Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vermoedt u dat uw baas een psychopaat is?
Zeer zeker 10 34,48%
Misschien: hij/zij vertoont veel van de kenmerken, maar ik twijfel nog even 4 13,79%
Nee, mijn baas lijkt me geen psychopaat 12 41,38%
Ik geloof niet in psychiatrie 3 10,34%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2007, 10:39   #41
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
  • een gebrek aan empathie en de koelbloedige manipulatie van anderen zonder rekening te houden met die andere
  • een gebrek aan ethische normen
  • een gebrek aan echte menselijke contacten en de handelingen die daarmee gepaard gaan, maar een heel grote handigheid in het nabootsen van deze contacten
  • niet in staat tot het ervaren van emoties als vriendschap, medeleven, liefde, kameraadschap
  • een zwaar narcisme en een groot ego
  • gebrek aan geweten of schuldgevoel, een overvloed aan arrogantie, zelfingenomenheid en oneerlijkheid
  • pathologische leugenachtigheid
En wat met mensen die eveneens aan dergelijk profiel beantwoorden, maar niet eens deze handigheid bezitten?

[modus= tesamen in koor scanderen]

Die hangen de Stalinist uit op een internetforum.

Oud 7 mei 2007, 11:10   #42
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik kan eerlijk zeggen dat mijn bazen toffe mensen zijn waar ik graag voor werk

Maar dat zal dan ook wel wat aan mij liggen hé
Jij zit dan ook in de sociale economie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 11:20   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het bent wel U die mij aanraad mezelf te euthanaseren... Nietwaar Edina.

En aangezien ik wel voorstander ben van soylent green of andere verwerking van een menselijk lijk tot nuttige producten, lijkt het me niet vergezocht dat U me voortijdig tot koekje zou willen laten herleiden
Oud 7 mei 2007, 11:39   #44
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het bent wel U die mij aanraad mezelf te euthanaseren... Nietwaar Edina.

En aangezien ik wel voorstander ben van soylent green of andere verwerking van een menselijk lijk tot nuttige producten, lijkt het me niet vergezocht dat U me voortijdig tot koekje zou willen laten herleiden
Het is je blijkbaar ontgaan dat ik - in tegenstelling tot jij - absoluut geen voorstander ben van Soylent Green. Ik vind het idee van gesubsidieerde en gepromote euthanasie als middel om overbevolking tegen te gaan zelfs degoutant, dus wees gerust, ik wil je niet voortijdig tot een koekje laten herleiden. Solyent Green is zowat één van de akeligste films die ik ooit heb gezien, vandaar juist mijn reactie...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 12:11   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Akelig. Soylent Green. Tuurlijk, omdat het een realistische toekomstvisie weergeeft. Eentje die U met je ongebreidelde migratie een warm hart toedraagt, eentje die door alle internationale hulpprogramma's gepromoot word. Een toekomst die zowat elk geloof als verplicht word gesteld.

Een toekomst tot nu toe maar door 2 staten op de wereld wil tegengegaan worden. Staten die de druk der overbevolking al zeer hard voelen. India en China.

Maar wilt U een stapje verder gaan, dan geef ik je Logans Run...

Ikzelf ben eerder voorstander van vrije keuze. Maar niet komen zagen dat je na die keuze een koekje of een bult kunstmest word.
Oud 7 mei 2007, 19:12   #46
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akelig. Soylent Green. Tuurlijk, omdat het een realistische toekomstvisie weergeeft. Eentje die U met je ongebreidelde migratie een warm hart toedraagt, eentje die door alle internationale hulpprogramma's gepromoot word. Een toekomst die zowat elk geloof als verplicht word gesteld.

Een toekomst tot nu toe maar door 2 staten op de wereld wil tegengegaan worden. Staten die de druk der overbevolking al zeer hard voelen. India en China.

Ikzelf ben eerder voorstander van vrije keuze. Maar niet komen zagen dat je na die keuze een koekje of een bult kunstmest word.
Maddox,

Hetgeen je zegt is niet prettig om te horen of te lezen.
De waarheid is niet altijd prettig om te horen of te lezen.

Soylent green en logans run kunnen veraf lijken, maar zijn mss dichterbij dan we vermoeden.

