wist". Hoe verleidelijk is het dan om die ene filosofie te omhelzen als een oude vriend, en haar voor de rest van je leven te blijven verdedigen. Wetenschap - echte wetenschap - is grauwer, harder, realistischer : er is er namelijk maar één, te nemen of te laten. Over de details wordt er uiteraard volop geredetwist, soms zelfs op een bittere manier, maar de basis staat als een huis. Wetenschap is ook veel zelfkritischer dan om het even welke filosofie: wetenschappelijke stellingen worden immers stelselmatig aangepast - verfijnd, beter gemaakt. Dit geheel in tegenstelling tot om het even welke filosofie. Wetenschap is verre van perfect, maar niemand zal kunnen ontkennen dat de wetenschap al duizenden praktische zaken voortgebracht heeft, en dat wetenschap aan zelfreflectie doet - bestaande theorieën worden getest, en indien ze niet correct blijken te zijn, worden ze de prullenbak in gegooid, waar ze horen. Dit in tegenstelling tot pakweg Guna. Daar is dan ook niets aan te testen, het is een "te nemen of te laten"-filosofie, zoals alle filosofieën, zowel Westerse als Oosterse. En exotische filosofieën hebben altijd meer tot de (rijke) verbeelding gesproken dan de blijkbaar meer saaiere Westerse filosofieën. Gras en groen, begrijp je ? Ongetwijfeld begrijp je het, je bent toch immers een verlicht iemand ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2367 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2368 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb geen selectief geheugen. U leest gewoon erg selectief. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is in dit land geen vrijheid van meningsuiting. Wanneer de wet een mening niet verbiedt, dan is er nog de sociale druk en het gebruik van schutkringen waarmee een controversiële mening wordt behandeld naar Amerikaans model. In de USA, tenslotte, gaat elke wet die de vrije meningsuiting beknopt in tegen de basisprincipes van de grondwet, maar heeft men door het hanteren van "politieke correctheid" een censuurmiddelgevonden dat veel efficiënter is dan wettelijke illegalisering. Vandaag is die "politieke correctheid" er ook bij ons en is er minder vrijheid van meningsuiting dan er ooit in de laatste 100 jaar is geweest. Al te conservatieve of traditionalistische meningen worden gebrandmerkt als "racistisch", "extremistisch", "fundamentalistisch", ... Op tal van manieren wordt dit brandmerk gebruikt om mensen het zwijgen op te leggen of te breken. Sommige van die uitspraken zijn daarenboven strafbaar volgens de Belgische wet, hoewel ze behoorden tot de publieke opinie 50 jaar geleden. Daarnaast is er de boven vermelde beperking op het vrij historisch onderzoek. Citaat:
Om het in de woorden van David Lane te zeggen : Citaat:
Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 30 april 2007 om 09:09. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2369 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Weeral verdraait u mijn woorden om een argument te kunnen maken. Ironisch vooral is dat u mij nu als een libertariër probeert voor te stellen, waar u mij eerder als een voorstander van tyrannie probeerde voor het stellen. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben opgegroeid op pakweg 200 meter van het huis waar zowel mijn vader als mijn grootmoeder zijn opgegroeid. Mijn moeder komt van een dorpje/stadje een 15-tal km verderop. Haar ouders komen ook uit die streek. Als er al vreemd bloed in mijn lichaam zit, dan is het alvast zeer beperkt. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2370 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2371 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het enige waar ik mij een beetje aan stoor, is uw gebruik van de term "evolutieaanhangers", alsof het concept evolutie op zich niet onvoldoende is aangetoond. Door dat soort creationistische termen aan te halen, verwater je je eigen discours. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2372 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2373 | |
|
![]() Citaat:
En uiteraard beschrijft de wetenschap de realiteit (min of meer) gezien vanuit het standpunt van de hersenen en hun verwerkingsmogelijkheden/perspectieven. Dat er andere invalshoeken zijn, weet iedereen. Een huisvlieg zal tijd en ruimte anders ervaren dan een eik. Indische filosofieën, hoe charmant ze ook kunnen zijn, hebben hiermee weinig tot niets mee te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2374 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten tweede beschrijft de exacte wetenschap enkel de aantoonbare wetten die heersen in het fysieke universum. Op dat vlak is ze aantoonbaar correct, maar daartoe is de ook beperkt. De wetenschap zegt bijvoorbeeld niets over hoe die wetten zijn ontstaan of hoe die wetten worden in stand gehouden en dat is precies waar de metafysica wordt aangeroepen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw redenering volgend, zijn ook psychologen, psychiaters en andere menswetenschappers volledig nutteloos, omdat zij net als filosofen maar beperkte bewijskracht naar voren kunnen schuiven. Citaat:
