![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De uitvaartplechtigheid van Karel Dillen vindt volgende zaterdag plaats
in de kathedraal van Antwerpen om 11.00 u. Elke nationalist die een laatste huldeblijk wil brengen aan deze grote Vlaming wordt uitgenodigd om aanwezig te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik voorspel een volle kathedraal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Zonder vlaggen, hoop ik. Kerk en politiek moeten gescheiden blijven.
Was dit trouwens een katholiek??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 april 2007 om 15:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Willen ze hem in de hemel binnenkrijgen?... De grote baas aldaar is wel Joods...
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En om hem te pesten ook moslim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() En om hem te pesten ook moslim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ja, god staat boven elke dualiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Als Alexandra Colen daar is zal die jaloers zijn op dat volle heiligdom...
Laatst gewijzigd door Bhairav : 30 april 2007 om 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Of bent u nu weer zo ambigu als gebruikelijk?
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() "Waar waren zijn vrienden?"
Freddy Van Gaever was de voorbije maanden een van de trouwste bezoekers van de vrijdag overleden VB-stichter Karel Dillen. "Van zijn vele oude vrienden heb ik in het ziekenhuis niemand gezien", zegt hij met spijt. Freddy Van Gaever over het einde van Karel Dillen Vlaams parlementslid Freddy Van Gaever ging Karel Dillen de jongste maanden om de twee dagen bezoeken in de Antwerpse Eeuwfeestkliniek, en de laatste week ook bij dochter Marijke Dillen thuis. "Omdat Karel geen operaties had ondergaan, mocht hij naar huis om te sterven. Hij werd gevoed met een baxter en drie keer per dag kwam er een verzorgster langs." "De familie heeft voor hem gedaan wat ze kon, maar dat kan ik niet zeggen van zijn vele kennissen uit de Vlaamse beweging: de VVB, het ANZ, de partij en al die andere organisaties voor wie hij toch een icoon was", zegt Van Gaever teleurgesteld. "Ik weet dat Frank Vanhecke en Filip Dewinter nog afscheid zijn komen nemen, maar ik heb tijdens mijn vele bezoeken nooit iemand gezien. Dat stoort me. Karel Dillen was de oprichter van de grootste partij van het land, vroeger sprak hij op manifestaties met duizenden mensen. En nu was er van al zijn vrienden en relaties niet veel meer over. Ik hoop dat aan mij nog een paar mensen zullen denken, wanneer mijn einde nadert." Sterk hart "Ik kende Karel Dillen al dertig jaar", vertelt Van Gaever. "In het begin was hij nog kassier bij Renault in Antwerpen. Een gewone boekhouder zonder universitair diploma, maar wel een zeer correcte man. Hij stak al zijn geld in zijn idealen en hij vroeg mij als ondernemer om hem te steunen. Ik herinner me nog dat zijn echtgenote op zaterdagochtend bij mij thuis allerlei artikelen kwam halen, met de kleine Marijke en Koen. Alles kon dienen als prijs voor de tombola op het bal van de jonge partij: puzzels, vulpennen, wijn, ballonnen, maquettes van vliegtuigen... Zelf had Karel geen tijd om langs te komen, want hij moest overal in het land gaan spreken. Later vertrok ik naar het buitenland en zagen we elkaar veel minder. Tot Filip Dewinter mij vroeg om in de partij te stappen." "Toen Karel vorig jaar ziek werd, herkende ik hem bijna niet meer. Je kon nog wel met hem praten, hoewel dat heel moeizaam ging. De jongste tijd was hij niet meer bij kennis. Hij was graatmager geworden en lag op het laatst echt naar adem te snakken. Maar hij had een sterk hart. Voor hem ben ik blij dat zijn lange lijdensweg voorbij is." Karel Dillen wordt zaterdag 5 mei om 11u ten grave gedragen in de Antwerpse kathedraal. Publicatie: Gazet van Antwerpen Kijk hoe Van Gaever aanklaagt dat de oude Dillen voor zijn gewezen "vrienden" (die nu aan de vetpotjes zitten) afgeschreven was... al jaren dood en begraven ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Roem is zo vergankelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist.
Toen Leopold , als tweede zoon van Leopold I en Koningin Louise-Maria , het levenslicht zag, was hij meteen de troonopvolger. Een jaar voordien was Louis-Philippe , zijn broertje van amper 10 maanden oud, overleden. De juichende Belgische bevolking had zich niet kunnen inbeelden dat de latere Koning Leopold II de minst populaire vorst ooit zou worden ..Niemand had zich inderdaad kunnen voorstellen dat zijn onderdanen de lijkstoet op de dag van zijn begrafenis zouden beschimpen en uitjouwen !
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vraag dat maar aan pasgeboren baby's die sterven voor ze gedoopt zijn! Ahnee, da's pas aangepast volgens de paus...
![]() Ik denk dat er de dagen voor en na ook nog wel wat begrafenissen zijn, ik stel voor dat jullie die ook allemaal afschuimen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is je conclusie die schurftig is. ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs meer dan ik mij kon inbeelden toen ik de deur dicht trok. ![]() En weet je, in een persoonlijk gesprek met Dillen gaf hij in 1995 toe de zaak niet meer in de hand te hebben. Hij haalde onmachtig zijn schouders op, ik kreeg de indruk dat het hem allemaal niet meer zoveel kon schelen. |
|
![]() |
![]() |