![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaams blokkers die voor de negers opkomen, ook nog niet gezien tot op vandaag.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijf maar bij de armoede bij ons en niet in afrika.
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind ze beide even erg,alleen heeft de trhead starten medische hulp nodig,en dringend !!!!!!
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arm in het rijke westen zou beter geweest zijn. ![]() Nou ja armoede is een relatief begrip natuurlijk. Als je moet vaststellen dat de meesten al niet meer willen werken voor 1200 �* 1500€/maand moeten we armoede eerst eens opnieuw inkaderen. De King was daar goed mee bezig maar heeft een bocht of twee gemist.
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Een aanvulling op het bericht van Jos Verhulst en de mythe over Chief Seattle.
'Hoe kun je de lucht bezitten?' vroeg Chief Seattle, hoofd van de Dwamish-indianen, in zijn beroemde toespraak. Deze tekst - een oervorm van ecologisch bewustzijn - ontbreekt in geen enkele 'groene' boekenkast. De authenticiteit van de redevoering is alleen niet onbetwistbaar en van sommige versies van de toespraak is aangetoond dat het een vervalsing betreft. 'Ik ben maar een wilde en ik begrijp het niet. Ik zag duizend rottende buffels in de prairie, achtergelaten door de blanke man die ze neerschoot vanuit een rijdende trein. Ik ben maar een wilde, en ik kan niet begrijpen hoe het ijzeren paard belangrijker kan zijn dan de buffel, die wij alleen maar doden om in leven te blijven,' zou de Chief hebben gezegd. Alleen reden er op het moment dat hij zijn redevoering hield, in 1854, nog geen treinen door de prairies (dat deden ze voor het eerst pas in 1869). Deze woorden zijn dan ook niet afkomstig van Chief Seattle, maar werden in 1971 geschreven door de blanke Texaanse tekstschrijver Ted Perry voor het televisieprogramma Home, onder welke titel de toespraak ook wel gepubliceerd is. Perry heeft het achteraf betreurd dat hij zijn tekst zo racistisch had gemaakt dat indianen er zichzelf in afschilderen als 'wilden'. Maar ook de niet-bewerkte versie is enigszins apocrief. Want terwijl de Chief - wiens naam niet Seattle luidde, maar Se-ath - zijn redevoering afstak in 1854, werd hij pas in 1888 opgetekend, en wel door ene Henry Smith. Van deze Smith is verder niets bekend, dus ook niet of hij de taal van de Dwamish beheerste, of dat Se-ath misschien wel Engels sprak, of hoe het met Smiths geheugen gesteld was. Wel staat vast dat Se-ath in elk geval niet in de buurt van de prairie met haar onafzienbare bizonkudden heeft gewoond.
"Als een menselijke maatschappij het recht van de sterkste wil uitschakelen om menselijker wetten te scheppen, dan moet ze eerst maar bewijzen dat ze daar sterk genoeg voor is." Legh Freeman op de vooravond van de strafexpeditie naar Julesburg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Honger
In 1887 brachten Italiaanse priesters een schip met Italiaanse koeien en stieren naar Oostelijk Afrika. Daarmee importeerden ze een vorm van mond- en klauwzeer die 90 procent van de Oost-Afrikaanse veestapel uitroeide. Heel Oostelijk Afrika werd in een klap bedreigd door de hongersnood. De mythe van de natuurrampen als oorzaak van honger en armoede in Afrika was geboren. Was dit maar een geïsoleerd geval geweest. Dan had het misschien allemaal nog wel meegevallen. Maar overal waar blanke kolonisten hun sporen trokken, namen ze in hun kielzog hun superieur geachte vee en voedsel gewassen mee. Grondstoffen uit de gekolonialiseerde landen vulden de ruimen van de schepen op de terugreis. Eeuwen van intensieve westerse bemoeienis met de landen van de Derde Wereld later, staan miljoenen daar oog in oog met de hongerdood. Beelden van hongerbuikjes, droge steppen en verpieterde akkers vormen een regelmatige vulling van de beeldbuis. De in het oog springende structuren van onderdrukking en uitbuiting zijn echter eenvoudig uit het beeld gezapped. Armoede en honger zijn ogenschijnlijk ontworteld, hun oorzaken gereduceerd tot te weinig regen, te veel kinderen en domme boeren. "De Afrikaanse landbouw is achterlijk" stelde Aart de Zeeuw, de Nederlandse voorzitter van de landbouwcommissie van de General Agreements on Tarrifs and Trade (GATT). (Onze Wereld, december 