De Oosterse filosofieën zijn welliswaar niet Europees, maar lijken wel veel meer op de authentieke Westerse filosofie dan het Christendom. Mijns inziens is het net omdat deze zo dicht tegen de oude Germanenwijsheid ligt, dat de Oosterse filosofieën populair worden onder de denkende Europeaan en dat deze het Midden-Oosterse Christendom meer en meer verwerpt. Iedere West-Europeaan die gedreven wordt in een open zoektocht naar de waarheid, komt ooit tot de conclusie dat het Christendom dient verworpen te worden en ziet zijn heil in het Verre Oosten, maar wanneer hij verder blijft zoeken, zal hij ooit terugkomen en zijn heil vinden in de gevoelswereld van onze Germaanse voorouders, zonder daarbij zijn sympathie en bewondering voor het Shintoïsme, het Hindoeïsme en het Boedhisme te verliezen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2375 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2376 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zelfs de site van de T.U. Delft ea natuurkundepaleizen, gooit u voor het gemak mee op de reeds door u bij voorbaat genegeerde of ontkennende informatiebronnen. Very scientific indeed... ![]() 'New-Age' blijkt dan voor de 'masterdegree wetenschapper' de ideale escapetoets te zijn, om vanonder een degelijke tegenverklaring uit te komen. Het zij zo. Citaat:
Alles wat ik slechts ter poging onderneem, is om de onlosmakelijke verbinding van bewustzijn te laten zien ivm de schepping der dingen. Uw neerbuigende en ontkennende reflex hierover, vertelt me alvast meer over uw (zelf-) onderscheidingsvermogen dan wat u mij toeschrijft. Voor 'harde bewijzen' moet ik alvast niet op de reguliere wetenschap rekenen, maar zoals System het u onlangs iets vriendelijker uitdrukte: die 'wetenschap' heeft haar intuitieve onkunde en empirische tekortkomingen reeds meer dan voldoende geetaleerd, begrijp je ? Aldus beste Kiko, ongetwijfeld begrijp je het, je bent toch immers een nuchtere en alwetende wetenschapper ? ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 30 april 2007 om 10:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2377 | |
|
![]() Citaat:
De evolutietheorie op zich, zoals aangetoond door Darwin en zijn opvolgers, heeft zeker zijn waarde in de antropologische studie van het leven mbt de opvolging der soorten. Wat me echter dwarszit is de stelling van deze theorie-aanhangers, als zou bewustzijn een 'toevallig bijprodukt' zijn in de fysieke verschijning der dingen en niet de oorzaak ervan. Vandaar mijn iewat ongelukkige term 'evolutieaanhangers en materialisten', dat slechts dient om 'bewustzijnsontkenners' aan te duiden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2378 | |
|
![]() Citaat:
Jouw websites bevatten geen flintertje bewijs. Theorieën genoeg - maar zo zijn er duizenden in omloop. Dus waarom zou ik dan jouw theorieën/filosofieën voor waar moeten aannemen ? Omdat jij dat zegt ? Jij beweert dat universeel bewustzijn aan de bron zou liggen van het energie/materie-verschijnsel. Dat is een bijzonder sterke uitspraak. Sterke uitspraken vragen sterke bewijzen. Zonder bewijzen blijven sterke uitspraken... sterke uitspraken. Logisch, niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2379 | ||||
|
![]() Citaat:
Windy words, no statement. Citaat:
Het is dan ook slechts uw eigen (geconditioneerde) vooroordeel dat u van deze conclusie weghoudt of de spirituele kennis ervan intellectueel negeert. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 30 april 2007 om 12:42. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2380 | ||
|
![]() Citaat:
Integendeel, ik heb enkel die van jou gerelativeerd. Dat heeft niets te maken met sterke uitspraken, maar met een kritische geest. Citaat:
Persoonlijk betwijfel ik wel ten zeerste dat het universum een bewustzijn heeft, om de simpele reden dat er tot op heden nog steeds geen algemeen aanvaard bewijsmateriaal hiervoor handen is. Het bewijsmateriaal leveren behoort tot de taak van de aanhangers van deze theorie. Dat is niet mijn taak. En wat is dat trouwens, “bewustzijn” ? Vraag dit aan honderd mensen, en je hebt honderd verschillende antwoorden. |
||
![]() |
![]() |