Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2007, 09:39   #3141
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Hoo ja, dat maakt veel uit!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 10:33   #3142
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door komodo Bekijk bericht
Niks gokken.
NIST onderzoek.

Uit de mail van Kevin Ryan aan Frank Gayle van NIST :

==============quote=============================
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3]The results of your recently published metallurgical tests seem to clear things up (3), and support your team's August 2003 update as detailed by the Associated Press (4), in which you were ready to "rule out weak steel as a contributing factor in the collapse". The evaluation of paint deformation and spheroidization seem very straightforward, and you noted that the samples available were adequate for the investigation. Your comments suggest that the steel was probably exposed to temperatures of only about 500F (250C), which is what one might expect from a thermodynamic analysis of the situation.[/SIZE][/FONT]
===============================================

250 graden C.
Blijkt uit NIST onderzoek aan de verf ( deformatie en sferoidatie ).

De mail ( die Ryan z'n baan kostte ) is hier te vinden:
http://www.911truth.org/article.php?...41112144051451

Dus dat staal was helemaal niet verzwakt.

Probeer nu die kernconstructie maar een klein te praten zonder explosieven ?
Dat kost geen enkele moeite omdat deze tekst niet ondersteunt word.
De torens zijn ingestort doordat het staal wel is verzwakt en de bereikte temperaturen waren veel hoger dan 250 C. Elke graad warmer dan de normale temperatuur verzwakt het staal en zoals we allemaal gezien hebben was het warm genoeg om de torens te doen instorten.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 10:34   #3143
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
***gescheld***

***stromansargumenten***
I rest my case.

Als je ooit geïnteresseerd bent in een beleefde en inhoudelijke discussie over 9/11, met argumenten en tegenargumenten, zonder beledigingen, verzinsels, stromansargumenten, wel, laat dan iets horen, beste Akufen.
Oud 6 mei 2007, 10:34   #3144
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
illwill is het stilletjesaan geen tijd dat je toegeeft van niks op de hoogte te zijn en zomaar wat uit je nek lult?
Akufen is het stilletjesaan geen tijd dat je toegeeft van niks op de hoogte te zijn en zomaar wat uit je nek lult?
Oud 6 mei 2007, 10:36   #3145
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
illwill is het stilletjesaan geen tijd dat je toegeeft van niks op de hoogte te zijn en zomaar wat uit je nek lult?
Weet je waar het stilletjesaan tijd voor word? Dat men met de harde bewijzen naar de rechtbank stapt!
Oud 6 mei 2007, 18:29   #3146
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Als je ooit geïnteresseerd bent in een beleefde en inhoudelijke discussie over 9/11, met argumenten en tegenargumenten, zonder beledigingen, verzinsels, stromansargumenten, wel, laat dan iets horen, beste Akufen.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Weeral.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 22:45   #3147
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
I rest my case.

't Zelfde.

Hup, terug naar JREF.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 01:12   #3148
komodo
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat kost geen enkele moeite omdat deze tekst niet ondersteunt word.
Door wie niet ?
Door mij wel iig.

En door NIST.

Citaat:
De torens zijn ingestort doordat het staal wel is verzwakt en de bereikte temperaturen waren veel hoger dan 250 C.
Nee hoor.
Hoe kom je daar bij ?

Citaat:
Elke graad warmer dan de normale temperatuur verzwakt het staal en zoals we allemaal gezien hebben was het warm genoeg om de torens te doen instorten.
250 graden was lang niet voldoende daarvoor.

Dus de torens zijn niet gevalen door een te hoge staaltempratuur
van de kern.

Laatst gewijzigd door komodo : 7 mei 2007 om 01:13.
komodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 06:45   #3149
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door wie niet ?
Door mij wel iig.

En door NIST.

Nee hoor.
Hoe kom je daar bij ?

250 graden was lang niet voldoende daarvoor.

Dus de torens zijn niet gevalen door een te hoge staaltempratuur
van de kern.
Dat is jou probleem, niet het mijne.

Is gewoon zo, de gemeten temperaturen waren veel hoger dan 250 C, dat weet toch iedereen ondertussen.