1987) Het is precies deze racistische superioriteitsgedachte die de weg heeft geplaveid voor eeuwen van uitbuiting en onderdrukking. Boeren en boerinnen van de Derde Wereld kennen landbouwstructuren die waren gebaseerd op een in de loop der eeuwen opgedane de doorgegeven kennis over plantensoorten, -variëteiten en landbouwmethodes. Er bestonden verschillende soorten granen en zaden, bruikbaar voor nattere of drogere periodes. De landbouw was zelfvoorzienend, gericht op de plaatselijke voedselvoorziening, aangepast aan de plaatselijke omstandigheden en sociale structuren. Nagenoeg alle cultuurgewassen waar mensen zich mee voeden zijn afkomstig uit de tropische en subtropische gebieden van de wereld. De 'oer-Hollandse' pieper is geen ontdekking van Vincent van Gogh, maar komt uit de Andes. Van deze rijke en zelfvoorzienende structuren is inmiddels niet veel meer over. De Europese overheersers namen niet alleen hun eigen gewassen en methodes mee, maar schoven ook de plaatselijke gebruiken achteloos terzijde. Ze roofden planten weg en gingen die thuis exploiteren. Ze legden de landen een landbouwmodel op dat was gericht op de westerse behoeften. Het zijn deze structuren die honger veroorzaken. In de gehele wereld wordt meer dan voldoende geproduceerd om de bevolking te voeden. Tachtig procent van al die grondstoffen wordt echter opge slokt door 20 procent van de mensheid, woonachtig in het rijke Noorden. Honger is het resultaat van de economische oorlogvoering van het Noorden tegen het Zuiden. bron:http://www.gebladerte.nl/00433p25.htm
![]() |
#30 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk was er rijkdom en welvaart in Afrika voor de kolonisatie. Nooit gehoord van Timboektoe, Zanzibar, het koninkrijk Ghana, het koninkrijk Songhai, het Koninkrijk Kongo, Groot Zimbabwe (vermoedelijk een Shona sprekend rijk). Het waren stuk voor stuk rijke, uitgebreide koninkrijken die bloeiende handel dreven en hoog ontwikkeld waren. In Mali, Ghana, Zanzibar, Zimbabwe en bijvoorbeeld Timboektoe vind je daar tot op de dag van vandaag de sporen van. Timboektoe was een grootstad, lang voor de kolonisatie. Over Mail lees je bijvoorbeeld Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laat ons eerlijk zijn: dit soort uitspraken zijn onversneden stereotiepen en geschiedkundige onzin waar het racisme zich op baseert. Toen de Afrikaanse Koninkrijken hun hoogtepunt beleefden, woonden de mensen hier nog in grotten, hutten in de moerassen en bestreden ze elkaar hier ook met speren en spiesen. Het buskruit is geen Westerse uitvinding, he beste vriend. Het is duidelijk dat de meeste mensen geen benul hebben van de rijke Afrikaanse geschiedenis en dat voor hen die geschiedenis begint met de kolonisatie. Alsof de mensen daarvoor geen staten hadden, geen cultuur, geen rijkdom, geen kunst, geen landbouw en geen technologie. De kolonisatie heeft veel daarvan vernietigd en de kennis over die geschiedenis werd door de kolonisatoren natuurlijk niet verspreid maar juist vernietigd. Ze paste namelijk niet in het beeld dat de kolonisatoren van zichzelf wensten op te hangen.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 1 mei 2007 om 09:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zeg, het groot licht laat van zich horen.
Gewoonweg herhalen wat uw ekstreem-linkse voorgangers-broeders in mekaar gestoken hebben om u wat wereldgeschiedenis en wereldinzicht te geven, volstaat niet hoor. Het verwondert me stevig dat ge in je rijtje niet de farao's van Egypte opsomt. Egypte is ook nog Afrika hoor. Maar naar mijn normen - en zeker niet de jouwe -, en zelfs in het licht van dien tijd, was het daar leuk werken aan die piramides ..... veronderstel ik zo maar. Vooraleer gij uw eigen "kursussen van uw partijtje" hier kopieert: lees nog eens de titel van de draad en vooral het openingsbericht: het gaat over de gevolgen van het invoeren van het rauwe kapitalisme .... Houdt dus uwe zever over het rijk van Ghana maar voor uzelf en uw partij-leraren-propagandisten-hersenspoelers.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Jos Verhulst
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() voor de kolonisatie bezaten de boeren in het zuiden veelal hun eigen land en cultiveerden daarop de dieren en gewassen die ze nodig hadden om te kunnen leven.
