Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2007, 14:49   #241
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Van mij ook. De linksen schermen met het feit dat het niet genoeg afschrikkend werkt, oké. Anderzijds maakt het wel plaats in de gevangenissen en schrapt het een groot deel van het budget, als we de hopeloze psychopathen uit hun leiden kunnen verlossen.
Dat geld kunnen we dan misschien investeren in kleine kruimeldieven, die we misschien van erger kunnen behoeden.
enkel bedenkingen op een rij:
1) ik vermoed dat zelfs de vurigste aanhanger van de doodstraf niet lichtelijk over een executie zal beslissen en de nodige check and balances zal invoeren: maw een zeer zware procedure om zeker alle mogelijke fouten te vermijden: dat betekent ook een zeer lange hechtenis tijd. (cfr de lange tijd dat veroordeelden in de death row zitten in de VS). Daar valt dus geen 'besparing' te verwachten.

2) over de VS gesproken: werkt die afschrikking echt: een enorm aadeel van de bevolking zit er in de nor...
3) over naar Belgie: de overgrote meerderheid van de gevangenen zittenofwel in voorhechtenis (zijn dus nog niet veroordeeld) of zitten daar voor veel kleinere misdaden dan moord. maw: nagenoeg niemand komt in aanmerking voor de doodstraf, dus ook daar geen besparing.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 14:51   #242
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En het is belachelijk om te denken dat wapens zo'n zaken kunnen voorkomen of dat ze je zullen toelaten je te verdedigen.
Dit is nu toch te absurd voor woorden? Mensen mogen geen verdediging bij zich hebben, dat helpt toch niets. Men moet zich maar laten bestelen en, in het slechtste geval, laten vermoorden Wat voor links-defaitistische praat is me dat, en hoe komt iemand erop zo'n praat uit te slaken? Extreem-links is ziekelijk.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 14:54   #243
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Dit is nu toch te absurd voor woorden? Mensen mogen geen verdediging bij zich hebben, dat helpt toch niets. Men moet zich maar laten bestelen en, in het slechtste geval, laten vermoorden Wat voor links-defaitistische praat is me dat, en hoe komt iemand erop zo'n praat uit te slaken? Extreem-links is ziekelijk.
Nee, niet ziekelijk, maar sitting duck. Door hun eigen principes zijn ze met andere woorden een mooi doel voor criminelen van allerlei pluimage. Een slachtoffer dat niets tegen je zal ondernemen, is de droom van elke crimineel.
Oud 5 mei 2007, 14:56   #244
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat een je als 18-jarig meisje de kans hebt om een busje pepperspray te gebruiken tegen een veel sterkere man? Die heeft dat busje al lang vast voor je het kan gebruiken. En dan heeft hij een wapen (extra). Tenzij je natuurlijk permanent wil rondlopen met een busje pepperspray in de hand en de vinger op de spuitknop. En dan nog... Maar euh voor zo'n wereld bedank ik in ieder geval. Waar je daar uit afleidt dat je dan maar gewillig moet ondergaan, is mij een raadsel...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 14:58   #245
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
enkel bedenkingen op een rij:
1) ik vermoed dat zelfs de vurigste aanhanger van de doodstraf niet lichtelijk over een executie zal beslissen en de nodige check and balances zal invoeren: maw een zeer zware procedure om zeker alle mogelijke fouten te vermijden: dat betekent ook een zeer lange hechtenis tijd. (cfr de lange tijd dat veroordeelden in de death row zitten in de VS). Daar valt dus geen 'besparing' te verwachten.
Enkele jaren in death row, of de rest van je leven, scheelt enkele jaren en enkele miljoenen.

Citaat:
2) over de VS gesproken: werkt die afschrikking echt: een enorm aadeel van de bevolking zit er in de nor...
Als het over latino's, zwarten en andere meestal niet-blanken gaat, kan je gelijk hebben.

