![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral die laatste goorlap, die daar op dat onschuldig slachtoffer staat te springen zou ik wel eens een half uurke onder handen willen pakken... ik zou hem wel in leven laten, zodat hij voor de rest van zijn leven op 2 krukken door het leven kan strompelen en bij elke stap eens kan nadenken over wat hij gedaan heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen hebben ook het recht dat te weten, zeker als de politie en het gerecht daar nauwelijks wat aan doet.... Ben eens benieuwd wat deze slachtoffertjes met ongelukkige jeugd maar gaan krijgen voor het naar de kloten schoppen van een mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() De mensen wisten het al. Het was al bekend dat een groep jongeren de man, hadden geslagen en geschopt (ook nadat hij al niet meer reageerde) en dat de man nu hersendood is. Die beelden voegen niets toe.
Beeld je even in dat het jouw kind, partner, ouder, vriend is of dat je het zelf bent. Zou je dan willen dat die beelden zomaar vertoond worden? En waarop ook nog niemand reageerde: had je het aanvaardbaar gevonden indien de moord op Joe Van Holsbeeck was uitgezonden? Of zou je het aanvaardbaar vinden dat de verkrachting van je vriendin wordt uitgezonden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mensen hebben het recht te weten wat er gebeurt. in de twintigste eeuw ging dit via dagbladen, nu via tv. en idd deze beelden zijn schokkend en gruwelijk, hopelijk werden de 'gevoelige kijkers' gewaarschuwd ... en zo kan iedereen zelf kiezen of ie kijkt of niet. en zo hoort het want wie of wat zouden we daar dan wel over moeten laten beslissen welke info, welke beelden al dan niet geschikt zijn voor 'de mensen' de journalist, de hoofdredacteur, de filosoof, de psycholoog, de pastoor, de kerk, de loge .... ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
De mensen wisten al wat er gebeurd was. Die beelden droegen daar niets toe bij. Vertellen wat er precies is gebeurd en eventueel de familie interviewen had de mensen echt niet minder geïnformeerd over wat er was gebeurd hoor! Reageer jij eens op de vraag: had je het normaal gevonden dat ze de beelden van de moord op Joe van Holsbeeck hadden uitgezonden? Zou je het verantwoord vinden dat ze de beelden van de verkrachting van je vrouw uitzenden? Want hey, de mensen kunnen toch zelf kiezen of ze ernaar kijken en ze hebben toch recht om die beelden te zien als die bestaan, nietwaar? Laatst gewijzigd door Edina : 7 mei 2007 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in dit concrete geval is er eventueel (we wachten de rechtzaak af) een sprake van een wetsovertreding. Die beelden mogen gewoon niet gebruikt worden. Dat gaat niet echt over 'niet geschikt', dat gaat over 'mogen'. Van mij mag iedereen elk mogelijk beeld gebruiken om elk soort van misdaad in kaart te brengen. Maar neit als die beelden eigenlijk geklasseerd staan als 'privé'. En als je die beelden dan toch wilt gebruiken, moet je eerst de wet gaan aanpassen. 'zo' simpel is het eigenlijk. Verder benadruk ik nog eens dat die beelden niet noodzakelijk zijn om aan journalistiek te doen. Dat kan perfect zonder. Er is géén enkele sprake van censuurt als je die beelden niet mag gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook als de beelden heel expleciet zijn, en bv, het gezicht van de persoon zouden tonen, Nu gaat het echter om beelden die in de verte geschoten zijn en slechts een overzicht van de situatie bieden, ik vind dat nog net op de rand van het aanvaardbare. Er zijn al veel explecietere dingen getoond, (onlangs nog een jongen die aangevallen werd aan een metro station in de UK) (maar ik weet niet of dat op de belgische tv was. ) Het hangt af van de "nieuwswaarde" van het beeld en of het gebruikt kan worden voor het opsporen van de dader. Ik herinner me nu een paar beelden die uitgezonden werden over de onlusten in de congo, (de dagen erna) de lijken die lagen te rotten in de straat werden ook gewoon getoond... en dat vond ik meer getuigen van slechte smaak of sensatiezucht dan deze overzichtbeelden van die geschifte idiooten die die mens daar in mekaar trapten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk eerlijk gezegd Edina, ok VTM wil kijkcijfers en als ze wat stevige beelden in de ether kunnen sturen, dan zullen ze dat zeker niet laten.
Ik moet zeggen, ik ben heel wat gewoon, maar dit choqeerde mij toch echt, in die mate zelf, dat ik het niet zo erg vind dat ze het toch uitgezonden hebben. De mensen mogen best eens wakker geschud worden, om te laten zien wat 30 jaar "vrije opvoeding" en respectloos gedrag tot gevolg hebben. Moest ik nog maar naar iemand gerocheld hebben en mijn vader had het gezien dan had hij mij een pak slaag gegeven, dak de eerste 14 dagen nie meer op mijn gat had kunnen zitten. Hij heeft dat ook nooit moeten doen, maar ik ben dan ook opgevoed met respect te hebben voor een ander. Als je tegenwoordig ziet, wat kinders zich allemaal mogen permiteren, en kunnen uitsteken, dan weet je gewoon dat zoiets verkeerd moet aflopen. Temeer daar we weten dat de tarief, van de rechtbank gewoon belachelijk laag is, ... wat gaan deze gastjes hiervoor krijgen... ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Beelden waarvan Gaia gretig gebruikt maakte om ze zo veel mogelijk in de openbaarheid te brengen. Beelden spreken nu eenmaal meer aan dan woorden. En die veehandelaars hadden nu eens alle recht om van een inbreuk op privacy te spreken... ze stonden er allemaal herkenbaar op.... Twee identieke voorbeelden.....maar het een past in uw kraam en het ander niet he..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Links is het verraad van de westerse maatschappij onder het mom van "verdraagzaamheid"!!In Frankrijk begint de bevolking het te snappen.
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de moord ja een verkrachting nee, want daar schend je onvermijdelijk de privacy van de vrouw, om nog maar te zwijgen over zij die kicken op de snuff movie ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |