Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2007, 14:41   #1
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard Uitvaartplechtigheid van Karel Dillen

De uitvaartplechtigheid van Karel Dillen vindt volgende zaterdag plaats
in de kathedraal van Antwerpen om 11.00 u.

Elke nationalist die een laatste huldeblijk wil brengen aan deze grote Vlaming wordt uitgenodigd om aanwezig te zijn.
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 14:45   #2
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Ik voorspel een volle kathedraal.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 14:53   #3
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Zonder vlaggen, hoop ik. Kerk en politiek moeten gescheiden blijven.

Was dit trouwens een katholiek???
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 15:04   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De 'natie' die de Belgische grondwet schreef bestond nochtans uitsluitend uit politiek en kerk.

Citaat:
Was dit trouwens een katholiek???
Allicht niet. Katholieken zijn enkel degenen die door God zelve gezonden werden om op de Belgischen troon te zitten.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 april 2007 om 15:05.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 15:16   #5
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
in de kathedraal van Antwerpen.
Willen ze hem in de hemel binnenkrijgen?... De grote baas aldaar is wel Joods...
Oud 30 april 2007, 15:26   #6
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

En om hem te pesten ook moslim.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 15:31   #7
Bhairav

Standaard

Oud 30 april 2007, 15:39   #8
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Die kerel beraamt dan aanslagen tegen zichzelf?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 15:54   #9
Bhairav

Standaard

Ja, god staat boven elke dualiteit.
Oud 30 april 2007, 17:29   #10
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
idd.
Oud 30 april 2007, 17:41   #11
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Als Alexandra Colen daar is zal die jaloers zijn op dat volle heiligdom...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 30 april 2007 om 17:41.
Oud 30 april 2007, 17:49   #12
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dus u keurt de herderlijke brieven af van o.a. kardinaal van Roey tegen Vlaanderen af. Of Danneels als dat recenter is...

Of bent u nu weer zo ambigu als gebruikelijk?
Oud 30 april 2007, 18:16   #13
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

"Waar waren zijn vrienden?"

Freddy Van Gaever was de voorbije maanden een van de trouwste bezoekers van de vrijdag overleden VB-stichter Karel Dillen. "Van zijn vele oude vrienden heb ik in het ziekenhuis niemand gezien", zegt hij met spijt.
Freddy Van Gaever over het einde van Karel Dillen

Vlaams parlementslid Freddy Van Gaever ging Karel Dillen de jongste maanden om de twee dagen bezoeken in de Antwerpse Eeuwfeestkliniek, en de laatste week ook bij dochter Marijke Dillen thuis. "Omdat Karel geen operaties had ondergaan, mocht hij naar huis om te sterven. Hij werd gevoed met een baxter en drie keer per dag kwam er een verzorgster langs."

"De familie heeft voor hem gedaan wat ze kon, maar dat kan ik niet zeggen van zijn vele kennissen uit de Vlaamse beweging: de VVB, het ANZ, de partij en al die andere organisaties voor wie hij toch een icoon was", zegt Van Gaever teleurgesteld. "Ik weet dat Frank Vanhecke en Filip Dewinter nog afscheid zijn komen nemen, maar ik heb tijdens mijn vele bezoeken nooit iemand gezien. Dat stoort me. Karel Dillen was de oprichter van de grootste partij van het land, vroeger sprak hij op manifestaties met duizenden mensen. En nu was er van al zijn vrienden en relaties niet veel meer over. Ik hoop dat aan mij nog een paar mensen zullen denken, wanneer mijn einde nadert."

Sterk hart

"Ik kende Karel Dillen al dertig jaar", vertelt Van Gaever. "In het begin was hij nog kassier bij Renault in Antwerpen. Een gewone boekhouder zonder universitair diploma, maar wel een zeer correcte man. Hij stak al zijn geld in zijn idealen en hij vroeg mij als ondernemer om hem te steunen. Ik herinner me nog dat zijn echtgenote op zaterdagochtend bij mij thuis allerlei artikelen kwam halen, met de kleine Marijke en Koen. Alles kon dienen als prijs voor de tombola op het bal van de jonge partij: puzzels, vulpennen, wijn, ballonnen, maquettes van vliegtuigen... Zelf had Karel geen tijd om langs te komen, want hij moest overal in het land gaan spreken. Later vertrok ik naar het buitenland en zagen we elkaar veel minder. Tot Filip Dewinter mij vroeg om in de partij te stappen."

"Toen Karel vorig jaar ziek werd, herkende ik hem bijna niet meer. Je kon nog wel met hem praten, hoewel dat heel moeizaam ging. De jongste tijd was hij niet meer bij kennis. Hij was graatmager geworden en lag op het laatst echt naar adem te snakken. Maar hij had een sterk hart. Voor hem ben ik blij dat zijn lange lijdensweg voorbij is."

Karel Dillen wordt zaterdag 5 mei om 11u ten grave gedragen in de Antwerpse kathedraal.