De torens zijn wel gevallen door de verzwakking van het staal door te hoge temperaturen en natuurlijk ook door de inslag van het vliegtuig.
Oud 7 mei 2007, 07:01   #3150
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus de torens zijn niet gevalen door een te hoge staaltempratuur van de kern.
Juist!
Oud 7 mei 2007, 07:03   #3151
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist!
Niet juist.
Oud 7 mei 2007, 07:18   #3152
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet juist.
Volgens NIST wel.

De torens zijn niet ingestort omdat de kern het begeven heeft.
De vernietiging van enkele kern-kolommen, en de verzwakking van andere kolommen door het vuur (en aan temperaturen hoger dan 250°C) was een factor, maar niet de belangrijkste.

Ik kan geïnteresseerde lezers alléén maar de raad geven de NIST-studie effectief te lezen, niet de verkeerde en manipulatieve interpretaties die believers op het Internet verspreiden.

De studie bevat zo'n 10000 pagina's!

Een goed startpunt is de FAQ. Daar wordt oa (in punt 2) het door NIST gevonden mechanisme van instorting uitgelegd.

Wie meer details wil moet dan het hoofdverslag lezen (298 pagina's in PDF-formaat). Zo ver ben ik geraakt.

Hier vindt men dan de gedetailleerde technische rapporten die bij de studie horen. Deze heb ik wel geraadpleegd, maar niet echt van a tot z gelezen.

Wie de moeite neemt om tenminste het hoofdverslag te lezen zal vaststellen dat de kritiek van de believers op de NIST-studie vooral wijst op hun eigen onbegrip en voornamelijk bestaat uit contextloze citaten en regelrechte verzinsels.
Wie de moeite neemt om tenminste het hoofdverslag te lezen zal ook begrijpen waarom er zo weinig kritiek uit wetenschappelijke kringen komt.

Veel leesplezier ...
Oud 7 mei 2007, 08:17   #3153
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens NIST wel.

De torens zijn niet ingestort omdat de kern het begeven heeft.
De vernietiging van enkele kern-kolommen, en de verzwakking van andere kolommen door het vuur (en aan temperaturen hoger dan 250°C) was een factor, maar niet de belangrijkste.

Ik kan geïnteresseerde lezers alléén maar de raad geven de NIST-studie effectief te lezen, niet de verkeerde en manipulatieve interpretaties die believers op het Internet verspreiden.

De studie bevat zo'n 10000 pagina's!

Een goed startpunt is de FAQ. Daar wordt oa (in punt 2) het door NIST gevonden mechanisme van instorting uitgelegd.

Wie meer details wil moet dan het hoofdverslag lezen (298 pagina's in PDF-formaat). Zo ver ben ik geraakt.

Hier vindt men dan de gedetailleerde technische rapporten die bij de studie horen. Deze heb ik wel geraadpleegd, maar niet echt van a tot z gelezen.

Wie de moeite neemt om tenminste het hoofdverslag te lezen zal vaststellen dat de kritiek van de believers op de NIST-studie vooral wijst op hun eigen onbegrip en voornamelijk bestaat uit contextloze citaten en regelrechte verzinsels.
Wie de moeite neemt om tenminste het hoofdverslag te lezen zal ook begrijpen waarom er zo weinig kritiek uit wetenschappelijke kringen komt.

Veel leesplezier ...
Nist kan mij wat, zij geven een mooie uitleg maar geven geen bronnen of hoe ze aan bepaalde dingen komen. Als ze het hebben over bepaalde temperaturen zullen ze ook moeten uitleggen hoe ze aan deze waarden komen. Dat doen ze niet.

