![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Koop jij stickers van het Rode Kruis? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 48,28% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 51,72% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is niet dat men rap even kan testen of bloed veilig is of niet. Dat kan pas betrouwbaar gebeuren na 6 maand! Met andere woorden, wil je onze bloedbank vergiftingen, zoek u een homopartner met HIV, en ga in de maanden erop maar veel bloed geven. Niemand zal het ontdekken tot degene die een transfusie heeft gekregen plots HIV heeft. Je hoort daar niet zoveel van omdat ze de mensen niet willen bang maken. Maar jaarlijks krijgen een tiental mensen HIV-besmet bloed dat clean werd geacht.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 3 mei 2007 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarenboven kunnen hetero's net zoveel kans hebben om HIV te hebben dan homo's. Buiten statistiek is er geen enkele reden om een groep uit te sluiten. Het is niet mijn bedoeling om de bloedbank te gaan vergiftigen. Ik vind het onzin om puur op seksuele voorkeur uit te gaan. Hetero's die iedere week een andere partner hebben mogen wel bloed geven. En trouwens: als ik aanduid op die vragenlijst dat ik homo ben, mag ik het niet geven (ik ben dus hetero) en als Raf aanduidt dat ie hetero is, mag ie wel bloed geven. MAW: die regel is dikke zever. Je moet me trouwens die site es geven waar homo's beweren dat HIV niet erger is dan suikerziekte. Ik ben er alleszins niet mee eens. Ook de bron waar dat staat dat homo's bijna alle besmettingen op zich nemen. Ze zullen relatief gezien wel hoger staan, maar "bijna alle"... PS: het kan veilig na 3 maanden ipv 6 maanden. Je loopt een paar jaar achter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||||
|
![]() Citaat:
HIV besmet bloed heeft maar 1 bestemming. Het wc. Citaat:
Verschillende factoren spelen immers mee bij besmetting: In't kort 1- hiv MOET door een slijmlaag. Het kan niet door de huid 2-besmettingskans is afhankelijk van de hoeveelheid aan viruskopijen. In zaad is dit aantal zeer hoog. In vaginaal vocht zeer gering. 3-Zowel bij het mannelijk als het vrouwelijk geslachtsorgaan is blootgestelde slijmlaag bijzonder klein. dit betekent: -voor heteroseksuele contacten -Voor de man Vermits in het vaginaal vocht sowieso al weinig viruskopijen zitten, is de kans van overdracht van een besmette vrouw op een onbesmette man heel gering. Voor een eenmalig contact zelfs verwaarloosbaar. Deze besmettingkans gaat echter waarschijnlijker worden naarmate men contacten blijft hebben. Concreet zal een man door een eenmalig contact geen HIV oplopen, maar wel na maanden relatie. -Voor de vrouw Omdat in zaad veel meer hiv zit, en het zaad ook achterblijft bij de vrouw is een overdracht van een besmette man op een onbesmette vrouw groter. De vuistregel is dat deze kans dubbel zo groot zou zijn dan bij vrouw->man. Maar ook hier is de kans op besmetting bij een eenmalig contact gering. -Voor homoseksuele contacten -tussen vrouwen Onbestaand. -tussen mannen Omdat de endeldarm al vanaf enkele centimeter volledig overgaat in een slijmlaag is de kans op overdracht van een besmette man op een onbesmette man waarbij deze laatste gepenetreerd wordt bijna 100%. Omdat het zaad zoveel hiv bevat, en dit alle mogelijkheid heeft om door de endeldarmwand in het lichaam te komen. Voor de man die de penetratie voert is de kans groter dan bij heterosekseel contact omdat de slijmlaag van de endeldarm gemakkelijk kan scheuren en bloeden. De overdracht van besmet bloed is moeilijk in te schatten, omdat het aantal kopijen in bloed sterk afhankelijk is van de stadia van de ziekte (kan gaan van bijna geen kopijen tot bijzonder veel). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je loopt kennelijk een paar jaar voor
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 3 mei 2007 om 23:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus relatieve grote zekerheid na drie maanden, bij uitzonderlijke gevallen pas na 6 maanden. Ook dit artikel geeft me hier op gelijk: http://www.oradio.be/nieuws_detail.php?record=1402 Laatst gewijzigd door DaBlacky : 3 mei 2007 om 23:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() [QUO
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
Bij een bloedtransfusie ga je niet willen weten of het bloed dat je krijgt waarschijnlijk wel veilig zal zijn. Maar wel dat het dat zeker is. Ik heb niet gezegd dat het onverantwoord is om die test na 3 maand te doen, maar een tweede test na 6 maand blijft noodzakelijk. Vermits de kans op HIV klein is (tenzij bij homoseksueel contact), is er niet zoeits als het verwaarlozen van die kleine kans dat je traag antistoffen aanmaakt. Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is evident dat ik het Rode Kruis steun: er zijn talloze mensen die deze organisatie dagelijks nodig hebben (hulp bij manifestaties, ontlenen van hulpgoederen, ...). Ze verrichten concrete actie dichtbij huis waarbij het voornamelijk draait om vrijwilligers: zoiets verdient terecht lof.
PS1: prinses Astrid krijgt geen enkele vergoeding voor haar voorzitterschap PS2: Dit is quatsch, and you know it. Homo's zijn nu eenmaal een grotere risicogroep dan hetero's.
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Statistiekjes interesseren me niet, Turkje. Met cijfers kan je alles en niets "bewijzen". Een kandidaat-bloedgever moet persoonlijk doorgelicht worden op zijn geschiktheid om bloed te geven en niet op zijn lidmaatschap van een minderheidsgroep.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Persoonlijke doorlichting, prachtig. Hoe wilt u concreet iemands monogaam-zijn testen? Een verborgen camera die persoon 6 maanden lang laten volgen? Dat zou misschien wel eens 99% zekerheid kunnen geven, inderdaad. 3. Die minderheidsgroep staat zeer gekend om zijn lossere relatieverbanden, ook dat is een feit. En er zijn maar zeer weinig homo's die dat gaan tegenspreken ook, trouwens.
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En terecht. Ik spreek dat evenmin tegen. Dat betekent evenwel niet dat er geen homoseksuelen zijn die wèl al jarenlang monogaam zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]() In een tijdperk waarin homoseksualiteit maar niet aanvaard raakt ondanks de erg politiek correcte aard moeten zelfs de realistische maatregelen het ontgelden als discriminatie & homohaat. jaja... zelfs de mensen van het rode kruis. Al vraag ik me af of deze zelfde radicale homoactivisten de rode kruis-plijster zouden weigeren als ze een verwonding hebben opgelopen op een of andere festiviteit. Als je sommigen hier leest denken ze eerder van liever geen rood kruis, dan een rood kruis dat haar bloeddonoren moet selecteren. Misschien een idee voor die nieuwe actie van Van Brempt. Een grote boycot
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. "Persoonlijke benaderingen", hoe goed bedoeld ook, zijn niet realistisch wanneer je met zulke aantallen zit te werken. Een verzekeringsmaatschappij zal ook niet een medewerker een paar maand met mij mee laten rijden om te bepalen hoe hoog mijn premie zal zijn... Integendeel zal ik een bedrag moeten betalen afhankelijk van de groep waar ik toe behoor.
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Sommigen zien in alles discriminatie en haat, ze hoeven daarvoor geen homo te zijn (voorbeelden te over op dit forum me dunkt).
![]() |