Citaat:
3) over naar Belgie: de overgrote meerderheid van de gevangenen zittenofwel in voorhechtenis (zijn dus nog niet veroordeeld) of zitten daar voor veel kleinere misdaden dan moord. maw: nagenoeg niemand komt in aanmerking voor de doodstraf, dus ook daar geen besparing.
We hebben minder volk dan in de VS, dus ook minder criminelen. Dat klopt, maar ... 1 Dutroux of 1 Fourniret maakt al veel verschil. Kom me nu niet vertellen dat dit mensen zijn, die iemand zal missen.
Oud 5 mei 2007, 15:00   #246
Boadicea

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat een je als 18-jarig meisje de kans hebt om een busje pepperspray te gebruiken tegen een veel sterkere man? Die heeft dat busje al lang vast voor je het kan gebruiken. En dan heeft hij een wapen (extra). Tenzij je natuurlijk permanent wil rondlopen met een busje pepperspray in de hand en de vinger op de spuitknop. En dan nog... Maar euh voor zo'n wereld bedank ik in ieder geval. Waar je daar uit afleidt dat je dan maar gewillig moet ondergaan, is mij een raadsel...
1° met een busje pepperspray heb je een bereik van 3m, dus langer dan de arm van die man.

2° met de juiste techniek kan je iemand die groter en sterker dan jezelf is ook overmeesteren. Persoonlijk heb ik met de blote hand al twee gekken die me wilde verkrachten overmeesterd, maar ik heb ook leren vechten.
Oud 5 mei 2007, 15:00   #247
willem1940NLD

Standaard

Haarlak gaat ook heel aardig; een Zippo daarbij hanteren is vermoedelijk strafbaar.
Oud 5 mei 2007, 15:01   #248
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat een je als 18-jarig meisje de kans hebt om een busje pepperspray te gebruiken tegen een veel sterkere man?
Defaitisme.

Citaat:
Die heeft dat busje al lang vast voor je het kan gebruiken.
Defaitisme.

Citaat:
En dan heeft hij een wapen (extra).
Defaitisme.

Citaat:
Tenzij je natuurlijk permanent wil rondlopen met een busje pepperspray in de hand en de vinger op de spuitknop. En dan nog...
Simplisme en hysterie.

Citaat:
Maar euh voor zo'n wereld bedank ik in ieder geval. Waar je daar uit afleidt dat je dan maar gewillig moet ondergaan, is mij een raadsel...
Dus U heeft geen wapens op zak, want van Führer Edina mag dan niet, het heeft geen zin. U komt een groepje "jongeren" tegen die aanstalten maken om U te bestelen. Wat doet U?

Oud 5 mei 2007, 15:02   #249
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Haarlak gaat ook heel aardig; een Zippo daarbij hanteren is vermoedelijk strafbaar.
Veel vrouwen lopen zonder dat ze het weten gewapend op straat. Raak eens iemand met een naaldhak in het oog en deze verteld het ook niet na.

Maar kom, ik ken genoeg smerige trucjes, die ik hier niet uit de doeken ga doen.
Oud 5 mei 2007, 15:02   #250
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, niet ziekelijk, maar sitting duck. Door hun eigen principes zijn ze met andere woorden een mooi doel voor criminelen van allerlei pluimage. Een slachtoffer dat niets tegen je zal ondernemen, is de droom van elke crimineel.
Inderdaad. Van onze eigen regering moesten we zelfs al onze wapens inleveren. Vermoedelijk hebben al die oost-europese dievenbendes zich een kriek gelachen toen ze dat hoorden. En natuurlijk snel nog een reis met het bijhorende "gereedschap" naar België geboekt.

Oud 5 mei 2007, 15:04   #251
Boadicea

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Van onze eigen regering moesten we zelfs al onze wapens inleveren. Vermoedelijk hebben al die oost-europese dievenbendes zich een kriek gelachen toen ze dat hoorden. En natuurlijk snel nog een reis met het bijhorende "gereedschap" naar België geboekt.
Hahaha, ze doen precies of je hebt een vuurwapen nodig. De naaldhak, die ik hier boven vernoemde, is al zoiets.
En nee, ik draag deze dingen, die men in het Engels "stiletto heels" noemt, niet, want ik kan er geen pas op verzetten.
Oud 5 mei 2007, 15:07   #252
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Veel vrouwen lopen zonder dat ze het weten gewapend op straat. Raak eens iemand met een naaldhak in het oog en deze verteld het ook niet na.