Zoals ik al eerder zei, indien het allemaal sterke bewijzen zijn...waar wacht men dan nog op?
Oud 7 mei 2007, 09:01   #3154
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Ze mogen zoveel rapporten schrivjen als ze willen ... als je de instorting ziet van WTC 1, 2 en 7 is het wel duidelijk dat eht hier niet gaat om een simpele ineenstorting ... die gebouwen spatten uiteen! En er schieten brokstukken omhoog! Da's niet instorten, maar dat zijn explosies ... net zoals de honderden ooggetuigen beweerde. Explosies inderdaad! Explosies! Als je mij hiervoor wilt afodne als een complot-theorist dan doe je dat maar, maar ik zie wat ik zie en ik denk dat iedereen voor zichzelf een kritisch meot nadenken ... hoeveel keer hebben regeringen in eht verleden al gelogen tegen hun bevolking? Inderdaad, niet de eerste keer hè .
http://www.youtube.com/watch?v=vJXcb1nj5ZM
Oud 7 mei 2007, 09:37   #3155
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis Bekijk bericht
Ze mogen zoveel rapporten schrivjen als ze willen ... als je de instorting ziet van WTC 1, 2 en 7 is het wel duidelijk dat eht hier niet gaat om een simpele ineenstorting ... die gebouwen spatten uiteen! En er schieten brokstukken omhoog! Da's niet instorten, maar dat zijn explosies ... net zoals de honderden ooggetuigen beweerde. Explosies inderdaad! Explosies! Als je mij hiervoor wilt afodne als een complot-theorist dan doe je dat maar, maar ik zie wat ik zie en ik denk dat iedereen voor zichzelf een kritisch meot nadenken ... hoeveel keer hebben regeringen in eht verleden al gelogen tegen hun bevolking? Inderdaad, niet de eerste keer hè .
http://www.youtube.com/watch?v=vJXcb1nj5ZM
Er is niets wat duidelijk makt dat het om explosieven gaat, niets mijn beste.
De gebouwen spatten uiteen? Wat moesten ze anders doen?

Waar zijn deze 100den ooggetuigen dan... wie zijn ze, wat hebben ze precies gezien of gehoord? Komt nog bij dat de geluiden van explosies van vanalles kan komen buiten explosieven om de gebouwen naar beneden te halen. En omdat je dit verschil niet kan weten door getuigenissen...is er geen zekerheid dat het zo is.
Kritisch nadenken zeg je dan zelf...awel doe het dan ook zelf ok
Oud 7 mei 2007, 10:42   #3156
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er is niets wat duidelijk makt dat het om explosieven gaat, niets mijn beste.
De gebouwen spatten uiteen? Wat moesten ze anders doen?

Waar zijn deze 100den ooggetuigen dan... wie zijn ze, wat hebben ze precies gezien of gehoord? Komt nog bij dat de geluiden van explosies van vanalles kan komen buiten explosieven om de gebouwen naar beneden te halen. En omdat je dit verschil niet kan weten door getuigenissen...is er geen zekerheid dat het zo is.
Kritisch nadenken zeg je dan zelf...awel doe het dan ook zelf ok
Maar dat doe ik ook, kritisch nadenken ... ik was op 't begin ook direct mee met het verhaal over Bin Laden ... todat ik er meer over las en zelf er begon over na te denken ... ik begrijp neit oged waarom die smiley erbij staat, niets grappigs aan. En neen, die gebouwen moeten niet uiteen spatten en in vrije val naar beneden donderen ... za moeten ineen zakken. zoals bij een pancake collapse ... niet zo erg dat alle beton tot stof wordt verpulverd ... dat is niet normaal ... bekijk volgende video's eens, dan weet je misschien wat ik bedoel:
it's gonna explode:
http://video.google.com/videoplay?do...q=wtc+exploded
bommen in de kelder:
http://www.youtube.com/watch?v=tngnIkgCbMc
truckbombs?
more explosions:
http://www.youtube.com/watch?v=eJO_7Ca6VFE
http://www.youtube.com/watch?v=RuXmJx6HZI8
zo zijn er wel hodnerden getuigen die het hebben over explosies ... misschien wel duizenden ...
Ziet dit er uit als een 'collapse', komaan gebruik uw verstand eens, dat ding explodeerd! http://video.google.com/videoplay?do...q=wtc+exploded

Tenslotte dit:
het verklaard grotendeels mijn standpunt.
Oud 7 mei 2007, 11:07   #3157
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kritisch zijn houdt in dat men getuigenissen in hun context plaatst.
Kritisch zijn houdt in dat men in rekening brengt dat initiële berichten vaak foutief zijn. Dat blijkt bij elke onverwachte gebeurtenis, bij elke aanslag, bij elke natuurramp opnieuw.
Kritisch zijn houdt in dat men alle aangehaalde bewijzen in een coherent verhaal steekt.