Publicatie: Gazet van Antwerpen

Kijk hoe Van Gaever aanklaagt dat de oude Dillen voor zijn gewezen "vrienden" (die nu aan de vetpotjes zitten) afgeschreven was... al jaren dood en begraven !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 18:26   #14
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Roem is zo vergankelijk.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 19:11   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Juist.
Toen Leopold , als tweede zoon van Leopold I en Koningin Louise-Maria , het levenslicht zag, was hij meteen de troonopvolger. Een jaar voordien was Louis-Philippe , zijn broertje van amper 10 maanden oud, overleden.
De juichende Belgische bevolking had zich niet kunnen inbeelden dat de latere Koning Leopold II de minst populaire vorst ooit zou worden ..Niemand had zich inderdaad kunnen voorstellen dat zijn onderdanen de lijkstoet op de dag van zijn begrafenis zouden beschimpen en uitjouwen !
Oud 30 april 2007, 19:17   #16
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ja, god staat boven elke dualiteit.
Vraag dat maar aan pasgeboren baby's die sterven voor ze gedoopt zijn! Ahnee, da's pas aangepast volgens de paus...

Ik denk dat er de dagen voor en na ook nog wel wat begrafenissen zijn, ik stel voor dat jullie die ook allemaal afschuimen

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 19:54   #17
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht

Freddy Van Gaever was de voorbije maanden een van de trouwste bezoekers van de vrijdag overleden VB-stichter Karel Dillen. "Van zijn vele oude vrienden heb ik in het ziekenhuis niemand gezien", zegt hij met spijt.

Vlaams parlementslid Freddy Van Gaever ging Karel Dillen de jongste maanden om de twee dagen bezoeken in de Antwerpse Eeuwfeestkliniek, en de laatste week ook bij dochter Marijke Dillen thuis. "Omdat Karel geen operaties had ondergaan, mocht hij naar huis om te sterven. Hij werd gevoed met een baxter en drie keer per dag kwam er een verzorgster langs."

"De familie heeft voor hem gedaan wat ze kon, maar dat kan ik niet zeggen van zijn vele kennissen uit de Vlaamse beweging: de VVB, het ANZ, de partij en al die andere organisaties voor wie hij toch een icoon was", zegt Van Gaever teleurgesteld. "Ik weet dat Frank Vanhecke en Filip Dewinter nog afscheid zijn komen nemen, maar ik heb tijdens mijn vele bezoeken nooit iemand gezien. Dat stoort me. Karel Dillen was de oprichter van de grootste partij van het land, vroeger sprak hij op manifestaties met duizenden mensen. En nu was er van al zijn vrienden en relaties niet veel meer over. Ik hoop dat aan mij nog een paar mensen zullen denken, wanneer mijn einde nadert."

Sterk hart

"Ik kende Karel Dillen al dertig jaar", vertelt Van Gaever. "In het begin was hij nog kassier bij Renault in Antwerpen. Een gewone boekhouder zonder universitair diploma, maar wel een zeer correcte man. Hij stak al zijn geld in zijn idealen en hij vroeg mij als ondernemer om hem te steunen. Ik herinner me nog dat zijn echtgenote op zaterdagochtend bij mij thuis allerlei artikelen kwam halen, met de kleine Marijke en Koen. Alles kon dienen als prijs voor de tombola op het bal van de jonge partij: puzzels, vulpennen, wijn, ballonnen, maquettes van vliegtuigen... Zelf had Karel geen tijd om langs te komen, want hij moest overal in het land gaan spreken. Later vertrok ik naar het buitenland en zagen we elkaar veel minder. Tot Filip Dewinter mij vroeg om in de partij te stappen."

"Toen Karel vorig jaar ziek werd, herkende ik hem bijna niet meer. Je kon nog wel met hem praten, hoewel dat heel moeizaam ging. De jongste tijd was hij niet meer bij kennis. Hij was graatmager geworden en lag op het laatst echt naar adem te snakken. Maar hij had een sterk hart. Voor hem ben ik blij dat zijn lange lijdensweg voorbij is."

Karel Dillen wordt zaterdag 5 mei om 11u ten grave gedragen in de Antwerpse kathedraal.

Kijk hoe Van Gaever aanklaagt dat de oude Dillen voor zijn gewezen "vrienden" (die nu aan de vetpotjes zitten) afgeschreven was... al jaren dood en begraven !
Culien, je bent ziekelijk. Dat Van Gaever veel bij Dillen langsging is een teken van respect, maar Van Gaever woonde er niet en het lijkt me toch dat met de aandoening die Dillen had constant bezoek ook niet wenselijk was. Er zal wel contact geweest zijn met de familie vooraleer er bezoek was. Maar je conclusie is die van een schurftige hond.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 20:08   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar je conclusie is die van een schurftige hond.
Je hebt het gehoord, hé BLV?
Het is je conclusie die schurftig is.
Oud 30 april 2007, 21:15   #19
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht

Sterk hart

Het is een zeer goeie zaak dat ze u buiten hebben gekuisd bij het vb.Een zeer goeie zaak.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 22:37   #20
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt het gehoord, hé BLV?
Het is je conclusie die schurftig is.
Geen probleem Knuppel, hoe meer het VB-schorremorrie mij beschimpt hoe gelukkiger ik ben. Dag na dan, week na week, maand na maand zie ik tekens, signalen en harde feiten die aantonen hoe insmerig het vuil Blok is.
Zelfs meer dan ik mij kon inbeelden toen ik de deur dicht trok.
En weet je, in een persoonlijk gesprek met Dillen gaf hij in 1995 toe de zaak niet meer in de hand te hebben. Hij haalde onmachtig zijn schouders op, ik kreeg de indruk dat het hem allemaal niet meer zoveel kon schelen.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be