Ik zie één constante steeds terugkeren in de mens zijn beslissingen.
Steeds probeert hij de wereld naar zijn noden aan te passen met allerlei kunstgrepen.

Betonkoeien is zo'n recente kunstgreep om ons steeds toenemend aantal toch blijvend te kunnen voeden.

Nooit wordt er gezegd "en nu is het genoeg geweest" of het moet ergens heel stilletjes aan de zijkant zijn. Main stream is het nog steeds "volle kracht voorwaarts" als lemmingen de afgrond tegemoet.

Had men honderd jaar geleden gezegd dat koeien over honderd jaar geen weiland meer zouden zien, men zou het nooit geloofd hebben.

Als je nu naar soylent green of logans run refereert is een gelijkaardig ongeloof je deel.
Ik geloof wel dat het die richting uit kan gaan.
Vroeg of laat vinden we zo'n kunstgreep immers weer fantastisch, weer een middel om er zoveel miljard bij te kunnen nemen. Wat zijn we toch weer goed bezig onze inventiviteit kent geen grenzen.

Het eigenaardige is dat mensen vaak zeer onconsequent handelen.
Men wil geen soylent green maar propageert wel vrijheid van voortplanting (vaak zelfs: "hoe meer hoe liever" - zie kinderbijslagregeling). Het wordt zelfs nog steeds als een prestatie van jewelste gezien als je afgaat op de felicitaties die de ouders van een nieuwgeborene ten deel vallen.

Laatst gewijzigd door satiper : 7 mei 2007 om 19:14.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 19:22   #47
@BuRnS
Schepen

Standaard

dat men baas een pak meer verdiend dan ik , ne dikke firmawagen heeft enz ......... is geen probleem voor mij , hij heeft er voor gestudeerd en heeft geen nine to five job en dan nog nen hoop verantwoordelijkheden !!!!!

en ja ik werk graag voor mijne baas
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 19:51   #48
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Overbevolking is in de eerste plaats een globaal probleem, dat je dus niet aanpakt door migratie tegen te gaan. En je weet toch de reden waarom grote gezinnen in de derde wereld de regel zijn, hoop ik. Dat heeft echt niet alleen te maken met een gebrek aan voorbehoedsmiddelen, maar vooral ook met het feit dat grote gezinnen daar - bij gebrek aan sociale zekerheid - bijna een noodzaak zijn. En de hoge kindersterfte en de lage levensverwachting werkt dat nog eens allemaal in de hand. Jij mag misschien de illusie koesteren dat het stopzetten van ontwikkelingshulp en het tegenhouden van migranten de oplossing zullen bieden, ik weet dat dit een drogredenering is. Bovendien is ook niet alleen de overbevolking, maar vooral ook de manier van leven van een deel van de bevolking problematisch. De elite van in Soylent Green, weet je wel...
Oud 7 mei 2007, 19:55   #49
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Main stream is het nog steeds "volle kracht voorwaarts" als lemmingen de afgrond tegemoet.
Ongelooflijk dat die mythe nog steeds stand houdt! Ondertussen is die nochtans al lang achterhaald. Lemmingen plegen helemaal geen zelfmoord. Hun aantallen worden gewoon zoals bij veel dieren geregeld door roofdieren. De beelden van lemmingen die zich van een klif storten werden gewoon in scène gezet door Disney. In werkelijkheid werden de dieren gewoon buiten beeld van de klif geduwd.
Oud 7 mei 2007, 19:56   #50
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Zeg jongens en meisjes, dat van die Soylent Green is wel humoristisch hoor, maar ge moet deze thread veel serieuzer nemen. Het gaat tenslotte over de redenen waarom jullie hier op deze manier zo'n hilarische lol tappen - omdat ge op't werk heel den dag door ne psycho zijt geterroriseerd. Hier dan wat komen luchten moet kunnen hoor, ik begrijp dat volkomen.

Maar ge moet ook proberen de werkelijkheid waarin ge zo gevangen zit trachten te doorgronden. Waarom komen wij hier op dit forum uren billenkletsen over Soylent Green, etc...

Ge kunt dat, ik ben daar zeker van. Plus est en vous!
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 23:12   #51
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
ik ook.
mijn 'bazen' zijn wietrokende geitenwollensokken oxfam-types.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 23:13   #52
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Op mijn werk is het een vrouw die de controle beoefent.