Believers halen uit de getuigenissen wat ze willen, interpreteren het zoals het hen past, negeren alle getuigenissen die niet in hun kraam passen.
Met deze techniek kan men elke denkbare theorie "bewijzen".

Een voorbeeldje. Hier volgen getuigenissen over een incident. Wie raadt (of zoekt op) over wat voor incident het gaat?

Citaat:
I thought maybe a tanker had exploded or a plane had crashed.

Sounded like an explosion outside.

Heard loud explosion/thunder

I heard a loud explosion

sounded like an underground explosion

it must of been an explosion
Oud 7 mei 2007, 11:10   #3158
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een voorbeeldje. Hier volgen getuigenissen over een incident. Wie raadt (of zoekt op) over wat voor incident het gaat?
Ik weet het alvast maar ik laat de eer aan een 'believer'.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 11:12   #3159
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis Bekijk bericht
Maar dat doe ik ook, kritisch nadenken ... ik was op 't begin ook direct mee met het verhaal over Bin Laden ... todat ik er meer over las en zelf er begon over na te denken ... ik begrijp neit oged waarom die smiley erbij staat, niets grappigs aan. En neen, die gebouwen moeten niet uiteen spatten en in vrije val naar beneden donderen ... za moeten ineen zakken. zoals bij een pancake collapse ... niet zo erg dat alle beton tot stof wordt verpulverd ... dat is niet normaal ... bekijk volgende video's eens, dan weet je misschien wat ik bedoel:
it's gonna explode:
bommen in de kelder:
http://www.youtube.com/watch?v=tngnIkgCbMc
truckbombs?
more explosions:
http://www.youtube.com/watch?v=eJO_7Ca6VFE
http://www.youtube.com/watch?v=RuXmJx6HZI8
zo zijn er wel hodnerden getuigen die het hebben over explosies ... misschien wel duizenden ...
Ziet dit er uit als een 'collapse', komaan gebruik uw verstand eens, dat ding explodeerd! http://video.google.com/videoplay?do...q=wtc+exploded

Tenslotte dit:
het verklaard grotendeels mijn standpunt.
Onzin kerel, je zegt dat je kritisch was over Bin laden en het verhaal en nu ben je opnieuw niet kritisch.

Ze MOETEN enkel in elkaar zakken indien het gecontroleerd was, dit was niet gecontroleerd en het gebouw zakte in elkaar adv de schade die er was en niet op een manier die uitgestipelt is. Alle beton tot stof verpulvert...ook onzin, dit is niet het geval. Explosies kan ja, maar daarom niet van geplaatste explosies om het gebouw naar beneden te halen.

Laatst gewijzigd door illwill : 7 mei 2007 om 11:13.
Oud 7 mei 2007, 11:14   #3160
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kritisch zijn houdt in dat men getuigenissen in hun context plaatst.
Kritisch zijn houdt in dat men in rekening brengt dat initiële berichten vaak foutief zijn. Dat blijkt bij elke onverwachte gebeurtenis, bij elke aanslag, bij elke natuurramp opnieuw.
Kritisch zijn houdt in dat men alle aangehaalde bewijzen in een coherent verhaal steekt.

Believers halen uit de getuigenissen wat ze willen, interpreteren het zoals het hen past, negeren alle getuigenissen die niet in hun kraam passen.
Met deze techniek kan men elke denkbare theorie "bewijzen".

Akkoord, context IS belangrijk, maar als je dit alles bekijkt kan je het niet negeren ... rekening houdend met de context vind ik het redelijk te denken dat die honderden mensen echt wel explosies hoorden, o.a. in de kelder ... (vreemd toch als je weet hoe hoog het vliegtuig insloeg.

Fijn dat je zegt dat de initiële berichtgeving dikwijls fout is ... binnen 5 minuten na de tweede crash was men Osama Bin Laden al aan 't beschuldigen terwijl deze tot de dag van vandaag door de FBI niet als dader verantwoordelijk wordt beschouwd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be