nu zijn deze gronden voornamelijk eigendom van enkele geestelijk gestoorden die hun volk verraden en onder één hoedje spelen met het kapitalisme. het kapitalisme verleende hen namelijk het recht om grond en grondstoffen te bezitten in onbeperkte hoeveelheden. het land waarop ze vroeger hun eten verbouwden daar wordt nu onze koffie, thee, tabak, cacao en andere welvaartsziekten verwekkende gewassen verbouwd. De boeren die vroeger van nature hun land bezaten mogen nu als ze braaf zijn en braafjes buigen voor de bezitters van hun land aldaar gaan werken voor een loon waarmee ze minder kunnen kopen dan wat ze vroeger zelf voor eigen gebruik konden verbouwen. een ander heel treffend voorbeeld is het grote tanganyakameer dat barstensvol zit met victoriabaars ( cfr zie de film darwins nightmare ) de autochtone bevolking vist er op victoriabaars en werkt er in de visfabrieken waar ze de vis voor de rijke westerlingen mogen filleren, inpakken en in het vliegtuig laden. met het loon dat ze hiervoor krijgen kunnen ze zich vervolgens amper de rotte overschot van de vis kopen. een visgraat waar nog een kop aan zit is voor deze mensen een waar feestmaal.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2007 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() indien de angolezen echt baas in eigen land waren dan zouden ze de expolitatierechten voor hun diamantmijnen kunnen verkopen per opbod.
de opbrengt zouden ze dan onder alle angolezen gelijkelijk kunnen verdelen in de vorm van een onvoorwaardelijk basisinkomen dat basisinkomen dat men zodoende kan verdelen moet ruimschoots voldoende kunnen zijn om honger en armoede voor alle angolezen uit te sluiten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2007 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() in taiwan is er een einde gekomen aan de armoede doordat de staat de gronden waarvan 90 percent in handen was van een aristocratie heeft teruggekocht en aan de bevolking gratis heeft uitgedeeld.
vrij recent bestaat er echter terug armoede in taiwan alle grond is namelijk uitgedeeld inmiddels
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2007 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() taiwan kan vermijden dat armoede opnieuw opkomt door aan de mensen die destijds grond kregen nu pacht te vragen ( ze kunnen dat nu makkelijk betalen zonder er arm van te worden ).
met deze pacht kan men een onvoorwaardelijk basisinkomen uitdelen dat garandeert dat ook de nieuwgeborenen zichzelf een gebruiksrecht op een stuk grond kunnen verwerven.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2007 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() In plaats van het over de armoede in eigen land te hebben, kunnen we idd beter over Afrika een topic opstarten...
Dat is gemakkelijker... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
die oorzaak is zowel in het zuiden als bij ons dezelfde - namelijk het onbeperkte eigendomsrecht op grond en natuurlijke hulpbronnen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() daarstraks langs de bank geweest met een heus businesplan om een eigen zaak te starten.
kort gezegd heeft de bankdirecteur mij verzekert dat ik geld kan lenen voor elk project dat ik zou opzetten mits ik daarvan telkens een contract kan voorleggen waaruit blijkt dat mijn winst meer bedraagt dan de afbetaling. probleem is echter dat ik een bedrijfsruimte moet hebben - een plaats waar ik mijn bedrijf kan vestigen ( met de zekerheid dat ik binnen drie jaar ofzo niet terug moet opkramen ) ander probleem is dat er vrijwel geen mogelijkheid meer is, vandaag de dag om zonder kapitaal van niks iets op te bouwen. als ik begin als zelfstandige dan moet ik van dag één van mijn activiteit kunnen leven want verlies onmiddelijk mijn volledige uitkering. er is geen mogelijkheid voorzien waarbij deze bvb naarmate ik een eigen inkomen opbouw wordt afgebouwd. tijdens mijn rechtenstudies stak ik op dat de vrije markt streeft naar wat men noemt de volkomen concurrentie om tot een volkomen concurrentie te kunnen komen waarbij de consument de beste kwaliteit aan de laagste prijs krijgt zijn er een aantal voorwaarden. één van de belangrijkste voorwaarden is dat alle actoren toegang hebben tot de vrije markt. Iedereen moet kunnen concurren en hoe meer concurrenten hoe betere producten voor betere prijzen. probleem is dat men echter om te kunnen deelnemen aan de vrije markt over kapitaal moet beschikken. Dit is geen expliciete ( uitgesproken ) voorwaarde maar wel een impliciete. punt is dat globalisme monopolisme impliceert en de grootste vijand van de vrije markt is monopolisme
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja wie zich er tussen wil mengen heeft wel zulke gedachten.
Eenmaal gevestigd hebben ze steeds een ander verhaal. t' is een beetje gelijk loon trekken, da's ook altijd een ander verhaal dan het te kunnen betalen.