Maar kom, ik ken genoeg smerige trucjes, die ik hier niet uit de doeken ga doen.
Inderdaad; bovendien kunnen vrouwen door hun bouw, gemakkelijker dan mannen, goed hoog leren schoppen.
Oud 5 mei 2007, 16:07   #253
Groentje-18

Standaard

Toen ik het nieuws hoorde kreeg ik werkelijk kippenvel. De feiten zijn zo gruwelijk en shoquerend dat ik ze nu nog niet vatten kan.
Ik heb dan ook even gewacht met het plaatsen van een reactie, omdat emoties meer dan de bovenhand namen en ik daardoor niet deftig zou reageren, maar bon.

De enigste uitweg voor ons, niet rechtstreeks betrokkenen die door deze gruwel zijn opgeschrikt, is dan, er proberen niet te lang bij stil te staan... Wij kunnen die optie eventueel kiezen en zo de gebeurtenissen naar een achterkamertje in onze hoofd proberen te verdringen tot de tands des tijds eraan begint te knabbelen. Voor ons is zelfs deze optie kiezen moeilijk, want zoiets verban je niet zomaar uit je geheugen en steeds maar weer opnieuw komen walging, geshoktheid, angst en duizenden vragen naar boven. Maar haar naasten hebben deze verdringoptie zelfs geheel niet. Want hoe geschokt en zelfs secundair getraumatiseerd zowat heel Vlaanderen en zelfs België, degenen met een greintje menselijkheid en empathie toch, ook mag zijn, tenslotte zijn hier mensen een geweldige dochter, goede vriendin, toffe klasgenote, ... kwijt waarvoor dit alles nog veel overweldigender en onbegrijpelijker moet zijn.
Wetende dat het niet veel zal helpen maar in de hoop dat het misschien toch een klein verschil maken kan voor iemand wil ik dan ook mij diepste steun en medeleven aan hen betuigen, moest er iemand van hun meelezen...
In ieder geval hoeven jullie je nu niet meer af te vragen waar ze is... Het is een zekerheid die maar een schrale troost zal bieden maar toch ... en kunnen jullie je nu concentreren op een mooie begrafenis zodat er op een waardige manier afscheid van haar genomen kan worden. Waarbij ik zeker weet dat heel België en al de mensen daarrond die er op de hoogte van zijn meeleven met jullie.
Verder kunnen we alleen maar hopen dat Annick niet heeft moeten afzien. En dat ze de dader spoedig mogen vinden en dat hij voor degenen die het willen weten van naaldje tot draadje uitlegt wat er allemaal is gebeurd...

Nog even enkele bedenkingen die ik had bij het lezen van de reacties hier:

De gevaren van de lichtloze nacht worden hier aangehaald. Maar angst is natuurlijk nooit een goede raadgever en als je moet gaan thuisblijven omdat er een kans van 1/1000 bestaat dat je zo'n psychopaat tegen het lijf kan lopen...
Bovendien ging ze om vier uur naar huis als ik het goed heb, en om vijf uur werd er nog een smsje gestuurd. Over vier uur weet ik het niet zeker maar om vijf: met dit mooi weer: wordt het dan al niet langzaamaan licht?

Zelfverdedigingsmethoden zijn interessant, maar als je je niet goed voelt, hoe efficiënt kan je dan daarin nog zijn?... Daarom zou ik graag een oproep willen doen,alsjeblieft, als je als meisje al niet goed voelt, ga dan zeker niet alleen naar huis. (Hiermee wil ik allesbehalve met een beschuldigende vinger naar iemand wijzen.)

Ik kan nog steeds niet geloven dat zoiets is kunnen gebeuren en dit op een paar kilometer van haar woonplaats...
Waar ik dan al helemaal niet bijkan is, moest het dan gaan om een aanrandingb, waarom heeft men of de dader er dan moord van gemaakt. Op dat eerste staan erg genoeg niet eens zo'n strenge straffen.