Die leeft dus in de twilight world... totaal de realiteit van de werkvloer kwijt...
Oud 7 mei 2007, 23:16   #53
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Op mijn werk is het een vrouw die de controle beoefent.

Die leeft dus in de twilight world... totaal de realiteit van de werkvloer kwijt...
De ergste bazen zijn degenen die denken dat ze een verschil maken en daar zo naar handelen. Complete schizofrenie, je vindt er op dit forum ook enkele prachtexemplaren.
Oud 7 mei 2007, 23:16   #54
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
dat men baas een pak meer verdiend dan ik , ne dikke firmawagen heeft enz ......... is geen probleem voor mij , hij heeft er voor gestudeerd en heeft geen nine to five job en dan nog nen hoop verantwoordelijkheden !!!!!

mijn 'bazen' rijden met omafietsen en oude volkswagenbuskes.
ze hebben ook gestudeerd en ook verantwoordelijkheden.

ik werk er ook graag voor.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 00:04   #55
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb zorgvuldig vermeden slavendrijver te worden want dat is haast onvermijdelijk eenmaal baas.
U bent een held! U heeft het haast onvermijdelijke zorgvuldig vermeden!
Waar kunnen wij U vereren?
Oud 8 mei 2007, 00:07   #56
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar conflicten toegedekt worden onder de deken van het goede doel.
Oud 8 mei 2007, 00:13   #57
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS

mijn 'bazen' rijden met omafietsen en oude volkswagenbuskes.
ze hebben ook gestudeerd en ook verantwoordelijkheden.

ik werk er ook graag voor.
Iedereen content, wat wil je meer hebben?
Oud 8 mei 2007, 06:12   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Overbevolking is in de eerste plaats een globaal probleem, dat je dus niet aanpakt door migratie tegen te gaan.
Escuseer? Globaal probleem? Europa en Rusland zijn stabiel qua bevolkingsaantal, of dalen. De enige reden waarom de daling zou traag is, is de massale instroom van mensen die weinig tot niks bijdragen aan de hier heersende maatschappij. Niet echt veel nut voor een koeiplaggenhut bouwer hier hoor.
Citaat:
En je weet toch de reden waarom grote gezinnen in de derde wereld de regel zijn, hoop ik. Dat heeft echt niet alleen te maken met een gebrek aan voorbehoedsmiddelen, maar vooral ook met het feit dat grote gezinnen daar - bij gebrek aan sociale zekerheid - bijna een noodzaak zijn. En de hoge kindersterfte en de lage levensverwachting werkt dat nog eens allemaal in de hand.
De hoofdreden voor de hoge geboortecijfers, en bijhorende kindersterfte is "traditioneel" . Kinderen vertegenwoordigen ook werkkrachten die goedkoop zijn. En de bevolkingsexplosie werd mogelijk doordat westerse hulp de kindersterfte terugdrong tot op het niveau dat er voor niemand nog een bananenboom stond. Nu zitten ze er met zijn te velen, te kreperen aan aids en een overdosis kalashnikov.

Citaat:
Jij mag misschien de illusie koesteren dat het stopzetten van ontwikkelingshulp en het tegenhouden van migranten de oplossing zullen bieden, ik weet dat dit een drogredenering is.
Het stopzetten van ontwikkelingshulp gaat niet veel doen. Alleen dat de lokale elites ginderachter minder geld in kas gaan krijgen. Het tegenhouden gaat daar de miserie niet oplossen, maar op zijn minst niet de miserie hier vergroten. Eerst orde in eigen huis, dan de straat.

Citaat:
Bovendien is ook niet alleen de overbevolking, maar vooral ook de manier van leven van een deel van de bevolking problematisch. De elite van in Soylent Green, weet je wel...
Zonder de overbevolking zou iedereen de elite kunnen zijn. En die elite kan dan "onze" of nog hogere consumptie ecologisch waarborgen. En is het idee van Soylent green overbodig.

@ C2C.
Het ging hier over de psychiatrie van een geslaagd bedrijfsleider, en het soylent green geleuter was gewoon om aan te tonen dat je ook zonder baas te zijn een compleet doorgedraaid figuur kan zijn, dat wonderwel perfect in de maatschappij past.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 mei 2007 om 06:14.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be