Wat mij nog het meest verontrust is dat de dader in se nu rustig kan aan het eten zijn, of tv kijken, of op internet checken hoever men staat, ... een gedachte die mijn haren doet overeind komen te staan.
Ik was dan ook opgelucht toen ik daarnet op de radio hoorde dat het parket heeft besloten geen informatie meer mee te delen omtrent het onderzoek, omdat de dader het nieuws ook kan volgen. Ik hoop dan ook dat iedere journalist of insider dat van harte respecteert en zijn verstand laat voorgaan op economische belangen, want zoals hier al werd aangehaald, men verkoopt natuurlijk ook graag z'n krant... Dus ik hoop dat niemand zo dom is. Het is misschien zelfs beter dat niemand op een openbaar medium zoals dit zijn ideeën, theorieën of andere blootgeeft over de dader, het ongval enzovoort, kwestie van geen ongewenste effecten te bereiken...
Oud 5 mei 2007, 16:18   #254
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Rest in peace.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 17:28   #255
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommigen zijn nu eenmaal zo simpel van geest om in de heil te geloven van een busje pepperspray.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 17:51   #256
Groentje-18

Standaard

Idd, en met naaldhakken ben je ook niet veel. Als je er iemand mee wilt trappen, en zeker als het hoog is, heeft die persoon waarschijnlijk je been vast ... of lig jij om ... Hard lopen kan je er ook niet bepaald mee. Zeker niet op zachte ondergrond want daar zak je door...
Tegen dit soort afschuwelijke daden kan je volgens mij maar één ding doen: preventie. Bv. door strengere straffen zodat potentiele daders worden afgeschrikt en door betere kennis van het verleden van zo'n dader. Zo kan je predisponerende en precipiterende factoren in kaart brengen waardoor je potentiele daders vroegtijdig kan herkennen en optreden.
Oud 5 mei 2007, 17:59   #257
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Idd, en met naaldhakken ben je ook niet veel. Als je er iemand mee wilt trappen, en zeker als het hoog is, heeft die persoon waarschijnlijk je been vast ... of lig jij om ... Hard lopen kan je er ook niet bepaald mee. Zeker niet op zachte ondergrond want daar zak je door...
Tegen dit soort afschuwelijke daden kan je volgens mij maar één ding doen: preventie. Bv. door strengere straffen zodat potentiele daders worden afgeschrikt en door betere kennis van het verleden van zo'n dader. Zo kan je predisponerende en precipiterende factoren in kaart brengen waardoor je potentiele daders vroegtijdig kan herkennen en optreden.
Voila. Inderdaad.

Ik ben zelf ook voorstander van wat meer sociale controle. De mensen moeten zich meer aantrekken van wat hun buren doen....in de goede en slechte zin.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 18:16   #258
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dit is nogal specialistisch; informeer eens bij een houd(st)er van een vechtsportschool.

Een tamelijk jonge dame op mijn vroegere werk, frêle van postuur en met dikke brilleglazen, werd door haar sportbond geroyeerd omdat zij eens in een plantsoen werd vastgegrepen en haar aanrander door de struiken heen had geslingerd, richting ziekenhuis.

Het zal niet altijd "naar wens" verlopen, maar 1 kans is meer dan geen kans.

Eén voordeel heb je sowieso al mee en dat is dat een aanvaller niet verwacht dat een vrouw zich noemenswaardig weet te verdedigen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 5 mei 2007 om 18:25.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 18:19   #259
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het is bijzonder erg dat zoiets moest gebeuren. Mijn medeleven aan de familie. Eén kleine troost hebben ze: hun dochter kan tenminste fatsoenlijk begraven worden, in tegenstelling tot de slachtoffers van de vele onopgeloste verdwijningen.
Zeer juist. Maar toch een zeer zeer schamele troost...
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 18:26   #260
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus verplicht je mij mee om tegen wil en dank de "hotelkosten" van een manneke als Dutroux mee te helpen betalen?
ja.

Citaat:
En de families Marchal, Lambreckx, Russo, Lejeune en ga zo verder ook. Is dat rechtvaardig?
ja.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be